1. Στους όρους και τις προϋποθέσεις για την έγκριση λειτουργίας που τίθενται με το προεδρικό διάταγμα της παραγράφου 2 του άρθρου 7, μπορεί να περιλαμβάνεται και η τήρηση συγκεκριμένων προτύπων. Τα πρόσωπα που μπορούν να διαπιστευθούν ως οργανισμοι αξιολόγησης συμμόρφωσης, η διαδικασία πιστοποίησης, η επιλογή του οργανισμού από την ενδιαφερόμενη επιχείρηση και κάθε άλλη λεπτομέρεια ρυθμίζονται στο κεφάλαιο Γ.
2. Ο διαπιστευμένος οργανισμός αξιολόγησης συμμόρφωσης κοινοποιεί υπεύθυνη δήλωση στην αρμόδια κατά τόπο για την παροχή της έγκρισης λειτουργίας αρχή με την οποία πιστοποιεί την από μέρους του ενδιαφερόμενου προσώπου τήρηση των προϋπόθεσεων για το συγκεκριμένο πρότυπο. Η υπεύθυνη δήλωση η οποία περιλαμβάνει την επωνυμία και τον αριθμό ΓΕΜΗ του οργανισμού αξιολόγησης συμμόρφωσης και του πιστοποιουμένου προσώπου, το αντικείμενο της πιστοποίησης και το πρότυπο που εφαρμόζεται, υποβάλλεται εντός πέντε ημερών από την ολοκλήρωση της πιστοποίησης. Η υπεύθυνη δήλωση δημοσιεύεται σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας. Από την δημοσίευσή της η συγκεκριμένη επιχείρηση τεκμαίρεται ότι πληροί τις προϋποθέσεις του συγκεκριμένου προτύπου. Υπεύθυνη δήλωση υποβάλλει ο οργανισμός αξιολόγησης συμμόρφωσης σε κάθε επαναξιολόγηση τήρησης του προτύπου που κάνει μετά την έγκριση λειτουργίας βεβαιώνοντας την τήρηση ή μη των προτύπων. Η υπεύθυνη δήλωση περιλαμβάνει την επωνυμία και τον αριθμό ΓΕΜΗ του οργανισμού αξιολόγησης συμμόρφωσης και του πιστοποιουμένου προσώπου, το αντικείμενο της πιστοποίησης και το πρότυπο που εφαρμόζεται και υποβάλλεται εντός πέντε ημερών από την ολοκλήρωση της πιστοποίησης.
Άρθρο 8: Στα πρόσωπα που μπορούν να διαπιστευθούν για χορήγηση πιστοποιητικών συμμόρφωσης θα έπρεπε να συμπεριληφθούν με ρητή αναφορά τα Επιμελητήρια και το ΤΕΕ ως ήδη θεσμοθετημένοι, με τον Ν. 3982/11, φορείς αδειοδότησης.
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
Δεν μπορεί να παραχωρηθεί ο ρόλος της εξέτασης και μάλιστα πολύ περισσότερο της ερμηνείας ιδιωτικών συμβάσεων (π.χ. ποικίλες Δουλείες ή εξομοιούμενες με αυτές, σε συμβάσεις επί ακινήτων) σε Οργανισμούς πιστοποίησης. Η αρμοδιότητα αυτή ανήκει αποκλειστικά και μόνο στη δικαιοδοσία της Δικαιοσύνης (βλέπε πλούσια Νομολογία).
Κατόπιν τούτου και απολύτως εντός του πνεύματος του Νομοσχεδίου για απλοποίηση διαδικασιών και δικαιολογητικών αλλά και της παραχώρησης ρόλου σε Οργανισμούς πιστοποίησης, προτείνεται η προσθήκη ότι:
«Στους γενικούς ή λοιπούς όρους έγκρισης και λειτουργίας δεν περιλαμβάνεται η εξέταση ή η ερμηνεία δικαιωμάτων ή υποχρεώσεων που υφίστανται από έννομη σχέση ή από ιδιωτικές συμβάσεις, μεταξύ του αιτούντος τη δραστηριότητα ή δικαιοπαρόχου του και τρίτων. Τυχόν διαφορές επιλύονται όπως από τις συμβάσεις ή από το νόμο προβλέπεται».