Αρμόδια αρχή έκδοσης και ανανέωσης των παραγωγικών αδειών είναι ο δήμος μόνιμης κατοικίας του παραγωγού. Για χορήγηση παραγωγικής άδειας λαϊκών αγορών σε παραγωγούς που έχουν τη μόνιμη κατοικία τους σε δήμο που γεωγραφικά ανήκει στην Περιφέρεια Αττικής και τη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης, αρμόδια αρχή έκδοσης και ανανέωσης της άδειας ορίζεται η Περιφέρεια Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας αντίστοιχα, οι οποίες είναι αρμόδιες και για την ανανέωση των αδειών που έχουν εκδοθεί από τους πρώην Οργανισμούς Λαϊκών Αγορών Αττικής και Θεσσαλονίκης αντίστοιχα.
Για τις παραπάνω άδειες αρμοδιότητας των ως άνω Περιφερειών, οι αρμόδιες υπηρεσίες τους υποχρεούνται εντός δύο μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος να ενημερώσουν τους δήμους μόνιμης κατοικίας των παραγωγών, στους οποίους έχουν εκδώσει διαχρονικά παραγωγική άδεια αποστέλλοντας σχετικές καταστάσεις αδειούχων.
Προκειμένου για Συνεταιρισμούς, Ομάδες και Οργανώσεις Παραγωγών και Γυναικείους Συνεταιρισμούς αρμόδια αρχή έκδοσης των αδειών ορίζεται ο δήμος, στον οποίο οι παραπάνω έχουν την έδρα τους, πλην αυτών που έχουν την έδρα τους εντός των διοικητικών ορίων της Περιφέρειας Αττικής και Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, για τους οποίους αρμοδιότητα έχει η οικεία Περιφέρεια. Για τη μετέπειτα δραστηριοποίηση των αδειούχων παραγωγών πωλητών, ανάλογα με τον χώρο που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν, ακολουθείται η διαδικασία που περιγράφεται στα αντίστοιχα κεφάλαια του παρόντος.
Προκειμένου για είδη τέχνης-χειροτεχνήματα αρμόδια αρχή έκδοσης της άδειας είναι ο δήμος, στον οποίο ο ενδιαφερόμενος αιτείται τη δραστηριοποίησή του, ο οποίος ορίζει και τη διάρκεια ισχύος της άδειας αυτής.
Για την έκδοση της άδειας ο ενδιαφερόμενος καταθέτει υπέρ της αρμόδιας αρχής έκδοσης και ανανέωσης παράβολο ύψους 15 Ευρώ και σε κάθε ανανέωση της άδειάς του παράβολο ύψους 5 €.
Η διαδικασία της χορήγησης της άδειας για να είναι πιο κτανοητή και σαφής, θα πρέπει να περιγράφεται σε αυτό το άρθρο και όχι ως «Στάδιο πρώτο» στο άρθρο 32.
Το άρθρο 8 χρήζει περαιτέρω διευκρινίσεως διότι από την διατύπωση των εδαφίων 1 και 4 αυτού προκύπτει ότι η άδεια πώλησης ειδών τέχνης και χειροτεχνημάτων (αν και παραγωγική) εξαιρείται από τον κανόνα έκδοσης των παραγωγικών αδειών από τον Δήμο της μόνιμης κατοικίας των ενδιαφερόμενων και παραπέμπεται στην αρμοδιότητα του Δήμου όπου ασκείται η σχετική δραστηριότητα.
Να διευκρινιστεί όπως και στον Ν. 4264/14 ότι Αρμόδια αρχή έκδοσης αδειών θα είναι το Δημοτικό Συμβούλιο και όχι γενικά ο δήμος.
Πρέπει να αναφέρεται ξεκάθαρα ποιο όργανα εκδίδει και ποιο όργανο ανανεώνει την άδεια υπαίθριου εμπορίου.
Πρόταση:
α) Έκδοση άδειας με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου
β) Ανανέωση άδειας από την αρμόδια υπηρεσία (γιατί το δημοτικό συμβούλιο μπορεί να κάνει και 1,5 μήνα για να συνεδριάσει. Καταστράφηκε ο παραγωγός!)
Το νομικό πλαίσιο λειτουργίας των λαικών αγορών είναι πολυδαίδαλο ως προς τον έλεγχο και χωρίς ευθύνες από τους υπευθύνους της λειτουργίας των λαικών .
Το κριτήριο καλής λειτουργίας είναι η εισπραξιμότητα και μόνον .
Πρέπει ο νόμος να ορίσει και ένα πλαίσιο ευθυνών με σοβαρές ποινές για τους διοργανωτές και τους ελεγκτές της λειτουργίας των λαικών αγορών .
Η κακή λειτουργία της λαικής έχει τα εξης επακόλουθα κατ εμέ .
Λαθρεμπόριο
Ξεπούλημα κλοπιμαίων
φοροδιαφυγή
Εξαπάτηση καταναλωτών
Αθέμιτος ανταγωνισμός από μη αδειούχους
Επενοικίαση θέσεων
Για όλα αυτά δέν φταίνε τόσο οι παραβάτες πού πολλοί απο αυτούς κυνηγούν ένα
μικρό μεροκάματο αλλά οι αρχές πού δεν είναι ικανές να ρυθμίσουν τα προβλήματα της λαικής .(πχ δέν ειναι δυνατόν οι ελεγκτές να έρχονται για μία
ώρα και μετά να φεύγουν .Θα πρέπει να είναι καθ΄όλη τη διάρκεια της λαικής .
Οι θέσεις των λαικών αγορών είναι δημόσιες,ανάλογα πρέπει και η παραχώρησή τους να λαμβάνει υπ όψιν την αρχή της ίσης μεταχείρισης .Η μοριοδότηση πρέπει να ισχύει μόνο στην έναρξη της διανομής των θέσεων .Μετά όλοι πρέπει να μετατοπίζονται κατά μία θέση με την φορά των δεικτών του ρολογιού ανά τακτά χρονικά διαστήματα πχ μήνας η τρίμηνο κλπ .Αυτό βέβαια προυποθέτει όλες οι θέσεις να έχουν το ίδιο μήκος και πλάτος .Δεν είναι δυνατόν αυτός που έχει κακή μοριοδότηση και άρα μια κακή θέση να υποφέρει μέχρι τέλους .Σε κάθε λαική
οι θέσεις έχουν ιδιότητες και από αυτές επιλέγονται από τους πωλητές όπως : τοποθεσία ,η αρχή η το τέλος της λαικής ,αν είναι γωνιακές η όχι ,αν έχουν εμπόδια ,αν έχουν προσβασημότητα στην φόρτωση η εκφόρτωση των εμπορευμάτων , κλπ.Επίσης αυτό θα λύσει και πολλά προβλήματα γραφειοκρατίας και αντιδικιών μεταξύ των πωλητών ,βελτιώνει παράλληλα την αίσθηση ότι οι πωλητές δεν υφίστανται αθέμιτο ανταγωνισμό .
Ολα στους Δήμους… έχετε υπολογίση ποσο προσωπικό χρειάζεται ο καθε Δήμος; Υπάρχει πλεονάζον προσωπικο; Εαν υπάρχει να κάνει σεμιναρια. Στην Αθήνα βγαίνει κλιμάκιο στους μικρούς Δήμους ποιος θα βγειγια ελεγχους να φτιαξει τα δικαιολογητικα (μιλαμε για αγροτες με μεγαλο αριθμο ηλικιωμένων και χαμηλου επιπεδου μόρφωσης)που δυσκολεύει κατα πολυ την επικοινωνια ;Αλλο η θεωρεια και αλλο η πραξη ειδικά σε μικρες κοινωνίες.