1. Για την ίδρυση, μεταφορά, επέκταση και κατάργηση των λαϊκών αγορών της Περιφέρειας Αττικής και της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης αρμόδιοι φορείς είναι ο Οργανισμός Λαϊκών Αγορών Αττικής και ο Οργανισμός Λαϊκών Αγορών Θεσσαλονίκης, αντίστοιχα. Μετά από ειδικά εμπεριστατωμένη και αιτιολογημένη απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη, κατόπιν μη δεσμευτικής πρότασης του Διοικητικού Συμβουλίου του οικείου Οργανισμού και μετά από γνώμη του οικείου Δήμου και της οικείας Αστυνομικής Αρχής, η οποία αποφαίνεται μόνον σχετικά με την κυκλοφοριακή επίπτωση από τη λειτουργία συγκεκριμένης λαϊκής αγοράς, χωροθετείται και καθορίζεται ο ακριβής τόπος λειτουργίας των λαϊκών αγορών και η τυχόν μεταφορά και επέκτασή τους. Η πρόταση του Οργανισμού αποστέλλεται με επιμέλεια του οικείου Περιφερειάρχη στον Δήμο και στην Αστυνομική Αρχή, οι οποίοι οφείλουν να απαντήσουν εντός τριάντα (30) ημερών, άλλως ο Περιφερειάρχης εκδίδει την απόφαση χωρίς τη γνώμη τους.
2. Για τις λαϊκές αγορές της υπόλοιπης χώρας, η ίδρυση, ο ακριβής τόπος λειτουργίας τους, η τυχόν αλλαγή και επέκτασή τους καθορίζονται με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου μετά από γνώμη της οικείας Αστυνομικής Αρχής, η οποία αποφαίνεται μόνον σχετικά με την κυκλοφοριακή επίπτωση από τη λειτουργία συγκεκριμένης λαϊκής αγοράς, εντός τριάντα (30) ημερών από την υποβολή της σχετικής πρόσκλησης του οικείου Δήμου. Οι Δήμοι, προκειμένου για ίδρυση νέας λαϊκής αγοράς εντός των ορίων της χωρικής τους αρμοδιότητας, γνωστοποιούν το συνολικό αριθμό των θέσεων της νέας λαϊκής και τον ακριβή τόπο λειτουργίας της λαϊκής αγοράς στο Περιφερειακό Συμβούλιο της Περιφέρειας, το οποίο παρέχει την έγκρισή του.
3. Η κατάργηση λαϊκής αγοράς γίνεται με απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη κατόπιν πρότασης του Διοικητικού Συμβουλίου των Οργανισμών Λαϊκών Αγορών Αττικής και Θεσσαλονίκης ή του οικείου Δήμου αντίστοιχα.
Οι λαικές αγορές, τα παζαρια, τα πανηγυρια δεν θα πρέπει να λειτουργούν κοντα σε ιστορικους τοπους ή ιστορικά μνημεία,διατηρηταία κτίρια ,παραδοσικους ,διατηρηταίους οικισμους.Εαν θα λειτουργουν, να έχουν ελάχιστη αποσταση απο αυτά τα 500 (πεντακόσια) μετρα τουλαχιστον.(500 μετρα απο το ακρο του ορισμένου χώρου που λειτουργεί η λαικη αγορα ή το πανηγυρι κλπ ,έως το ιστορικο ή άλο διατηρηταίο κτίριο ή μνημειο)
Θεωρώ ότι οι Λαικές Αγορές που λειτουργούν εντός του οικιστικού χώρου και κυρίως εντός μεγάλων αστικών κέντρων, κυρίως της Αθήνας αλλά και της Θεσσαλονίκης, κλείνοντας δρόμους δημιουργούν πολύ μεγάλο πρόβλημα, όχι μόνο κυκλοφοριακό. Θεωρώ απαράδεκτο να λειτουργούν λαικές αγορές σε συγκεκριμένους μόνο δρόμους μιας περιοχής επί 20ετίας και πλεόν. Δημιουργούν προβλήματα κοινής ησυχίας, φωνές από τις πρώτες πρωϊνές ώρες μέχρι αργά το βράδυ(γνωρίζετε ότι λόγω της μη ικανής πώλησης των προϊόντων οι αγορές παρατείνονται μετά τις 3.30 το μεσημέρι), καθαριότητας, διαπληκτισμών μεταξύ μόνιμων κατοίκων και επισκεπτών κ.α. Η ισονομία και ισοπολιτεία καταργούνται.
Αντί την απόφαση να πάρουν οι μόνιμοι κάτοικοι που υποδέχονται όλη αυτή την επιβάρυσνη και να αποφασίσουν εάν θέλουν «λαϊκή αγορά έξω από το σπίτι τους» την παίρνουν οι έμποροι.
Προτείνεται ο εκάστοτε Δήμος να έχει λόγω στις αποφάσεις της λειτουργίας.
Επίσης προτείνεται στα μεγάλα αστικά κέντρα να δεμευτεί ο Δήμος ή ο Οργανισμός για την ύπαρξη συγκεκριμένου μόνιμου χώρου που θα λειτουργεί η αγορά, όπως σε όλα τα πολιτσμένα κράτη της Ευρώπης, στεγασμένος όπου ο κάθε παραγωγός, έμπορος κ.α. να μπορεί να διαθέτει το προϊον του χωρίς να δημιουργεί περαιτέρω πρόβλημα στον καταναλωτή.