Για τη λειτουργία δραστηριοτήτων μεταποίησης τροφίμων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των Κανονισμών 853/2004 ή 1069/2009 απαιτείται εκ των προτέρων έγκριση κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 7 για την ασφάλεια των τροφίμων.
Αρχική Σχέδιο Νόμου «Νέο Θεσμικό πλαίσιο για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας και άλλες διατάξεις»Άρθρο 24 – Δραστηριότητες μεταποίησης τροφίμων που εμπίπτουν στους Κανονισμούς (ΕΚ) 853/2004 και (ΕΚ) 1069/2009
Άρθρο 24 – Δραστηριότητες μεταποίησης τροφίμων που εμπίπτουν στους Κανονισμούς (ΕΚ) 853/2004 και (ΕΚ) 1069/2009
- 39 ΣχόλιαΚεφάλαιο Α’- Άρθρο 1 – Σκοπός – Γενικές Αρχές
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 2 Πεδίο εφαρμογής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 3 – Χρήση τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών
- 10 ΣχόλιαΚεφάλαιο Β΄ Άρθρο 4 – Γνωστοποίηση
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 5 – Έγκριση
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 6 – Χορήγηση έγκρισης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 7 – Αλλαγή του φορέα δραστηριοτήτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 8 – Περιορισμός αριθμού εγκρίσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 9 – Προσφυγή
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Παράβολο
- 6 ΣχόλιαΚεφάλαιο Γ’ – Άρθρο 11 – Αρχές ελέγχου και εποπτείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12 – Υποχρέωση εχεμύθειαςΆρθρο 12 – Υποχρέωση εχεμύθειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 13Άρθρο 13
- 9 ΣχόλιαΚεφάλαιο Δ’ – Άρθρο 14 – Αρμόδιες Αρχές
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Αδειοδότησης και Ελέγχων (ΟΠΣ-ΑΔΕ)
- 6 ΣχόλιαΚεφάλαιο Ε΄ – Άρθρο 16 – Διοικητικές κυρώσεις σε ασκούντες οικονομική δραστηριότητα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 17 – Διοικητική προσφυγή κατά προστίμων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Μεταβατικές διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ – ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΠΟΙΗΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΟΤΩΝ – Άρθρο 19 – Πεδίο εφαρμογής
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Γνωστοποίηση λειτουργίας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Κατάργηση βεβαίωσης καταλληλότητας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Κατάργηση σύμφωνης γνώμης υγειονομικής καταλληλότητας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Κατάργηση βεβαίωσης συνδρομής νομίμων προϋποθέσεων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Δραστηριότητες μεταποίησης τροφίμων που εμπίπτουν στους Κανονισμούς (ΕΚ) 853/2004 και (ΕΚ) 1069/2009
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Κυρώσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Μέτρα πυροπροστασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Μεταβατικές, τροποποιούμενες, καταργούμενες διατάξεις
- 7 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ – ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ, ΘΕΑΤΡΩΝ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΩΝ – Άρθρο 28 – Πεδίο Εφαρμογής
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Γνωστοποίηση
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Απλούστευση ρυθμίσεων για τη χρήση μουσικής και χρήσης μουσικών οργάνων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Απλούστευση ρυθμίσεων για την άδεια κοινοχρήστου χώρου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 32 – Απλούστευση ρυθμίσεων για τα Θέατρα και τους Κινηματογράφους
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Ρυθμίσεις Αρχαιολογίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Εξουσιοδότηση
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Κυρώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 – ΠαράβολοΆρθρο 36 – Παράβολο
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 37 – Τροποποιούμενες, καταργούμενες διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Μεταβατικές Διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Απλούστευση ρυθμίσεων για τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος σε τουριστικά καταλύματα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Απλούστευση Αδειοδότησης Τουριστικών Καταλυμάτων – Πεδίο Εφαρμογής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 41 – Γνωστοποίηση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 – Απλούστευση της Διαδικασίας Έναρξης Λειτουργίας Τουριστικών ΚαταλυμάτωνΆρθρο 42 – Απλούστευση της Διαδικασίας Έναρξης Λειτουργίας Τουριστικών Καταλυμάτων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Πιστοποιητικό Πυρασφάλειας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 44 – Χορήγηση Ειδικού Σήματος Λειτουργίας (Ε.Σ.Λ.)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 – Κατάταξη τουριστικών καταλυμάτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46 – Κολυμβητικές ΔεξαμενέςΆρθρο 46 – Κολυμβητικές Δεξαμενές
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 47 – Λοιπές ρυθμίσεις Πυροπροστασίας και Πυρασφάλειας
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
9 Αυγούστου 2016, 14:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
29 Αυγούστου 2016, 14:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 246 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14238 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2464 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 537/2014...
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ «ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ,ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΘΜΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ...
- Σχέδιο νόμου με τίτλο: "Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027"
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου: "Δίκαιη Αναπτυξιακή μετάβαση και ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης"
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2101 ... άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 ...
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/2121 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 27ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019 ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/1132
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας ΕΕ-2020/1828 του ΕΚ και του Συμβ. της 25ης Νοεμβρ.2020 σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές αγωγές για την προστασία των καταναλωτών,ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών...
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών
- Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων -Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων
- Κανονισμός Απονομής Ελληνικού Σήματος στον ζύθο
- Δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας»
- Ενσωμάτωση Κεφαλαίου III της Οδηγίας (ΕΕ)2017/1132,όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019
- Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο:«Ρυθμίσεις για τις Εταιρείες - Τεχνοβλαστούς»
- Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου ανταγωνισμού για την ψηφιακή εποχή-Τροποποίηση ν. 3959/2011 & ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018
- Δημόσια διαβούλευση για την "Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων"
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου
- Σχέδιο νόμου για την παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L
- Δημόσια διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων"
- Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150-δίκαιη μεταχείριση και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την προώθηση των Πράσινων Δημοσίων Συμβάσεων (2020 – 2023)
- Διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021 - 2025
- Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»
- Σχέδιο διατάξεων για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης
- ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
- Γενικό Εμπορικό Μητρώο
- ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διατάξεις για την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2015/2436 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
- Νόμος για την προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων
- Εναρμόνιση νομοθετικού πλαισίου για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο Δημοσίων Συμβάσεων.
- Σχέδιο νόμου «Περί εταιρικών μετασχηματισμών»
- Διαδικασίας καθορισμού, οριοθέτησης και οργάνωσης, των απαιτούμενων δικαιολογητικών, του τρόπου λειτουργίας και διαχείρισης του Επιχειρηματικού Πάρκου Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας (ΕΠΜΜΜ)
- Περί Ανωνύμων Εταιρειών
- «Ενισχύσεις Καινοτομικού Χαρακτήρα για ΜΜΕ» του Αναπτυξιακού νόμου 4399/16
- Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο
Παράλληλα με το καθεστώς της «μίας έγκρισης», προτείνουμε να υπάρχει πρόβλεψη για έκδοση κάποιων «οδηγών υγιεινής» για τις διάφορες δραστηριότητες, οι οποίοι στην ουσία θα αποτελούν μία εξειδίκευση της νομοθεσίας και θα ορίζουν πιο συγκεκριμένα κάποιες προδιαγραφές οι οποίες δεν θα αφήνουν περιθώρια διαφορετικών ερμηνειών από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
Αναφέρεται η υποχρεωτικότητα της έγκρισης μόνο όταν: «η υπαγωγή οικονομικής δραστηριότητας σε καθεστώς έγκρισης κρίνεται δικαιολογημένη για την προστασία συγκεκριμένης πτυχής του δημοσίου συμφέροντος…» Αν στην έννοια του δημοσίου συμφέροντος εμπεριέχεται η δημόσια υγεία, τότε προς τι νέο Σχ. Νόμου; Αλλά αυτό αντιφάσκει με την κατάργηση της Άδειας Λειτουργίας – Καταλληλότητας. Αφού είναι σαφές στο Σχ. Νόμου, ότι αυτή η άδεια καταργείται, τότε η δημόσια υγεία δεν υπάγεται στο δημόσιο συμφέρον και επομένως το κράτος, η κυβέρνηση δεν ενδιαφέρεται για τη δημόσια υγεία.
Παρατήρηση 1η :Στον ΚΑΝ 853/2004 εμπίπτουν όλες οι κατηγορίες τροφίμων. στο ΠΑΡ ΙΙ – 4. αναφέρονται τα εξής: Οι υπεύθυνοι επιχειρήσεων τροφίμων πρέπει, σύμφωνα με το άρθρο 18 του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 178/2002, να διαθέτουν συστήματα και διαδικασίες για την ταυτοποίηση των υπευθύνων επιχειρήσεων τροφίμων από τους οποίους έχουν λάβει και στους οποίους έχουν παραδώσει προϊόντα ζωικής προέλευσης.
Η υποχρέωση αυτή περιλαμβάνεται στο HACCP, το οποίο καταργείται μαζί με την Άδεια Λειτουργίας – Καταλληλότητας.
Και στην παρ. 7: Το σήμα πρέπει να φέρει τον αριθμό έγκρισης της εγκατάστασης. Δηλαδή από εδώ και πέρα ο ΕΦΕΤ θα δίνει κωδικό έγκρισης με μια απλή γνωστοποίηση, χωρίς να υπάρχουν προϋποθέσεις ασφάλειας των τροφίμων;
Στο Κεφάλαιο ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΦΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ, μεταξύ άλλων αναφέρονται:
3. Οι σχετικές πληροφορίες περί ασφάλειας των τροφίμων που αναφέρονται στο σημείο 1 πρέπει να καλύπτουν, ιδίως:
(δ) την εμφάνιση νόσων που είναι δυνατόν να επηρεάσουν την ασφάλεια του κρέατος και των άλλων ζωοκομικών προϊόντων.
Αλλά και αυτό δεν θα ισχύει αφού και η Άδεια Λειτουργίας των πτηνοκτηνοτροφικών μονάδων υπάγεται στις ομάδες δραστηριοτήτων του Ν.4262/2014 που καταργούνται βάσει του Σχ. Νόμου.
Παρατήρηση 2η : Ο ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΚ) αριθ. 1069/2009 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 21ης Οκτωβρίου 2009 αναφέρεται στους υγειονομικούς κανόνες για τα ζωικά υποπροϊόντα και τα παράγωγα προϊόντα που δεν προορίζονται για κατανάλωση από τον άνθρωπο.
Στα ζωικά υποπροϊόντα περιλαμβάνονται και τμήματα του ζώου που πρέπει να καταστρέφονται σε ειδικούς κλιβάνους – rendering, γιατί είναι ιδιαίτερα επικίνδυνα για τη δημόσια υγεία, όπως, π.χ. τα κεφάλια ζώων που είναι ύποπτα για σπογγώδη εγκεφαλοπάθεια.
Κατά τα άλλα ισχύει ό, τι και για τα προϊόντα του Καν. 853/2004.
Θεωρώ και εγώ ότι υπάρχει σύγχυση και ασάφεια στο εν λόγω άρθρο διότι ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός 1069/2009 αναφέρεται ρητά στη μεταποίηση ζωικών υποπροϊόντων (ΖΥΠ) και παράγωγων προϊόντων, τα οποία, σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία, απαγορεύεται να καταναλωθούν από τον άνθρωπο, ενώ ο ΕΚ 853/2004 αναφέρεται σε κανόνες για την υγιεινή των τροφίµων ζωικής προέλευσης. Επομένως έχουμε δύο διαφορετικές κατηγορίες δραστηριοτήτων, αφού στη μία περίπτωση έχουμε ΖΥΠ που απαγορεύεται να καταναλωθούν από τον άνθρωπο και στην άλλη έχουμε τρόφιμα προς κατανάλωση από τον άνθρωπο, οι οποίες διέπονται από διαφορετικό νομοθετικό πλαίσιο.
π.χ. για τις δραστηριότητες μεταποίησης ΖΥΠ υπάρχει συγκεκριμένη διαδικασία αδειοδότησης/έγκρισης και λειτουργίας από το αρμόδιο τμήμα διαχείρισης ζωικών υποπροϊόντων του Υπ. Αγροτικής ανάπτυξης και τις οικείς Δ/νσεις Κτηνιατρική. Μήπως έχει γίνει κάποιο λάθος;
Νομίζω αναφέρεται στο άρθρο 7. Της ευρωπαϊκής οδηγίας. Εφαρμογή αρχών Haccp.
Υπάρχει ασάφεια. Τι ακριβώς ορίζει το άρθρο 7; Τελικά ισχύει ή όχι η έγκριση των επιχειρήσεων που μεταποιούν τρόφιμα ζωικής προέλευσης από τις αρμόδιες κτηνιατρικές αρχές; Στα δημοσιεύματα για την έναρξη της διαβούλευσης γράφεται ότι καταργείται η αδειοδότηση από τις κτηνιατρικές αρχές – ισχύει αυτό;
Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα σε σχέση με την αναφορά στο άρθρο 7 για την ασφάλεια τωβ τροφίμων.
Όπως είναι φανερό απ΄αυτά που γράφονται στο Αρθρο 7 όπως αυτό διατυπώνεται στο κείμενο της τρέχουσας διαβούλευσης το άρθρο 7 αφορά σε «Αλλαγή του φορέα δραστηριοτήτων» και όχι στη ασφάλεια των τροφίμων
Δεν υπάρχει κανένα!!! ειδικό άρθρο ή εκτενής και σαφής αναφορά σε κάποιο άλλο άρθρο για θεματα ασφάλειας τροφίμων!!
Δείτε παρακάτω:
Άρθρο 24 – Δραστηριότητες μεταποίησης τροφίμων που εμπίπτουν στους Κανονισμούς (ΕΚ) 853/2004 και (ΕΚ) 1069/2009
Για τη λειτουργία δραστηριοτήτων μεταποίησης τροφίμων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των Κανονισμών 853/2004 ή 1069/2009 απαιτείται εκ των προτέρων έγκριση κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 7 για την ασφάλεια των τροφίμων.
Άρθρο 7 – Αλλαγή του φορέα δραστηριοτήτων
1.Σε περίπτωση αλλαγής του φορέα της δραστηριότητας που επέρχεται με την περιέλευση της κυριότητας ή του δικαιώματος της εκμετάλλευσης της δραστηριότητας σε άλλο φορέα τόσο ο νέος όσο και ο παλαιός φορέας οφείλουν να ενημερώσουν εντός 10 ημερών για την αλλαγή αυτή. Σε περίπτωση παράβασης της υποχρέωσης αυτής εφαρμόζεται αναλόγως η παράγραφος 1 του άρθρου 16 μειουμένου του προστίμου στο ήμισυ για τον καθένα από τους φορείς. Ο νέος φορέας ευθύνεται παράλληλα με τον παλαιό για τη τήρηση της κείμενης νομοθεσίας από το χρόνο περιέλευσης σε αυτόν της κυριότητας ή του δικαιώματος εκμετάλλευσης μέχρι την ενημέρωση της αλλαγής.
2.Επιμέρους εγκρίσεις που έχουν εκδοθεί στο όνομα του παλαιού φορέα, εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι τη λήξη τους.
3.Η ενημέρωση πραγματοποιείται με αλλαγή των σχετικών στοιχείων στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Αδειοδότησης και Ελέγχων του άρθρου 15 (ΟΠΣ – ΑΔΕ).