Άρθρο 36:Κατηγορίες προσωπικού των Ειδικών Υπηρεσιών ΕΣΠΑ

1. Το προσωπικό που στελεχώνει όλες τις Ειδικές Υπηρεσίες που μετονομάζονται ή συγχωνεύονται ή συστήνονται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου, υπάγεται σε μια από τις παρακάτω κατηγορίες :
α) προσωπικό, που κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, απασχολείται στη ΜΟΔ ΑΕ με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου και αορίστου χρόνου,
β) προσωπικό, που κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, υπηρετεί στις Ειδικές Υπηρεσίες και στην Κεντρική Υπηρεσία της ΜΟΔ ΑΕ, με απόσπαση ή μετακίνηση από άλλους φορείς του δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, που ανήκουν στη Γενική Κυβέρνηση.
γ) νέο προσωπικό που θα προσληφθεί από τη ΜΟΔ ΑΕ ή θα αποσπασθεί στις Ειδικές Υπηρεσίες, από φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, μετά από δημόσιο ανοικτό διαγωνισμό της ΜΟΔ ΑΕ, ή μετά από διαγωνιστική διαδικασία κατόπιν ανοιχτής πρόσκλησης, αντίστοιχα.
2. Τα θέματα προσωπικού που αναφέρονται στον παρόντα νόμο ισχύουν αναλογικά και για το προσωπικό της Κεντρικής Υπηρεσίας της ΜΟΔ ΑΕ, συμπεριλαμβανομένου του προσωπικού που υπηρετεί στην Κεντρική Υπηρεσία της ΜΟΔ ΑΕ με απόσπαση από άλλους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης.

  • 2 Δεκεμβρίου 2014, 11:48 | ΑΣ

    Στις κατηγορίες προσωπικού που στελεχώνει τις Ειδικές Υπηρεσίες και στο σημείο β) πρέπει να διαγραφεί η φράση : ..που ανήκουν στη Γενική Κυβέρνηση. Το μητρώο των φορέων της γενικής κυβέρνησης επικαιροποιείται από την ΕΛ ΣΤΑΤ σε τακτά διαστήματα και επομένως δεν μπορεί να αποτελεί βάση αναφοράς.
    Επιπλέον πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι στο προσωπικό των ΕΥΔ εργάζονται στελέχη με μεγάλη προϋπηρεσία (μεγαλύτερη της δεκαετίας) αποσπασμένα από φορείς (ΝΠΔΔ ή και ΝΠΙΔ) του ευρύτερου δημόσιου τομέα, οι οποίοι φορείς δεν υπάγονται στο μητρώο φορέων της Γενικής Κυβέρνησης. Με την αναφορά στη Γενική Κυβέρνηση αποκλείεται η αξιοποίηση αυτών των έμπειρων στελεχών και αυτά τίθενται εκτός συστήματος ΕΣΠΑ

  • 2 Δεκεμβρίου 2014, 11:12 | Ε Μ

    Το εγκεκριμένο κείμενο του ΕΣΠΑ 2014 – 2020 στο Κεφάλαιο 2.5.1.3 αναφέρει «…Η διασφάλιση ενιαίου συστήματος διοίκησης, εντάσσοντας σε κοινό πλαίσιο τόσο τα στελέχη της ΜΟΔ όσο και τους Δημοσίους Υπαλλήλους, με την ενσωμάτωση στη ΜΟΔ των Δημοσίων Υπαλλήλων που υπηρετούν στους φορείς του ΕΣΠΑ 2007-2013 μέσω εσωτερικού διαγωνισμού…», «…η ΜΟΔ θα αποτελέσει τον αποκλειστικό φορέα στελέχωσης των Διαχειριστικών Αρχών…» και «…οι δομές του ΕΣΠΑ θα είναι υπηρεσιακές μονάδες της ΜΟΔ, οι οποίες θα τίθενται στη διάθεση των πολιτικών προϊσταμένων τους (Υπουργεία, Γενικοί / Ειδικοί Γραμματείς, Περιφερειάρχες)…».
    Από το άρθρο 36 προκύπτει ότι η ΜΟΔ δεν είναι ο αποκλειστικός φορέας στελέχωσης των Υπηρεσιών του ΕΣΠΑ. Τόσο οι δημόσιοι υπάλληλοι που ήδη υπηρετούν στις Διαχειριστικές Αρχές όσο και το νέο προσωπικού που θα προέρχεται από το δημόσιο θα συνεχίσει να αποσπάται απευθείας στις Ειδικές Υπηρεσίες και δεν προβλέπεται πουθενά η ενσωμάτωσή τους στη ΜΟΔ, διατηρώντας όλες τις αγκυλώσεις και τις σημερινές δυσλειτουργίες (χιλιάδες αποφάσεις ανανέωσης αποσπάσεων, αναιτιολόγητες αιτήσεις πολιτικών προϊσταμένων για άρσεις αποσπάσεων, χρονικές καθυστερήσεις ή άλλου τύπου εμπλοκές στις τοποθετήσεις ή επανατοποθετήσεις στελεχών από τη άσκηση μικροπολιτικών και πιέσεων για επαναφορά στελεχών στις υπηρεσίες προέλευσης κοκ) . Οι διατάξεις του υπό συζήτηση Σχεδίου Νόμου δεν υιοθετούν καμία απλοποίηση του συστήματος. Επίσης οι δομές του ΕΣΠΑ συνεχίζουν να υπάγονται στα Υπουργεία και δεν μετατρέπονται σε υπηρεσιακές μονάδες της ΜΟΔ.
    Τέλος υπάρχει διαφορετικό σύστημα για νέες προσλήψεις, ένα για ανοικτό διαγωνισμό για πρόσληψη νέων στελεχών στη ΜΟΔ και μια άλλη διαγωνιστική διαδικασία για απόσπαση στις ΕΥ από το δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα. Το νέο σύστημα προσλήψεων θα πρέπει να ένα και κοινό και να δώσει έμφαση στην πρόσληψη νέων επιστημόνων από τον ιδιωτικό τομέα σε τομείς που υπάρχουν ελλείψεις αυτή τη στιγμή (πχ πληροφορική).

  • 1 Δεκεμβρίου 2014, 22:58 | Μανόλης Στάθης

    Υπάρχει προσωπικό των ΕΥΔ με μεγάλη προϋπηρεσία σε αυτές (πολλές φορές και άνω της 10ετίας), το οποίο εντάχθηκε στο πρόσφατο πρόγραμμα ενδοδημοτικής κινητικότητας του Υπουργείου Εσωτερικών. Επειδή το Πρόγραμμα προβλέπει υποχρεωτικά να τεθούν σε διαθεσιμότητα ενός μήνα, τα στελέχη αυτά τίθενται εκτός Διαχειριστικών Αρχών.
    Έτσι η δημοσίευση του νόμου να βρει αρκετά στελέχη σε μηναία διαθεσιμότητα ή να έχουν μόλις τοποθετηθεί στο νέο φορέα.
    Πρέπει να γίνει κατάλληλη διατύπωση όπου να δίνει το δικαίωμα αυτόματης ένταξης και των στελεχών αυτών στις νέες δομές (του φορέα που υπηρετούν σήμερα) για λόγους ισονομίας και δικαιοσύνης.
    Αυτό μπορεί να επιτευχθεί, όταν στο παραπάνω άρθρο η περίπτωση β) αναδιατυπωθεί ως εξής :
    …….
    β) προσωπικό, που κατά τη δημοσίευση που κατά τη δημοσίευση του ΣΕΣ και έως σήμερα (δημοσίευση του παρόντος νόμου), υπηρετούσε στις Ειδικές Υπηρεσίες και στην Κεντρική Υπηρεσία της ΜΟΔ ΑΕ, με απόσπαση ή μετακίνηση από άλλους φορείς του δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, που ανήκουν στη Γενική Κυβέρνηση.
    ή
    να γίνει ειδική αναφορά στους μετέχοντες στο καθεστώς κινητικότητας
    ……….
    Με αυτή τη διατύπωση αφενός δε θα μείνουν εκτός νέων ΕΥΔ όσοι εντάχθηκαν το τελευταίο 6μηνο (και είναι αρκετά), αλλά επίσης δε θα χαθεί η εμπειρία και η γνώση στελεχών με υπερδεκαετή εμπειρία.

  • 1 Δεκεμβρίου 2014, 18:19 | ΕΥΔ ΕΠΑΕ

    Προτείνουμε στην παρ 1(γ) να περιληφθεί και το προσωπικό που τυχόν θα μετακινηθεί από φορείς της Γενικής Κυβέρνησης

  • 28 Νοεμβρίου 2014, 06:03 | Ρουμπόπουλος Κώστας

    Για τις αποσπάσεις προσωπικού από φορείς της Γενικής Κυβέρνησης πρις τις Ειδικές Υπηρεσίες, οι οποίες έχουν ξεκινήσει το 2014 και δεν έχουν ολοκληρωθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, να συνεχίσει να εφαρμόζεται η διαδικασία που προβλέπεται από τον ν. 3614/2007 μέχρι και την ολοκλήρωσή τους.

  • 27 Νοεμβρίου 2014, 21:56 | parathrhths

    Πρέπει να δίνεται η δυνατότητα να αποσπαται νέο προσωπικό απο τον Δημόσιο Τομέα όπως συνέβαινε και στον 3614/2007. Στο πλαίσο της κινητικότητάς θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα σε δημόσιους υπαλήλους αν θέλουν να έχουν την δυνατότητα να αποσπώνται εφόσον το θελήσουν προφανώς και μεσω κάποιας αξιολόγησης ή της αξιολόγησης τους να αποσπωνται ε ειδικές υπηρεσίες και οχι μεσω διαγωνισμών και διαγωνιστικών διαδικασιών της MOD. Aλλο ΜΟΔ άλλο δημόσιοι υπάλληλοι , υπάρχει διαφορά και μα΄λιστα μεγάλη. Αμα είναι όλοι ίσοι γιατι οι υπάλληλοι της ΜΟΔ που εργάζονται στις ειδικές υπηρεσίες δεν αμείβονται με το ενιαίο μισθολόγιο που αμείβεται ολο το δημόσιο? Δηλαδή άν ένας Δ.Υ έχειεμπειρία στην διαχείριση των έργων ή στα συγχρηματοδοτούμενα θα πρέπει να γράψει εξετάσεις για να μπει στο σύστημα? επιεδή τ ολέει η ΜΟΔ? .Πως θα μπορέσετε να πάρετε νέους άξιους ανθρώπους απο το δημόσιο τομέα οτνα τους βαζετε σε δοκιμασία εξετάσεων μεσω μιας ανώνυμης εταιρείας οτνα η εμπειρία τους στην καθημερινότητα εινα ιπαρα ππολυ μεγάλη? Πρέπει να αλλαξει η ρύθμιση για το νέο προσωπικό αποτ οτν δημόσιο τομέα.