1. Αν ο οφειλέτης και οι συμμετέχοντες πιστωτές δεν συμφώνησαν μεγαλύτερη αμοιβή, η αμοιβή του συντονιστή ορίζεται:
(α) στο ποσό των διακοσίων (200) ευρώ για οφειλέτες που εντάσσονται στην κατηγορία των μικρών επιχειρήσεων,
(β) στο ποσό των τετρακοσίων (400) ευρώ για οφειλέτες που εντάσσονται στην κατηγορία των μεγάλων επιχειρήσεων.
2. Αν ο οφειλέτης και οι συμμετέχοντες πιστωτές δεν συμφώνησαν διαφορετικά, τα ποσά της προηγούμενης παραγράφου βαρύνουν το μέρος που προκάλεσε την υποβολή αίτησης για έναρξη της διαδικασίας και προκαταβάλλεται στο συντονιστή πριν τον έλεγχο της πληρότητας της αίτησης κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 7 παρ. 1.
Άρθρο 10 – Αμοιβή του συντονιστή
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Σκοπός – ορισμοί
- 58 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Πεδίο Εφαρμογής
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Κριτήρια επιλεξιμότητας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Υποβολή αίτησης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Περιεχόμενο αίτησης
- 37 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Διορισμός συντονιστή-Δικαίωμα αποποίησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Έλεγχος πληρότητας αίτησης και κοινοποίησή της στους πιστωτές
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Διαδικασία διαπραγμάτευσης – Υποχρεώσεις εχεμύθειας και ειλικρίνειας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Υποχρεωτικοί κανόνες σύμβασης αναδιάρθρωσης οφειλών
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Αμοιβή του συντονιστή
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Διορισμός εμπειρογνώμονα
- 124 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Επικύρωση από το δικαστήριο
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Αναστολή εκτελέσεως
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Συνέπειες μη τήρησης της συμφωνίας – ανατροπή ή ακύρωση
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Συμμετοχή του Δημοσίου και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Ηλεκτρονική πλατφόρμα εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Λοιπές διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
21 Φεβρουαρίου 2017, 17:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
3 Μαρτίου 2017, 14:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
19 Σχόλια 386 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14237 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2464 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 537/2014...
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ «ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ,ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΘΜΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ...
- Σχέδιο νόμου με τίτλο: "Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027"
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου: "Δίκαιη Αναπτυξιακή μετάβαση και ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης"
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2101 ... άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 ...
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/2121 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 27ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019 ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/1132
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας ΕΕ-2020/1828 του ΕΚ και του Συμβ. της 25ης Νοεμβρ.2020 σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές αγωγές για την προστασία των καταναλωτών,ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών...
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών
- Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων -Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων
- Κανονισμός Απονομής Ελληνικού Σήματος στον ζύθο
- Δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας»
- Ενσωμάτωση Κεφαλαίου III της Οδηγίας (ΕΕ)2017/1132,όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019
- Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο:«Ρυθμίσεις για τις Εταιρείες - Τεχνοβλαστούς»
- Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου ανταγωνισμού για την ψηφιακή εποχή-Τροποποίηση ν. 3959/2011 & ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018
- Δημόσια διαβούλευση για την "Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων"
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου
- Σχέδιο νόμου για την παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L
- Δημόσια διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων"
- Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150-δίκαιη μεταχείριση και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την προώθηση των Πράσινων Δημοσίων Συμβάσεων (2020 – 2023)
- Διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021 - 2025
- Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»
- Σχέδιο διατάξεων για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης
- ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
- Γενικό Εμπορικό Μητρώο
- ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διατάξεις για την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2015/2436 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
- Νόμος για την προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων
- Εναρμόνιση νομοθετικού πλαισίου για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο Δημοσίων Συμβάσεων.
- Σχέδιο νόμου «Περί εταιρικών μετασχηματισμών»
- Διαδικασίας καθορισμού, οριοθέτησης και οργάνωσης, των απαιτούμενων δικαιολογητικών, του τρόπου λειτουργίας και διαχείρισης του Επιχειρηματικού Πάρκου Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας (ΕΠΜΜΜ)
- Περί Ανωνύμων Εταιρειών
- «Ενισχύσεις Καινοτομικού Χαρακτήρα για ΜΜΕ» του Αναπτυξιακού νόμου 4399/16
- Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο
Άρθρο 10: Εκτιμούμε την αμοιβή του συντονιστή ανεπαρκή. Επιπλέον, θα πρέπει να διευκρινιστεί σε ποιο χρονικό στάδιο δύνανται να συμφωνήσουν οφειλέτης και πιστωτές για μεγαλύτερη αμοιβή.
Οι διατάξεις του παρόντος νόμου ρυθμίζουν τη διαδικασία εξωδικαστικής ρύθμισης οφειλών, εφόσον η ρύθμιση των εν λόγω οφειλών κρίνεται από τους συμμετέχοντες στη διαδικασία απαραίτητη προκειμένου να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα του οφειλέτη και φυσικά να εξυπηρετηθεί η αποπληρωμή της οφειλής, συνεπώς είναι προφανές πως η εξωδικαστική ρύθμιση είναι οφέλιμη και για τα 2 μερη, συνεπώς δεν είναι δυνατόν και δίκαιο να βαρύνει μόνον τον οφειλέτη. Επίσης η αμοιβή πρέπει να είναι αναλογική με το ποσό της ρύθμισης, φυσικά με προβλεπόμηνη βάση και οροφή. Η διάκριση των οφειλών και της αμοιβής για τη ρύθμισή τους σε 2 μόνο κατηγορίες συνιστά άδικη, δυσανάλογη και άνιση μεταχείριση των οφειλετών.
Η αμοιβή του συντονιστή θα πρέπει να είναι συνάρτηση του όγκου εργασίας που θα απαιτεί ο συντονισμός της κάθε υπόθεσης, αν αφορά πολλούς συμβαλλόμενους στη διαδικασία(οφειλέτες- συνοφειλέτες-πιστωτές),τα ρυθμιζόμενα ποσά και την έκβαση της υπόθεσης. Θα πρέπει να ορίζεται εύρος αμοιβής, με ελάχιστο τα € 200.
Ο όγκος της δουλειάς του συντονιστή θα είναι ανάλογος με την μέγεθος του προβλήματος. Μπορεί να διαρκέσει και 10 και 20 και 40 ώρες. Δεν υπάρχει λογική σε αμοιβές 200 ή 400 ευρώ όταν μιλάμε για ρύθμιση δανείων πολλών χιλιάδων ή εκατομμυρίων ευρώ. Δεν μπορουμε να είμαστε ακριβοί στα πίτουρα και φτηνοί στ’ αλεύρι. Πρόταση: Η αμοιβή πρέπει να συνδέεται ως ποσοστό, π.χ. 1%, με την αξία των διακανονιζομένων υποχρεώσεων, με ελάχιστη αμοιβή, ασχέτως ύψους υποχρεώσεων, το ποσό των 1000 ευρώ που ισοδυναμεί σε ωριαία αποζημίωση 100 ευρώ (που προβλέπεται στον ν3898/2010) επί 10 ώρες (που είναι ο ελάχιστος χρόνος απασχόλησης κατά την γνώμη μου).
Σε περίπτωση που έχουν συμφωνηθεί αμοιβή του Συντονιστή διαφορετική από την προβλεπόμενη στον νόμο προτείνεται να είναι δυνατή η καταβολή της αμοιβής με ελεύθερη συμφωνία των συμβαλλομένων.
Παράγραφος 2 : η διατύπωση της παραγράφου αφήνει να εννοηθεί ότι η αίτηση για έναρξη της διαδικασίας μπορεί να υποβληθεί και από κάποιον άλλον εκτός από τον οφειλέτη. Δεν είναι κατανοητό πως μπορεί να συμβεί αυτό και φαίνεται να είναι σε αντίθεση με το Αρθρο 4
Παρατηρήσεις
Θεωρούμε το προτεινόμενο ύψος της αμοιβής του συντονιστή ως εξαιρετικά μικρό. Η αμοιβή του συντονιστή κατά τη γνώμη μας θα πρέπει να είναι ανάλογη του χρόνου απασχόλησης του με τη συγκεκριμένη υπόθεση. Διαφορετικός χρόνος απασχόλησης θα χρειασθεί σε μια επιχείρηση με κύκλο εργασιών πχ 50.000,00 ευρώ και οφειλές 40.000,00 ευρώ , από ότι σε μια με κύκλο εργασιών 1.450.000,00 ευρώ και οφειλές 850.000,00 ευρώ αν και αμφότερες ανήκουν στην κατηγορία των μικρών επιχειρήσεων του άρθρου 1. Επιπλέον είναι πιθανόν κάποιες υποθέσεις να κλείσουν σε πρώιμο στάδιο της διαδικασίας. Εχουμε την άποψη ότι ο επιμερισμός της αμοιβής θα πρέπει να γίνεται μεταξύ όλων των συμμετεχόντων στη διαδικασία και επιπλέον να προβλέπεται και ειδική αμοιβή ως επιβράβευση της επιτυχούς συμφωνίας . Επίσης θα πρέπει να προβλεφθεί η καταβολή της αμοιβής αναλόγως του σταδίου εξέλιξης της διαδικασίας.
Η αμοιβή ορθώς προκαταβάλεται και δεν συσχετίζεται με την έκβαση της διαπραγμάτευσης. Το αντίθετο φαλκιδεύει εξαρχής την ουδετερότητα του συντονιστή. Ορθή επίσης η πρόταση συναδέλφου για κατ’ αποκοπή χρέωση εκάστου μέρους που συμμετέχει. Με τον τρόπο αυτό θα υπάρχει μια αναλογία ανάμεσα στην αμοιβή και το πόσο σύνθετη είναι η υπόθεση. Εξάλλου, πράγματι κάθε μέρος προσέρχεται με την προσδοκία να λυθεί με αμοιβαίως επωφελή τρόπο ένα κοινό πρόβλημα,οπότε κάθε μέρος της διαπραγμάτευσης θα πρέπει να επιβαρύνεται με το κόστος της λύσης αυτής.
Η αμοιβή του συντονιστή-διαμεσολαβητή είναι εξαιρετικά χαμηλή σε σχέση με τον όγκο της διαδικασίας και των διατυπώσεων που αναλαμβάνει να φέρει σε πέρας και είναι πολύ πιθανό να αποτελέσει αντικίνητρο για τη συμμετοχή διαμεσολαβητών στη διαδικασία. Απαιτούνται πολλές ώρες εργασίας σε επίπεδο ουσίας και συντονισμού και η διαίρεση της αμοιβής με τον όγκο δουλειάς δημιουργεί μια ωριαία αμοιβή πολύ κατώτερη από την προβλεπόμενη στη διαμεσολάβηση αλλά και χαμηλότερη από τις προσδοκίες των συντονιστών. Ζήτημα αποτελεί και η ανάληψη του κόστους από τον αιτούντα οφειλέτη, ειδικά στην περίπτωση μη επίτευξης συμφωνίας ενώ δε διαφαίνεται πουθενά η πιθανότητα (όχι η δυνατότητα) διαπραγμάτευσης μεγαλύτερης αμοιβής αφού αφενός οι πιστωτές δεν έχουν λόγο να αναλάβουν αυτό το κόστος (άραγε αν συνέβαινε κάτι τέτοιο πόσο θα αναλογούσε στον καθένα και πως θα το κατέβαλαν;) και αφετέρου ο αιτών δεν έχει λόγο να πληρώσει περισσότερα για μια διαδικασία που δεν περιλαμβάνει ουσιαστική διαμεσολάβηση αλλά έναν τυπικό συντονισμό.
Δεν μπορούμε να περιμένουμε σοβαρή ενασχόληση ενός επαγγελματία με μία υπόθεση για την οποία θα χρειαστεί να αφιερώσει μέρες εργασίας, με αμοιβή 200 ευρώ, όταν ταυτοχρόνως έχει οριστεί τόσο μικρός αριθμός διαμεσολαβητών στους οποίους θα μοιράζονται υποθέσεις. Κάτι τέτοιο θα σήμαινε ότι θα συσσωρεύονταν υποθέσεις προς επίλυση, και ότι θα ήταν εξαιρετικά εύκολο να «κλείνουν» με πρακτικο αποτυχίας φάκελοι σωρηδόν από έναν διαμεσολαβητή, ενώ άλλος διαμεσολαβητής, ηθικά πράττοντας, θα απασχολείτο περισσότερες ημέρες για ακριβώς την ίδια αμοιβή.
Η λύση είναι: πολύ μεγαλύτερος αριθμός διαμεσολαβητών, ώστε να ρέουν οι υποθέσεις με έναν max ρυθμό (π.χ. 5-10 ανά μήνα;), γενναία αύξηση της αμοιβής τους με επιμερισμό αυτής ανάλογα με την οικονομική δυνατότητα των συμμετεχόντων. Π.χ. στα 1.000 ευρω αμοιβής όπως προτείνεται από συναδέλφους, να αναλογούν 200 ευρώ στον οφειλέτη, και τα υπόλοιπα να επιμερίζονται στους πιστωτές, είτε αυτοί είναι 2, είτε είναι 15.
Η αμοιβη πρεπει να είανι συναρτηση του ποσου που διακανονιζεται και τουτο είναι απολύτως λογικό καθως οσο αυξανεται το πσοό , κατα τη λογικη θα είναι και περισσότεροι οι πιστωτες και επομένως περίσσότερες και οι ώρες απασχόλησης. Επισης το ποσό της αμοιβης του συντονιστη θα πρέπει να επιμερίζεται μεταξύ των μερών εφόσον πρόκειται για μια κοινη προσπάθεια ρυθμισης του χρέους.
Η αμοιβή πρέπει να ευρίσκεται σε αντιστοιχία με το ποσό που διακανονίζεται. Πέραν της ευθύνης και των ωρών που απαιτούνται για μια τέτοια εργασία, η ρύθμιση απαιτήσεων πχ 4.000.000 ευρώ έναντι αμοιβής 400 ευρώ (δηλαδή 1/10.000) δεν δίνει το απαιτούμενο κίνητρο.
Συνδυάζοντας τις απόψεις και των παραπάνω συναδέλφων, ένα σύστημα υπολογισμού αμοιβής, που θα λάμβανε υπόψη ώρες απασχόλησης, ποσό ρύθμισης και αποτέλεσμα, με κάποια κατώτατα και ανώτατα όρια για να αποφευχθούν αδικίες και υπερχρεώσεις, θα ήταν πιο δίκαιο, πιο αναλογικό και θα βοηθούσε στην εδραίωση του θεσμού.
Θεωρώ ένα ελάχιστο σε καθε περίπτωση (π.χ. 200 ευρώ )και στην συνέχεια και αμοιβή με τις ώρες απασχόλησης .Τα 1000 ευρώ πλέον είναι δύσκολα να δοθούν .
Αυτά τα ποσά είναι δύσκολα στις μέρες μας .
Η αμοιβή του συντονιστή θα πρέπει τουλάχιστον και αναλογικά να υπολογίζεται με βάση τις εργατοώρες που απαιτούνται τόσο για την μελέτη των στοιχείων όσο και για τη διεκπεραίωση του συνόλου της διαδικασίας. Επίσης κάθε υπόθεση ενδεχομένως θα έχει τις δικές της συνθήκες και αντίστοιχες ανάγκες. Π.χ. μία υπόθεση θα μπορεί να κλείσει άμεσα με τη συμφωνία των πιστωτών στην πρόταση του οφειλέτη και σε άλλες περιπτώσεις θα χρειαστεί η αντιπρόταση των πιστωτών, τυχόν διορθώσεις επί αυτών, επανυπολογισμός της αξίας των ακινήτων, διορισμός «εμπειρογνώμονα» κτλ όπου θα απαιτηθούν διπλάσιες και τριπλάσιες ώρες εργασίας του συντονιστή.
Στο σχέδιο δεν υπάρχει καμιά αναφορά όταν ανάμεσα στους πιστωτές είναι και τράπεζες που είναι σε διαδικασία εκκαθάρισης ( Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, Αγροτική Τράπεζα κτλ. ).
Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να ληφθεί οπωσδήποτε μέριμνα ώστε να μπορούν να συμπεριληφθούν και οι εταιρείες που μέρος των χρεών των επιχειρήσεων βρίσκονται και σε αυτές τις τράπεζες.
Το ύψος της αμοιβής του συντονιστή θα πρέπει να είναι ανάλογο των ωρών απασχόλησής του, με ορισμό ελάχιστου χρόνου απασχόλησης για τον οποίο θα καταβάλλονται τα προτεινόμενα στο σχέδιο ποσά.Επιπλέον η αμοιβή πρέπει να επιμερίζεται και στα δύο μέρη, διότι δεν πρόκειται για δικαστική δαπάνη εις βάρος του ηττηθέντος διαδίκου, αλλά κοινή προσπάθεια των μερών με την υποβοήθηση του συντονιστή , για την ανεύρεση λύσης στο πρόβλημά τους.
Οι αμοιβες της παραγράφου 1 είναι τουλάχιστον απαξιωτικές για το έργο του συντονιστή, λαμβανομένων υπόψη του χρόνου και της εργασίας του. Όταν όμως το βάρος της πληρωμής, με βάση την παρ. 2, πέφτει ουσιαστικά μόνο στον αιτούντα/οφειλέτη, είναι αναμενόμενο οι καθοριζόμενες αμοιβές να κυμανθούν χαμηλά.
Η αμοιβή κανονικά θα πρέπει να επιμερίζεται σε όλους τους συμμετέχοντες στη διαδικασία και να ορίζεται ένα ποσό ανά συμμετέχοντα, έστω και τα ποσά όπως προβλέπονται στην παρ. 1 του άρθρου. Κάθε μέρος που συμμετέχει στη διαδικασία θα καταβάλλει ξεχωριστό ποσό, ώστε αθροιζόμενες οι αμοιβές αναλόγως των συμμετεχόντων να δίνουν συνολικά μια σχετικώς αξιοπρεπή αμοιβή για τον συντονιστή. Επίσης πολύ σωστά θίγεται το θέμα της αποτυχίας συμφωνίας, για το οποίο θα πρέπει να προβλεφθεί ειδική αμοιβή και πάλι επιμεριζόμενη σε όλους τους συμμετέχοντες.
Το ύψος της αμοιβής του συντονιστή θα πρέπει να είναι ανάλογο των ωρών απασχόλησής του αλλά και της επιτυχούς ή μη έκβασης της διαδικασίας εξωδικαστικής ρύθμισης οφειλών. Ο συντονιστής ο οποίος συντάσσει πρακτικό αποτυχίας σε πολύ αρχικό στάδιο της διαδικασίας σύμφωνα με το άρθρο 7 παρ. 1 του Σχεδίου Νόμου δεν είναι λογικό να αμείβεται το ίδιο με το συντονιστή ο οποίος φτάνει στο τελικό στάδιο της όλης διαδικασίας συντάσσοντας το πρακτικό επιτυχούς περαίωσής της.
Η προτεινόμενες εκ του νόμου αμοιβές είναι εξαιρετικά μικρές δεδομένων των απαιτούμενων εργατοωρών για την μελέτη του υλικού και την διεξαγωγή της διαδικασίας. Θα έπρεπε να είναι minimum 1000 Ευρώ πλέον ΦΠΑ.