1. Το προσωπικό που υπηρετεί στις Ειδικές Υπηρεσίες κατά τη δημοσίευση του παρόντος ή αποσπάται σε αυτές σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου αυτού, διοικείται, όσον αφορά στα θέματα κινητικότητας μεταξύ των Ειδικών Υπηρεσιών ή μεταξύ των Ειδικών Υπηρεσιών και της Κεντρικής Υπηρεσίας της ΜΟΔ ΑΕ, από τον Υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης.
2. Η απόσπαση του προσωπικού από μια Ειδική Υπηρεσία στην οποία υπηρετεί σε άλλη Ειδική Υπηρεσία ή από μια Ειδική Υπηρεσία στην Κεντρική Υπηρεσία της ΜΟΔ ΑΕ και αντίθετα, γίνεται με απόφαση του Προέδρου της ΜΟΔ ΑΕ μετά από αίτημα του ενδιαφερομένου, με εισήγηση του αρμόδιου Τομέα της ΜΟΔ ΑΕ, λαμβάνοντας υπόψη την εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία των Ειδικών Υπηρεσιών.
3. Σε περίπτωση που δεν είναι δυνατή η κάλυψη κενών θέσεων σύμφωνα με τις διαδικασίες των ανωτέρω εδαφίων, η απόσπαση γίνεται, με απόφαση του Προέδρου της ΜΟΔ ΑΕ, μετά από διαπίστωση σχετικής υπηρεσιακής ανάγκης της κατηγορίας και ειδικότητας του προσωπικού και με εισήγηση του αρμόδιου Τομέα της ΜΟΔ ΑΕ, για την εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία των Ειδικών Υπηρεσιών. Η εισήγηση του αρμόδιου Τομέα της ΜΟΔ ΑΕ γίνεται λαμβάνοντας υπόψη την εντοπιότητα, την οικογενειακή κατάσταση καθώς και άλλους σχετικούς παράγοντες.
4. Η απόσπαση προσωπικού στις Ειδικές Υπηρεσίες, από φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, που θα επιλεγεί μετά από διαγωνιστική διαδικασία της ΜΟΔ ΑΕ, γίνεται με κοινή απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και του αρμόδιου Υπουργού του φορέα της Γενικής Κυβέρνησης.
5. Για την κάλυψη των θέσεων του ανωτέρω εδαφίου 2η ΜΟΔ ΑΕ διαμορφώνει μηχανισμό για την κατανομή του ανθρώπινου δυναμικού στις ως άνω υπηρεσίες, στη βάση της εύρυθμης και αποτελεσματικής λειτουργίας τους. Ειδικότερα ηεναλλαγή του προσωπικού σε θέσεις εργασίας που αφορούν στην αξιολόγηση, στις επαληθεύσεις και στις πληρωμές θα βασιστεί σε σχετική μελέτη που εκπονείται από την ΕΥΘΥ και τη ΜΟΔ ΑΕ.
Yπάρχει αναντιστοιχία στον υπεύθυνο για τα θέματα κινητικότητας (ρόλος Υπουργού Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας και Προέδρου ΜΟΔ)
Το άρθρο 39 αφορά και τις Επιτελικές Δομές? Δεν είναι σαφές.
Δεν είναι σαφές επίσης πώς γίνεται η παράταση απόσπασης ενός στελέχους ή η άρση της απόσπασης του, ποιος εισηγείται σε ποιόν, ποιος τη χειρίζεται, ποιος την υπογράφει
Οι αποσπάσεις υπαλλήλων στις διαχειριστικές αρχές θα πρέπει να γίνονται με μεταφορά της μισθοδοσίας από την υπηρεσία του υπαλλήλου στην διαχειριστική αρχή. Με αυτό τον τρόπο θα μεγαλώσει η δυνατότητα πρόσβασης υπαλλήλων στις διαχειριστικές αρχές κάτι που θα εξυπηρετεί τόσο αυτές όσο και τους φορείς προέλευσης. Έτσι ο φορέας προέλευσης δε θα πληρώνει έναν υπάλληλο που δεν τον έχει (κάτι που εκ των πραγμάτων δυσχεραίνει την απόσπαση του) ενώ η διαχειριστική αρχή θα επιλέγει του καλύτερους από ένα ευρύτατο σώμα υποψηφίων.
Η παράγραφος 2 φαίνεται να αναιρεί όσα έχουν μόλις αναφερθεί στην παράγραφο 1 του άρθρου. Ο Πρόεδρος της ΜΟΔ ΑΕ δύναται να αποφασίζει μόνο για τους υπαλλήλους που μισθοδοτούνται από την εταιρεία. Προτείνεται να γίνει καλύτερη διατύπωση, ώστε να αποφευχθεί η σύγχυση που δημιουργείται.
Η διάταξη είναι καταχρηστική ως προς το δικαίωμα των αποφασιστικών οργάνων της ΜΟΔ ΑΕ να ορίζουν ανέκκλητα και μονομερώς τις αποσπάσεις των στελεχών της ΜΟΔ ΑΕ.
Πρώτον γιατί αυτό αντιβαίνει την διαδικασία πρόσληψης που έγινε με σκοπό απασχόλησης σε γνωστικό αντικείμενο της αρεσκείας και επαγγελματικού ενδιαφέροντος των Στελεχών, όπως αυτό έχει αποτυπωθεί και στις επιμέρους ατομικές συμβάσεις που υπογράφησαν. Επίσης αντιβαίνει στις επιμέρους και μεταγενέστερες των ατομικών συλλογικές συμβάσεις εργασίας που επικυρώθηκαν από τους εργαζομένους και την εταιρεία.
Προτείνεται η απαλοιφή της παραγράφου 3 καθώς γεννά καταχρηστικό δικαίωμα του ΔΣ της ΜΟΔ την στιγμή που η Κεντρική Ύπηρεσία της ΜΟΔ ούτε παρακολουθεί ούτε εποποπτεύει ούτε αξιολογεί ουτε ΓΝΩΡΙΖΕΙ την πραγματική παροχή των υπηρεσιών των Στελεχών της που δεν ανήκουν στον Κεντρικό ΤΟμέα της ΜΟΔ, διότι τα Στελέχη αυτά είναι αποσπασμένα σε άλλες υπηρεσίες.
Σε κάθε περίπτωση αλλαγής της απόσπασης η συναίνεση του εργαζομένου είναι αναφαίρετο δικαίωμα κάθε νόμιμης εργασιακής σχέσης και δεν θα πρέπει νομοθετικά να περιορίζεται ή να καταργείται. Η παρούσα ρύθμιση είναι μεταγενέστερη μονομερής τροποποίηση των ατομικών συμβάσεων χωρίς να έχει δοθεί η σχετική εξουσιοδότηση αυτών στους οποίους αφορά είτε ατομικά είτε συλλογικά, γεγονός που σημαίνει ότι η διάταξη υπερβαίνει την δικαιοδοσία της εταιρείας με βάση την ισχύουσα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.