1 Κάθε εμποροπανήγυρη, ζωοπανήγυρη, παραδοσιακή πανήγυρη που διοργανώνεται με την ευκαιρία επετειακής ή θρησκευτικής εορτής, διεξάγεται μια φορά το χρόνο, ανά δήμο, και διαρκεί το πολύ μέχρι τρεις (3) ημέρες, οι δε πασχαλινές και χριστουγεννιάτικες αγορές διαρκούν το πολύ μέχρι δέκα (10) ημέρες.
2. Στην έννοια του υπαίθριου στάσιμου εμπορίου περιλαμβάνεται και η παροχή πρόχειρων γευμάτων στους διερχόμενους που παρασκευάζονται επί τόπου είτε εντός αυτοκινούμενων ή ρυμουλκούμενων οχημάτων (καντίνες) που σταθμεύουν σε συγκεκριμένη θέση και για χρόνο ίσο προς την ληφθείσα άδεια, είτε σε φορητές εγκαταστάσεις έψησης.
3. Το υπαίθριο στάσιμο εμπόριο διεξάγεται σε πλατείες ή άλλους ανεξάρτητους, υπαίθριους, ελεύθερους, δημόσιους, δημοτικούς ή εκκλησιαστικούς χώρους. Το Δημόσιο, οι δήμοι και οι εκκλησιαστικές αρχές δεν επιτρέπεται να εκμισθώνουν ή να παραχωρούν κατά χρήση χώρους που προορίζονται για τη λειτουργία του υπαίθριου στάσιμου εμπορίου σε πρόσωπα που δεν κατέχουν την σχετική ειδική άδεια.
4. Οι άδειες που εκδίδονται για το υπαίθριο στάσιμο εμπόριο έχουν ισχύ όση και η διάρκεια της δραστηριότητας για την οποία εκδόθηκαν.
5. Με απόφαση του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου η οποία εγκρίνεται από τον οικείο Περιφερειάρχη, καθορίζονται ο τόπος και η διάρκεια των δραστηριοτήτων της παραγράφου 1.
6. Στο υπαίθριο στάσιμο εμπόριο επιτρέπεται η πώληση προϊόντων που αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου 9 του παρόντος.
7. Στις ζωοπανηγύρεις εφαρμόζεται η εκάστοτε νομοθεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων σχετικά με την πώληση ζώων.
8. Οι κάτοχοι άδειας πωλητή λαϊκών αγορών δεν δύνανται να συμμετέχουν στις δραστηριότητες της παραγράφου 1 του παρόντος.
9. Μετά από πρόταση του τριτοβάθμιου συνδικαλιστικού οργάνου των τυφλών στον Υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, καθορίζονται με την απόφαση της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου, τα είδη που πωλούν οι τυφλοί με άδεια υπαίθριου στάσιμου εμπορίου.
Δεν αναφέρεται τίποτα, στο παρόν σχέδιο νόμου, για την άσκηση υπαίθριων ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων (λούνα πάρκ ΠΔ 12/2005).
Ήδη υπάρχει αρκετή σύγχιση με το τι ισχύει και τι όχι σχετικά με τη συγκεκριμένη δραστηριότητα και την ανάγκη κατοχής άδειας υπαίθριου εμπορίου, με αποτέλεσμα πολλές καταγγελίες μεταξύ των ασχολουμένων στον κλάδο. Κατά τη γνώμη μας είναι περιττή η ανάγκη κατοχής άδειας υπαίθριου εμπορίου, δεδομένου οτι η δραστηριότητα ασκείται σχεδόν αποκλειστικά είτε από Ανώνυμες Εταιρείες, είτε από άτομα με υψηλές φορολογικές δηλώσεις (ακαθάριστα κέρδη από επιχειρήσεις) τα οποία άνετα θα μπορούσαν να συστήσουν ΑΕ.
ΓΝΩΜΗ ΜΑΣ: Θα πρέπει το αντικείμενο της δραστηριότητας των λούνα παρκ να αποσυνδεθεί εντελώς από την έννοια του υπαίθριου εμπορίου. Για την εγκατάστασή τους θα πρέπει να αρκεί μόνο η έναρξη στην εφορεία και οι προϋποθέσεις του άρθρου 6 του ΠΔ 12/2005.
απαντηστε μου τι πληρωνω λιγοτερο απο ενα καταστημα? ενοικιο, υπαλληλους, τεβε,αποδοση φπα, φορο εισοδηματος και μου στερειτε το δικαιωμα στην εργασια μειωνοντας τη διαρκεια των παζαριων σε 3 μερες. πως λοιπον βγαλατε το συμπερασμα πως αυτος ειναι ο καλυτερος τροπος. ας βρεθει μια φορμουλα που να φερνει τον κοσμο κοντα στη δικη μου υπαιθρια επιχειρηση μα και στο συναδελφο καταστηματαρχη. μη καταπολεματε τη παρουσα ανεργια στελνοντας αλλους σ αυτην…
ειναι αδυνατη η διεξαγωγη εμποροπανυγιρης τριων ημερων με αποτελεσμα το κλεισιμο της επειχηρισης μας γιατι αποκλειστικα αυτο ειναι το αντικειμενο εργασιας μας με αποτυελεσμα ανεργια
Δεν αναφέρεται ποιοι δύνανται να συμμετέχουν και με ποια διαδικασία στις δραστηριότητες της παρ.1.