Για να δείτε το περιεχόμενο του κεφαλαίου κάντε κλικ εδώ
Αρχική «Κωδικοποίηση Κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ.)»Κεφάλαιο 05 – ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ – ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΜΗ ΕΔΩΔΙΜΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ – ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Κεφάλαιο 05 – ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ – ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΜΗ ΕΔΩΔΙΜΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ – ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- 18 ΣχόλιαΚεφάλαιο 01 – ΕΠΑΡΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ – ΤΗΡΗΣΗ ΠΙΝΑΚΙΔΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- 6 ΣχόλιαΚεφάλαιο 02 – ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
- 8 ΣχόλιαΚεφάλαιο 03 – ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΕΔΩΔΙΜΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ- ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- 31 ΣχόλιαΚεφάλαιο 04 – ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΕΔΩΔΙΜΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ-ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- 10 ΣχόλιαΚεφάλαιο 05 – ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ – ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΜΗ ΕΔΩΔΙΜΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ – ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- 14 ΣχόλιαΚεφάλαιο 06 – ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ – ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΜΗ ΕΔΩΔΙΜΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ- ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- 6 ΣχόλιαΚεφάλαιο 07 – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ – ΕΣΤΙΑΣΗ / ΑΝΑΨΥΧΗ
- 2 ΣχόλιαΚεφάλαιο 08 – ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Κεφάλαιο 09 – ΔΙΑΘΕΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ-ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝΚεφάλαιο 09 – ΔΙΑΘΕΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ-ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ
- 3 ΣχόλιαΚεφάλαιο 10 – ΟΡΓΑΝΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ
- 6 ΣχόλιαΚεφάλαιο 11 – ΚΑΥΣΙΜΑ
- 1 ΣχόλιοΚεφάλαιο 12 – ΔΙΑΘΕΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΣΕ ΑΝΩΤΑΤΕΣ ΠΡΟΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΤΙΜΕΣ
- 2 ΣχόλιαΚεφάλαιο 13 – ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ
- 3 ΣχόλιαΚεφάλαιο 14 – ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΕΣΜΕΥΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
- 3 ΣχόλιαΚεφάλαιο 15 – ΤΕΛΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
12 Απριλίου 2017, 11:40
Ανοικτή σε Σχόλια έως
24 Απριλίου 2017, 15:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
10 Σχόλια 113 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14238 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2464 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 537/2014...
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ «ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ,ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΘΜΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ...
- Σχέδιο νόμου με τίτλο: "Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027"
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου: "Δίκαιη Αναπτυξιακή μετάβαση και ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης"
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2101 ... άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 ...
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/2121 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 27ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019 ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/1132
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας ΕΕ-2020/1828 του ΕΚ και του Συμβ. της 25ης Νοεμβρ.2020 σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές αγωγές για την προστασία των καταναλωτών,ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών...
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών
- Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων -Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων
- Κανονισμός Απονομής Ελληνικού Σήματος στον ζύθο
- Δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας»
- Ενσωμάτωση Κεφαλαίου III της Οδηγίας (ΕΕ)2017/1132,όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019
- Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο:«Ρυθμίσεις για τις Εταιρείες - Τεχνοβλαστούς»
- Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου ανταγωνισμού για την ψηφιακή εποχή-Τροποποίηση ν. 3959/2011 & ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018
- Δημόσια διαβούλευση για την "Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων"
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου
- Σχέδιο νόμου για την παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L
- Δημόσια διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων"
- Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150-δίκαιη μεταχείριση και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την προώθηση των Πράσινων Δημοσίων Συμβάσεων (2020 – 2023)
- Διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021 - 2025
- Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»
- Σχέδιο διατάξεων για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης
- ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
- Γενικό Εμπορικό Μητρώο
- ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διατάξεις για την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2015/2436 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
- Νόμος για την προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων
- Εναρμόνιση νομοθετικού πλαισίου για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο Δημοσίων Συμβάσεων.
- Σχέδιο νόμου «Περί εταιρικών μετασχηματισμών»
- Διαδικασίας καθορισμού, οριοθέτησης και οργάνωσης, των απαιτούμενων δικαιολογητικών, του τρόπου λειτουργίας και διαχείρισης του Επιχειρηματικού Πάρκου Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας (ΕΠΜΜΜ)
- Περί Ανωνύμων Εταιρειών
- «Ενισχύσεις Καινοτομικού Χαρακτήρα για ΜΜΕ» του Αναπτυξιακού νόμου 4399/16
- Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο
Άρθρο 71 – Για το άρθρο αυτό προτείνεται α) το περιεχόμενο του να μεταφερθεί στο άρθρο 66, στο οποίο θα είναι συγκεντρωμένες όλες οι περιπτώσεις για τις οποίες είναι πιθανή η δέσμευση τροφίμων και β) στο σημείο αυτό να γίνει αναλυτική αναφορά στις περιπτώσεις δέσμευσης βιομηχανικών προϊόντων, εφόσον υπάρχει σχετική πρόβλεψη από τον Ν. 4072/2012 ή τις λοιπές διατάξεις οι οποίες αναφέρονται στους Πίνακες 1Α και Β.
Άρθρο 70 – Προτείνεται η προσθήκη «Κατάλογος των προϊόντων για τα οποία έχει δοθεί έγκριση βάσει του ΕΚ/66/2010, υπάρχει αναρτημένος στην επίσημη ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Για το άρθρο 69, παράγραφος 1B, προτείνουμε την εξής αλλαγή:
“Εξαιρούνται τα προϊόντα σύγχρονης τεχνολογίας, για τα οποία έχουν καθιερώσει διεθνώς αναγνωρισμένες ονομασίες πώλησης (π.χ.: DVD, VIDEO, MP3, e-liquids, e-cigarettes κτλ), καθώς και προϊόντα για τα οποία υφίστανται ειδικότερες διατάξεις.”
Στα προϊόντα με διεθνή αναγνωρισμένη ονομασία πώλησης να προστεθούν τα e-liquids και τα e-cigarettes, όπως είναι παγκοσμίως γνωστά τα υγρά αναπλήρωσης και οι συσκευές ηλεκτρονικού τσιγάρου αντίστοιχα.
Για το άρθρο 69, παράγραφος 1B, προτείνουμε την εξής αλλαγή:
“Την ονομασία πώλησης του προϊόντος, τουλάχιστον στην ελληνική γλώσσα, ώστε να υπάρχει επαρκής πληροφόρηση για το είδος του προϊόντος.”
Η απουσία της ονομασίας προϊόντων, που μπορεί να είναι προφανής, δεν συνεπάγεται παραπλάνησης του καταναλωτή και τις εξ αυτής ποινές.
Όταν τα προϊόντα τοποθετούνται από εξειδικευμένα καταστήματα, να θεωρείτε ότι υπάρχει η επαρκής πληροφόρηση για τον καταναλωτή, ακόμη και απουσία της ονομασίας πώλησης.
Π.χ. Ένα κατάστημα με ειδίκευση σε προϊόντα ηλεκτρονικού τσιγάρου είναι προφανές ότι εμπορεύεται προϊόντα ηλεκτρονικού τσιγάρου και ότι δεν τίθεται θέμα μη πληροφόρησης του καταναλωτή.
Για το άρθρο 69, παράγραφος 1Α, προτείνουμε την εξής αλλαγή:
«Την καταχωρησμένη εμπορική επωνυμία, το καταχωρισμένο εμπορικό σήμα και την ιστοθέση, του κατασκευαστή ή του εισαγωγέα ή του υπεύθυνου διάθεσης όπου υφίστανται, του προϊόντος στην ελληνική αγορά από την οποία προκύπτουν τα πλήρη στοιχεία της επιχείρησης.»
Δεν υπάρχει λόγος ούτε και πρόβλεψη από την εξαιρετικά εκτενή Ευρωπαϊκή νομοθεσία να παρατίθενται επί της επισήμανσης τα στοιχεία και του κατασκευαστή και του εισαγωγέα και υπεύθυνου διάθεσης, όπου αυτός υφίστανται.
Αρθρο 71: Το εν λόγω άρθρο, αν και αναφέρεται αποκλειστικά στα τρόφιμα, ευρίσκεται στο Κεφάλαιο 5 το οποίο αφορά επισήμανση και ενδείξεις μη εδωδίμων! Προτείνεται, για λόγους νοηματικής και δομικής συνοχής των κειμένων και γειτνίασης των σχετικών άρθρων μεταξύ τους, η μεταφορά του είτε στο Κεφ.3, μετά το Αρθρο 14, είτε στο Κεφ. 14, πριν το Αρθρο 140.
Αρθρο 69, παραγραφος 8: Η διατύπωση της ιδιαίτερα σημαντικής αυτής παραγράφου δεν είναι σωστή νοηματικά και συντακτικά, με συνέπεια να δημιουργείται σύγχυση στον αναγνώστη: Η παρεμβολή των παραδειγμάτων της κοινοτικής νομοθεσίας έγινε στο μέσον της προτάσεως, αντί να την ακολουθήσουν στο τέλος αυτής. Οι δε αναφερόμενες Υπ. Αποφάσεις δεν ισχύουν πλέον.
Η πρόταση θα πρέπει να επαναδιατυπωθεί όπως ήταν στην μέχρι σήμερα εκδοχή των ΔΙΕΠΠΥ (ΦΕΚ 2090 Β του 2014, άρθρο 68, παρ. 8). Τα παραδείγματα θα μπορούσαν (εφ’ όσον κρίνεται σκόπιμο) να ακολουθούν:
«Το παρόν άρθρο ισχύει με την επιφύλαξη ειδικότερων διατάξεων που απορρέουν από εθνική ή ενωσιακή νομοθεσία, όπως π.χ. για τα προϊόντα που εμπίπτουν στις διατάξεις των Κανονισμών 1272/2008/ΕΚ, 1907/2006/ΕΚ, 648/2004/ΕΚ και των Υπουργικών Αποφάσεων ΥΑ 3015811/2663/2010 (ΦΕΚ 1410/Β/2010), ΥΑ 450/2008 (ΦΕΚ 2553/Β/2008), ΥΑ 82/2009 (ΦΕΚ 581/Β/2009) και ΥΑ 381/2005 (ΦΕΚ 539/Β/2006)».
Στο άρθρο 70 μειώνεται σημαντικά σε σχέση με το σημερινό το ύψος του προστίμου σε βάρος όσων προβαίνουν σε κακή, αβάσιμη ή παραπλανητική χρήση περιβαλλοντικών ισχυρισμών.
Γιατί αυτή η μείωση και τι μήνυμα δίδει όταν οι αβάσιμοι και καταχρηστικοί ισχυρισμοί και ψευδείς επικλήσεις περί δήθεν μεγάλων περιβαλλοντικών ωφελειών έχουν αυξηθεί ;
Στο άρθρο 71 περί δεσμεύσεων διεγράφη η υπάρχουσα σήμερα στο αντίστοιχο 71.3 αναφορά στην επιφύλαξη ειδικότερων διατάξεων. Ο λόγος διαγραφής φαίνεται ακατανόητος, αφενός μεν διότι «το ειδικότερο κατά κανόνα υπερισχύει του γενικότερου» στην νομική επιστήμη, αφετέρου δε διότι όντως υπάρχουν ειδικότερες διατάξεις περί δεσμεύσεων σε άλλες ρυθμίσεις.
Στο άρθρο 69 1Β δεν μπορεί να γίνει κατανοητή η αιτιώδης σχέση που να δικαιολογεί λογικά το συμπέρασμα ή την συνεπαγωγή ότι η αναγραφή της ονομασίας πώλησης προιόντος εξασφαλίζει επαρκή πληροφόρηση και μη παραπλάνηση του καταναλωτή για το είδος του προιόντος. Δεν υπάρχει επαρκής λογική σύνδεση ή συνεπαγωγή μεταξύ τους.
Το άρθρο 69 κατ’ επανάληψη περιέχει αναφορές ή παραπομπές στο άρθρο 85.1 των ΔΙΕΠΠΥ αντί του άρθρου 84.1