1. Με απόφαση του Ειδικού Γραμματέα ή Περιφερειάρχη στον οποίο υπάγεται η Διαχειριστική Αρχή του ΕΠ εκδίδεται πρόσκληση για την υποβολή αιτήσεων χρηματοδότησης από τους δυνητικούς δικαιούχους.
2. Οι υποβληθείσες προτάσεις αξιολογούνται από την αρμόδια Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του ΕΠ ή τον Ενδιάμεσο Φορέα, σύμφωνα με τα εγκεκριμένα, από την Επιτροπή Παρακολούθησης, κριτήρια επιλογής.
3. Η ένταξη των πράξεων στο ΕΠ και η ανάκληση τους, γίνεται με απόφαση του Ειδικού Γραμματέα ή του Περιφερειάρχη σε συνέχεια προηγούμενης εισήγησης του προϊσταμένου της Διαχειριστικής Αρχής του ΕΠ.
Άρθρο 23: Ένταξη πράξεων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 01: Αντικείμενο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 02: Πεδίο ΕφαρμογήςΆρθρο 02: Πεδίο Εφαρμογής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 03: Ορισμοί
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 04: Αρμόδιες αρχές
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 05: Διαχειριστικές Αρχές Τομεακών ΕΠ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 06: Σύσταση Ειδικών Γραμματειών Διαχείρισης Τομεακών Επιχειρησιακών ΠρογραμμάτωνΆρθρο 06: Σύσταση Ειδικών Γραμματειών Διαχείρισης Τομεακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 07: Διαχειριστικές Αρχές Περιφερειακών Επιχειρησιακών προγραμμάτων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 08: Αρμοδιότητες Διαχειριστικής Αρχής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 09: Κατανομή αρμοδιοτήτων των Διαχειριστικών Αρχών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10: Αρχή ΠιστοποίησηςΆρθρο 10: Αρχή Πιστοποίησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11: Αρχή ΕλέγχουΆρθρο 11: Αρχή Ελέγχου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12: Έλεγχοι Αρχής Ελέγχου
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 13: Ενδιάμεσοι Φορείς Διαχείρισης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 14: Εθνική Αρχή Συντονισμού – Αρμοδιότητες
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 15: Οργανωτική Δομή των Ειδικών Υπηρεσιών της ΕΑΣ – Αρμοδιότητες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16: Επιτελικές Δομές ΥπουργείωνΆρθρο 16: Επιτελικές Δομές Υπουργείων
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 17: Αρμοδιότητες Επιτελικών Δομών Υπουργείων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 18: Ένταξη Ειδικών Υπηρεσιών Υπουργείων στις Επιτελικές Δομές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19: Δομή του Συστήματος ΔιοίκησηςΆρθρο 19: Δομή του Συστήματος Διοίκησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20: Συντονισμός δράσεων στον τομέα της Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής ΔιακυβέρνησηςΆρθρο 20: Συντονισμός δράσεων στον τομέα της Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21: Θεματικό Δίκτυο Συντονισμού στον τομέα της Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής ΔιακυβέρνησηςΆρθρο 21: Θεματικό Δίκτυο Συντονισμού στον τομέα της Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 22: Εξειδίκευση ΕΠ
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 23: Ένταξη πράξεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24: Επαλήθευση πράξεωνΆρθρο 24: Επαλήθευση πράξεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25: Δημοσιονομικές Διορθώσεις και ανακτήσειςΆρθρο 25: Δημοσιονομικές Διορθώσεις και ανακτήσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 26: Επιτροπή Παρακολούθησης του ΕΣΠΑ 2014 – 2020
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 27:Επιτροπές Παρακολούθησης Επιχειρησιακών Προγραμμάτων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 28: Θεματικά Δίκτυα Συντονισμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 29: Χρηματοδοτήσεις και πληρωμές από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 30: Επιτάχυνση της εκτέλεσης υλοποίησης των συγχρηματοδοτούμενων πράξεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 31: Προσωπικό έργων εκτελουμένων δι’ αυτεπιστασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 32: Συμβάσεις Μίσθωσης Έργου σε συγχρηματοδοτούμενες πράξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 33: Τροποποίηση διατάξεων του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων(κ.ν. 2882/2001)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34:Πληρωμές στους Δικαιούχους
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35:Μέτρα περιορισμού επιβάρυνσης Εθνικών πόρων στα ΕΔΕΤΆρθρο 35:Μέτρα περιορισμού επιβάρυνσης Εθνικών πόρων στα ΕΔΕΤ
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 36:Κατηγορίες προσωπικού των Ειδικών Υπηρεσιών ΕΣΠΑ
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 37: Ενιαία διοίκηση του προσωπικού των Ειδικών Υπηρεσιών ΕΣΠΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Aρθρο 38:Aρθρο 38:
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 39: Θέματα κινητικότητας του προσωπικού των Ειδικών Υπηρεσιών ΕΣΠΑ
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 40:Υπηρεσιακή κατάσταση προσωπικού αποσπασμένου στις Ειδικές Υπηρεσίες
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 41:Τρόπος Επιλογής Προϊσταμένων Ειδικών Υπηρεσιών και των μονάδων τους.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 42:Νομική προστασία υπαλλήλων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 43:Στελέχωση Κοινών Γραμματειών (ΚΓ)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 44: Διαχείριση Επιχειρησιακών Προγραμμάτων στο πλαίσιο του στόχου Ευρωπαϊκή Εδαφική Συνεργασία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45: Ειδικά θέματα του Χρηματοδοτικού Μηχανισμού Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ)Άρθρο 45: Ειδικά θέματα του Χρηματοδοτικού Μηχανισμού Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46: Διαχείριση Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους ΑπόρουςΆρθρο 46: Διαχείριση Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Απόρους
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 47:Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Βιώσιμης Ανάπτυξης και Υποδομών ΣΔΙΤ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 48:Εφαρμογή κρατικών ενισχύσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 49: Τεχνική Βοήθεια
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 50 Δικαιώματα και Υποχρεώσεις δικαιούχων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 50Α Διοικητική και επιχειρησιακή ικανότητα δικαιούχων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 51 Μέσα χρηματοδοτικής τεχνικής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 52 Μέτρα πρόληψης και καταπολέμησης της απάτης στις διαρθρωτικές δράσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53 Αναδιάρθρωση Ειδικών Υπηρεσιών και συγχώνευση Μονάδων Ειδικών Υπηρεσιών ΕΣΠΑ 2007-2013Άρθρο 53 Αναδιάρθρωση Ειδικών Υπηρεσιών και συγχώνευση Μονάδων Ειδικών Υπηρεσιών ΕΣΠΑ 2007-2013
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54 Ενιαίο σύστημα παρακολούθησης δεικτών ΕΣΠΑ 2014-2020Άρθρο 54 Ενιαίο σύστημα παρακολούθησης δεικτών ΕΣΠΑ 2014-2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 55 Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 56 Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων ΟΠΣ – ΠΔΕ (e-pde).Άρθρο 56 Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων ΟΠΣ – ΠΔΕ (e-pde).
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 57 Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) και Πληροφοριακό Σύστημα Σώρευσης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 58 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 59 Μεταβατικές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 60 Μονάδα Οργάνωσης της Διαχείρισης – ΜΟΔ ΑΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61 ΟρισμοίΆρθρο 61 Ορισμοί
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62 Ορισμός ΑρχώνΆρθρο 62 Ορισμός Αρχών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 Ειδικές ΥπηρεσίεςΆρθρο 63 Ειδικές Υπηρεσίες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64 Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Αγροτικής Ανάπτυξης και ΕΠΑλΘΆρθρο 64 Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Αγροτικής Ανάπτυξης και ΕΠΑλΘ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 Ενδιάμεσοι Φορείς Διαχείρισης Πράξεων ΠΑΑ και ΕΠΑλΘ.Άρθρο 65 Ενδιάμεσοι Φορείς Διαχείρισης Πράξεων ΠΑΑ και ΕΠΑλΘ.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 66 Ένταξη πράξεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 67 Επαλήθευση πράξεωνΆρθρο 67 Επαλήθευση πράξεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 68 Επιτροπές ΠαρακολούθησηςΆρθρο 68 Επιτροπές Παρακολούθησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69 Εφαρμογή ενίσχυσης στο ΠΑΑΆρθρο 69 Εφαρμογή ενίσχυσης στο ΠΑΑ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 70 Τεχνική Βοήθεια του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης και ΕΠΑλΘ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 71 Δημοσιονομικές Διορθώσεις και ανακτήσειςΆρθρο 71 Δημοσιονομικές Διορθώσεις και ανακτήσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 72 Επιτροπές Παρακολούθησης Προγραμμάτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73 Χρηματοδοτήσεις και πληρωμές από το Πρόγραμμα Δημοσίων ΕπενδύσεωνΆρθρο 73 Χρηματοδοτήσεις και πληρωμές από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 Έναρξη ισχύοςΆρθρο 74 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
26 Νοεμβρίου 2014, 14:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
2 Δεκεμβρίου 2014, 12:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο νόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 196 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14238 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2464 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 537/2014...
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ «ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ,ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΘΜΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ...
- Σχέδιο νόμου με τίτλο: "Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027"
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου: "Δίκαιη Αναπτυξιακή μετάβαση και ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης"
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2101 ... άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 ...
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/2121 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 27ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019 ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/1132
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας ΕΕ-2020/1828 του ΕΚ και του Συμβ. της 25ης Νοεμβρ.2020 σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές αγωγές για την προστασία των καταναλωτών,ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών...
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών
- Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων -Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων
- Κανονισμός Απονομής Ελληνικού Σήματος στον ζύθο
- Δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας»
- Ενσωμάτωση Κεφαλαίου III της Οδηγίας (ΕΕ)2017/1132,όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019
- Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο:«Ρυθμίσεις για τις Εταιρείες - Τεχνοβλαστούς»
- Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου ανταγωνισμού για την ψηφιακή εποχή-Τροποποίηση ν. 3959/2011 & ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018
- Δημόσια διαβούλευση για την "Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων"
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου
- Σχέδιο νόμου για την παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L
- Δημόσια διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων"
- Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150-δίκαιη μεταχείριση και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την προώθηση των Πράσινων Δημοσίων Συμβάσεων (2020 – 2023)
- Διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021 - 2025
- Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»
- Σχέδιο διατάξεων για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης
- ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
- Γενικό Εμπορικό Μητρώο
- ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διατάξεις για την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2015/2436 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
- Νόμος για την προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων
- Εναρμόνιση νομοθετικού πλαισίου για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο Δημοσίων Συμβάσεων.
- Σχέδιο νόμου «Περί εταιρικών μετασχηματισμών»
- Διαδικασίας καθορισμού, οριοθέτησης και οργάνωσης, των απαιτούμενων δικαιολογητικών, του τρόπου λειτουργίας και διαχείρισης του Επιχειρηματικού Πάρκου Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας (ΕΠΜΜΜ)
- Περί Ανωνύμων Εταιρειών
- «Ενισχύσεις Καινοτομικού Χαρακτήρα για ΜΜΕ» του Αναπτυξιακού νόμου 4399/16
- Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο
Το εγκεκριμένο κείμενο του ΕΣΠΑ 2014 – 2020 στο Κεφάλαιο 2.1.1α αναφέρει «…Σαφής διάκριση ρόλων και αρμοδιοτήτων μεταξύ του πολιτικού και διοικητικού επίπεδου. Η διάκριση αυτή θα περιγραφεί στο νέο νόμο για τη διαχείριση, υλοποίηση και τον έλεγχο των Ε.Π., με σαφή προσδιορισμό του ρόλου και των αρμοδιοτήτων κάθε επιπέδου σε όλο το φάσμα των διαδικασιών του Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου….. οι Δ.Α. θα ελέγχουν την επιλεξιμότητα των έργων ……Θα έχουν, δηλαδή, την ευθύνη για το σύνολο των διαδικασιών Διαχείρισης, από την αξιολόγηση των προτάσεων των έργων και την έκδοση της απόφασης ένταξης μιας πράξης μέχρι την ολοκλήρωσή της. Στο πολιτικό επίπεδο η ευθύνη αφορά στην εξειδίκευση των αναπτυξιακών προτεραιοτήτων κατά την ενεργοποίηση του ΕΠ, με την έκδοση των προσκλήσεων……»
Αντίθετα στο άρθρο 23 αναφέρεται «….Η ένταξη των πράξεων στο ΕΠ και η ανάκληση τους, γίνεται με απόφαση του Ειδικού Γραμματέα ή του Περιφερειάρχη σε συνέχεια προηγούμενης εισήγησης του προϊσταμένου της Διαχειριστικής Αρχής του ΕΠ…».
Η ρύθμιση θα έπρεπε να ήταν στην κατεύθυνση της αύξησης του βαθμού ανεξαρτησίας της Διοίκησης, σε ότι αφορά την ένταξη των έργων, από την πολιτική ηγεσία. Για την εφαρμογή ανάλογης ρύθμισης, θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι η έννοια της «Απόφασης Ένταξης» αφορά σε ένταξη ενός έργου/πράξης ή προγράμματος/παρέμβασης κλπ σε εγκεκριμένο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, δηλαδή ότι πληροί τις προϋποθέσεις συγχρηματοδότησης από τα Διαρθρωτικά Ταμεία.
Θα πρέπει επομένως ο ορισμός της έννοιας «Απόφαση Ένταξης» πράξης κλπ σε Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, να αποδίδεται στη διοικητική ενέργεια που περιγράφει τη δυνατότητα συγχρηματοδότησης ενός έργου ή μιας ομάδας έργων στο πλαίσιο ενός Επιχειρησιακού Προγράμματος, και την εγγραφή των πιστώσεων στο Πρόγραμμα των Δημόσιων Επενδύσεων.
Οι διοικητικές πράξεις που δημιουργούν απαιτήσεις σε βάρος των πιστώσεων του ΠΔΕ (υπουργικές αποφάσεις, αποφάσεις αναθετουσών αρχών) και που δημιουργούν νομικές δεσμεύσεις της πολιτείας (συμβάσεις σε έργα μη κρατικών ενισχύσεων συμπεριλαμβανομένων και των αποφάσεων αυτεπιστασίας καθώς και αποφάσεων υπαγωγής σε νόμο η καθεστώς ή πρόγραμμα κρατικών ενισχύσεων) δε θίγονται από την προαναφερθείσα πρόνοια της δικαιοδοσίας ως προς την απόφαση Ένταξης, οι οποίες ευλόγως διατηρούνται από την ισχύουσα νομοθεσία των φορέων αυτών στη δικαιοδοσία τους
Μέριμνα για πρόβλεψη ένταξης στις επιδοτούμενες δράσεις του νέου ΕΣΠΑ την δημιουργία ειδικών χώρων προβολής – προώθησης ελληνικών τοπικών και παραδοσιακών προϊόντων σε υπάρχουσες επιχειρήσεις.
Η εταιρεία που έχει την επωνυμία ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΠΡΟΙΚΑΣ ΑΕ βρίσκεται σε ένα ορεινό χωριό του Νομού Θεσσαλονίκης και δραστηριοποιείται στην παραγωγή τυροκομικών προϊόντων για τρεις γενιές.
Η εταιρεία προτίθεται να δημιουργήσει νέους χώρους υποδοχής πελατών, εκπαιδευτικών δράσεων και μόνιμης έκθεσης της εταιρικής ιστορίας και των προϊόντων της, με στόχο την παρουσίαση της ιστορίας του τυριού, την προβολή της τυροκομικής παράδοσης της εταιρείας ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΠΡΟΙΚΑΣ ΑΕ, τη δημιουργία γαστρονομικής κουλτούρας, τη γνώση της γεύσης και της επίγευσης, τη δημιουργία άποψης για τη διατροφική αξία των ελληνικών τυριών και την εν γένει προβολή και προώθησή τους.
Οι συγκεκριμένες δράσεις πιστεύουμε ότι μακρόχρονα θα συντελέσουν στη δημιουργία προϋποθέσεων προστιθέμενης αξίας στα ελληνικά παραδοσιακά τυριά, αποσκοπώντας έτσι στην τοπική ανάπτυξη.
Θεωρούμε λοιπόν, ότι δράσεις και προτάσεις, όπως η συγκεκριμένη, αξίζει να συμπεριληφθούν στο νέο ΕΣΠΑ.
Με τιμή
Ελένη Προίκα
Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος
Η αξιολόγηση των προς ένταξη πράξεων να γίνεται και από υπαλλήλους του δημοσίου και των ΟΤΑ, που έχουν τα προσόντα, με καταβολή κάποιας κατ’αποκοπή αμοιβής. Για τις αξιολογήσεις να γίνεται δημόσια πρόσκληση από τη διαχειριστική.
Να υπάρχει περιορισμένος αριθμός αξιολογήσεων για κάθε υπάλληλο ανά έτος ή ανά Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ευνοώντας τη συμμετοχή όσο γίνεται περισσότερων υπαλλήλων.
Για λόγους ευελιξίας αυτή η αμοιβόμενη εργασία να εξαιρείται από την άδεια του υπηρεσιακού συμβουλίου ή του φορέα που εργάζεται ο υπάλληλος και να απαιτεί μόνο την έγκριση – εντολή της διαχειριστικής μετά από αίτηση του υπαλλήλου.
1.Στην παράγραφο 1 να προστεθούν οι ακόλουθες προτάσεις: «Στις περιπτώσεις που οι προσκλήσεις αφορούν στους τομείς της προστασίας, ανάδειξης και προβολής της πολιτιστικής κληρονομιάς, του σύγχρονου πολιτισμού, του αθλητισμού ή της προαγωγής της πολιτιστικής βιομηχανίας η αρμόδια Δ.Α. πριν από την έκδοση ζητεί τη σύμφωνη γνώμη της Επιτελικής Δομής του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, η οποία παρέχεται εντός προθεσμίας δέκα (10) εργασίμων ημερών. Η σύμφωνη γνώμη παρέχεται εγγράφως σε προθεσμία (10) ημερών από την κοινοποίηση του σχεδίου πρόσκλησης. Αν η προθεσμία αυτή, παρέλθει άπρακτη, τεκμαίρεται η σιωπηρή παροχή της σύμφωνης γνώμης και η πρόσκληση μπορεί να εκδοθεί».
2. Στην παράγραφο 2 να προστεθεί η ακόλουθη πρόταση: «Επειδή, το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού έχει την αποκλειστική ευθύνη για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα και μελέτες που αφορούν στον τομέα των αρχαιοτήτων και των μνημείων, την οποία ασκεί σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3028/2002, αιτήσεις δικαιούχων για τη χρηματοδότηση πράξεων στους ως άνω τομείς, αξιολογούνται μόνο εφ΄ όσον συνυποβάλλεται η σύμφωνη γνώμη του ΥΠ.ΠΟ.Α. Στις περιπτώσεις που υποβάλλονται προς ένταξη πράξεις σε προσκλήσεις Επενδυτικών Προτεραιοτήτων Επιχειρησιακού Προγράμματος, οι οποίες αφορούν στους τομείς του σύγχρονου πολιτισμού, του αθλητισμού ή της προαγωγής της πολιτιστικής βιομηχανίας η αρμόδια Δ.Α. πριν από την ένταξη ζητεί τη σύμφωνη γνώμη της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, η οποία παρέχεται εντός προθεσμίας δέκα (10) εργασίμων ημερών. Αν δεν παρασχεθεί εντός της προθεσμίας αυτής, τεκμαίρεται η σιωπηρή παροχή της σύμφωνης γνώμης και η προτεινόμενη πράξη μπορεί να ενταχθεί σε Ε.Π. για χρηματοδότηση».
Θεωρούμε απαραίτητη την ύπαρξη των ανωτέρω διατάξεων (ιδιαίτερα αυτής που αφορά στην σύμφωνη γνώμη του ΥΠ.ΠΟ.Α., για έργα και μελέτες στον τομέα των αρχαιοτήτων και μνημείων, η οποία υπάρχει και στο Ν. 3614/ 2007), ώστε να διασφαλιστεί και θεσμικά η επιτελική και συντονιστική αρμοδιότητα του ΥΠ.ΠΟ.Α. στους τομείς πολιτικής του. Ειδικότερα, στον τομέα της πολιτιστικής κληρονομιάς, η διασφάλιση της αρμοδιότητας του ΥΠ.ΠΟ.Α. προκύπτει και από συνταγματική επιταγή, καθώς το συγκεκριμένο αγαθό αναγνωρίζεται από τον καταστατικό χάρτη, ως ένας εκ των τομέων του λεγόμενου «σκληρού» πυρήνα της κρατικής δράσης.
1.Στην παράγραφο 1 να προστεθούν οι ακόλουθες προτάσεις: «Στις περιπτώσεις που οι προσκλήσεις αφορούν στους τομείς της προστασίας, ανάδειξης και προβολής της πολιτιστικής κληρονομιάς, του σύγχρονου πολιτισμού, του αθλητισμού ή της προαγωγής της πολιτιστικής βιομηχανίας η αρμόδια Δ.Α. πριν από την έκδοση ζητεί τη σύμφωνη γνώμη της Επιτελικής Δομής του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, η οποία παρέχεται εντός προθεσμίας δέκα (10) εργασίμων ημερών. Η σύμφωνη γνώμη παρέχεται εγγράφως σε προθεσμία (10) ημερών από την κοινοποίηση του σχεδίου πρόσκλησης. Αν η προθεσμία αυτή, παρέλθει άπρακτη, τεκμαίρεται η σιωπηρή παροχή της σύμφωνης γνώμης και η πρόσκληση μπορεί να εκδοθεί».
2. Στην παράγραφο 2 να προστεθεί η ακόλουθη πρόταση: «Επειδή, το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού έχει την αποκλειστική ευθύνη για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα και μελέτες που αφορούν στον τομέα των αρχαιοτήτων και των μνημείων, την οποία ασκεί σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3028/2002, αιτήσεις δικαιούχων για τη χρηματοδότηση πράξεων στους ως άνω τομείς, αξιολογούνται μόνο εφ΄ όσον συνυποβάλλεται η σύμφωνη γνώμη του ΥΠ.ΠΟ.Α. Στις περιπτώσεις που υποβάλλονται προς ένταξη πράξεις σε προσκλήσεις Επενδυτικών Προτεραιοτήτων Επιχειρησιακού Προγράμματος, οι οποίες αφορούν στους τομείς του σύγχρονου πολιτισμού, του αθλητισμού ή της προαγωγής της πολιτιστικής βιομηχανίας η αρμόδια Δ.Α. πριν από την ένταξη ζητεί τη σύμφωνη γνώμη της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, η οποία παρέχεται εντός προθεσμίας δέκα (10) εργασίμων ημερών. Αν δεν παρασχεθεί εντός της προθεσμίας αυτής, τεκμαίρεται η σιωπηρή παροχή της σύμφωνης γνώμης και η προτεινόμενη πράξη μπορεί να ενταχθεί σε Ε.Π. για χρηματοδότηση».
Θεωρούμε απαραίτητη την ύπαρξη των ανωτέρω διατάξεων (ιδιαίτερα αυτής που αφορά στην σύμφωνη γνώμη του ΥΠ.ΠΟ.Α., για έργα και μελέτες στον τομέα των αρχαιοτήτων και μνημείων, η οποία υπάρχει και στο Ν. 3614/ 2007), ώστε να διασφαλιστεί και θεσμικά η επιτελική και συντονιστική αρμοδιότητα του ΥΠ.ΠΟ.Α. στους τομείς πολιτικής του. Ειδικότερα, στον τομέα της πολιτιστικής κληρονομιάς, η διασφάλιση της αρμοδιότητας του ΥΠ.ΠΟ.Α. προκύπτει και από συνταγματική επιταγή, καθώς το συγκεκριμένο αγαθό αναγνωρίζεται από τον καταστατικό χάρτη, ως ένας εκ των τομέων του λεγόμενου «σκληρού» πυρήνα της κρατικής δράσης.
1.Στην παράγραφο 1 να προστεθούν οι ακόλουθες προτάσεις: «Στις περιπτώσεις που οι προσκλήσεις αφορούν στους τομείς της προστασίας, ανάδειξης και προβολής της πολιτιστικής κληρονομιάς, του σύγχρονου πολιτισμού, του αθλητισμού ή της προαγωγής της πολιτιστικής βιομηχανίας η αρμόδια Δ.Α. πριν από την έκδοση ζητεί τη σύμφωνη γνώμη της Επιτελικής Δομής του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, η οποία παρέχεται εντός προθεσμίας δέκα (10) εργασίμων ημερών. Η σύμφωνη γνώμη παρέχεται εγγράφως σε προθεσμία (10) ημερών από την κοινοποίηση του σχεδίου πρόσκλησης. Αν η προθεσμία αυτή, παρέλθει άπρακτη, τεκμαίρεται η σιωπηρή παροχή της σύμφωνης γνώμης και η πρόσκληση μπορεί να εκδοθεί».
2. Στην παράγραφο 2 να προστεθεί η ακόλουθη πρόταση: «Επειδή, το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού έχει την αποκλειστική ευθύνη για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα και μελέτες που αφορούν στον τομέα των αρχαιοτήτων και των μνημείων, την οποία ασκεί σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3028/2002, αιτήσεις δικαιούχων για τη χρηματοδότηση πράξεων στους ως άνω τομείς, αξιολογούνται μόνο εφ΄ όσον συνυποβάλλεται η σύμφωνη γνώμη του ΥΠ.ΠΟ.Α. Στις περιπτώσεις που υποβάλλονται προς ένταξη πράξεις σε προσκλήσεις Επενδυτικών Προτεραιοτήτων Επιχειρησιακού Προγράμματος, οι οποίες αφορούν στους τομείς του σύγχρονου πολιτισμού, του αθλητισμού ή της προαγωγής της πολιτιστικής βιομηχανίας η αρμόδια Δ.Α. πριν από την ένταξη ζητεί τη σύμφωνη γνώμη της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, η οποία παρέχεται εντός προθεσμίας δέκα (10) εργασίμων ημερών. Αν δεν παρασχεθεί εντός της προθεσμίας αυτής, τεκμαίρεται η σιωπηρή παροχή της σύμφωνης γνώμης και η προτεινόμενη πράξη μπορεί να ενταχθεί σε Ε.Π. για χρηματοδότηση».
Θεωρούμε απαραίτητη την ύπαρξη των ανωτέρω διατάξεων (ιδιαίτερα αυτής που αφορά στην σύμφωνη γνώμη του ΥΠ.ΠΟ.Α., για έργα και μελέτες στον τομέα των αρχαιοτήτων και μνημείων, η οποία υπάρχει και στο Ν. 3614/ 2007), ώστε να διασφαλιστεί και θεσμικά η επιτελική και συντονιστική αρμοδιότητα του ΥΠ.ΠΟ.Α. στους τομείς πολιτικής του. Ειδικότερα, στον τομέα της πολιτιστικής κληρονομιάς, η διασφάλιση της αρμοδιότητας του ΥΠ.ΠΟ.Α. προκύπτει και από συνταγματική επιταγή, καθώς το συγκεκριμένο αγαθό αναγνωρίζεται από τον καταστατικό χάρτη, ως ένας εκ των τομέων του λεγόμενου «σκληρού» πυρήνα της κρατικής δράσης.