Άρθρο 136 – Προκαταρκτικές ενέργειες- σύνταξη φακέλου

Περιεχόμενο ΆρθρουΗ διαδικασία για την ανάθεση δημοσίων συμβάσεων του παρόντος νόμου προϋποθέτει τη σύνταξη ειδικού φακέλου με μέριμνα της αναθέτουσας αρχής / αναθέτοντος φορέα. Ο φάκελος συμπληρώνεται και επικαιροποιείται σε όλα τα επιμέρους στάδια ανάθεσης και εκτέλεσης της σύμβασης, ακολουθεί αυτήν ως τη λήξη της και περιλαμβάνει ιδίως: α) την τεκμηρίωση της σκοπιμότητας της σύμβασης β) την περιγραφή του αντικειμένου της σύμβασης γ) τα έγγραφα της σύμβασης σύμφωνα με το άρθρο 27και δ) τον προϋπολογισμό της σύμβασης και την τεκμηρίωσή του.

  • 30 Ιανουαρίου 2014, 14:18 | ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ – ΣΑΤΕ

    Προτείνεται η ακόλουθη τροποποίηση:
    «1. …(ως έχει)
    2. Ειδικότερα για τα δημόσια έργα ισχύουν τα ακόλουθα:
    α) ο Φάκελος Έργου συγκροτείται έτσι ώστε να καλύπτει όλα τα εξελικτικά στάδια και τις διοικητικές πράξεις για την υλοποίηση του έργου από τον προγραμματισμό και την εκπόνηση των μελετών μέχρι και τη θέση σε λειτουργία του έργου, σύμφωνα με τις ειδικότερες προβλέψεις που αναφέρονται στο άρθρο 156 του παρόντος.
    β) Όλα τα στοιχεία του Φακέλου του Έργου καταχωρούνται υποχρεωτικά και στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων (ΚΗΜΔΗΣ)του άρθρου 187 του παρόντος νόμου με μέριμνα και ευθύνη της εκάστοτε αρμόδιας αναθέτουσας αρχής / αναθέτοντος φορέα.
    γ) Η παράβαση της υποχρέωσης της παραγράφου 2β συνεπάγεται την αυτοδίκαια ακυρότητα της οιασδήποτε διοικητικής πράξης της αναθέτουσας αρχής / αναθέτοντος φορέα, σχετικής με τη μελέτη και την κατασκευή του έργου και τη σύναψη ή την εκτέλεση των σχετικών συμβάσεων..»

    Επιπλέον παρατίθεται το άρθρο 34 του σχεδίου Νόμου «Μεταρρύθμιση Συστήματος Ανάθεσης Δημοσίων συμβάσεων» του ΥΠΟΜΕΔΙ , που βγήκε στη διαβούλευση το Φεβρουάριο του 2011, αλλά δεν νομοθετήθηκε ποτέ:
    «Προϋπόθεση σύνταξης του φακέλου είναι η σχετική «ωριμότητα » του έργου από απόψεως μελετών, χρηματοδότησης, απαλλοτριώσεων, μετακινήσεως δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας, περιβαλλοντικών όρων, εμποδίων λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων, καθώς και αδειοδοτήσεων χρήσης δανειοθαλάμων και αποθεσιοθαλάμων.
    H «ωριμότητα» του έργου αναφέρεται στην πλήρωση των προϋποθέσεων που τίθενται από ειδικές νομοθετικές διατάξεις για τη δημοπράτηση ενός έργου, στη νομιμότητα και πληρότητα των σχετικών τευχών δημοπράτησης και, τέλος, στη δυνατότητα των ενδιαφερόμενων εργοληπτικών επιχειρήσεων να διαμορφώσουν, κατά την αντίστοιχη διαγωνιστική διαδικασία, βάσιμες και ρεαλιστικές προσφορές, με βάση τα χορηγούμενα από την αρμόδια υπηρεσία στοιχεία.
    3. Προκειμένου να εξασφαλιστεί η ωριμότητα των έργων και να διασφαλιστεί η ταχύτερη και απρόσκοπτη εκτέλεσή τους, η αρμόδια αρχή ή υπηρεσία δύναται, πριν από την κίνηση της διαδικασίας για τη δημοπράτηση του κυρίως έργου, να προχωρήσει στη δημοπράτηση του συνόλου ή μέρους των πρόδρομων εργασιών του, ως αυτοτελούς έργου, το οποίο είναι ανεξάρτητο από το κυρίως έργο και δεν αποτελεί τμήμα αυτού.
    Πρόδρομες είναι οι εργασίες, οι οποίες, ως σύνολο, αποσκοπούν στη διασφάλιση ελεύθερων των χώρων εκτέλεσης του κυρίως έργου, των χώρων απόληψης και απόθεσης υλικών, της προσβασιμότητας του έργου και της άρσης κάθε πραγματικού ή νομικού εμποδίου για την ταχεία και ομαλή εκτέλεσή του. Ως πρόδρομες εργασίες νοούνται ιδίως οι απαιτούμενες μετακινήσεις των δικτύων των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας, οι αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες, οι πρόσθετες γεωτρήσεις, οι αναγκαίες προσωρινές εργασίες, οι εργασίες διαμόρφωσης χώρων, οδών πρόσβασης και εξυπηρέτησης του έργου, λατομείων, δανειοθαλάμων και αποθεσιοθαλάμων, οι απαιτούμενες γεωτεχνικές, γεωλογικές, περιβαλλοντικές, τεχνικές και παντός είδους έρευνες και αδειοδοτήσεις, καθώς και κάθε άλλη εργασία ή έρευνα που αποσκοπεί στην εξασφάλιση της ωριμότητας του κυρίως έργου».