Το άρθρο 33 του Ν. 3614/2007 (ΦΕΚ 267 Α/3-12-2007) όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύ, τροποποιείται ως εξής:
«ΑΡΘΡΟ 1
Το άρθρο 1 του άρθρου 33 του ν. 3614/2007, τροποποιείται στα παρακάτω σημεία ως εξής:
– σημείο (β)
μετά το σημείο «…καθώς και την οργάνωση ειδικών εκδηλώσεων» προστίθεται εδάφιο ως ακολούθως:
«και τεχνικών συναντήσεων που αναλαμβάνονται είτε με πρωτοβουλία της Εθνικής Αρχής Συντονισμού είτε της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον σκοπό αυτό.»
– σημείο (γ)
αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«(γ) Υποστηρίζει τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας ως προς την αξιολόγηση της διαχειριστικής ικανότητας και οργάνωσης των φορέων διαχείρισης και υλοποίησης των ΕΠ, καθώς και τους Δικαιούχους του ΕΣΠΑ με την παροχή τεχνογνωσίας, αλλά και μέσω δράσεων τεχνικής βοήθειας για την βελτίωση της επιχειρησιακής τους ικανότητας ως προς την ωρίμανση και υλοποίηση των πράξεων.»
– σημείο (ε)
στο τέλος προστίθεται εδάφιο ως ακολούθως:
«Στο πλαίσιο αυτό παρέχει και τεχνική υποστήριξη της Επιχειρησιακής πλατφόρμας ηλεκτρονικής δικτύωσης ΔΙΑΥΛΟΣ, συμπεριλαμβανομένων των ενεργειών αναβάθμισης και ανάπτυξης των εφαρμογών της, με στόχο την αποτελεσματικότερη λειτουργία του και την βελτιστοποίηση υπηρεσιών δικτύωσης προς τις δομές συγχρηματοδοτούμενων έργων.»
– σημείο (στ)
αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«Δύναται να υποστηρίζει το σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την οργάνωση των πληροφοριακών συστημάτων των εθνικών και συγχρηματοδοτούμενων αναπτυξιακών προγραμμάτων, σε συνεργασία με τις κατά περίπτωση επιχειρησιακά αρμόδιες Υπηρεσίες. Παρέχει τεχνική υποστήριξη και επίλυση τυχόν προβλημάτων των κεντρικών και λοιπών πληροφοριακών συστημάτων, συμπεριλαμβανομένων και των αναγκαίων αναβαθμίσεων του εξοπλισμού και του κατά περίπτωση λογισμικού υποδομής που απαιτείται για την αποτελεσματική διοικητική και πληροφοριακή παρακολούθηση των ΕΠ του ΕΣΠΑ.
Υποστηρίζει την παροχή υπηρεσιών φιλοξενίας των κεντρικών πληροφοριακών συστημάτων και εξυπηρετητών των δομών του ΕΣΠΑ. Δύναται να παρέχει υπηρεσίες φιλοξενίας και υποστήριξης σε Δικαιούχους ΕΠ.»
– σημείο (ζ)
αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«(ζ) Με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας η Μ.Ο.Δ. Α.Ε., δύναται να αναλαμβάνει τις μελέτες σχετικά με την διάρθρωση των υπηρεσιακών μονάδων του ΕΣΠΑ, καθώς και την σύνθεση του αναγκαίου προσωπικού τους.»
– σημείο (θ)
αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«(θ) Υποστηρίζει την Εθνική Αρχή Συντονισμού και τις Ειδικές Υπηρεσίες του ΕΣΠΑ σε θέματα δράσεων πληροφόρησης και ενημέρωσης του κοινού όσον αφορά τις συγχρηματοδοτούμενες πράξεις, αξιοποιώντας και τις δυνατότητες ηλεκτρονικής πληροφόρησης διαμέσου του διαδικτύου. Ειδικότερα, υποστηρίζει τη λειτουργία της διαδικτυακής πύλης του ΕΣΠΑ καθώς και άλλους διαδικτυακούς τόπους ΕΠ.»
– σημείο (ιβ)
αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«(ιβ) Δύναται να υποστηρίζει με μεταφορά τεχνογνωσίας και άλλα κράτη-μέλη ή και υπό ένταξη χώρες μέσω της επιχειρησιακής της σύνδεσης και συνεργασίας με διεθνείς φορείς ή και της συμμετοχής της σε εθνικά, διμερή ή διεθνή δίκτυα. Σκοπός αυτής της σύνδεσης είναι η εξαγωγή και εισαγωγή τεχνογνωσίας και καλών πρακτικών για θέματα τεχνικής βοήθειας όσον αφορά στη διαχείριση και εφαρμογή αναπτυξιακών προγραμμάτων.»
ΑΡΘΡΑ 2 έως 7
Τα άρθρα 2 έως και 7 παραμένουν όπως ορίζονται στο άρθρο 33 του ν. 3614/2007.
ΑΡΘΡΟ 8
Το άρθρο 8 του άρθρου 33 του ν. 3614/2007, τροποποιείται στα παρακάτω σημεία ως εξής:
– σημείο (α)
το σημείο «…2190/1994 όπως εκάστοτε ισχύει» έως και «…των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομίας και Οικονομικών» αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«2190/1994 όπως εκάστοτε ισχύει, ύστερα από διαπίστωση αναγκών στελέχωσης, προγραμματισμό ανθρώπινου δυναμικού, δημόσια προκήρυξη και αξιολόγηση των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων των υποψηφίων. Η διαδικασία επιλογής καθορίζεται με Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας. Η προκήρυξη και ο πίνακας προσλαμβανομένων γνωστοποιούνται στον ΑΣΕΠ με εξαίρεση του προσωπικού της παρ. στ του παρόντος άρθρου.»
– σημείο (β)
αντικαθίσταται ως ακολούθως:
(β) Το μισθολογικό σύστημα της Μ.Ο.Δ. Α.Ε. ορίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις του Κεφαλαίου Ι.
σημείο (γ)
το εδάφιο «για χρονικό διάστημα έως τεσσάρων ετών» αντικαθίσταται ως εξής:
«για χρονικό διάστημα έως πέντε ετών»
– σημείο (ε)
το σημείο (ε) αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«(ε). H MOΔ Α.Ε. δύναται να προσλαμβάνει νομικούς ως ειδικό επιστημονικό προσωπικό σύμφωνα με τις προηγούμενες παραγράφους. Εφ΄ όσον οι προσλαμβανόμενοι έχουν τη δικηγορική ιδιότητα, η πρόσληψή τους δεν είναι ασυμβίβαστη ούτε συνιστά λόγο αναστολής της άσκησης του δικηγορικού λειτουργήματος και δεν θίγονται τα ασφαλιστικά τους δικαιώματα. Η διάταξη του προηγούμενου εδαφίου καταλαμβάνει τους ήδη υπηρετούντες δικηγόρους στην εταιρεία από την ημερομηνία πρόσληψής τους.
Για το προσωπικό του προηγούμενου εδαφίου, που προσλαμβάνεται κατά τις διατάξεις του παρόντος νόμου ή προσλήφθηκε κατά τις διατάξεις των νόμων 2372/1996 και 2860/2000 και έχει τη δικηγορική ιδιότητα η ΜΟΔ Α.Ε. καταβάλλει τα 2/3 των προβλεπόμενων εισφορών, συμπεριλαμβανομένων και των επικουρικών, στα οικεία ασφαλιστικά ταμεία. Ασφαλιστικές εισφορές, που κατεβλήθησαν από τη ΜΟΔ Α.Ε. μέχρι σήμερα για τους ανωτέρω ασφαλισμένους είναι νόμιμες.
Οι συμβάσεις μεταξύ της ΜΟΔ Α.Ε. και των νομικών, που απασχολούνται ως ειδικό επιστημονικό προσωπικό δεν αποτελούν κώλυμα για την απόκτηση της ιδιότητας του δικηγόρου. Η ΜΟΔ Α.Ε. δύναται να διαθέτει υπαλλήλους της στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους ως ασκούμενους δικηγόρους ή ως εμπειρογνώμονες νομικούς σε θέματα ειδικότητάς τους.»
– σημείο (στ)
προστίθεται εδάφιο ως ακολούθως:
«(στ) … Η διαδικασία επιλογής του προσωπικού αυτού ορίζεται με απόφαση του εποπτεύοντος Υπουργού. Το προσλαμβανόμενο προσωπικό ΙΔΟΧ αμείβεται σύμφωνα με το μισθολογικό σύστημα της Εταιρείας. Συμβάσεις που έχουν ήδη συναφθεί για την προγραμματική περίοδο 2007 -2013 δύνανται να ανανεώνονται, μετά από εισήγηση της Ειδικής Υπηρεσίας του Στόχου «Ευρωπαϊκή Εδαφική Συνεργασία» και έγκριση του αρμοδίου Υπουργού, για όλη την προγραμματική περίοδο 2014 -2020, σύμφωνα με τη διαδικασία της παρ. 5 του άρθρου 43.»
– σημείο (ζ)
αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«ζ. Επιτρέπεται η απόσπαση του προσωπικού ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου της ΜΟΔ Α.Ε. σε φορείς ή υπηρεσίες του δημόσιου ή ευρύτερου δημόσιου τομέα, σε φορείς και οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης α΄και β΄βαθμού, ανεξάρτητες αρχές και σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, μέχρι ποσοστού 4% υπολογιζόμενου επί του συνόλου του προσωπικού ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου της Εταιρείας. Η απόσπαση γίνεται με Κοινή Απόφαση του Υπουργού, που εποπτεύει τον φορέα προέλευσης και του Υπουργού, που εποπτεύει τον φορέα υποδοχής, ύστερα από αίτηση του ενδιαφερομένου, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Διοικητικού Συμβουλίου της Μ.Ο.Δ. Α.Ε. Η άρση της υφιστάμενης απόσπασης από την υπηρεσία από όπου θα γίνει η απόσπαση ενσωματώνεται στην Κοινή Υπουργική Απόφαση απόσπασης. Η διάρκεια της Απόφασης είναι πενταετής, δυνάμενη να ανανεώνεται. Το κόστος μισθοδοσίας του αποσπώμενου προσωπικού βαρύνει το φορέα υποδοχής εκτός αν άλλως ορίζεται ρητά σε ειδικές διατάξεις.»
– σημείο (η)
στο άρθρο 8 προστίθεται σημείο (η) ως ακολούθως:
«(η) Επιτρέπεται η απόσπαση υπαλλήλων ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε, δικαιούχους φορείς και οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης α΄και β΄βαθμού πράξεων ΕΣΠΑ. Η απόσπαση γίνεται μετά από αιτιολογημένο αίτημα με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΜΟΔ ΑΕ. Η διάρκεια της απόσπασης είναι πενταετής, δυνάμενη να ανανεώνεται. Το κόστος της μισθοδοσίας βαρύνει την ΜΟΔ Α.Ε.»
ΑΡΘΡΟ 9
Το άρθρο 9 του άρθρου 33 του ν. 3614/2007 αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«Άρθρο 9: Ειδικά Θέματα
(α) Όλα τα ειδικότερα θέματα τα σχετικά με το προσωπικό της Μ.Ο.Δ. Α.Ε., ρυθμίζονται με τον Κανονισμό Εσωτερικής Οργάνωσης που καταρτίζεται από το Διοικητικό της Συμβούλιο και εγκρίνεται με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
(β) Το σύστημα αξιολόγησης απόδοσης προσωπικού εφαρμόζεται στο σύνολο του προσωπικού της Μ.Ο.Δ. Α.Ε. συμπεριλαμβανομένου και του αποσπασμένου προσωπικού της, του οποίου η δαπάνη μισθοδοσίας βαρύνει την Εταιρεία. Το σύστημα αυτό εγκρίνεται με Κοινή Απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, στην οποία καθορίζονται και οι τυχόν αναγκαίες αντιστοιχίες με το σύστημα αξιολόγησης του προσωπικού του δημοσίου. Στο σύστημα αυτό υπάγονται και οι αποσπασμένοι στη Μ.Ο.Δ. Α.Ε. και στις Ειδικές Υπηρεσίες υπάλληλοι του δημοσίου και του ευρύτερου δημοσίου τομέα για όλη τη διάρκεια της απόσπασής τους στην Εταιρεία. Τα εκάστοτε συμπληρωμένα έντυπα αξιολόγησης και τα αποτελέσματά τους διαβιβάζονται στην υπηρεσία προέλευσης εκάστου αποσπασμένου υπαλλήλου.
(γ) Ο πειθαρχικός έλεγχος του προσωπικού της Μ.Ο.Δ. Α.Ε. γίνεται βάσει Πειθαρχικού Κανονισμού που καταρτίζεται από το Διοικητικό της Συμβούλιο και εγκρίνεται με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας. Στον κανονισμό αυτό εμπίπτουν και οι υπηρετούντες με απόσπαση τόσο σε Υπηρεσίες ΕΣΠΑ όσο και σε λοιπές υπηρεσίες του Δημοσίου και ευρύτερου δημοσίου τομέα εφόσον η δαπάνη μισθοδοσίας τους βαρύνει την Μ.Ο.Δ. Α.Ε., καθώς και οι αποσπασμένοι στη ΜΟΔ ΑΕ και στις Ειδικές Υπηρεσίες από φορείς της Γενικής Κυβέρνησης. Για πειθαρχικά παραπτώματα που σχετίζονται με την άσκηση των καθηκόντων των αποσπασμένων στελεχών στην υπηρεσία απόσπασής τους, η απόφαση για την άσκηση πειθαρχικής δίωξης λαμβάνεται από το αντίστοιχο αρμόδιο πειθαρχικό όργανο της εν λόγω υπηρεσίας, το οποίο διενεργεί τη σχετική προκαταρκτική εξέταση ή ένορκη διοικητική εξέταση, σύμφωνα με τον πειθαρχικό κανονισμό της εν λόγω υπηρεσίας. Η τυχόν απόφαση επιβολής πειθαρχικής ποινής λαμβάνεται από τη Μ.Ο.Δ. Α.Ε., μετά από υποβολή σχετικού αιτήματος από την ανωτέρω υπηρεσία, συνοδευόμενου από τα σχετικά δικαιολογητικά.
(δ) Υπάλληλοι του στενού και ευρύτερου δημόσιου τομέα, που υπηρετούν στις Ειδικές Υπηρεσίες του ΕΣΠΑ και στην Κεντρική Υπηρεσία της ΜΟΔ ΑΕ, δεν ενάγονται και δεν διώκονται για πράξεις ή παραλείψεις, που έλαβαν χώρα κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους ή για γνώμη, που διατύπωσαν στο πλαίσιο των καθηκόντων τους εκτός αν ενήργησαν με δόλο. Η πειθαρχική ευθύνη των υπαλλήλων αυτών καθώς και η ευθύνη έναντι του Δημοσίου για κάθε ζημία, που προξένησαν από δόλο ή βαρεία αμέλεια εξακολουθεί να υφίσταται.
Σε περίπτωση διώξεως του υπαλλήλου ή αποδόσεως σε αυτόν αξιόποινης πράξης σε οποιοδήποτε στάδιο της ποινικής διαδικασίας, διατάσσεται υποχρεωτικά από τον Υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, μετά από αίτηση του υπαλλήλου, η διενέργεια ένορκης διοικητικής εξέτασης προκειμένου να διαπιστωθεί η διάπραξη ή μη της πράξης, που του αποδίδεται. Εάν από την έρευνα αυτή δεν διαπιστωθεί ότι ο υπάλληλος διέπραξε την αποδιδόμενη σε αυτόν πράξη, με απόφαση του ΔΣ της ΜΟΔ ΑΕ παρέχεται νομική προστασία, που συνίσταται στην καταβολή των δαπανών υπεράσπισής του, δηλαδή των δικαστικών δαπανών και των δικηγορικών αμοιβών. Οι δαπάνες υπεράσπισης δεν καλύπτονται, αν από την ένορκη διοικητική εξέταση διαπιστωθεί η διάπραξη πειθαρχικού αδικήματος σχετικού με την πράξη, για την οποία διώκεται ή ότι η πράξη αυτή οφείλεται σε δόλο ή βαρεία αμέλεια. Σε περίπτωση αμετάκλητης καταδίκης οι καταβληθείσες δαπάνες υπεράσπισης μπορεί να αναζητηθούν από τον καταδικασθέντα κατά το μέρος, που τον αφορούν.
Οι ως άνω υπάλληλοι εφ’ όσον εξετάζονται ή διώκονται, ακόμη και μετά τη λήξη της θητείας τους ή την αποχώρησή τους από τις Ειδικές Υπηρεσίες ή από την Κεντρική Υπηρεσία της ΜΟΔ ΑΕ, για αποδιδόμενες σε αυτούς πράξεις ή παραλείψεις, στις οποίες προέβησαν κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους ή ενάγονται ενώπιον των ποινικών ή πολιτικών δικαστηρίων για την ίδια αιτία, μπορούν να παρίστανται και να εκπροσωπούνται από μέλος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΝΣΚ), κατόπιν εγγράφου αιτήματός τους προς το ΝΣΚ και εφ’ όσον αυτό εγκριθεί από τον Πρόεδρό του.
Στερούνται της νομικής κάλυψης του ΝΣΚ οι περιπτώσεις νομικών διώξεων και μέτρων εναντίον των ως άνω υπαλλήλων λόγω καταγγελίας εκ μέρους της ίδιας της Ειδικής Υπηρεσίας ή της ΜΟΔ ΑΕ.
Τα ανωτέρω ισχύουν και για τους υπαλλήλους, που έχουν αποχωρήσει.
(ε) Τα προσωπικό της Μ.Ο.Δ. Α.Ε. μετακινείται και αποζημιώνεται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΜΟΔ Α.Ε. σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις για το προσωπικό των Ειδικών Υπηρεσιών ΕΣΠΑ. Αναφορικά με την παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών στα πλαίσια του ΕΣΠΑ, για τους υπαλλήλους της ΜΟΔ ΑΕ εφαρμόζονται αναλογικά οι διατάξεις του άρθρου 58, παρ.9 του ν. 4075/2012. Οι ειδικότερες προϋποθέσεις παροχής εκπαιδευτικού έργου καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας ύστερα από εισήγηση του Δ.Σ. της ΜΟΔ Α.Ε., κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης. Αναφορικά με την παροχή εκπαιδευτικών Υπηρεσιών στα πλαίσια του ΕΣΠΑ. Η Μ.Ο.Δ.Α.Ε. είναι αρμόδια δομή για την παροχή εκπαιδευτικού έργου σε θέματα σχεδιασμού, διαχείρισης, υλοποίησης, παρακολούθησης και ελέγχου ΕΣΠΑ στους υπαλλήλους των δομών ΕΣΠΑ 2014 – 2020, καθώς και στους υπαλλήλους των φορέων που εμπλέκονται στην διαχείριση και υλοποίηση των συγχρηματοδοτούμενων έργων Για τους υπαλλήλους της ΜΟΔ ΑΕ εφαρμόζονται αναλογικά οι διατάξεις του άρθρου 58,παρ.9 του ν.4075/2012. Οι ειδικότερες προϋποθέσεις παροχής εκπαιδευτικού έργου καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας ύστερα από εισήγηση του Δ.Σ. της ΜΟΔ Α.Ε., κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης. Η κατά τα ανωτέρω παροχή γνώσεων από τη ΜΟΔ ΑΕ λογίζεται ως πιστοποιημένη και εξομοιούται ως προς τις συνέπειές της με την πιστοποίηση γνώσεων από τις λοιπές πιστοποιημένες εκπαιδευτικές δομές του δημοσίου.
(στ) Το καταστατικό της Μ.Ο.Δ. Α.Ε. ως προς τα ειδικότερα θέματα μπορεί να τροποποιείται με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της εταιρείας, που εγκρίνεται με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.»
Το Άρθρο 60 στ να τροποποιηθεί ως εξής «Η _διαδικασία επιλογής του προσωπικού αυτού ορίζεται με απόφαση του εποπτεύοντος Υπουργού. Το προσλαμβανόμενο προσωπικό ΙΔΟΧ αμείβεται σύμφωνα με το μισθολογικό σύστημα της Εταιρείας. Το προσωπικό που υπηρετεί με συμβάσεις που έχουν ήδη συναφθεί για την προγραμματική περίοδο 2007-2013 δύναται να επαναπροσλαμβάνεται εφόσον θα έχει επιλεγεί με τη διαδικασία της παρ. 5 του άρθρου 43.
Παράλληλα να τροποποιηθεί και το το Άρθρο 43.5, για τη στελέχωση των ΚΓ ως εξής:»Να διενεργηθεί ανοιχτός δημόσιος διαγωνισμός μέχρι το τέλος του 2015. Λόγω της ειδικής φύσης των Ε.Π. Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας, τα κριτήρια επιλογής του προσωπικού θα εκπονούνται από τη ΜΟΔ σε συνεργασία με την ΕΥΔ και θα εγκρίνονται από την αντίστοιχη Επιτροπή Παρακολούθησης.
Τα στελέχη των Κοινών Τεχνικών Γραμματειών των Ε.Π. Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας 2007-2013 που ήδη υπηρετούν, θα μπορούν να συμμετέχουν στο διαγωνισμό για τη στελέχωση των αντίστοιχων δομών της Προγραμματικής Περιόδου 2014-2020.»
Η υφιστάμενη διατύπωση αποτελεί παραβίαση του ισχύοντος νομικού πλαισίου μετατρέποντας συμβάσεις ορισμένου χρόνου 2ετους διάρκειας ουσιαστικά σε αορίστου. Η διαδικασία πρόσληψής τους δεν ήταν αντίστοιχη των υπολοίπων εργαζομένων στη ΜΟΔ (ανοιχτός γραπτός διαγωνισμός).
Στο Άρθρο 60.9.γ να απαλειφθεί «Για πειθαρχικά παραπτώματα που σχετίζονται με την άσκηση των καθηκόντων των αποσπασμένων στελεχών στην υπηρεσία απόσπασής τους, η απόφαση για την άσκηση πειθαρχικής δίωξης λαμβάνεται από το αντίστοιχο αρμόδιο πειθαρχικό όργανο της εν λόγω υπηρεσίας, το οποίο διενεργεί τη σχετική προκαταρκτική εξέταση ή ένορκη διοικητική εξέταση, σύμφωνα με τον πειθαρχικό κανονισμό της εν λόγω υπηρεσίας. Η τυχόν απόφαση επιβολής πειθαρχικής ποινής λαμβάνεται από τη Μ.Ο.Δ. Α.Ε., μετά από υποβολή σχετικού αιτήματος από την ανωτέρω υπηρεσία, συνοδευόμενου από τα σχετικά δικαιολογητικά.», γιατί έρχεται σε αντίθεση με τα προβλεπόμενα στο Άρθρο 37.2.
Στο Άρθρο 60.8.ε να απαλειφθεί «νομικούς ως ειδικό επιστημονικό προσωπικό». Οι νομικοί δεν είναι κάτι διαφορετικό από τους υπόλοιπους εργαζόμενους στη ΜΟΔ α.ε. που είναι σε ποσοστό 95% απόφοιτοι ΑΕΙ και ΤΕΙ και πάνω από το 50% κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων.
Στο άρθρο 8 σημείο ε) συνεχίζεται ο εσφαλμένος και φωτογραφικός διαχωρισμός των νομικών έναντι όλων των άλλων ειδικοτήτων των εργαζομένων της ΜΟΔ Α.Ε. οι οποίοι διαθέτουν και αυτοί τα τυπικά προσόντα που απαιτούνται για να κατέχουν θέσεις ειδικού επιστημονικού προσωπικού, καθώς και οι ευνοϊκές διατάξεις σχετικά με την καταβολή των εισφορών τους.
Ενώ για την περίπτωση της ΜΟΔ Α.Ε. ο θεσμός του ειδικού επιστημονικού προσωπικού θα πρέπει να εφαρμοστεί για το σύνολο των εργαζομένων της, ο διαχωρισμός που επιχειρείται θα επιφέρει υπαλλήλους δύο ταχυτήτων και διακρίσεις για το έργο και την επιστημονική κατάρτιση των στελεχών της ΜΟΔ Α.Ε. που αντιβαίνουν τόσο σε συνταγματικές όσο και λογικές επιταγές, απαξιώνοντας στην πράξη το έργο των πολλών και αναδεικνύοντας αυτό των ολίγων. Αυτό το πράγμα γίνεται σε μία χρονική στιγμή που τα στελέχη της ΜΟΔ Α.Ε., σύμφωνα με δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, είναι στελέχη του Δημοσίου με αυξημένα προσόντα και εξειδίκευση, αιχμή του δόρατος για την αξιοποίηση των Ευρωπαϊκών πόρων στην Ελλάδα και τα οποία αντί να αντιμετωπισθούν ενιαία και να τοποθετηθούν σε θέσεις ειδικών επιστημόνων σύμφωνα με τα τυπικά και ουσιαστικά τους προσόντα, βρίσκονται, με μία συντεχνιακή εξαίρεση, να αντιμετωπίζουν για μία ακόμα φορά το φάσμα της απαξίωσης της εργασίας τους με τα επερχόμενα μέτρα.
Τέλος, ο αναδρομικός χαρακτηρισμός των ήδη υπηρετούντων νομικών ως ειδικών επιστημόνων αντιβαίνει υπάρχουσες διαδικασίες και νόμους σχετικά με τη διαδικασία πρόσληψης στελεχών ως ειδικό επιστημονικό προσωπικό.
στο σημείο (στ) για τους υπηρετούντες ΙΔΟΧ αναφέρεται ότι «Συμβάσεις που έχουν ήδη συναφθεί για την προγραμματική περίοδο 2007 -2013 δύνανται να ανανεώνονται, μετά από εισήγηση της Ειδικής Υπηρεσίας του Στόχου «Ευρωπαϊκή Εδαφική Συνεργασία» και έγκριση του αρμοδίου Υπουργού, για όλη την προγραμματική περίοδο 2014 -2020, σύμφωνα με τη διαδικασία της παρ. 5 του άρθρου 43.»
Με το σημείο αυτό του άρθρου δίνεται η εντύπωση οτι το Υπουργείο ανοίγει το δρόμο στη μονιμοποίηση (μέσω μετατροπής συμβάσεων) σε κάποιες προνομιούχες ειδικές ομάδες υπαλλήλων που προσλήφθηκαν από τη ΜΟΔ για συγκεκριμένο έργο με συγκεκριμένη διάρκεια (ΙΔΟΧ)! Η δε διαδικασία στην οποία παραπέμπει, καθόλου δεν εγγυάται τη διαφάνεια ή την αξιοκρατία!
Για το σημείο ζ η πρόβλεψη της ποσόστωσης του 4% έχει κριθεί από τον Συνήγορο του Πολίτη ότι αντίκειται συνταγματικά στην επαγγελματική ελευθερία. Δεν είναι απαραίτητη η σύμφωνη γνώμη του Διοικητικού Συμβουλίου της Μ.Ο.Δ. Α.Ε. καθώς μεσολαβούν δύο ΥΑ των φορέων πραγματικά και όχι από τα χαρτιά, γνωρίζουν το ενδιαφερόμενο Στέλεχος. Υπό αυτήν την άποψη αρκεί η διαδικασία της κοινής υπουργικής απόφασης. Διαφορετικά η διάταξη δεν θα εφαρμοστεί ποτέ λόγω της υπερβολικής δυσκολίας που συστήνει για κάθε τέτοια μετακίνηση/απόσπαση.