1. Η τροποποίηση όρων της απόφασης είναι δυνατή μετά από αίτημα του φορέα της επένδυσης, το οποίο δύναται να υποβληθεί καθ΄ όλη τη διάρκεια υλοποίησης του επενδυτικού σχεδίου και μέχρι την υποβολή αιτήματος τελικού ελέγχου, μετά την έκδοση της απόφασης ολοκλήρωσης, είναι δυνατή η υποβολή αιτήματος έγκρισης μεταβολής στοιχείων του επενδυτικού σχεδίου, τα οποία υποχρεούται να τηρεί ο φορέας έως τη λήξη του διαστήματος μακροχρόνιων υποχρεώσεων, κατά το οριζόμενα στο άρθρο 21.
2. Αιτήματα τροποποίησης ή έγκρισης μεταβολής στοιχείων της παρ. 1, υποβάλλονται ως προς τα εξής:
α) ουσιώδεις διαφοροποιήσεις του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου ή μείωση της δυναμικότητας του επενδυτικού σχεδίου,
β) αλλαγή του φορέα της επένδυσης λόγω συγχώνευσης ή απόσχισης του κλάδου, στον οποίο εντάσσεται η ενισχυόμενη επένδυση, σύμφωνα με την παρ. η΄ του άρθρου 21,
γ) αλλαγή του τόπου εγκατάστασης, σύμφωνα με την παρ. στ΄ του άρθρου 21,
δ) αλλαγή τρόπου χρηματοδότησης της επένδυσης,
ε) παράταση του χρόνου ολοκλήρωσης της επένδυσης σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 18,
ε) αλλαγή τυχόν άλλων όρων της εγκριτικής απόφασης, οι οποίοι δύναται να προσδιορίζονται ειδικότερα στην απόφαση προκήρυξης του καθεστώτος,
στ) εκμίσθωση της ενισχυθείσας επένδυσης σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. ζ΄ του άρθρου 20,
3. Τα αιτήματα της παρ. 2 υποβάλλονται μέσω του ΠΣΚΕ γίνονται δεκτά με την προϋπόθεση ότι:
α. εξακολουθούν να τηρούνται οι όροι και οι προϋποθέσεις της απόφασης προκήρυξης και της εγκριτικής απόφασης
β. εξακολουθούν να εξυπηρετούνται οι αρχικοί στόχοι της επένδυσης και να διατηρείται ο ολοκληρωμένος χαρακτήρας της,
γ. δεν διαφοροποιούνται τα κριτήρια επιλεξιμότητας και υπαγωγής της προκήρυξης, λαμβάνοντας υπόψη αποδεκτές αποκλίσεις που προβλέπονται στην απόφαση προκήρυξης,
δ. δεν επέρχεται αύξηση του ενισχυόμενου προϋπολογισμού, αύξηση του ποσού της ενίσχυσης, ή μεταβολή του ποσοστού ενίσχυσης,
ε. πληρούνται οι ειδικοί όροι για κάθε περίπτωση τροποποίησης /μεταβολής στοιχείων, που τυχόν ορίζονται στις σχετικές διατάξεις του παρόντος νόμου.
4. Τα αιτήματα της παρ. 1 υποβάλλονται μέσω του ΠΣΚΕ συνοδευόμενα από αιτιολόγηση της σκοπιμότητάς τους, καθώς και όλα τα σχετικά δικαιολογητικά, όπως αυτά ορίζονται στην απόφαση προκήρυξης. Η Υπηρεσία οφείλει να απαντήσει μέσα σε προθεσμία ενενήντα (90) ημερών από την παραλαβή τους. Αν η Υπηρεσία αποδεχτεί το αίτημα τροποποίησης ολικά ή μερικά, εισηγείται σχετικά προς το αρμόδιο όργανο για την τροποποίηση της απόφασης υπαγωγής ή την έκδοση απόφασης έγκρισης της μεταβολής αντίστοιχα. Στην αντίθετη περίπτωση, εκδίδει αιτιολογημένη απορριπτική απόφαση, η οποία κοινοποιείται στο φορέα στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, την οποία έχει δηλώσει κατά την εγγραφή του στο ΠΣΚΕ. Κατά της απορριπτικής απόφασης ο φορέας έχει δικαίωμα να υποβάλει την ένσταση του άρθρου 15.
5. Νέο αίτημα του ίδιου φορέα για τροποποίηση όρων της απόφασης υπαγωγής με το ίδιο περιεχόμενο δεν εξετάζεται στην ουσία και αρχειοθετείται.
6. Η τροποποίηση της απόφασης υπαγωγής διενεργείται από την αρμόδια υπηρεσία αυτεπαγγέλτως εφόσον βάσει των στοιχείων που γνωστοποιεί ο φορέας της επένδυσης κατά την προβλεπόμενη στην περίπτωση θ΄ της παρ. 3 του άρθρου 21 διαπιστώνεται μεταβολή των όρων της απόφασης υπαγωγής.
7. Για την υποβολή αιτημάτων της παρ. 1 απαιτείται η καταβολή παραβόλου το ύψος του οποίου καθορίζεται με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Οικονομικών.
Να οριστεί συντομότερη χρονική προθεσμία για τη χορήγηση απάντησης επί αιτήματος τροποποίησης της απόφασης υπαγωγής (κατά μέγιστο 40 ημέρες, αντί 90).
Άρθρο 17 παρ 2 «Τροποποιήσεις απόφασης υπαγωγής»
Αναφορικά με τα αιτήματα τροποποίησης των φορέων υλοποίησης επενδυτικών σχεδίων: κατά την διάρκεια υλοποίησης επενδυτικών σχεδίων παρουσιάζεται ανάγκη διαφοροποίησης από τον αρχικό σχεδιασμό εξαιτίας διαφορετικών οικονομικών συνθηκών αλλά και άλλων παραγόντων που μπορεί να ανακύψουν από την περίοδο σχεδιασμού της επένδυσης μέχρι την περίοδο υλοποίησής της. Συνεπώς ο νόμος πρέπει να δίνει την δυνατότητα ευελιξίας του επενδυτή εφόσον η πρόθεση για την υλοποίηση του έργου δεν έχει εκλείψει. Προτείνεται να παρέχεται η δυνατότητα μεταφοράς κονδυλίων ανάμεσα στα επιμέρους στοιχεία του εγκριθέντος προϋπολογισμού όταν πρόκειται για την υλοποίηση του ίδιου επενδυτικού σχεδίου και πάντα εντός των ορίων του εγκριθέντος προϋπολογισμού.
Άρθρο 17 παραγρ. 2 -Αιτήματα τροποποίησης: κατά την διάρκεια υλοποίησης των επενδυτικών σχεδίων η πραγματικότητα πολλές φορές διαφέρει από τον αρχικό σχεδιασμό. Οι διαφορές αυτές πολλές φορές, οφείλονται στις διαφορετικές οικονομικές συνθήκες αλλά και άλλες συνθήκες που μπορεί να υπάρξουν από την περίοδο σχεδιασμού της επένδυσης μέχρι την περίοδο υλοποίησής της. Συνεπώς ο Νόμος πρέπει να δίνει την δυνατότητα ευελιξίας του επενδυτή εφόσον η πρόθεση για την υλοποίηση του έργου δεν έχει εκλείψει. Προτείνεται να παρέχεται η δυνατότητα μεταφοράς κονδυλίων ανάμεσα στα επιμέρους στοιχεία του εγκριθέντος προϋπολογισμού όταν πρόκειται για την υλοποίηση του ίδιου επενδυτικού σχεδίου, και πάντα εντός των ορίων του εγκριθέντος προϋπολογισμού.
Άρθρο 17 παρ 2«Τροποποιήσεις απόφασης υπαγωγής»
Αιτήματα τροποποίησης: Ο νόμος πρέπει να δίνει την δυνατότητα ευελιξίας του επενδυτή εφόσον η πρόθεση για την υλοποίηση του έργου δεν έχει εκλείψει. Προτείνεται να παρέχεται η δυνατότητα μεταφοράς κονδυλίων ανάμεσα στα επιμέρους στοιχεία του εγκριθέντος προϋπολογισμού όταν πρόκειται για την υλοποίηση του ίδιου επενδυτικού σχεδίου και πάντα εντός των ορίων του εγκριθέντος προϋπολογισμού.
(Άρθρο 17, παρ. 2, περ. ζ)
Χρειάζεται η εξής διόρθωση:
«…τα οριζόμενα στην περ. ζ’ του άρθρου 21…»