1. Η αξιολόγηση του προσωπικού του άρθρου 36, που υπηρετεί στις Ειδικές Υπηρεσίες και στην Κεντρική Υπηρεσία της ΜΟΔ ΑΕ, γίνονται από τη ΜΟΔ ΑΕ, με ενιαίο σύστημα που καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Οι εκθέσεις αξιολόγησης του αποσπασμένου προσωπικού της Γενικής Κυβέρνησης λογίζονται ως εκθέσεις αξιολόγησης στην οργανική τους θέση για κάθε συνέπεια.
2. Ο πειθαρχικός έλεγχος του προσωπικού του άρθρου 36 γίνεται βάσει Πειθαρχικού Κανονισμού που καταρτίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΜΟΔ ΑΕ και εγκρίνεται με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας. Στον κανονισμό αυτό εμπίπτουν και οι υπηρετούντες με απόσπαση σε λοιπές υπηρεσίες του Δημοσίου και ευρύτερου δημοσίου τομέα εφόσον η δαπάνη μισθοδοσίας τους βαρύνει την Μ.Ο.Δ. Α.Ε.
3. Για τα λοιπά θέματα υπηρεσιακής κατάστασης των προϊσταμένων και του προσωπικού του άρθρου 36, εφαρμόζονται:
α) για τα στελέχη της ΜΟΔ ΑΕ, ο Κανονισμός Εσωτερικής Οργάνωσης της ΜΟΔ ΑΕ και β) γι’ αυτούς που κατέχουν τη θέση στις Ειδικές Υπηρεσίες και στην Κεντρική Υπηρεσία της ΜΟΔ ΑΕ με απόσπαση από φορείς της Γενικής κυβέρνησης, οι διατάξεις στις οποίες υπάγονται, ανάλογα με τον φορέα στον οποίο ανήκει η οργανική τους θέση, πλην των θεμάτων που ρυθμίζονται με τις διατάξεις του παρόντος νόμου.
4. Στο προσωπικό της παρ. 3α και 3β χορηγούνται και κάθε μορφής άδειες που προβλέπονται από την εργατική νομοθεσία και την Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας του προσωπικού της ΜΟΔ ΑΕ, όπως ισχύει κάθε φορά.
5. Το προσωπικό που αποσπάται από φορείς της Γενικής Κυβέρνησης σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου εξακολουθεί να υπάγεται ως προς την κύρια και επικουρική ασφάλιση στους φορείς που υπάγονταν πριν την απόσπαση του.
Στο Άρθρο 37.4 να αναδιατυπωθεί ως εξής: «4. Στο προσωπικό της παρ. 3α 3β και 3γ χορηγούνται και κάθε μορφής άδειες που προβλέπονται από την εργατική νομοθεσία, τον δημοσιουπαλληλικό κώδικα και την Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας του προσωπικού της ΜΟΔ ΑΕ, όπως ισχύει κάθε φορά.»
Στο ν 4109/2012 (Α 16) Κατάργηση και συγχώνευση νομικών προσώπων του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα − Σύσταση Γενικής Γραμματείας για το συντονισμό του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις, στο Άρθρο 13, προβλέπεται:
1 β) Παύουν, αυτοδικαίως:
αα) Οι αποσπάσεις του πάσης φύσεως προσωπικού άλλων υπηρεσιών και φορέων, το οποίο έχει αποσπαστεί και υπηρετεί στους καταργούμενους ή συγχωνευόμενους ή υπό καθεστώς εκκαθάρισης φορείς. Το ανωτέρω προσωπικό επανέρχεται στην υπηρεσία ή στο φορέα της οργανικής του θέσης. Για το σκοπό αυτόν, εκδίδεται σχετική διαπιστωτική πράξη του αρμοδίου για την απόσπαση οργάνου.
ββ) Οι αποσπάσεις του πάσης φύσεως προσωπικού των φορέων που καταργούνται, συγχωνεύονται ή λύονται και τίθενται σε εκκαθάριση, το οποίο έχει αποσπαστεί και υπηρετεί σε άλλες υπηρεσίες και φορείς. Το ανωτέρω προσωπικό υπάγεται στις αντίστοιχες, κατά περίπτωση, ρυθμίσεις για το προσωπικό των φορέων που καταργούνται, συγχωνεύονται ή λύονται και τίθενται σε εκκαθάριση που προβλέπουν οι διατάξεις του παρόντος νόμου.
Εξαιρούνται της παύσης αυτής και εξακολουθούν να ισχύουν οι αποφάσεις για απόσπαση υπαλλήλων των ως άνω αναφερόμενων φορέων, οι οποίες έχουν διενεργηθεί στο πλαίσιο εφαρμογής του άρθρου 18 του ν. 3614/2007 (Α΄ 267) «Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2007 − 2013» ως ισχύει, καθ’ όλη τη διάρκεια υλοποίησης των ΕΠ του ΕΣΠΑ, καθώς και για την Προγραμματική περίοδο 2014 – 2020. Οι αποφάσεις απόσπασης, με βάση το άρθρο 18 του ν. 3614/2007, προσωπικού των ως άνω φορέων, λογίζονται και ισχύουν ως αποσπάσεις από τον φορέα υποδοχής.
Παρακαλούμε να εξετάσετε το αν χρειάζεται να περιληφθεί στο άρθρο 39 διάταξη, αντίστοιχη πχ με την παρακάτω διατύπωση:
«Οι αποφάσεις απόσπασης οι οποίες έχουν διενεργηθεί με βάση το άρθρο 18 του ν. 3614/2007, και αφορούν προσωπικό φορέων της Γενικής Κυβέρνησης οι οποίοι συγχωνεύονται, εξακολουθούν και ισχύουν και λογίζονται ως αποσπάσεις από τον φορέα υποδοχής, καθ’ όλη τη διάρκεια υλοποίησης των ΕΠ του ΕΣΠΑ, καθώς και για την Προγραμματική περίοδο 2014 – 2020.»
Επειδή φαίνεται να υπάρχει κενό, προτείνουμε να προστεθεί νέο σημείο
(6) Η δαπάνη μισθοδοσίας των αποσπασμένων ή μετακινημένων υπαλλήλων στις Ειδικές Υπηρεσίες και τις επιτελικές δομές βαρύνει τους φορείς από τους οποίους προέρχονται.
Η αξιολογηση δεν ειναι δυνατό να γινεται απο την ΜΟΔ, θα πρεπει να γινεται εντος των ΕΥ απο την ιεραρχια τους με συστημα και μεθοδολογια που θα εκπονησει η ΜΟΔ και θα εχει την ευθυνη λειτουργιας του.
Στην παράγραφο 2 θα πρέπει να γίνει σαφής διαχωρισμός και να εξαιρεθούν της υπαγωγής στον Πειθαρχικό Κανονισμό της ΜΟΔ ΑΕ, οι Δημόσιοι Υπάλληλοι που υπηρετούν σε Ειδικές Υπηρεσίες μετά από μετακίνηση ή απόσπαση από φορείς του Δημόσιου Τομέα. Σε κάθε περίπτωση, δεν θεωρείται ορθό αλλά ούτε και λογικό, ο Κανονισμός μιας Ανώνυμης Εταιρείας να υπερτερεί του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ.. Εφόσον, επίσης, αμέσως παρακάτω, προβλέπεται ότι στον ίδιο Κανονισμό υπάγεται το μισθοδοτούμενο από τη ΜΟΔ ΑΕ προσωπικό που υπηρετεί σε λοιπές υπηρεσίες του Δημοσίου και ευρύτερου δημοσίου τομέα, είναι σωστό να ισχύσει το αντίστροφο για τους Δημοσίους Υπαλλήλους.
Για τη μετάταξη προσωπικού του Δημοσίου ή ευρύτερου Δημοσίου Τομέα είναι απαραίτητη η συμπλήρωση τουλάχιστον τεσσάρων ετών στις Ειδικές Υπηρεσίες του Υπουργείου.
Υπάρχουν όμως πολλοί εργαζόμενοι στις Ειδικές Υπηρεσίες οι οποίοι δεν έχουν συμπληρώσει την απαραίτητη τετραετία οι οποίοι δυστυχώς δεν μπορούν να κάνουν χρήση της συγκεκριμένης διάταξης.
Κρίνεται λοιπόν αναγκαία η απαλοιφή του χρονικού περιορισμού για να μπορέσουν όλοι οι εργαζόμενοι του ΕΣΠΑ που είναι αποσπασμένοι από Δημόσιο ή το ευρύτερο Δημόσιο, να παραμείνουν εντός ΕΣΠΑ.
Στο άρθρο 59 και ειδικότερα στη παράγραφο 11 αναφέρεται ως απαραίτητη προϋπόθεση για τη μετάταξη προσωπικού του Δημοσίου ή ευρήτερου Δημοσίου Τομέα να είναι η συμπλήρωση τουλάχιστον τεσσάρων ετών στις Ειδικές Υπηρεσίες του Υπουργείου ή της Περιφέρειας.
Υπάρχουν εργαζόμενοι στις Ειδικές Υπηρεσίες οι οποίοι δεν έχουν συμπληρώσει την απαραίτητη τετραετία είτε γιατί υπολείπεται 1 μήνας, είτε γιατί υπολείπονται μερικοί μήνες. Οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι, δυστυχώς δεν μπορούν να κάνουν χρήση της συγκεκριμένης διάταξης. Επιπλέον με την λήξη της απόσπασής τους, θα πρέπει να υποβάλουν εκ νέου αίτηση, όπου απαιτείται η έκδοση κοινής υπουργικής απόφασης. Αυτό σημαίνει ότι παρόλου που η Ειδική Υπηρεσία χρειάζεται πραγματικά το συγκεκριμένο υπάλληλο, ο Υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας να έχει υπογράψει το έγγραφο της παράτασης της απόσπασης, ο Υπουργός του Φορέα απόσπασης τελικά να μην εγκρίνει την εν λόγω παράταση !!
Κρίνεται λοιπόν αναγκαία η αλλαγή της διατύπωσης του συγκεκριμένου εδαφίου και η απαλοιφή του χρονικού περιορισμού για να μπορέσουν ΟΛΟΙ οι εργαζόμενοι του ΕΣΠΑ που είναι αποσπασμένοι από Δημόσιο ή το ευρύτερο Δημόσιο, εφόσον βέβαια το επιθυμούν, να παραμείνουν εντός ΕΣΠΑ. Κάθε υπάλληλος Ειδικής Υπηρεσίας έχει επιλεγεί και κριθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν 3614/2007 παρ 18, και δεν θα πρέπει να αποτιμάται η συνεισφορά του με μόνο μέτρο τις ημέρεςται αποκλειστικά .Στο άρθρο 59 που αναφέρονται στις μεταβατικές διατάξεις και ειδικότερα στη παράγραφο 11, όπου αναφέρονται οι προϋποθέσεις για μετάταξη προσωπικού του Δημοσίου ή ερήτερου Δημοσίου Τομέα,