1. Οι ενέργειες τεχνικής βοήθειας αφορούν στον προγραμματισμό, σχεδιασμό, προετοιμασία, διαχείριση, παρακολούθηση, αξιολόγηση, δημοσιότητα, εφαρμογή και έλεγχο των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ, του ΠΑΑ και του ΕΠ Αλιείας και Θάλασσας, καθώς και δραστηριότητες για την ενίσχυση της διοικητικής ικανότητας για την υλοποίηση των προγραμμάτων. Οι ανωτέρω ενέργειες χρηματοδοτούνται από εθνικούς ή ενωσιακούς πόρους μέσω του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων.
2. Οι ενέργειες τεχνικής βοήθειας συνίστανται ιδίως στην προμήθεια αγαθών και λήψη υπηρεσιών, την κάλυψη λειτουργικών δαπανών και δαπανών αμοιβών προσωπικού, καθώς και κάθε άλλη απαραίτητη δαπάνη που αποσκοπεί στην ενίσχυση της υλοποίησης των στόχων και των προγραμμάτων της παραγράφου 1.
3. Δικαιούχοι πράξεων τεχνικής βοήθειας, στο πλαίσιο του άξονα προτεραιότητας του οικείου ΕΠ είναι οι Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης, οι οποίες καταρτίζουν και εκτελούν προγράμματα ενεργειών τεχνικής βοήθεια, τα οποία εγκρίνονται από το Ειδικό Γραμματέα ή Περιφερειάρχη. Δικαιούχοι πράξεων τεχνικής βοήθειας δύναται να είναι και οι επιτελικές δομές ΕΣΠΑ.
4. Οι Ειδικές Υπηρεσίες της ΕΑΣ, η Αρχή Πιστοποίησης, η Αρχή Ελέγχου, οι Επιτελικές Δομές, η Διεύθυνση Δημοσίων Επενδύσεων, η Διεύθυνση Πληροφορικής και η Γενική Διεύθυνση Ιδιωτικών Επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας ασκούν καθήκοντα δικαιούχου ενεργειών τεχνικής βοήθειας και καταρτίζουν και εκτελούν προγράμματα ενεργειών τεχνικής βοήθειας, στο πλαίσιο του ΕΠ ΤΕΧΝΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ.
5. Με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας μπορούν να καθορίζονται οι επιλέξιμες κατηγορίες ενεργειών τεχνικής βοήθειας, τα όρια χρηματοδότησης ανά κατηγορία ενεργειών, οι κατηγορίες δαπανών για το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος και το σκέλος που καλύπτεται από εθνικούς πόρους, οι διαδικασίες δημοσιότητας που εφαρμόζονται για την ανάθεση προμηθειών και υπηρεσιών, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα.
6. Η εκτέλεση ενεργειών τεχνικής βοήθειας γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 4/2002, αναλόγως εφαρμοζόμενες για την προγραμματική περίοδο 2014-2020 και με την επιφύλαξη της υπουργικής απόφασης της προηγούμενης παραγράφου.
7. Με απόφαση του καθ` ύλην αρμόδιου Υπουργού, δύνανται να συγκροτούνται επιτροπές ή ομάδες εργασίας και να ορίζονται εμπειρογνώμονες ή/και αξιολογητές στο πλαίσιο ενεργειών τεχνικής βοήθειας του παρόντος άρθρου, για την υποβοήθηση του έργου των Ειδικών Υπηρεσιών ή της Εθνικής Αρχής Συντονισμού ή της Αρχής Πιστοποίησης.
8. Με απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και Οικονομικών, προσδιορίζονται κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων, το ύψος της εκτός έδρας αποζημίωσης και τα έξοδα μετακίνησης του προσωπικού που υπηρετεί στις ειδικές υπηρεσίες ή στην Κεντρική Υπηρεσία της ΜΟΔ. Μέχρι την έκδοση της ανωτέρω κοινής απόφασης εφαρμόζονται οι διατάξεις του ν. 2860/2000, όπως αυτός ισχύει.
9. Οι δαπάνες της παραγράφου 7 και 8 βαρύνουν τον προϋπολογισμό του ΠΔΕ.
Οι προβλέψεις του Άρθρου 12.14.β δεν μπορεί να είναι διαφορετικές από τα προβλεπόμενα στο Άρθρο 49.8. Θα πρέπει να εκδοθεί ΚΥΑ που θα καλύπτει τόσο τους εργαζόμενους της ΕΔΕΛ όσο και τους εργαζόμενους στις δομές του ΕΣΠΑ και την ΚΥ ΜΟΔ.
1.Η παράγραφος 4 να αναδιατυπωθεί ως εξής: «4. Οι Ειδικές Υπηρεσίες της ΕΑΣ, η Αρχή Πιστοποίησης, η Αρχή Ελέγχου, οι Επιτελικές Δομές, η Διεύθυνση Δημοσίων Επενδύσεων, η Διεύθυνση Πληροφορικής και η Γενική Διεύθυνση Ιδιωτικών Επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας ασκούν καθήκοντα δικαιούχου ενεργειών τεχνικής βοήθειας και καταρτίζουν, υποβάλουν προς έγκριση στον Υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και εκτελούν προγράμματα ενεργειών τεχνικής βοήθειας, στο πλαίσιο του ΕΠ ΤΕΧΝΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ και στο πλαίσιο του σκέλους τεχνικής βοήθειας που καλύπτεται από εθνικούς πόρους».
Θεωρούμε απαραίτητη την παραπάνω αναδιατύπωση, διότι δεν φαίνεται να έχει προβλεφθεί η χρήση τεχνικής βοήθειας που καλύπτεται από εθνικούς πόρους για τις παραπάνω Υπηρεσίες. Η διάταξη αυτή υπάρχει και στον ισχύοντα Ν. 3614/ 2007 και η εφαρμογή της διευκόλυνε την αποτελεσματική υλοποίηση των ενεργειών τεχνικής βοήθειας. Για το λόγο αυτό εισηγούμαστε την εκ νέου συμπερίληψή της στο σχέδιο νόμου.
1.Η παράγραφος 4 να αναδιατυπωθεί ως εξής: «4. Οι Ειδικές Υπηρεσίες της ΕΑΣ, η Αρχή Πιστοποίησης, η Αρχή Ελέγχου, οι Επιτελικές Δομές, η Διεύθυνση Δημοσίων Επενδύσεων, η Διεύθυνση Πληροφορικής και η Γενική Διεύθυνση Ιδιωτικών Επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας ασκούν καθήκοντα δικαιούχου ενεργειών τεχνικής βοήθειας και καταρτίζουν, υποβάλουν προς έγκριση στον Υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και εκτελούν προγράμματα ενεργειών τεχνικής βοήθειας, στο πλαίσιο του ΕΠ ΤΕΧΝΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ και στο πλαίσιο του σκέλους τεχνικής βοήθειας που καλύπτεται από εθνικούς πόρους».
Θεωρούμε απαραίτητη την παραπάνω αναδιατύπωση, διότι δεν φαίνεται να έχει προβλεφθεί η χρήση τεχνικής βοήθειας που καλύπτεται από εθνικούς πόρους για τις παραπάνω Υπηρεσίες. Η διάταξη αυτή υπάρχει και στον ισχύοντα Ν. 3614/ 2007 και η εφαρμογή της διευκόλυνε την αποτελεσματική υλοποίηση των ενεργειών τεχνικής βοήθειας. Για το λόγο αυτό εισηγούμαστε την εκ νέου συμπερίληψή της στο σχέδιο νόμου.
1.Η παράγραφος 4 να αναδιατυπωθεί ως εξής: «4. Οι Ειδικές Υπηρεσίες της ΕΑΣ, η Αρχή Πιστοποίησης, η Αρχή Ελέγχου, οι Επιτελικές Δομές, η Διεύθυνση Δημοσίων Επενδύσεων, η Διεύθυνση Πληροφορικής και η Γενική Διεύθυνση Ιδιωτικών Επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας ασκούν καθήκοντα δικαιούχου ενεργειών τεχνικής βοήθειας και καταρτίζουν, υποβάλουν προς έγκριση στον Υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και εκτελούν προγράμματα ενεργειών τεχνικής βοήθειας, στο πλαίσιο του ΕΠ ΤΕΧΝΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ και στο πλαίσιο του σκέλους τεχνικής βοήθειας που καλύπτεται από εθνικούς πόρους».
Θεωρούμε απαραίτητη την παραπάνω αναδιατύπωση, διότι δεν φαίνεται να έχει προβλεφθεί η χρήση τεχνικής βοήθειας που καλύπτεται από εθνικούς πόρους για τις παραπάνω Υπηρεσίες. Η διάταξη αυτή υπάρχει και στον ισχύοντα Ν. 3614/ 2007 και η εφαρμογή της διευκόλυνε την αποτελεσματική υλοποίηση των ενεργειών τεχνικής βοήθειας. Για το λόγο αυτό εισηγούμαστε την εκ νέου συμπερίληψή της στο σχέδιο νόμου.