Στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος Κεφαλαίου εμπίπτουν τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος του άρθρου 2 του παρόντος Νόμου και στο Παράρτημα και εμπίπτουν στο άρθρο 80 του ν. 3463/2006 εκτός των κέντρων διασκέδασης. Επίσης, στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος εμπίπτουν τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος εντός τουριστικών καταλυμάτων καθώς και τα θέατρα και οι κινηματογράφοι.
Αρχική Σχέδιο Νόμου «Νέο Θεσμικό πλαίσιο για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας και άλλες διατάξεις»ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ – ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ, ΘΕΑΤΡΩΝ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΩΝ – Άρθρο 28 – Πεδίο Εφαρμογής
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ – ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ, ΘΕΑΤΡΩΝ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΩΝ – Άρθρο 28 – Πεδίο Εφαρμογής
- 39 ΣχόλιαΚεφάλαιο Α’- Άρθρο 1 – Σκοπός – Γενικές Αρχές
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 2 Πεδίο εφαρμογής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 3 – Χρήση τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών
- 10 ΣχόλιαΚεφάλαιο Β΄ Άρθρο 4 – Γνωστοποίηση
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 5 – Έγκριση
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 6 – Χορήγηση έγκρισης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 7 – Αλλαγή του φορέα δραστηριοτήτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 8 – Περιορισμός αριθμού εγκρίσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 9 – Προσφυγή
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Παράβολο
- 6 ΣχόλιαΚεφάλαιο Γ’ – Άρθρο 11 – Αρχές ελέγχου και εποπτείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12 – Υποχρέωση εχεμύθειαςΆρθρο 12 – Υποχρέωση εχεμύθειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 13Άρθρο 13
- 9 ΣχόλιαΚεφάλαιο Δ’ – Άρθρο 14 – Αρμόδιες Αρχές
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Αδειοδότησης και Ελέγχων (ΟΠΣ-ΑΔΕ)
- 6 ΣχόλιαΚεφάλαιο Ε΄ – Άρθρο 16 – Διοικητικές κυρώσεις σε ασκούντες οικονομική δραστηριότητα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 17 – Διοικητική προσφυγή κατά προστίμων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Μεταβατικές διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ – ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΠΟΙΗΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΟΤΩΝ – Άρθρο 19 – Πεδίο εφαρμογής
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Γνωστοποίηση λειτουργίας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Κατάργηση βεβαίωσης καταλληλότητας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Κατάργηση σύμφωνης γνώμης υγειονομικής καταλληλότητας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Κατάργηση βεβαίωσης συνδρομής νομίμων προϋποθέσεων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Δραστηριότητες μεταποίησης τροφίμων που εμπίπτουν στους Κανονισμούς (ΕΚ) 853/2004 και (ΕΚ) 1069/2009
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Κυρώσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Μέτρα πυροπροστασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Μεταβατικές, τροποποιούμενες, καταργούμενες διατάξεις
- 7 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ – ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ, ΘΕΑΤΡΩΝ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΩΝ – Άρθρο 28 – Πεδίο Εφαρμογής
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Γνωστοποίηση
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Απλούστευση ρυθμίσεων για τη χρήση μουσικής και χρήσης μουσικών οργάνων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Απλούστευση ρυθμίσεων για την άδεια κοινοχρήστου χώρου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 32 – Απλούστευση ρυθμίσεων για τα Θέατρα και τους Κινηματογράφους
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Ρυθμίσεις Αρχαιολογίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Εξουσιοδότηση
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Κυρώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 – ΠαράβολοΆρθρο 36 – Παράβολο
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 37 – Τροποποιούμενες, καταργούμενες διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Μεταβατικές Διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Απλούστευση ρυθμίσεων για τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος σε τουριστικά καταλύματα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Απλούστευση Αδειοδότησης Τουριστικών Καταλυμάτων – Πεδίο Εφαρμογής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 41 – Γνωστοποίηση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 – Απλούστευση της Διαδικασίας Έναρξης Λειτουργίας Τουριστικών ΚαταλυμάτωνΆρθρο 42 – Απλούστευση της Διαδικασίας Έναρξης Λειτουργίας Τουριστικών Καταλυμάτων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Πιστοποιητικό Πυρασφάλειας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 44 – Χορήγηση Ειδικού Σήματος Λειτουργίας (Ε.Σ.Λ.)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 – Κατάταξη τουριστικών καταλυμάτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46 – Κολυμβητικές ΔεξαμενέςΆρθρο 46 – Κολυμβητικές Δεξαμενές
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 47 – Λοιπές ρυθμίσεις Πυροπροστασίας και Πυρασφάλειας
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
9 Αυγούστου 2016, 14:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
29 Αυγούστου 2016, 14:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
7 Σχόλια 246 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14238 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2464 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 537/2014...
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ «ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ,ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΘΜΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ...
- Σχέδιο νόμου με τίτλο: "Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027"
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου: "Δίκαιη Αναπτυξιακή μετάβαση και ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης"
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2101 ... άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 ...
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/2121 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 27ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019 ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/1132
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας ΕΕ-2020/1828 του ΕΚ και του Συμβ. της 25ης Νοεμβρ.2020 σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές αγωγές για την προστασία των καταναλωτών,ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών...
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών
- Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων -Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων
- Κανονισμός Απονομής Ελληνικού Σήματος στον ζύθο
- Δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας»
- Ενσωμάτωση Κεφαλαίου III της Οδηγίας (ΕΕ)2017/1132,όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019
- Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο:«Ρυθμίσεις για τις Εταιρείες - Τεχνοβλαστούς»
- Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου ανταγωνισμού για την ψηφιακή εποχή-Τροποποίηση ν. 3959/2011 & ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018
- Δημόσια διαβούλευση για την "Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων"
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου
- Σχέδιο νόμου για την παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L
- Δημόσια διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων"
- Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150-δίκαιη μεταχείριση και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την προώθηση των Πράσινων Δημοσίων Συμβάσεων (2020 – 2023)
- Διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021 - 2025
- Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»
- Σχέδιο διατάξεων για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης
- ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
- Γενικό Εμπορικό Μητρώο
- ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διατάξεις για την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2015/2436 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
- Νόμος για την προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων
- Εναρμόνιση νομοθετικού πλαισίου για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο Δημοσίων Συμβάσεων.
- Σχέδιο νόμου «Περί εταιρικών μετασχηματισμών»
- Διαδικασίας καθορισμού, οριοθέτησης και οργάνωσης, των απαιτούμενων δικαιολογητικών, του τρόπου λειτουργίας και διαχείρισης του Επιχειρηματικού Πάρκου Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας (ΕΠΜΜΜ)
- Περί Ανωνύμων Εταιρειών
- «Ενισχύσεις Καινοτομικού Χαρακτήρα για ΜΜΕ» του Αναπτυξιακού νόμου 4399/16
- Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο
Με την κατάργηση του ελέγχου των απαραίτητων δικαιολογητικών, πριν την έναρξη λειτουργίας των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος,
δίνεται η ευκαιρία σε όσους το επιθυμούν, να λειτουργούν χωρίς τις κατάλληλες προϋποθέσεις για όσο χρονικό διάστημα θα κάνουν να ελεγχθούν,
θέτοντας έτσι σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία του Έλληνα καταναλωτή.
Ως Πανελλήνια Ομοσπονδία Καταστηματαρχών Κρεοπωλών, ζητάμε τουλάχιστον όσον αφορά τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος,
η νομοθεσία να παραμείνει ως έχει και ειδικότερα δε για τα κρεοπωλεία, να γίνεται και αυστηρός έλεγχος τόσο για την ύπαρξη, όσο και για τη γνησιότητα των διπλωμάτων των κρεοπωλών.
Καθώς έχουν παρουσιαστεί κρούσματα πλαστών διπλωμάτων, τα οποία μπορούν να αντιμετωπιστούν με εντατικοποίηση των ελέγχων αλλά και με την επιβαλλόμενη δημιουργία ενός εθνικού μητρώου κρεοπωλών.
Το πιο κάτω παράδειγμα επιβεβαιώνει την σημαντική καινοτομία μετά απο πάρα πολλά χρόνια , του εν λόγω νομοσχεδίου .
Διατηρώ κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος όπου δυστυχώς είναι κλειστό εδώ και δύο χρόνια .Έχω προφύγει στην δικαιοσύνη ( Διοικητικά Δικαστήρια ) όπου και αναμένεται σύντομα να εκδικαστούν οι προσφυγές στην υπόθεση αδειοδότησης του καταστήματος .Για την απόφαση την επένδυσης και της έναρξης των εργασιών , εξασφάλισα όπως προβλέπεται ,την προέγκριση απο την Δημοτική Ενότητα, την απαραίτητη βεβαίωση χρήσης απο την ΥΔΟΜ , άδεια οικοδομής για τις εργασίες , προχώρησα στην έναρξη της εταιρίας στην εφορία , ολοκλήρωσα την επένδυση αξίας περίπου 400.000€ , εξασφάλισα μετά απο έλεγχο του υγειονομικού και της πυροσβετικής τα απαραίτητα πιστοποιητικά για την καταλληλότητα .Παρόλα αυτά και το γεγονός ότι εξασφάλισα όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την έκδοση της άδειας λειτουργίας , με εντολή του Δημάρχου και μετά απο ένα χρόνο αγώνα και μεγάλης προσπάθειας και κόστος να εξασφαλίσω όλα τα δικαιολογητικά , αφού έγιναν πολλές και έντονες προσπάθειες απο τον Δήμο να εμποδίσει την επένδυση αυτή και την αδειοδότηση του καταστήματος , ανακάλεσε την βεβαίωση χρήσης της ΥΔΟΜ με »ρητή εντολή» παρά την έγγραφη αντίθετη άποψη της ΥΔΟΜ για την ενέργεια αυτή και την νομιμότητα της χρήσης ( στην συγκεκριμένη περιοχή και στον ίδιο δρόμο λειτουργούν παρα πολλά καταστήματα υγεινομικού ενδιαφέροντος τα οποία ανήκουν στο ίδιο ακριβώς καθεστώς ) .Δηλαδή μια διαφωνία για την χρήση μεταξύ του Δημάρχου και της ΥΔΟΜ ( με βάση τα προεδρικά διατάγματα νομίμως έχει εκδόσει την απαιτούμενη χρήση στο κατάστημα και σε πολλά ακόμα καταστήματα στην περιοχή ) και μετά απο την έκδοση όλων των απαραίτητων δικαιολογητικών και ελέγχων ( προέγκριση άδειας , βεβαίωση χρήσης ΥΔΟΜ , πιστοποιητικά απο υγειονομικό και πυροσβετική , άδεια οικοδομής ) ,έχει ώς αποτέλεσμα μια τόσο μεγάλη επένδυση να παραμένει μη ενεργή και να βρίσκεται σε αναμονή των δικαστικών αποφάσεων κυρίως μετά απο την εξασφάλιση όλων των παραπάνω δικαιολογητικών και ελέγχων .Το κόστος βέβαια για την διατήρηση της επένδυσης ( συντήρηση ) και των δικαστικών εξόδων είναι πάρα πολύ υψηλό επίσης .
Το κατάστημα βρίσκεται μεσοτοιχία άλλων καταστημάτων υγεινομικού ενδιαφέροντος .Στον ίδιο ακριβώς δρόμο βρίσκονται 10 ακόμα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος .
Το κατάστημα εάν λειτουργούσε θα εργοδοτούσε τουλάχιστον 25 υπαλλήλους .
Το νομοσχέδιο που βρίσκεται σε διαβούλευση θα δώσει την λύση σε παρά πολλά όμοια προβλήματα , όπου η Δημοτική Αρχή »Βασιλεύει» και αγνοεί ακόμα και επιστημονικές και τεκμηριωμένες απόψεις των υπηρεσιών ( ΥΔΟΜ ) .
Έχει μεγάλη σημασία να μπορέι να ισχύει αναδρομικά και σε αντίστοιχες περιπτώσεις όπως αυτή που αναφέρω πιο πάνω .
Κάποιες γενικές επισημάνσεις:
– Ποια διαδικασία θα ακολουθείται για τη πράξη προσδιορισμού τραπεζοκαθισμάτων ή χώρου στο κατάστημα;
– Πρέπει να υπάρξει αποσαφήνιση της διάρκειας ισχύος της άδειας κατάληψης κοινόχρηστου χώρου –εφόσον αυτή παραμείνει ετήσια.
– Ανάλογα με το είδος της μεταβολής των στοιχείων που αφορούν τη λειτουργία του Κ.Υ.Ε. θα υπάρχει δυνατότητα έγγραφης ενημέρωσης για αυτή ή σε κάθε περίπτωση θα απαιτείται η έκδοση νέας γνωστοποίησης; Πώς θα εφαρμόζεται, λόγου χάρη, η διαδικασία στην περίπτωση μεταβολής της εταιρικής δομής ή της σύνθεσης του ΔΣ εκμεταλλεύτριας εταιρείας;
Κάποιες γενικές επισημάνσεις:
– Ποια διαδικασία θα ακολουθείται για τη πράξη προσδιορισμού τραπεζοκαθισμάτων ή χώρου στο κατάστημα;
– Πρέπει να υπάρξει αποσαφήνιση της διάρκειας ισχύος της άδειας κατάληψης κοινόχρηστου χώρου –εφόσον αυτή παραμείνει ετήσια.
– Ανάλογα με το είδος της μεταβολής των στοιχείων που αφορούν τη λειτουργία του Κ.Υ.Ε. θα υπάρχει δυνατότητα έγγραφης ενημέρωσης για αυτή ή σε κάθε περίπτωση θα απαιτείται η έκδοση νέας γνωστοποίησης; Πώς θα εφαρμόζεται, λόγου χάρη, η διαδικασία στην περίπτωση μεταβολής της εταιρικής δομής ή της σύνθεσης του ΔΣ εκμεταλλεύτριας εταιρείας;
Βάσει του άρθρου 80 του ν.3463/2006:
«Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος είναι εκείνα, στα οποία γίνεται παρασκευή ή/και διάθεση σε πελάτες (καθισμένους, όρθιους, περαστικούς) ή διανομή φαγητών ή γλυκισμάτων ή οποιουδήποτε άλλου παρασκευάσματος τροφίμων ή ποτών ή αποθήκευση ή συντήρηση ή εμπορία κάθε είδους τροφίμων ή ποτών, καθώς και τα καταστήματα προσφοράς υπηρεσιών, εξαιτίας των οποίων μπορεί να προκληθεί βλάβη στη δημόσια υγεία, όπως αναλυτικά αναφέρονται στις ισχύουσες υγειονομικές διατάξεις.»
Για όλα αυτά λοιπόν η αρμοδιότητα της υποχρέωσης του κράτους για την προφύλαξη των πολιτών παύει πια να αποτελεί προυπόθεση λειτουργίας τους, και ασκείται:
α) εκ των υστέρων. Αυτό σημαίνει ότι αν κάποιος ασυνείδητος/κερδοσκόπος επιχειρηματίας, που δεν σκοπεύει να «ξοδέψει» το κεφάλαιό του διασφαλίζοντας τις νόμιμες προδιαγραφές λειτουργίας του καταστήματός του, αποφασίσει να ανοίξει ένα εστιατόριο χωρίς να πληροί ουτε μια γραμμή νόμου, μπορεί να λειτουργήσει επι – άγνωστο πόσο – χρονικό διάστημα.
β)απο δημόσιες υπηρεσίες υποβαθμισμένες χωρίς ανθρώπινους και υλικούς πόρους (γεγονός που νομοτελειακά μειώνει τις δυνατότητες ελέγχου και συνεπώς αυξάνει κατά πολύ το χρονικό διάστημα ανεξελεγκτης λειτουργίας της επιχείρησης), ή απο τους πολίτες οι οποίοι καλόύνται να μετατραπούν από καταναλωτές που είναι σε θεματοφύλακες των δημοσιου συμφέροντος ελέγχοντας (με ποια νομική και επιστημονική επάρκεια;) και καταγγέλοντας (με ποια ηθική επάρκεια ; όταν κυριαρχούν στερεότυπα τύπου «ο καταγγέλων είναι ρουφιάνος» ή «κυττάω τη δουλειά μου και δεν θέλω μπλεξίματα»)
Θεωρώ ότι όλα τα παραπάνω συγκλίνουν στο να ανατεθούν τελικά οι έλεγχοι σε ιδιώτες που είναι το απαραίτητο συμπληρωμα στην διευκόλυνση των επιχειρηματιών, που επιτάσσει το νεοφιλελεύθερο δόγμα.Τώρα το αν οι ιδιώτες μπορούν να διαφυλάξουν το δημόσιο συμφέρον καλυτερα απο την δημόσια διοίκηση, εε αυτό είναι κάτι που ομολογώ δεν περίμενα ότι θα το συζητούσαμε με μια κυβέρνηση που αυτοαποκαλείται αριστερή.
Άρθρο 29
Παρ. 2
1. Σε ότι αφορά στην (ισχύουσα σήμερα) προέγκριση:
i) συνεχίζει να εφαρμόζεται διάταξη του άρθρου 10 του ν. 3028/2002, τουλάχιστον μέχρι να εκδοθούν οι κατά τόπο αποφάσεις που προβλέπονται στο άρθρο 33 του σχεδίου.
ii) Εξετάζονται οι χρήσεις γης από την πολεοδομία, στην οποία ανατίθεται, επιπλέον, και ο έλεγχος «περιορισμών που τίθενται στην κείμενη νομοθεσία ή σε κανονιστικές αποφάσεις του Δήμου».
Παραμένουν τα συνήθη προβλήματα ερμηνείας των βεβαιώσεων που χορηγούν οι Υ.ΔΟΜ.. Ερμηνεία που, κατά τα φαινόμενα, θα γίνεται από τον ιδιώτη μηχανικό (εκτιμώ ότι η συντριπτική πλειοψηφία των βεβαιώσεων θα χορηγείται σιωπηρά) με ότι αυτό συνεπάγεται (η εμπειρία από τις «τακτοποιήσεις» αυθαίρετων κατασκευών και χρήσεων δεν είναι ενθαρρυντική). Το αρμόδιο όργανο αιρετών του δήμου που αποφασίζει σήμερα παύει να έχει αρμοδιότητα.
Επίσης, ζήτημα αποτελεί η ανάθεση ελέγχου στις Υ.ΔΟΜ. προϋποθέσεων για τις οποίες προβλέπεται άσκηση διακριτικής ευχέρειας και μέχρι τώρα ασκούνταν από αιρετούς (πχ πδ 180/1979 για αποστάσεις από σχολεία, ναούς κλπ).
iii) Διατηρούνται ανατρεπτικές προθεσμίες 10 ημερών για την διεκπεραίωση αιτημάτων από την πολεοδομία και χρονική διάρκεια ισχύος της βεβαίωσης που αυτή χορηγεί (πέντε μήνες), κατ’ αναλογία με όσα ισχύουν για την προέγκριση,
Συμπερασματικά, η (ισχύουσα σήμερα) προέγκριση παραμένει χωρίς να κατονομάζεται. Περαιτέρω, δεν επιλύεται κανένα από τα χρονίζοντα προβλήματα που αφορούν στην αδειοδότηση ΚΥΕ, ήτοι των χρήσεων γης και της σύμφωνης γνώμης των αποκεντρωμένων υπηρεσιών του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, τουλάχιστον μέχρι την έκδοση των κανονιστικών πράξεων του άρθρου 33, για την έκδοση των οποίων διατηρώ επιφυλάξεις.
2. Σε ότι αφορά στο δεύτερο μέρος της αδειοδότησης (μετά την προέγκριση), τα, κατά περίπτωση, προβλεπόμενα δικαιολογητικά, αντί να υποβάλλονται στο δήμο, θα τηρούνται στο κατάστημα από τον ενδιαφερόμενο (άρθρο 34 του σχεδίου).
Η πολιτική βούληση για άμεση λειτουργία του καταστήματος θα μπορούσε να επιτευχθεί με μηδενισμό των προθεσμιών που υφίστανται στην κείμενη νομοθεσία για την αδειοδότηση Κ.Υ.Ε., μετά την υποβολή των κατά περίπτωση δικαιολογητικών.
Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης
Δ/νση Οργάνωσης και Λειτουργίας Τ.Α.
Άρθρο 28
1. Ποιες αρμοδιότητες υγειονομικού ενδιαφέροντος αρμοδιότητας δήμων αφορά η παραπομπή στο Παράρτημα;
2. Με ποια κριτήρια εξαιρέθηκαν του πεδίου εφαρμογής τα Κέντρα Διασκέδασης;
Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης
Δ/νση Οργάνωσης και Λειτουργίας Τ.Α.