1. Αρμόδιες αρχές για την χορήγηση εγκρίσεων λειτουργίας είναι οι κατά τόπο αρμόδιες Περιφέρειες.
2. Ενδικοφανείς προσφυγές κατά αποφάσεων της Περιφέρειας σύμφωνα με το άρθρο 12 του παρόντος υποβάλλεται στην κατά τόπο αρμόδια Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Στην περίπτωση αυτή η αρμόδια Περιφέρεια υποχρεούται να υποβάλει το σύνολο του σχετικού φακέλου στην αρμόδια Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Η αρμόδια Αποκεντρωμένη Διοίκηση μπορεί να ζητήσει από τον προσφεύγοντα και από την αρμόδια Περιφέρεια κάθε επιπλέον επεξήγηση που θεωρεί αναγκαία για την λήψη της απόφασής της.
3. Σε κάθε Αποκεντρωμένη Διοίκηση ιδρύεται Διεύθυνση Εποπτείας και Ελέγχου Επιχειρήσεων, η οποία είναι αρμόδια για την άσκηση της εποπτείας επί των επιχειρήσεων σύμφωνα με το άρθρο 26 του παρόντος. Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται με πρωτοβουλία των Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Αποκέντρωσης, Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνυσης και Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας καθορίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια σχετικά με την συγκρότηση, σύνθεση, λειτουργία, και άσκηση των αρμοδιοτήτων των ΔΕΕ.
4. Το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και κάθε συναρμόδιο ανά οικονομική δραστηριότητα Υπουργείο εποπτεύουν την λειτουργία των ΔΕΕ και λαμβάνουν από αυτές τακτικές τρίμηνες αναλυτικές εκθέσεις σχετικά με την δραστηριότητά τους, όπου καταγράφεται τουλάχιστο το σύνολο των ελέγχων που έχουν γίνει κατά το χρονικό αυτό διάστημα ανά Περιφέρεια, τα τυχόν πρότυπα και οι διαδικασίες οι οποίες ακολουθήθηκαν, το στάδιο στο οποίο βρίσκονται οι έρευνες, τα ευρήματα, τα μέτρα τα οποία ελήφθησαν ανά περίπτωση, οι εκκρεμούσες δικαστικές υποθέσεις, καθώς και πληροφορίες σχετικά με την δραστηριότητα και συνεργασία των Περιφερειών και άλλων δημοσίων αρχών και νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου των οποίων η συνεργασία ζητήθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις περί εποπτείας του παρόντος νόμου καθώς και σχετικά με την τήρηση του Μητρώου Ιδιωτών Συμβούλων που χρησιμοποιεί η κάθε ΔΕΕ έχοντας πλήρη και άμεση πρόσβαση στο περιεχόμενό του. Η αρμόδια υπηρεσία κάθε Υπουργείου παρέχει στις ΔΕΕ κάθε αναγκαία πληροφόρηση και ενημέρωση και μεριμνά για την εκπαίδευση των υπαλλήλων των ΔΕΕ και του Υπουργείου σχετικά με την άσκηση των καθηκόντων τους. Με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας σε συνεργασία με τα κατά περίπτωση συναρμόδια Υπουργεία καθορίζονται οι αρχές και διαδικασίες ελέγχου οι οποίες πρέπει να ακολουθούνται από τις ΔΕΕ, η υιοθέτηση προτύπων ελέγχου όπου αυτό θεωρείται αναγκαίο, η τυποποίηση των ελέγχων και των εκθέσεων οι οποίες πρέπει να υποβάλλονται και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια, για την εφαρμογή του Κεφαλαίου ΣΤ’.
5. Κατά την συνεδρίαση συλλογικών οργάνων αρμοδίων για την χορηγηση έγκρισης λειτουργίας, την εξεταση ενδικοφανούς προσφυγης και για την άσκηση εποπτείας και ελέγχου τηρούνται πλήρη πρακτικά σε ηλεκτρονική μορφή, τα οποία και δημοσιεύονται σύμφωνα με τον παρόντα νόμο. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Δικαιοσύνης και Εσωτερικών καθορίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για τον τρόπο τήρησης των πρακτικών, την δημοσιότητα τους, με την επιφύλαξη των διατάξεων περί απορρητου και εμπιστευτικότητας, η οποια περιλαμβάνει τουλάχιστο την δημοσιότητα μέσω της Κεντρικής Διαδικτυακής Πύλης Οικονομικής Δραστηριότητας του παρόντος νόμου, και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια. Η μη τήρηση πρακτικών ή μη εποαρκής τήρηση ή η μη δημοσιότητα τους συνεπάγεται την ακυρότητα της σχετικής διαδικασίας και την επιβολή πειθαρχικών κυρώσεων συμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Με την επιφύλαξη των διατάξεων περί απορρητου και εμπιστευτικότητας, εγγραφα τα οποία αναφέρονται κατά την διαδικασία συνεδριάσεων αποτελούν μέρος των Πρακτικών
1. Η παράγραφος 3 του άρθρου 25 αναφέρει τη σύσταση Δ/νσης Εποπτείας και Ελέγχου Επιχειρήσεων, σε κάθε Αποκεντρωμένη Διοίκηση με αρμοδιότητα την άσκηση της εποπτείας επί των επιχειρήσεων σύμφωνα με το άρθρο 26. Πρόκειται προφανώς περι λάθους γιατί ο τρόπος διεξαγωγής ερευνών και εποπτείας αναφέρονται στο άρθρο 22.
2. Είναι δυνατόν να γίνεται εκτενής αναφορά σε 3 τουλάχιστον άρθρα για τις αρμοδιότητες, τους ελέγχους, τα πρόστιμα που επιβάλουν, κλπ οι αναφερόμενες Διευθύνσεις Εποπτείας και Ελέγχου Επιχειρήσεων (ΔΕΕ)των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και η συγκρότηση, στελέχωση, λειτουργία, κλπ να «αφήνεται» να ρυθμιστεί με ΠΔ αργότερα. Προφανώς είναι υπηρεσία μεγάλου ειδικού βάρους και πρέπει να «στελεχωθεί» με τη δέουσα προσοχή.
Να προβλεφθεί , ειδική διάταξη καταλογισμού ποινικης ή πειθαρχικης ευθυνης κατα του αρμοδίου υπαλληλου και του προισταμενου της αρμόδιας Υπηρεσίας [όχι του δημοσίου] , σε καθε περιπτωση που προβλέπει τηρηση προθεσμίας διεκπεραίωσης της υπόθεσης [π χΥποβολη της ενδικοφανους προσφυγης στο αρμοδιο όργανο , προθεσμία εξέτασης προσφυγης .
Συμφωνω απόλυτα με τον κ Νικολουζο. Η αδειοδοτησηση των επιχειρησεων μετα από αποφαση συλλογικών οργανων , Δ Σ ,ΚΛΠ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΠΕΤΥΧΕ .
Σχετ. άρθρο 25.
Η αρμοδιότητα χορήγησης έγκρισης λειτουργίας να ανατεθεί σε μονοπρόσωπα όργανα (π.χ. Περιφερειάρχες, ή κατά εξουσιοδότησή τους σε Αντιπεριφερειάρχες ή προϊσταμένους περιφερειακών υπηρεσιών) ΚΑΙ ΟΧΙ σε συλλογικά όργανα.
Γνωστή είναι η αποτυχία (του λίαν δημοκρατικού κατά τα άλλα) τέτοιου του μέτρου, όταν ανατέθηκε στα Δημοτικά Συμβούλια των Καποδιστριακών Δήμων η αρμοδιότητα χορήγησης αδειών λειτουργίας επιχειρήσεων. Ανευθυνότητα (λόγω διάχυσης της ευθύνης) και καθυστέρηση επί μήνες και έτη ακόμα (για ψηφοθηρικούς κυρίως λόγους)