Άρθρο 20 – Καταβολή Ενισχύσεων

Η καταβολή της ενίσχυσης ή η χρήση της ωφέλειας από το δικαιούχο δύναται να πραγματοποιείται είτε εφάπαξ με την έκδοση της απόφασης ολοκλήρωσης και έναρξης παραγωγικής λειτουργίας του επενδυτικού σχεδίου, είτε σταδιακά με τις προϋποθέσεις των επόμενων παραγράφων. Ο προσδιορισμός των ποσών της δικαιούμενης ενίσχυσης ανά είδος κινήτρου γίνεται βάσει των ποσοστών του χρηματοδοτικού σχήματος που έχει εγκριθεί με την απόφαση υπαγωγής.
1. Φορολογική απαλλαγή
α. Το δικαίωμα έναρξης χρήσης της ωφέλειας του κινήτρου της φορολογικής απαλλαγής θεμελιώνεται με την πιστοποίηση της υλοποίησης του 50% του κόστους του επενδυτικού σχεδίου από το αρμόδιο όργανο ελέγχου και με την προϋπόθεση της προηγούμενης κάλυψης από την επιχείρηση του συνόλου της ίδιας συμμετοχής, σύμφωνα με το εγκεκριμένο στην απόφαση υπαγωγής χρηματοδοτικό σχήμα. Ο φορέας δύναται να αξιοποιήσει το σύνολο της δικαιούμενης ενίσχυσης της φορολογικής απαλλαγής εντός δεκαπέντε (15) φορολογικών ετών από το έτος θεμελίωσης του δικαιώματος χρήσης της ωφέλειας με τους ακόλουθους, σωρευτικά, περιορισμούς:
αα. η δικαιούμενη ενίσχυση να μην υπερβαίνει, κατ΄ έτος, το είκοσι τοις εκατό (20%) του συνολικού εγκεκριμένου ποσού της φορολογικής απαλλαγής, με εξαίρεση την περίπτωση της μη πλήρους αξιοποίησής του κατά τα προηγούμενα φορολογικά έτη λόγω έλλειψης επαρκών κερδών. Στην περίπτωση αυτή τυχόν εναπομείναν ποσό ενίσχυσης από προηγούμενα φορολογικά έτη προστίθεται στο ως άνω υπολογιζόμενο μέγιστο ετήσιο ποσό δικαιούμενης ενίσχυσης,
ββ. η δικαιούμενη ενίσχυση να μην υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) του συνολικού εγκεκριμένου ποσού της φορολογικής απαλλαγής, μέχρι το φορολογικό έτος της έκδοσης της απόφασης ολοκλήρωσης και έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης.
β. Το ποσό της δικαιούμενης ενίσχυσης της φορολογικής απαλλαγής για το τμήμα του εξοπλισμού του επενδυτικού σχεδίου, που αποκτάται με χρηματοδοτική μίσθωση, προσδιορίζεται για κάθε φορολογικό έτος ως ποσοστό επί του τμήματος της αξίας κτήσης του εξοπλισμού, το οποίο εμπεριέχεται στα μισθώματα που καταβλήθηκαν μέχρι τη λήξη του φορολογικού έτους,
γ. Το κατ’ έτος αναλωθέν ποσό της φορολογικής απαλλαγής εμφανίζεται σε ειδικό αποθεματικό και αντίστοιχο λογαριασμό στα βιβλία της επιχείρησης, που σχηματίζεται από το φόρο εισοδήματος, ο οποίος δεν καταβλήθηκε λόγω της παρεχόμενης φορολογικής απαλλαγής.
δ. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Οικονομικών καθορίζεται ο τρόπος εφαρμογής της παρούσας παραγράφου και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια.
2. Επιχορήγηση
α. Ποσό που ανέρχεται μέχρι το πενήντα τοις εκατό (50%) της εγκεκριμένης επιχορήγησης δύναται να καταβάλλεται μετά την πιστοποίηση από το αρμόδιο όργανο ελέγχου της υλοποίησης του 50% του συνολικού κόστους του επενδυτικού σχεδίου, και με την προϋπόθεση της προηγούμενης κάλυψης από την επιχείρηση του συνόλου της ιδίας συμμετοχής, σύμφωνα με το εγκεκριμένο στην απόφαση υπαγωγής χρηματοδοτικό σχήμα,
β. Το υπόλοιπο ποσό της επιχορήγησης, ή το σύνολό της σε περίπτωση μη εφαρμογής της ρύθμισης της περίπτωσης α΄ της παρούσας παραγράφου, καταβάλλεται μετά την έκδοση της απόφασης ολοκλήρωσης και έναρξης παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης,
γ. Τα ποσά της επιχορήγησης δεν αφαιρούνται από την αξία των επενδυτικών δαπανών προκειμένου να γίνει προσδιορισμός των φορολογητέων κερδών,
δ. Η επιχορήγηση καταβάλλεται απευθείας μέσω ηλεκτρονικής πληρωμής σε τραπεζικό λογαριασμό του φορέα του επενδυτικού σχεδίου και δεν επιτρέπεται η εκχώρησή της σε τρίτους. Κατ΄ εξαίρεση είναι δυνατή η εκχώρηση της απαίτησης του ποσού της επιχορήγησης σε Τραπεζικά Ιδρύματα για την παροχή βραχυπρόθεσμου δανεισμού ισόποσου της εκχωρούμενης επιχορήγησης, που χρησιμοποιείται για την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου. Στις περιπτώσεις αυτές η καταβολή της επιχορήγησης γίνεται απευθείας στην Τράπεζα με την οποία έχει υπογραφεί η σύμβαση εκχώρησης της απαίτησης, εφόσον κάθε φορά έχει αναληφθεί ισόποσο τουλάχιστον της καταβαλλόμενης επιχορήγησης τμήμα του βραχυπρόθεσμου αυτού δανείου.
3. Επιδότηση Χρηματοδοτικής Μίσθωσης
α. Η έναρξη της καταβολής της επιδότησης χρηματοδοτικής μίσθωσης δύναται να πραγματοποιείται μετά την πιστοποίηση από το αρμόδιο όργανο ελέγχου της εγκατάστασης στη μονάδα του συνόλου του μισθωμένου εξοπλισμού σύμφωνα με τη σύμβαση χρηματοδοτικής μίσθωσης.
β. Η επιδότηση καταβάλλεται ανά εξάμηνο και μετά την εκάστοτε πληρωμή των δόσεων του μισθώματος εκ μέρους του φορέα της επένδυσης. Το ποσό που καταβάλλεται υπολογίζεται επί της αξίας απόκτησης του εξοπλισμού, το οποίο εμπεριέχεται στις καταβαλλόμενες δόσεις, σύμφωνα με τα εγκεκριμένα ποσοστά ενισχύσεων και με τον περιορισμό της μη υπέρβασης της καταβολής του εξήντα τοις εκατό (60%) του εγκεκριμένου ποσού μέχρι την έκδοση της απόφασης ολοκλήρωσης και έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας του επενδυτικού σχεδίου.
γ. Είναι δυνατή η προεξόφληση των δόσεων χρηματοδοτικής μίσθωσης από τον φορέα της επένδυσης μόνο για τους τελευταίους δώδεκα (12) μήνες της σύμβασης μίσθωσης, όπως αυτή έχει εγκριθεί από την αρμόδια υπηρεσία.
δ. Τα ποσά της επιδότησης χρηματοδοτικής μίσθωσης δεν αφαιρούνται από την αξία των επενδυτικών δαπανών προκειμένου να γίνει προσδιορισμός των φορολογητέων κερδών.
4. Επιδότηση του κόστους της δημιουργούμενης απασχόλησης.
α. Η έναρξη της επιδότησης του κόστους της δημιουργούμενης απασχόλησης δύναται να πραγματοποιείται μετά την πιστοποίηση από το αρμόδιο όργανο ελέγχου της δημιουργίας των συνδεόμενων με το επενδυτικό σχέδιο θέσεων εργασίας,
β. Η επιδότηση καταβάλλεται ανά εξάμηνο και μετά την εκάστοτε πληρωμή του μισθολογικού κόστους εκ μέρους του φορέα της επένδυσης, με τον περιορισμό της μη υπέρβασης της καταβολής του εξήντα τοις εκατό (60%) του εγκεκριμένου ποσού μέχρι την έκδοση της απόφασης ολοκλήρωσης και έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης.
5. Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά καθώς και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την καταβολή της επιχορήγησης, της επιδότησης της χρηματοδοτικής μίσθωσης και της επιδότησης του κόστους της δημιουργούμενης απασχόλησης ορίζονται στην απόφαση προκήρυξης.
6. Οι επιχορηγήσεις, οι επιδοτήσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης και οι επιδοτήσεις του μισθολογικού κόστους που προβλέπονται στον παρόντα νόμο καλύπτονται από τον Προϋπολογισμό Δημοσίων Επενδύσεων, στον οποίο εγγράφεται η σχετική προβλεπόμενη δαπάνη για κάθε οικονομικό έτος και προέρχονται από εθνικούς πόρους ή Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά και Επενδυτικά Ταμεία ή και από άλλους χρηματοδοτικούς οργανισμούς, σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας.

  • 20 Μαΐου 2016, 15:53 | Επιμελητήριο Λέσβου

    Δεν προβλέπεται η δυνατότητα χορήγησης προκαταβολών. Θα μπορούσε να περιοριστεί η χορήγηση προκαταβολής σε ορισμένες κατηγορίες επενδυτών (πχ Νέες Ανεξάρτητες ΜΜΕ του άρθρου 42) με διαφοροποίηση άλλων παραμέτρων χορήγησης (ποσοστό / προϋποθέσεις κλπ). Θα μπορούσε ενδεχόμενα να υποστηριχθεί η καταβολή προκαταβολών και από Ταμείο Συμμετοχών ή το ΕΤΑΝ ή με εγγυητική επιστολή ή με οποιονδήποτε άλλο τρόπο, με προσαρμοσμένους όρους και προϋποθέσεις

  • 16 Μαΐου 2016, 16:58 | ΣΕΣΜΑ

    παρ. 1.α.(αα): Το μέγιστο ποσό της ετήσιας ενίσχυσης της φορολογικής απαλλαγής (μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης) να ανέρχεται σε 40% του εγκεκριμένου ποσού της φορολογικής απαλλαγής, ώστε να παρέχεται η δυνατότητα ταχείας εξασφάλισης ρευστότητας στις επιχειρήσεις.
    παρ. 1.γ: Να αποσαφηνιστεί ο λογιστικός χειρισμός του ειδικού αποθεματικού της φορολογικής απαλλαγής.
    παρ. 2: Να αποσαφηνιστεί ο λογιστικός χειρισμός της επιχορήγησης.

  • Πρέπει να σημειωθεί πως σε περίπτωση καθεστώτος ενίσχυσης με την μορφή φοροαπαλλαγής ο φορέας επένδυσης δεν μπορεί να κάνει χρήση ποσοστού ανώτερου του 20% του συνολικού εγκεκριμένου ποσού φοροαπαλλαγής κατ’ έτος με βάση το άρθρο 20 παράγραφος 1 αα του σχεδίου Νόμου, εκτός και αν δεν έκανε χρήση τα προηγούμενα έτη του δικαιώματος λόγω έλλειψης κερδών.
    Πρόταση του επιμελητηρίου είναι να αυξηθεί το εν λόγω ποσοστό σε 40% κατ’ ελάχιστον

  • ΑΡΘΡΟ 20, § 2

    Καταβολή της επιχορήγησης σε τρεις (3) δόσεις αντί δύο (2).
    Πιστοποίηση δαπανών τουλάχιστον στο 40% του εγκεκριμένου σχεδίου για καταβολή του 40% της εγκεκριμένης επιχορήγησης, το επόμενο 40% της επιχορήγησης με την πιστοποίησης τουλάχιστον 80% και το υπόλοιπο 20% της εγκεκριμένης επιχορήγησης με την ολοκλήρωσης του επενδυτικού σχεδίου.

    Να προβλεφθεί η δυνατότητα προκαταβολής της επιχορήγησης με κατάθεση εγγυητικής επιστολής.

  • 16 Μαΐου 2016, 12:54 | ΕΛΙΚΑ ΑΕ

    Άρθρο 20 παραγρ.1α και 2 – Σ’ αυτή την περίοδο που η οικονομία περνά δύσκολες ημέρες και η ρευστότητα ανύπαρκτη, θεωρείται πολύ δύσκολο ο επενδυτής να πρέπει να καταβάλει το σύνολο της ίδιας συμμετοχής του για το συγκεκριμένο ημιτελές έργο και να το διατηρεί λιμνάζον σε μια επένδυση η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί. Θεωρείται αντικειμενικά ορθό όταν ένα σχέδιο ελέγχεται για την ολοκλήρωση του 50% του συνόλου του, η καταβλημένη ίδια συμμετοχή να είναι τουλάχιστον σ’ αυτό το ποσοστό. Προτείνεται, στη συγκεκριμένη παράγραφο, η εξής αλλαγή: «με την προϋπόθεση της προηγούμενης κάλυψης από την επιχείρηση τουλάχιστον του αναλογούντος τμήματος της ίδιας συμμετοχής».

  • Να μην γίνεται χρήση Φορολογικών Απαλλαγών παρά μόνο κεφαλαιακών ενισχύσεων.

  • 16 Μαΐου 2016, 11:50 | ΤΕΕ/ΤΚΜ

    Αρθρο 21
    Οι υποχρεώσεις σε σχέση με την διατήρηση της απασχόλησης να έχουν το χαρακτήρα κινήτρου και όχι τιμωρητικό χαρακτήρα. Π.χ. να δίνεται η δυνατότητα αναπλήρωσης των θέσεων σε εύλογο χρονικό διάστημα ενώ επίσης να ισχύσουν τα όρια που θέτει ο απαλλακτικός κανονισμός χωρίς να γίνουν αυστηρότερα ως προς το χρόνο τήρησης της απασχόλησης.

  • 16 Μαΐου 2016, 11:50 | ΤΕΕ/ΤΚΜ

    Αρθρο 20
    • Στην καταβολή των ενισχύσεων και ειδικότερα στην καταβολή της ενίσχυσης της επιχορήγησης δεν προβλέπεται ουδεμία προκαταβολή αυτής. Προτείνεται να καταβάλλεται η προκαταβολή με τις προϋποθέσεις των προηγούμενων νόμων ή ακόμη και με τη χρήση της προτεινόμενης δημιουργίας των «Ανοιχτών Καταπιστευτικών Λογαριασμών (Escrow Accounts)» που θα θεσμοθετηθούν στα προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014-2020.
    Η απουσία προκαταβολής δημιουργεί ένα είδος «αντίφασης» σε σχέση με τη στρατηγική ενίσχυσης των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων καθώς η ύπαρξη μόνο ενός ενδιάμεσου ελέγχου σε ποσοστό 50% και μετά τελικός έλεγχος δε δημιουργεί ευνοϊκές συνθήκες χρηματορροής για τις επιχειρήσεις, δεδομένων των καθυστερήσεων που εμφανίζονται στο χρόνο καταβολής της επιχορήγησης.

    • Επίσης σε σχέση με τα καθεστώτα ενίσχυσης όπου γίνονται επιτόπιες επαληθεύσεις θα πρέπει να εξετασθεί το γεγονός της ύπαρξης αφενός περισσότερων ελέγχων (π.χ. δύο έλεγχοι πέρα από τον τελικό έλεγχο σε συγκεκριμένες ποσοστά υλοποίησης του έργου) ανάλογα και με το μέγεθος της επιχείρησης οι ενδιάμεσοι έλεγχοι να είναι διοικητικοί και ο τελικός μόνο να είναι με επιτόπια επαλήθευση. Η συγκεκριμένη διαδικασία εφόσον σχεδιαστεί σωστά μπορεί να οδηγήσει σε επιτάχυνση διαδικασιών και οικονομίας κλίμακας με περιορισμό της γραφειοκρατίας.

  • 16 Μαΐου 2016, 10:20 | ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΗΣΙΩΝ

    Παρ. 2 να προβλεφθεί δυνατότητα προκαταβολής επιχορήγησης 50% έναντι ισόποσου εγγυητικής επιστολής από το ΕΤΕΑΝ, το ταμείο Εγγυοδοσίας ΤΕΠΙΧ, ή άλλο πιστωτικό ίδρυμα.

  • Άρθρο 20 παρ.1α και 2 «Καταβολή ενισχύσεων»
    Θεωρείται αντικειμενικά ορθό όταν ένα σχέδιο ελέγχεται μόνο για την ολοκλήρωση του 50% του συνόλου του, η ίδια συμμετοχή που θα έχει καταβληθεί να είναι τουλάχιστον στο ίδιο ποσοστό με την ολοκλήρωση του έργου. Προτείνεται η αλλαγή: «με την προϋπόθεση της προηγούμενης κάλυψης από την επιχείρηση του αναλογούντος τμήματος της ίδιας συμμετοχής».

  • 15 Μαΐου 2016, 23:04 | ΔΗΜΤΣΑΣ Ν.

    Παρ.2 – Να προβλεφθεί δυνατότητα λήψης προκαταβολής της επιχορήγησης με την προσκόμιση τραπεζικής εγγυητικής επιστολής αξίας 110%

  • 15 Μαΐου 2016, 23:28 | ΔΗΜΤΣΑΣ Ν.

    Παρ. 1: Η φορολογική απαλλαγή να συνίσταται στην απαλλαγή καταβολής πάσης φύσεως φόρων και όχι μόνο φόρου εισοδήματος και σε ποσοστό υψηλότερο του 20% κατ’ έτος (ιδανικά 50% κατ’ έτος), δεδομένου ότι οι περισσότερες επενδύσεις είναι ζημιογόνες κατά τα πρώτα έτη και κατ’ επέκταση το προτεινόμενο κίνητρο εξασθενεί σε όρους παρούσας αξίας

  • 15 Μαΐου 2016, 23:16 | ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΚΑΛΑΜΑΚΙΔΗΣ ΑΤΛΑΝΤΙΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ Α.Ε.

    Στην καταβολή των ενισχύσεων και ειδικότερα στην καταβολή της ενίσχυσης της επιχορήγησης δεν προβλέπεται ουδεμία προκαταβολή αυτής. Προτείνεται να καταβάλλεται η προκαταβολή με τις προϋποθέσεις των προηγούμενων νόμων ή ακόμη και με τη χρήση της προτεινόμενης δημιουργίας των «Ανοιχτών Καταπιστευτικών Λογαριασμών (Escrow Accounts)» που θα θεσμοθετηθούν στα προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014-2020.

  • Για την απρόσκοπτη υλοποίηση των επενδυτικών σχεδίων και για τη διευκόλυνση της ρευστότητας, να συσταθεί στο Ταµείο Παρακαταθηκών και ∆ανείων, ή σε Χρηματοπιστωτικά Ιδρύματα, ειδικός δεσµευµένος λογαριασµός (escrow account), μέσω του οποίου οι προκαταβολές της επιχορήγησης θα τεθούν στη διάθεση των επενδυτών ,χωρίς τα προσκόμματα των κλασικών μεθόδων έκδοσης εγγυητικών επιστολών. Οι αναλήψεις θα γίνονται αποκλειστικά για την πληρωμή δαπανών που θα περιλαμβάνονται στο εγκεκριμένο σχέδιο. Με τον escrow account ο επενδυτής θα πρέπει να διαθέτει μόνο το ποσόν για την πληρωμή της ίδιας συμμετοχής του και του αναλογούντος ΦΠΑ κάθε τιμολογίου και όχι το ποσόν της επιχορήγησης. Το τμήμα του τιμολογίου που αφορά στην επιχορήγηση θα καταβάλλεται από το πιστωτικό ίδρυμα, αφού προηγουμένως ελεγχθούν τα παραστατικά ως προς την επιλεξιμότητά τους. Οι λεπτομέρειες λειτουργίας του εν λόγω λογαριασμού θα περιγραφούν σε ειδική Υπουργική Απόφαση.

  • 14 Μαΐου 2016, 21:03 | ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΕΑΣ

    Γιατί η καταβολή της επιχορήγησης στον Αναπτυξιακό Νόμο γίνεται μόνο σε 2 δόσεις;

    Είναι δυνατόν οι Επενδυτές να καλύψουν το 50% του ποσού της επένδυσης πλέον ΦΠΑ από Ίδια Κεφάλαια; (Δεν συζητείται δανεισμός με την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στο τραπεζικό σύστημα).

    Είναι καθολικό Αίτημα όλων των φορέων και τώρα αλλά και κατά την ισχύ των προηγούμενων αναπτυξιακών νόμων Να Αυξηθούν οι δόσεις από 2 σε τουλάχιστον 3 έτσι ώστε να διευκολυνθούν οι επενδυτές στο θέμα της ρευστότητας!!!

    Αντιλαμβανόμαστε ότι με την αύξηση των δόσεων αυξάνεται το κόστος διαχείρισης των έργων. Ίσως πρέπει να αλλάξει ο τρόπος ελέγχου των επενδύσεων. π.χ. Να γίνονται 2 διοικητικοί έλεγχοι και μόνο ο τρίτος επιτόπιος κάτι που γίνεται με επιτυχία στα ΕΣΠΑ.

    Η άποψή μας είναι ότι καλύτερα να αυξηθεί κάπως το κόστος διαχείρισης παρά να μείνουν τα έργα χωρίς να υλοποιηθούν λόγω προβλημάτων ρευστότητας!!!!

  • Στο άρθρο 20 παράγραφος 1, η φορολογική απαλλαγή να συνίσταται στην απαλλαγή καταβολής πάσης φύσεως φόρων και όχι μόνο φόρου εισοδήματος και σε ποσοστό υψηλότερο του 20% κατ’ έτος (ιδανικά 50% κατ’ έτος).
    Στο άρθρο 20 παράγραφος 2, να προβλεφθεί δυνατότητα λήψης προκαταβολής με την προσκόμιση τραπεζικής εγγυητικής επιστολής αξίας 110%.
    Στο άρθρο 20 παράγραφος 3 περιπτώσεις ζ, η, και ι, σε συνέχεια και των σχολίων μας για το άρθρο 7 παράγραφος 4 περίπτωση γ υποπερίπτωση στστ, ειδικά ένας Επενδυτής ενός Σύνθετου Τουριστικού Καταλύματος είναι αδύνατον να μην εκμισθώνει μέρος της επένδυσής του, εφόσον αποτελείται από τόσες διαφορετικές λειτουργικές δομές. Επίσης, δεν είναι σωστό να μην του δίνεται το δικαίωμα να συγχωνευθεί ή να απορροφήσει άλλες τουριστικές μονάδες, όταν ζούμε σε ένα τόσο δυναμικό περιβάλλον και η Πολιτεία αποβλέπει στην ισχυροποίηση ενός τέτοιου πυλώνα της οικονομίας αλλά και την διατήρηση των Ετήσιων Μονάδων Εργασίας.
    Είναι απαραίτητο να δίνεται στον Επενδυτή η δυνατότητα εκμίσθωσης και να μετακυλίεται στον Εκμισθωτή η διατήρηση των θέσεων εργασίας.

  • 12 Μαΐου 2016, 09:40 | Επαμεινώνδας Χ.

    Στην παράγραφο 2 του άρθρου 20 κρίνουμε πως θα πρέπει να περιληφθεί η δυνατότητα λήψης προκαταβολής τουλάχιστον κατά 50% της εγκεκριμένης επιχορήγησης. Η δυνατότητα λήψης προκαταβολής με την προσκόμιση εγγυητικής επιστολής από χρηματοπιστωτικό ίδρυμα της Ελλάδας ή του Εξωτερικού, προσαυξημένης κατά 10% κρίνεται απαραίτητη προκειμένου να μπορεί να φτάσει ένα επενδυτικό σχέδιο στην υλοποίηση του 50% του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου χωρίς να απαιτείται η καταβολή του συνόλου της Ιδίας συμμετοχής που αντιστοιχεί στο χρηματοδοτικό σχήμα. Επίσης, θεωρούμε πως από την παράγραφο 2 α του ίδιου άρθρου, θα πρέπει να εξαιρεθεί η υποχρέωση κάλυψης του συνόλου της ιδίας συμμετοχής.Για παράδειγμα εάν επιδότηση έχει καθοριστεί στο 25% και το υπόλοιπο 75% έχει προϋπολογιστεί να καλυφθεί με μακροχρόνιο δάνειο ποιος ο λόγος να έχει εκταμιευθεί το σύνολο του δανείου (ήτοι το 75% της επένδυσης) για ένα έλεγχο που αφορά το 50% και να επιβαρύνεται με τόκους φορέας?

  • Δυνατότητα προκαταβολής: Η ύπαρξη Ταμείου Συμμετοχών να ενισχύσει τη λήψη προκαταβολών επιχορήγησης και να διευκολύνει τους επενδυτές στην υλοποίηση του επενδυτικού τους σχεδίου. Οι εγγυήσεις να δίνονται με συγκεκριμένες προϋποθέσεις, οι οποίες θα πρέπει να είναι ευνοϊκότερες από αυτές του σημερινού τραπεζικού συστήματος.

  • 10 Μαΐου 2016, 10:23 | Ηλίας Μαστάθης

    Εκχώρηση της επιχορήγησης
    Στην περίπτωση της εκχώρησης της απαίτησης του ποσού της επιχορήγησης σε Τραπεζικό Ίδρυμα για την παροχή βραχυπρόθεσμου δανείου, προτείνεται να καταβάλλεται η επιχορήγηση στον Φορέα της επένδυσης και όχι στην Τράπεζα εφ΄όσον κατά τον ενδιάμεσο έλεγχο (50% του προϋπολογισμού του έργου) διαπιστώνεται από το Όργανο Ελέγχου ότι η Τράπεζα έχει εκταμιεύσει μόνο το 50% του βραχυπρόθεσμου δανείου. Έχει παρατηρηθεί ότι η Τράπεζα πολλές φορές δεν προχωρά στην καταβολή του υπολοίπου, με αποτέλεσμα την αδυναμία του Φορέα της επένδυσης να υλοποιήσει την επένδυση.
    Σε αυτήν την περίπτωση η καταβολή της επιχορήγησης στην Τράπεζα μπορεί να γίνει μετά τον έλεγχο της ολοκλήρωσης της επένδυσης.

  • 9 Μαΐου 2016, 08:39 | ΜΕΝΙΟΣ ΚΟΝΤΟΒΑΣ

    Στο 20.5 η παρατήρηση ειναι ίδια με το άρθρο 10 όσον αφορά στο κόστος επιδότησης της δημιουργούμενης απασχόλησης δηλαδή
    «όσον αφορά στην επιδότηση του κόστους της δημιουργούμενης απασχόλησης, η οποία συνίσταται στην κάλυψη από το Δημόσιο του μισθολογικού κόστους των νέων θέσεων εργασίας που δημιουργούνται και συνδέονται με το επενδυτικό σχέδιο δεν πρέπει να λαμβάνουν καμία άλλη κρατική ενίσχυση, η οποία να επιχορηγεί / επιδοτεί μέρος ή το σύνολο που αφορά στο μισθολογικό και μη μισθολογικό κόστος των νέων θέσεων εργασίας»

  • 6 Μαΐου 2016, 13:14 | ΜΕΝΙΟΣ ΚΟΝΤΟΒΑΣ

    Στο 4. ορίζεται ότι : «4. Επιδότηση του κόστους της δημιουργούμενης απασχόλησης.
    α. Η έναρξη της επιδότησης του κόστους της δημιουργούμενης απασχόλησης δύναται να πραγματοποιείται μετά την πιστοποίηση από το αρμόδιο όργανο ελέγχου της δημιουργίας των συνδεόμενων με το επενδυτικό σχέδιο θέσεων εργασίας,….»
    Προτεινεται επαναδιατύπωση με σκοπό την αποφυγή διπλής χρηματοδότησης της ιδιας δαπάνης , ως εξης:
    «α. Η έναρξη της επιδότησης του κόστους της δημιουργούμενης απασχόλησης δύναται να πραγματοποιείται μετά την πιστοποίηση από το αρμόδιο όργανο ελέγχου της δημιουργίας των συνδεόμενων με το επενδυτικό σχέδιο θέσεων εργασίας,και τον απαραίτητο έλεγχο ότι το μισθολογικό και μη μισθολογικό κόστος των νέων θέσεων εργασίας δεν επιχορηγουνται από άλλη κρατική ενίσχυση….»