1. Οι υφιστάμενες εγκαταστάσεις οι οποίες αποτελούν Κέντρο Αποθήκευσης και Διανομής κατά την έννοια του παρόντος νόμου, και οι οποίες έχουν αδειοδοτηθεί σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 9 και επόμενα του Π.Δ. 79/2004 που αφορούν τους Σταθμούς Φορτηγών Αυτοκινήτων ή Εμπορευματικούς Σταθμούς Αυτοκινήτων Τύπου Β΄, ή τις διατάξεις του ν. 3982/2011 θεωρούνται ότι συμμορφώνονται με τον παρόντα νόμο. Για την επέκταση ή των εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων εγκαταστάσεων της παρούσας παραγράφου εφαρμόζονται οι διατάξεις του νόμου αυτού.
2. Σε υφιστάμενες εγκαταστάσεις οι οποίες αποτελούν Κέντρο Αποθήκευσης και Διανομής κατά την έννοια του παρόντος νόμου, οι οποίες δεν είναι εφοδιασμένες με άδεια εγκατάστασης ή λειτουργίας σύμφωνα με τις σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 9 και επόμενα του π.δ. 79/2004 που αφορούν τους Σταθμούς Φορτηγών Αυτοκινήτων ή Εμπορευματικούς Σταθμούς Αυτοκινήτων Τύπου Β΄, ή τις διατάξεις του ν. 3982/2011, δύναται να χορηγηθεί ενιαία άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας ή δύνανται να υποβάλλουν για τη νόμιμη λειτουργία τους την υπεύθυνη δήλωση της παραγράφου 1 του άρθρου 8 του παρόντος, υπό τις προϋποθέσεις του παρόντος νόμου. Η χορήγηση της άδειας ή η αποδοχή της υπεύθυνης δήλωσης πραγματοποιείται χωρίς την επιβολή προστίμου, εφόσον ο Φορέας της εγκατάστασης υποβάλλει εντός δύο (2) ετών από την έναρξη ισχύος της απόφασης της παραγράφου 8 του άρθρου 8 του παρόντος όλα τα νόμιμα δικαιολογητικά στην Αδειοδοτούσα Αρχή.
3. Σε υφιστάμενες εγκαταστάσεις των οποίων η λειτουργία δεν συμβιβάζεται με τις διατάξεις του παρόντος νόμου επιβάλλονται οι κυρώσεις του άρθρου 29 του ν. 3982/2011.
Η μεταβατική διάταξη των 2 ετών πρέπει να ορίζεται με την ολοκλήρωση της νομοθεσίας, όχι μόνο της παραγράφου 8 του άρθρου 8. Όταν δεν έχει ολοκληρωθεί πχ η ΚΥΑ της παραγράφου 2 του άρθρου 10, περί κυκλοφοριακών συνδέσεων, πώς θα μπορέσει μια επιχείρηση να αιτηθεί αδειοδότησης;
Διατηρείται η αδυναμία αδειοδότησης όσων εγκαταστάσεων δεν μπορούσαν μέχρι σήμερα να αδειοδοτηθούν, ως μη συμμορφούμενες με τις αντίστοιχες χρήσεις γης. Δε λαμβάνεται υπόψη η υπάρχουσα κατάσταση, καθώς θεωρείται εσφαλμένα ότι η πλειονότητα των εγκαταστάσεων πληροί τις προϋποθέσεις αδειοδότησης και το πρόβλημα είναι διοικητικό.
Δεν προτείνεται λύση εξυγίανσης και μεταθέτει για 2 χρόνια μετά την εξεύρεση λύσης. Πρόκειται για επανάληψη του φαινομένου που είδαμε διαδοχικά επί Υπουργίας το 2004 επί Βερελή, το 2008 επί Χατζηδάκη, το 2010 επί Ρέππα, το 2012 επί Βορίδη και μετά απολύτου βεβαιότητας θα δούμε το 2016, όταν θα ζητούνται παρατάσεις έξω από τα Υπουργικά γραφεία.
Προτείνεται να αδειοδοτηθούν όλες οι λειτουργούσες επιχειρήσεις, μέχρι την ψήφιση του νομοσχεδίου, μόνο με α.πιστοποιητικό ΔΟΥ, β.ασφαλιστική ενημερότητα ΟΑΕΕ, γ.ασφαλιστική ενημερότητα ΙΚΑ και δ.πιστοποιητικό πυροσβεστικής υπηρεσίας, όπως ίσχυε στο καταργούμενο ΠΔ79/2004.
Για την Πανελλήνια Ένωση Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς (ΠΕΕΔ)
Ο Πρόεδρος της ΠΕΕΔ
Γιώργος Μπαμπαλής
Ο Γενικός Γραμματέας της ΠΕΕΔ
Παναγιώτης Βλαχογιώργης
Το μέλος της Μόνιμης Επιτροπής Logistics
Ιωάννης Σιαμάς