1. Στις περιπτώσεις άσκησης οικονομικής δραστηριότητας με γνωστοποίηση σύμφωνα με το άρθρο 4 του παρόντος νόμου, η παράλειψη γνωστοποίησης πριν την έναρξη λειτουργίας της οικονομικής δραστηριότητας, η παράλειψη μεταβολής γνωστοποιηθέντων στοιχείων ή η παροχή αναληθών στοιχείων στην γνωστοποίηση ή τη μεταβολή επισύρει διοικητικό πρόστιμο από εκατό (100) έως είκοσι χιλιάδες (20.000) ευρώ λαμβανομένων υπόψη των παρακάτω κριτηρίων:
α) Εάν η παράλειψη αφορά στην αρχική γνωστοποίηση ή στη μεταβολή των γνωστοποιηθέντων στοιχείων.
β) Σε περίπτωση παράλειψης μεταβολής γνωστοποιηθέντων στοιχείων ή σε περίπτωση γνωστοποίησης αναληθών στοιχείων, εάν η παράβαση αφορά σε ένα ή περισσότερα στοιχεία και ο βαθμός σπουδαιότητας αυτών
γ) Το μέγεθος της οικονομικής δραστηριότητας
δ) Η διάρκεια της παράβασης και η τυχόν επανάληψή της
ε) Εάν η παράβαση περί γνωστοποίησης αποτελεί τυπική παράβαση ή συνοδεύεται και από παράβαση των διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας περί λειτουργίας της οικονομικής δραστηριότητας.
στ) Εάν από την άσκηση της δραστηριότητας τέθηκε σε διακινδύνευση ή προκλήθηκε βλάβη στο δημόσιο συμφέρον.
ζ) Η τυχόν άμεση συνεργασία ή ανταπόκριση του οικονομικού φορέα να συμμορφωθεί.
Τα ελεγκτικά όργανα, εάν κρίνουν ότι η παράβαση με βάση τα ανωτέρω κριτήρια είναι ήσσονος σημασίας, δύνανται αντί της επιβολής του προστίμου να προβούν σε σύσταση.
Ο συντελεστής βαρύτητας των ανωτέρω κριτηρίων, η επιμέτρησή τους καθώς και το εύρος των κυρώσεων εντός των ορίων της παραγράφου 1, η, τα όργανα και η διαδικασία επιβολής τους, καθώς και κάθε άλλο σχετικό ζήτημα καθορίζονται με την υπουργική απόφαση που εκδίδεται δυνάμει της παραγράφου 7 του άρθρου 4 του παρόντος νόμου.
2.Στις περιπτώσεις άσκησης οικονομικής δραστηριότητας με προηγούμενη έγκριση, σύμφωνα με το άρθρο 5 του παρόντος νόμου, η έλλειψη αυτής επισύρει διοικητικό πρόστιμο από πεντακόσια (500) έως εκατό χιλιάδες (100.000) ευρώ, λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες τέλεσης της παράβασης, το μέγεθος της επιχείρησης, τη προσβαλλόμενη πτυχή του δημοσίου συμφέροντος και την ένταση της προσβολής. Επιπλέον συνεκτιμάται:
α) Το μέγεθος της οικονομικής δραστηριότητας
β) Η διάρκεια της παράβασης και η τυχόν επανάληψή της
γ) Εάν η παράβαση περί γνωστοποίησης αποτελεί τυπική παράβαση ή συνιστά και παράβαση των διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας που διέπει τη λειτουργία της οικονομικής δραστηριότητας.
δ) Η τυχόν άμεση συνεργασία ή ανταπόκριση του οικονομικού φορέα να συμμορφωθεί.
ε) Εάν από την άσκηση της δραστηριότητας τέθηκε σε διακινδύνευση ή προκλήθηκε βλάβη στο δημόσιο συμφέρον. Σε αυτή την περίπτωση, εφόσον προκύπτει άμεσος κίνδυνος για το δημόσιο συμφέρον και παρίσταται έκτακτη ανάγκη αποτροπής του κινδύνου αυτού, δύναται να επιβάλλεται η ολική ή μερική, προσωρινή ή οριστική διακοπή της λειτουργίας της δραστηριότητας.
Τo εύρος των κυρώσεων εντός των ορίων της παραγράφου 1, τα κριτήρια επιμέτρησης των ως άνω κυρώσεων, τα όργανα και η διαδικασία επιβολής τους καθώς και κάθε άλλο σχετικό ζήτημα καθορίζονται για περιπτώσεις υφιστάμενων εγκρίσεων με την κοινή υπουργική απόφαση που εκδίδεται δυνάμει της παραγράφου 5 του άρθρου 5 του παρόντος νόμου, ενώ για περιπτώσεις νέων εγκρίσεων και για επέκταση υποχρέωσης λήψης υφιστάμενης έγκρισης σε νέα οικονομική δραστηριότητα καθορίζονται με το Προεδρικό Διάταγμα που εκδίδεται δυνάμει της παραγράφου 4 του άρθρου 5 του παρόντος νόμου.
3.Η διαπίστωση παράβασης όρων της κείμενης νομοθεσίας επισύρουν τις κυρώσεις που προβλέπονται από τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις.
Τα πρόστιμα που βεβαιώνονται, σύμφωνα με το παρόν άρθρο, εισπράττονται ως δημόσια έσοδα κατά τις διατάξεις του ΚΕΔΕ και πιστώνονται σε ειδικό κωδικό του Κρατικού Προϋπολογισμού.»