1. Το άρθρο 43γ του κ.ν. 2190/1920 το οποίο καταργήθηκε με το στοιχείο (α) της παραγράφου 3 του άρθρου 38 του ν. 4308/2014 ΦΕΚ Α’ 251, επαναφέρεται σε ισχύ με το ακόλουθο περιεχόμενο::
«1. Οι ανώνυμες εταιρείες με κινητές αξίες δεκτές προς διαπραγμάτευση σε ρυθμιζόμενη αγορά περιλαμβάνουν στην έκθεση διαχείρισης που συντάσσουν και δήλωση εταιρικής διακυβέρνησης. Η δήλωση αυτή συμπεριλαμβάνεται ως ειδικό τμήμα της έκθεσης διαχείρισης και περιέχει τουλάχιστον τα ακόλουθα πληροφοριακά στοιχεία:
α) παραπομπή στα ακόλουθα, κατά περίπτωση:
i) στον κώδικα εταιρικής διακυβέρνησης στον οποίο υπόκειται η εταιρεία,
ii) στον κώδικα εταιρικής διακυβέρνησης τον οποίο η εταιρεία ενδέχεται να έχει οικειοθελώς αποφασίσει να εφαρμόζει,
iii) σε κάθε σχετική πληροφορία για τις πρακτικές εταιρικής διακυβέρνησης που εφαρμόζονται πέρα από τις απαιτήσεις της κείμενης νομοθεσίας.
Εάν γίνεται αναφορά στον κώδικα εταιρικής διακυβέρνησης των σημείων i) ή ii), η εταιρεία επισημαίνει επίσης τον τόπο στον οποίο διατίθενται στο κοινό τα σχετικά κείμενα. Εάν γίνεται αναφορά στις πληροφορίες του σημείου iii), η εταιρεία δημοσιοποιεί στοιχεία για τις πρακτικές εταιρικής διακυβέρνησης που εφαρμόζει·
β) εάν μια εταιρεία αποκλίνει από τον κώδικα εταιρικής διακυβέρνησης που αναφέρεται στο στοιχείο α) σημείο i) ή ii), παραθέτει τα μέρη του κώδικα εταιρικής διακυβέρνησης από τα οποία αποκλίνει η εταιρεία και αιτιολόγηση αυτής της επιλογής της. Εάν μια εταιρεία αποφασίσει να μην εφαρμόσει καμία από τις διατάξεις εταιρικής διακυβέρνησης που αναφέρονται στο στοιχείο α) σημείο i) ή ii), εξηγεί τους λόγους της επιλογής της,
γ) περιγραφή των κύριων χαρακτηριστικών των συστημάτων εσωτερικού ελέγχου και διαχείρισης κινδύνων της εταιρείας σε σχέση με τη διαδικασία σύνταξης των χρηματοοικονομικών καταστάσεων,
δ) τα πληροφοριακά στοιχεία που απαιτούνται κατά το άρθρο 10 παράγραφος 1 στοιχεία γ), δ), στ), η) και θ) της οδηγίας 2004/25/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 21ης Απριλίου 2004, σχετικά με τις δημόσιες προσφορές εξαγοράς, εφόσον η εταιρεία υπάγεται στην εν λόγω οδηγία·
ε) εκτός της περίπτωσης κατά την οποία τα πληροφοριακά στοιχεία προβλέπονται πλήρως από την εθνική νομοθεσία, περιγραφή του τρόπου λειτουργίας της γενικής συνέλευσης των μετόχων και τις βασικές εξουσίες της, καθώς και περιγραφή των δικαιωμάτων των μετόχων και του τρόπου άσκησής τους· και
στ) τη σύνθεση και τον τρόπο λειτουργίας των διοικητικών, διαχειριστικών και εποπτικών οργάνων και των επιτροπών τους.
ζ) περιγραφή της πολιτικής σχετικά με την πολυμορφία που εφαρμόζεται για τα διοικητικά, διαχειριστικά και εποπτικά όργανα της εταιρείας όσον αφορά πτυχές όπως, για παράδειγμα, η ηλικία, το φύλο ή το εκπαιδευτικό και επαγγελματικό ιστορικό των μελών, οι στόχοι της εν λόγω πολιτικής για την πολυμορφία, ο τρόπος με τον οποίο εφαρμόστηκε και τα αποτελέσματα κατά την περίοδο αναφοράς. Αν δεν εφαρμόζεται τέτοια πολιτική, η δήλωση θα περιλαμβάνει εξήγηση ως προς το γιατί συμβαίνει αυτό.
2. Οι απαιτούμενες από την παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου πληροφορίες μπορούν να παρέχονται ως εξής:
α) σε χωριστή έκθεση που δημοσιεύεται μαζί με την έκθεση διαχείρισης σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 43β του παρόντος νόμου· ή
β) σε έγγραφο που διατίθεται για το κοινό στην ιστοσελίδα της εταιρείας και στο οποίο γίνεται σχετική αναφορά στην έκθεση διαχείρισης.
Στην εν λόγω χωριστή έκθεση ή στο έγγραφο που αναφέρονται αντιστοίχως στα στοιχεία α) και β) μπορεί να περιέχεται αναφορά στην έκθεση διαχείρισης στην οποία διατίθενται τα απαιτούμενα από την παράγραφο 1 στοιχείο δ) του παρόντος άρθρου πληροφοριακά στοιχεία στη συγκεκριμένη έκθεση διαχείρισης.
3. Ο νόμιμος ελεγκτής ή το ελεγκτικό γραφείο διατυπώνουν γνώμη σύμφωνα με το στοιχείο γ) της περ. 5 της Υποπαρ. Α1 της Παρ. Α του άρθρου 2 του ν. 4336/2015 (ΦΕΚ 94 Α’) για τα πληροφοριακά στοιχεία που καταρτίζονται σύμφωνα με την παράγραφο 1 στοιχεία γ) και δ) του παρόντος άρθρου και ελέγχουν αν έχουν παρασχεθεί τα πληροφοριακά στοιχεία που αναφέρονται στην παράγραφο 1 στοιχεία α), β), ε), στ) και ζ) του παρόντος άρθρου.
4. Το στοιχείο ζ) της παραγράφου 1 δεν εφαρμόζεται σε μικρές ή μεσαίες επιχειρήσεις.
5. Για το σκοπό της εφαρμογής του παρόντος άρθρου ο καθορισμός του μεγέθους των εταιρειών γίνεται σύμφωνα με το άρθρο 2 του Ν. 4308/2014 (ΦΕΚ Α΄251), όπως ισχύει.
6. Στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος άρθρου εμπίπτουν και προσωπικές εταιρείες, στην περίπτωση κατά την οποία ο απεριόριστα ευθυνόμενος εταίρος είναι κεφαλαιουχική εταιρεία.
7. Όπου άλλη διάταξη νόμου ή άλλος κανόνας δικαίου παραπέμπει στο άρθρο 43α για θέματα της δήλωσης εταιρικής διακυβέρνησης, η παραπομπή νοείται ότι αναφέρεται στο παρόν άρθρο. »
Τα σχολια αφορουν το 2 & 3 αρθρο. Τοσο η εκθεση εταιρικης διακυβερνησης οσο & η μη χρηματοοικονομικη εκθεση ειναι ιδιαιτερα σημαντικες για τους τριτους οχι δηλ τους μετοχους μονο αλλα & τους προμηθευτες καταναλωτες πελατες και κρατος. Απο την διατυπωση δεν φαινονται πολλα πραγματα. Η εκθεσεις αυτες πηγαινουν στα Επιμελητηρια η πηγαινουν εν τελει οπου και οι εκθεσεις των εισηγμενων στη Μοναδα εταιρειων που υπαρχει για ανωνυμες εταιρειες στη Γεν Γραμ Εμποριου; Αν μιλαμε για τα επιμελητηρια τοτε προφανως δεν τηρειται η ουσια της οδηγιας γιατι ποιος ελεγχει αυτες τις εκθεσεις αφου οι υπαλληλοι αυτοι δεν εχουν την υποδομη η την εμπειρια η την γνωση για κατι τετοιο. Ετσι και αλλιως τα επιμελητηρια παλευουν να εκδωσουν ανακοινωσεις 2 η 3 χρονια πισω. Αν παλι πανε στη Γεν Γραμ Εμποριου τοτε προφανως προκειται για κατι σημαντικο καθως εκει υπαρχει τεχνογνωσια. Επισης αυτο που προβληματιζει στο σχεδιο νομου ειναι οτι ενω στην οδηγια προβλεπεται ενας οργανισμος μια υπηρεσια η φορεας επιβεβαιωσης που προφανως θα ειναι κρατικη αρχη οπως συμβαινει σε πολλες ευρωπαικες χωρες εδω η σχετικη παραγραφος δεν υπαρχει. Ειναι κατι που θα γινει μετα; η μηπως εσκεμμενα ο νομοθετης επιθυμει μηδενικο ελεγχο. Αυτο ειναι συμβατο με την οδηγια ; η απλα κατα λαθος η απο αβλεψια δεν περιλαμβανεται στις προτασεις. Επισης δεν φαινεται πως θα παρουσιασθουν ολα αυτες οι αναφορες και προβληματιζονται οχι μονο τις εταιρειες αλλα και οι ανθρωποι που θα τα συνταξουν.