Για να δείτε το περιεχόμενο του κεφαλαίου κάντε κλικ εδώ
Αρχική «Κωδικοποίηση Κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ.)»Κεφάλαιο 04 – ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΕΔΩΔΙΜΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ-ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Κεφάλαιο 04 – ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΕΔΩΔΙΜΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ-ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- 18 ΣχόλιαΚεφάλαιο 01 – ΕΠΑΡΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ – ΤΗΡΗΣΗ ΠΙΝΑΚΙΔΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- 6 ΣχόλιαΚεφάλαιο 02 – ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
- 8 ΣχόλιαΚεφάλαιο 03 – ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΕΔΩΔΙΜΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ- ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- 31 ΣχόλιαΚεφάλαιο 04 – ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΕΔΩΔΙΜΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ-ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- 10 ΣχόλιαΚεφάλαιο 05 – ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ – ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΜΗ ΕΔΩΔΙΜΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ – ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- 14 ΣχόλιαΚεφάλαιο 06 – ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ – ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΜΗ ΕΔΩΔΙΜΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ- ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- 6 ΣχόλιαΚεφάλαιο 07 – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ – ΕΣΤΙΑΣΗ / ΑΝΑΨΥΧΗ
- 2 ΣχόλιαΚεφάλαιο 08 – ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Κεφάλαιο 09 – ΔΙΑΘΕΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ-ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝΚεφάλαιο 09 – ΔΙΑΘΕΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ-ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ
- 3 ΣχόλιαΚεφάλαιο 10 – ΟΡΓΑΝΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ
- 6 ΣχόλιαΚεφάλαιο 11 – ΚΑΥΣΙΜΑ
- 1 ΣχόλιοΚεφάλαιο 12 – ΔΙΑΘΕΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΣΕ ΑΝΩΤΑΤΕΣ ΠΡΟΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΤΙΜΕΣ
- 2 ΣχόλιαΚεφάλαιο 13 – ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ
- 3 ΣχόλιαΚεφάλαιο 14 – ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΕΣΜΕΥΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
- 3 ΣχόλιαΚεφάλαιο 15 – ΤΕΛΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
12 Απριλίου 2017, 11:40
Ανοικτή σε Σχόλια έως
24 Απριλίου 2017, 15:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
31 Σχόλια 113 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14238 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2464 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 537/2014...
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ «ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ,ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΘΜΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ...
- Σχέδιο νόμου με τίτλο: "Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027"
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου: "Δίκαιη Αναπτυξιακή μετάβαση και ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης"
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2101 ... άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 ...
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/2121 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 27ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019 ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/1132
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας ΕΕ-2020/1828 του ΕΚ και του Συμβ. της 25ης Νοεμβρ.2020 σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές αγωγές για την προστασία των καταναλωτών,ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών...
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών
- Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων -Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων
- Κανονισμός Απονομής Ελληνικού Σήματος στον ζύθο
- Δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας»
- Ενσωμάτωση Κεφαλαίου III της Οδηγίας (ΕΕ)2017/1132,όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019
- Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο:«Ρυθμίσεις για τις Εταιρείες - Τεχνοβλαστούς»
- Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου ανταγωνισμού για την ψηφιακή εποχή-Τροποποίηση ν. 3959/2011 & ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018
- Δημόσια διαβούλευση για την "Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων"
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου
- Σχέδιο νόμου για την παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L
- Δημόσια διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων"
- Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150-δίκαιη μεταχείριση και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την προώθηση των Πράσινων Δημοσίων Συμβάσεων (2020 – 2023)
- Διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021 - 2025
- Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»
- Σχέδιο διατάξεων για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης
- ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
- Γενικό Εμπορικό Μητρώο
- ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διατάξεις για την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2015/2436 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
- Νόμος για την προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων
- Εναρμόνιση νομοθετικού πλαισίου για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο Δημοσίων Συμβάσεων.
- Σχέδιο νόμου «Περί εταιρικών μετασχηματισμών»
- Διαδικασίας καθορισμού, οριοθέτησης και οργάνωσης, των απαιτούμενων δικαιολογητικών, του τρόπου λειτουργίας και διαχείρισης του Επιχειρηματικού Πάρκου Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας (ΕΠΜΜΜ)
- Περί Ανωνύμων Εταιρειών
- «Ενισχύσεις Καινοτομικού Χαρακτήρα για ΜΜΕ» του Αναπτυξιακού νόμου 4399/16
- Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο
ΕΘΝΙΚΗ ΔΙΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΕΛΙΟΥ
ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΥΨΕΛΗΣ
Α.Φ.Μ. : 999441623 Δ.Ο.Υ.: ΚΒ’ ΑΘΗΝΩΝ
Δ/νση Επικοινωνίας :Πρωτομαγιάς 9 – Κρυονέρι , τηλ. 210-5711721, fax 210-5717113
Ημερομηνία 20/4/2017
Αρ.πρωτ…624
Προς
Υπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης
Θέμα: «Κωδικοποίηση Κανόνων Διακίνησης &Εμπορίας Προϊόντων & Παροχής Υπηρεσιών (ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ.)»
Κύριοι,
Σχετικά με τη δημόσια διαβούλευση με θέμα τις αλλαγές στους κανόνες ΔΙΕΠΠΥ που προωθεί το Υπουργείο σας, σας ενημερώνουμε πως συμφωνούμε με τις προτάσεις του Συνδέσμου Ελλήνων Τυποποιητών Συσκευαστών Εξαγωγέων Μελιού (ΣΕΤΣΕΜ) όπως αυτές κατατέθηκαν στις 30 Μαρτίου και αναφέρονται παρακάτω:
Άρθρο 33 Λοιπές υποχρεώσεις
1. Φυσικά ή νομικά πρόσωπα που εισάγουν ή παραλαμβάνουν από χώρες εντός ή εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης ποσότητα μη Ελληνικού μελιού προς εμπορία και διακίνηση, υποχρεούνται να γνωστοποιούν άμεσα και εντός τριών ημερών, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη Διεύθυνση Θεσμικών Ρυθμίσεων και Εποπτείας Αγοράς Προϊόντων και Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού (e-mail: heliotisnek@gge.gr, antwnarakos@gge.gr ) με καταληκτική ημερομηνία την τελευταία εργάσιμη μέρα του επόμενου μηνός τα παρακάτω στοιχεία:
Με εκτίμηση
Αχιλλέας Παπαστεργίου
Πρόεδρος
Άρθρο 16
Σύμφωνα με την 412/8932/12 (ΦΕΚ 149 Β/3-2-2012) «Έλεγχος της ελληνικής αγοράς κρέατος σε σχέση με την προέλευση – καταγωγή του και τήρηση μηνιαίων ισοζυγίων κρέατος», το βιβλίο σφαγών πρέπει να αναφέρει επίσης την χώρα γέννησης των ζώων προς σφαγή και τον κωδικό εκτροφής τους.
Άρθρο 17
Διαβάζοντας το κείμενο, δίνεται η εντύπωση ότι μπορεί με απόφαση Περιφερειάρχη να επιτραπεί η σφαγή αμνοεριφίων σε μικρά νησιά ή απομακρυσμένες περιοχές ή περιοχές με ιδιαιτερότητα, βάσει της εξουσιοδότησης που παρέχει το άρθρο αυτό. Θα ήταν ορθότερη η αναφορά των διατάξεων που επιτρέπουν την σφαγή αμνοεριφίων στις παραπάνω περιπτώσεις.
Προτείνεται η αναγραφή στο άρθρο αυτό των διατάξεων της 2379/82701/16 (ΦΕΚ 2330 Β/27-7-16), όσον αφορά την σφαγή πουλερικών και λαγόμορφων από παραγωγούς .
Γνωρίζεται τι γίνεται με τα κουπάκια πώλησης της φράουλας,με τα ματσάκια πώλησης που το ενα από το άλλο μπορεί να διαφέρει και διαφέρει 30 και 40 γρ βαζεται ενα «κλπ» ως συνήθη πρακτική πώλησης και ανοιγεται τους ασκούς του Αιόλου εσκεμμένα ενδεχομένως αδικώντας τον καταναλωτή και καλλιεργοντας και την αδιαφορία στους ελεγκτές όταν όλα περνοπυν δικαιώς τον δρόμο τους μ ε την τιμη κιλού και ενα πορτοκάλι ζυγίζεται η ενα μήλο αλλα μια αγγιναρα και κλπ..γιατι οχι και αυτο το προιον και αυτο ..και παεθ λέγοντας..
Άρθρο 20 παράγραφος 1 – Η παράγραφος πρέπει να αναδιατυπωθεί καθώς είναι δυσδιάκριτη η επισήμανση α) του βόειου κρέατος το οποίο προέρχεται από ζώα που έχουν σφαγεί στην Ελλάδα και πρέπει να φέρουν ετικέτα επισήμανσης – αναγνώρισης (τοποθετείται στο σφαγείο, μία ανά τεταρτημόριο) και β) του εισαγομένου νωπού κρέατος το οποίο έχει ετικέτα κολλημένη σε αυτό. Επιπρόσθετα η υπάρχουσα διατύπωση δημιουργεί την εντύπωση ότι ο κρεοπώλης μπορεί να αφαιρέσει την ετικέτα επισήμανσης που έχει τοποθετηθεί στο νωπό κρέας και την αναρτήσει στο σημείο έκθεσης του, κάτι το οποίο απαγορεύεται.
Άρθρο 25 – Προτείνεται στο άρθρο αυτό να γίνει αναφορά α) στην απαγόρευση πώλησης κρέατος με την ονομασία «μοσχάρι» εκτός των κατηγοριών V και Ζ β) στην απόφαση 2379/82701/16 (ΦΕΚ 2330 Β/27-7-16), όσον αφορά την ετικέτα που πρέπει να συνοδεύει το κρέας πουλερικών και λαγόμορφων.
Επιτρέψτε μου να επανέλθω στην ανάγκη της πώλησης του άρτου και το κιλό ΜΟΝΟΝ.Ούτε οι ελεκτές θα εμπαίζονται βάζοντας ο παρασκευαστης στην πινακίδα ένα βάρος πολύ μικρότερο του κανονικού ουτε οταν το ζηταει ο καταναλωτής να φαίνεται η πλάστη μεγαλοκαρδία προσφοραςτου αρτοποιου. Η τιμή κιλου ΜΟΝΟΝ είναι η διασφάλιση της αληθείας και του δικαίου εκατέρωθεν
Άρθρο 66
Προτείνεται στο άρθρο 66 να μεταφερθεί και το περιεχόμενο του άρθρου 71, ώστε να υπάρχουν σε ένα άρθρο συγκεντρωμένες όλες οι περιπτώσεις στις οποίες υπάρχει ανάγκη δέσμευσης. Επίσης να γίνει παραπομπή στο άρθρο 140, όσον αφορά την διαδικασία δέσμευσης.
Άρθρο 67
Προτείνεται η διαγραφή του άρθρου αυτού καθώς η υποχρέωση καταγραφής των θερμοκρασιών των ψυκτικών θαλάμων προβλέπεται από τις διατάξεις σχετικές με την εφαρμογή του συστήματος HACP, ενώ ο σχετικός έλεγχος πραγματοποιείται από τις Διευθύνσεις Υγείας.
Άρθρο 47 παράγραφος 1
Στην περίπτωση 1.Η.ε να υπάρξει σχετική προσθήκη στο τέλος της παραγράφου ως εξής «ε. Για τα προϊόντα αλιείας, μπορεί να γίνεται εκτενέστερη αναφορά προέλευσης μεταξύ παρενθέσεων, σε ακριβέστερη ζώνη αλίευσης ή παραγωγής τους, ως συνέχεια της υποχρεωτικής σήμανσης τους π.χ. Μεσόγειος Θάλασσα (Κορινθιακός κόλπος), εφόσον μπορεί να αποδειχθεί», υποχρέωση που ισχύει ήδη. Σύμφωνα με την 5873/10709/2015 «Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή, μεταφορά, αγορά, πώληση, αποθήκευση, μεταποίηση προϊόντων αλιείας και υδατοκαλλιέργειας πρέπει να αποδεικνύουν την αντίστοιχη γεωγραφική περιοχή προέλευσης των προϊόντων που κατέχουν ή πωλούν ή μεταφέρουν.»
Να προστεθεί σχετικός Πίνακας για την Αλιευτική Ζώνη FAO 37 Μεσόγειος
Άρθρο 41 παράγραφος 4 – Η πρόταση για την πώληση οπωρολαχανικών με το τεμάχιο αφαιρεί την δυνατότητα από τον καταναλωτή να συγκρίνει την τιμή ανά μονάδα μέτρησης των οπωρολαχανικών ενώ μπορεί να οδηγήσει στην παραπλάνηση του, καθώς θα είναι δυνατή η αναγραφή α) τιμής ανά τεμάχιο π.χ. σε τελάρο με αγκινάρες άγριες ΕΓΧΩΡΙΕΣ β) τιμής ανά κιλό π.χ. για αγκινάρες ήμερες ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ.
Όπως από πολλές πλευρές και φορείς έχει επί χρόνια τονισθεί, είναι απαραίτητη η χρήση στους χώρους μαζικής εστίασης, μη επαναχρησιμοποιούμενων, μικρών συσκευασιών ελαιολάδου προκειμένου να διασφαλισθεί τόσο η ποιότητα του εθνικού μας προιόντος όσο και η προστασία των καταναλωτών με παράλληλη προβολή – ενημέρωση – εκπαίδευση της χρήσης του. Για τον λόγο αυτό προτείνουμε την πιο κάτω συμπλήρωση του άρθρου 55 του Κεφαλαίου 4.
Κεφάλαιο 4 , Άρθρο 55: Διάθεση ελαιολάδων και σπορελαίων
Στο σημείο 3 να προστεθεί μια ακόμη παράγραφος ως κάτωθι:
Το ελαιόλαδο που προορίζεται για χρήση από τον τελικό καταναλωτή στους χώρους μαζικής εστίασης (εστιατόρια, ταβέρνες, νοσοκομεία, καντίνες και άλλες παρόμοιες εγκαταστάσεις), μπορεί να διακινείται μόνο σε μη επαναγεμιζόμενες συσκευασίες ή σε συσκευασίες μιας χρήσης.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 – ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΕΔΩΔΙΜΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ – ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – ΚΡΕΑΣ
Β. ΧΟΝΔΡΙΚΗ ΠΩΛΗΣΗ
Άρθρο 23 : Επιχειρήσεις Χονδρεμπορίας κρεάτων και πουλερικών.
Απαραιτήτως οι επιχειρήσεις χονδρεμπορίας κρεάτων και πουλερικών θα πρέπει να κατέχουν Κωδικό Εμπόρου. Αντιθέτως προς τη διάκριση σε εμπόρους τύπου Α (με εγκαταστάσεις αποθήκευσης) και τύπου Β (χωρίς εγκαταστάσεις αποθήκευσης) που προβλέπει η ΥΑ 278701/2005 (ΦΕΚ Β΄ 726/30-05-2005), θα έπρεπε να είναι υποχρεωτική η ύπαρξη κτιριακών εγκαταστάσεων, ούτως ώστε να υπάρχει η δυνατότητα ελέγχου ανά πάσα στιγμή για λόγους διασφάλισης των καταναλωτών και της δημόσιας υγείας, καθώς επίσης και να μην επιτρέπεται επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν ευρωπαϊκούς κωδικούς έγκρισης των εγκαταστάσεών τους (πχ. Α 100, F 100) να εισάγουν αλλά και να διακινούν εμπορικά πάσης προέλευσης κρέατα και προϊόντα κρέατος.
ΕΘΝΙΚΗ ΔΙΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΕΛΙΟΥ
ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΥΨΕΛΗΣ
Α.Φ.Μ. : 999441623 Δ.Ο.Υ.: ΚΒ’ ΑΘΗΝΩΝ
Δ/νση Επικοινωνίας :Πρωτομαγιάς 9 – Κρυονέρι , τηλ. 210-5711721, fax 210-5717113
Ημερομηνία 20/4/2017
Αρ.πρωτ…624
Προς
Υπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης
Θέμα: «Κωδικοποίηση Κανόνων Διακίνησης &Εμπορίας Προϊόντων & Παροχής
Υπηρεσιών (ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ.)»
Κύριοι,
Σχετικά με τη δημόσια διαβούλευση με θέμα τις αλλαγές στους κανόνες ΔΙΕΠΠΥ που προωθεί το Υπουργείο σας, σας ενημερώνουμε πως συμφωνούμε με τις προτάσεις του Συνδέσμου Ελλήνων Τυποποιητών Συσκευαστών Εξαγωγέων Μελιού (ΣΕΤΣΕΜ) όπως αυτές κατατέθηκαν στις 30 Μαρτίου και αναφέρονται παρακάτω:
Άρθρο 33 Λοιπές υποχρεώσεις
1. Φυσικά ή νομικά πρόσωπα που εισάγουν ή παραλαμβάνουν από χώρες εντός ή εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης ποσότητα μη Ελληνικού μελιού προς εμπορία και διακίνηση, υποχρεούνται να γνωστοποιούν άμεσα και εντός τριών ημερών, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη Διεύθυνση Θεσμικών Ρυθμίσεων και Εποπτείας Αγοράς Προϊόντων και Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού (e-mail: heliotisnek@gge.gr, antwnarakos@gge.gr ) με καταληκτική ημερομηνία την τελευταία εργάσιμη μέρα του επόμενου μηνός τα παρακάτω στοιχεία:
Με εκτίμηση
Αχιλλέας Παπαστεργίου
Πρόεδρος
ΕΘΝΙΚΗ ΔΙΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΕΛΙΟΥ
ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΥΨΕΛΗΣ
Α.Φ.Μ. : 999441623
Δ.Ο.Υ.: ΚΒ’ ΑΘΗΝΩΝ
Δ/νση Επικοινωνίας :Πρωτομαγιάς 9 – Κρυονέρι , τηλ. 210-5711721, fax 210-5717113
Ημερομηνία 20/4/2017
Αρ.πρωτ…624
Προς
Υπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης
Θέμα: «Κωδικοποίηση Κανόνων Διακίνησης &Εμπορίας Προϊόντων & Παροχής Υπηρεσιών (ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ.)»
Κύριοι,
Σχετικά με τη δημόσια διαβούλευση με θέμα τις αλλαγές στους κανόνες ΔΙΕΠΠΥ που προωθεί το Υπουργείο σας, σας ενημερώνουμε πως συμφωνούμε με τις προτάσεις του Συνδέσμου Ελλήνων Τυποποιητών Συσκευαστών Εξαγωγέων Μελιού (ΣΕΤΣΕΜ) όπως αυτές κατατέθηκαν στις 30 Μαρτίου και αναφέρονται παρακάτω:
Άρθρο 33 Λοιπές υποχρεώσεις
1. Φυσικά ή νομικά πρόσωπα που εισάγουν ή παραλαμβάνουν από χώρες εντός ή εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης ποσότητα μη Ελληνικού μελιού προς εμπορία και διακίνηση, υποχρεούνται να γνωστοποιούν άμεσα και εντός τριών ημερών, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη Διεύθυνση Θεσμικών Ρυθμίσεων και Εποπτείας Αγοράς Προϊόντων και Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού (e-mail: heliotisnek@gge.gr, antwnarakos@gge.gr ) με καταληκτική ημερομηνία την τελευταία εργάσιμη μέρα του επόμενου μηνός τα παρακάτω στοιχεία:
Με εκτίμηση
Αχιλλέας Παπαστεργίου
Πρόεδρος
Ορθή Επανάληψη σχολίου.
Άρθρο 38 Διάθεση προϊόντων Αρτοποιϊας
Εδάφιο 2
Ο φρέσκος άρτος και τα πάσης φύσεως αρτοσκευάσματα και αρτοπαρασκευάσματα που πωλούνται στα αρτοποιϊα ,παραδίδονται στον καταναλωτή μέσα σε συσκευασία που πλροί τις απαιτήσεις του Κώδικα Τροφίμων και Ποτών.
Πρέπει στο τέλος να προστεθεί:
στην οποία (συσκευασία) πρέπει να γίνεται ρητή δήλωση καθαρού βάρους προϊόντος.
Με εκτίμηση
Α.ΜΑΝΩΛΗΣ
Αξιότιμοι Κύριοι Κυρίες θεωρούμε εξαιρετικά σημαντική την Δημόσια Διαβούλευση.
Εκ των προτέρων σας ευχαριστούμε πολύ για την δυνατότητα Δημόσιας Έκθεσης των απόψεων μας.
Άρθρο 38 Διάθεση προϊόντων αρτοποιϊας.
Στο εδάφιο 2
<> πρέπει να προστεθεί στο τέλος :
<<στην οποία (συσκευασία) να γίνεται ρητή δήλωση καθαρού βάρους του πωληθέντως τεμαχίου.
Άρθρο 17: Είναι απαράδεκτο και επικίνδυνο για τη δημόσια υγεία να μην ελέγχονται τα ζώα/σφάγια από κτηνίατρο, οπουδήποτε στην επικράτεια και όπου και αν καταναλώνονται.
Αυτό που έχουν ανάγκη οι απομακρυσμένες και νησιωτικές περιοχές είναι η θεσμοθέτηση των «σφαγείων εκτροφής» η πολύ μικρών, μη βιομηχανικών σφαγείων αλλά και «κινητών» σφαγείων, όπου θα διασφαλίζονται οι ελάχιστες συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας των τροφίμων και τα σφάγια θα πρέπει να ελέγχονται πάντα από ειδικό επιστήμονα.
ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΕΛΑΙΟΚΟΜΙΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΚΡΗΤΗΣ ΓΙΑ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ ΣΤΗΝ ΕΣΤΙΑΣΗ
Χανιά 2 Μαρτίου 2017 Αρ. Πρ. 14
ΠΡΟΣ:1.Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης
Αξιότιμο Υπουργο κ. Αποστόλου Ευάγγελο
Αξιότιμο Υψυπουργο κ. Κόκκαλη Βασίλειο
ΚΟΙΝ: 1. Περιφέρεια και Αντιπεριφέρειες Κρήτης
2. Βουλευτές και Ευρωβουλευτές Κρήτης
ΕΔΡΕΣ ΤΟΥΣ
Θέμα: Ρυθμίσεις διάθεσης και χρήσης του ελαιολάδου στην εστίαση
Κύριε Υπουργοί,
Με παλαιότερα υπομνήματα μας (αρ. πρ. 9/27-1-2014 και αρ. 46/29-7-2014) σας είχαμε υποβάλει σειρά προτάσεων σχετικά με τα προβλήματα της διάθεσης του ελαιολάδου στην εστίαση και στην λιανική.
Μερικά από τα θέματα αυτά με ικανοποίηση διαπιστώσαμε ότι αντιμετωπίστηκαν θετικά, από νομοθετικής πλευράς αλλά στην πράξη παραμένουν ανεπίλυτα, ενώ άλλα εξίσου σημαντικά παραμένουν ανεπίλυτα, παρά το ότι δεν απαιτούν κρατικές δαπάνες.
Μεταξύ των θεμάτων αυτών περιλαμβάνονται και τα παρακάτω τα οποία παρακαλούμε όπως στα πλαίσια των καθηκόντων σας εξετάσετε και επιλύσετε .
1.Επωνυμες συσκευασίες μιας χρήσης για νωπό ελαιόλαδο στην εστίαση
Η νομοθετική ρύθμιση της υποχρεωτικής χρήσης επώνυμων μη ξαναγεμιζόμενων συσκευασιών (μιας χρήσης) για τα νωπά ελαιόλαδα που προσφέρονται στα τραπέζια των Ταβερνών και άλλων επιχειρήσεων εστίασης, αντι των ανωνύμων μπουκαλιών του λαδόξυδου που χρησιμοποιούνται από την πλειονότητα των επιχειρήσεων εστίασης, παραμένει εκκρεμής για την χωρά μας ενώ ήδη εφαρμόζεται από ετών σε όλες σχεδόν τις ελαιοπαραγωγές χώρες της ΕΕ.
Το μέτρο αυτό μετά την αποτυχημένη προσπάθεια να εφαρμοστεί υποχρεωτικά σε όλες τις χώρες της ΕΕ που έγινε τον Μάιο του 2013, άρχισε να εφαρμόζεται νομοθετικά από όλες τις χώρες για τις δικές τους επικράτειες. Έτσι, μετά την Πορτογαλία που εφαρμόζει υποχρεωτικά το μέτρο τώρα και αρκετά χρόνια, την υποχρεωτική εφαρμογή του νομοθέτησαν η Ισπανία από 1-1-14, η Ιταλία απο τις 11-6- 14 ενώ προσφατα ακολούθησε και η Κύπρος που εφαρμόζει το Μέτρο απο 19-9-14.
Απομένει συνεπώς μόνο η Ελλάδα μεταξύ των Ελαιοπαραγωγικών χώρων της ΕΕ η οποια δεν έχει νομοθετήσει την υποχρεωτική εφαρμογή του μέτρου, ενώ σχετικά αιτήματα έχουν υποβληθεί επανειλημμένα από τον ΣΕΔΗΚ και άλλους φορεις με τα Υπομνήματα που προαναφέραμε.
Υπενθυμίζεται ότι μεταξύ των λόγων που επιβάλουν την εφαρμογή του Μέτρου είναι:
-Η διασφάλιση της υγείας των Ελλήνων και ξένων πελατών των Μέσων μαζικής εστίασης από τους κινδύνους εισόδου μικροβίων και πρόκλησης αλλοιώσεων της ποιότητας με την χρήση των γνωστών ανωνύμων «λαδομπούκαλων του λαδόξυδου» με τα οποια προσφέρεται νωπό ελαιόλαδο στα τραπέζια της πλειονότητας των επιχειρήσεων εστίασης.
– Η σκοπιμότητα ανάπτυξης γαστρονομικού τουρισμού στην χώρα
-Η ανάγκη προβολής της ταυτότητας και ποιότητας του ποιοτικού ελαιολαδου της χώρας στους πολυπληθείς ξένους τουρίστες.
– Η διασφάλιση της υγιεινής και γευστικής άξιας του ελληνικού ελαιολάδου
2. Η υποχρεωτική αναγραφή του είδους των ελαίων στους καταλόγους εστίασης
Το μέτρο της υποχρεωτικής αναγραφής στους Καταλόγους εστίασης τους είδους των ελαίων που χρησιμοποιούνται μετά και από τα υπομνήματα μας, με ικανοποίηση διαπιστώσαμε ότι ρυθμίστηκε νομοθετικά με την Υπουργική απόφαση αρ. A2-861/22-8-2013, η οποία στο άρθρο 91, παρ.4. προβλέπει ότι στους καταλόγους πρέπει να αναγράφονται απαραίτητα και «το είδος των χρησιμοποιούμενων ελαίων και η χρήση τους» .
Ωστόσο, καίτοι έχουν παρέλθει ήδη τρία χρόνια από την έκδοση της απόφασης αυτής, το μέτρο, δεν φαίνεται να έχει εφαρμοστεί στην πράξη, αφού όπως όλοι γνωρίζουν, στο σύνολο σχεδόν των επιχειρήσεων εστίασης δεν γίνεται καμία αναφορά στους Καταλόγους για το είδος των ελαίων που χρησιμοποιούνται, ενώ παράλληλα τεχνηέντως, αφήνεται να εννοηθεί ότι γίνεται καθολική χρήση ελαιολαδου, πράγμα που αποτελει σοβαρή παραπλάνηση των καταναλωτών!
Ωστόσο, όπως από έρευνα έχει διαπιστωθεί τα τηγανητά, τα οποια απορροφούν το 70% της συνολικής κατανάλωσης λαδιών στις Ταβέρνες, χρησιμοποιούνται διάφορα σπορέλαια τα οποία, εκτός του ότι είναι υποδεέστερα του ελαιολαδου από πλευράς υγιεινής, επαναχρησιμοποιούνται πάρα πολλές φορές, με συνέπεια όχι μονό την γευστική τους υποβάθμιση, την οποια άρχισαν να αντιλαμβάνονται οι τουρίστες, αλλά και την πρόκληση σοβαρών κίνδυνων για την υγεία καταναλωτών.
Αιτήματα
Επειδή από τα παραπάνω προκύπτει ότι τα προαναφερθέντα μέτρα θα συμβάλλουν σημαντικά στον υγιή ανταγωνισμό αλλά και στην αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος και την προώθηση της διάθεση του ελαιολάδου, ελπίζουμε ότι θα τα λάβετε σοβαρά υπόψη και θα προβείτε στις ακόλουθες αναγκαίες ρυθμίσεις.
(α) Άμεση νομοθέτηση της υποχρεωτικής χρήσης επώνυμων φιαλών με πώματα που δεν θα επιτρέπουν την αναπλήρωση τους για τα ελαιόλαδα που προσφέρονται νωπά στα τραπέζια των επιχειρήσεων εστίασης
Με την ρύθμιση αυτή ενδεχόμενα θα πρεπει να παρέχονται και σχετικές οδηγίες για το είδος των συσκευασιών ώστε να είναι αδιαφανείς και κατά προτίμηση γυάλινες, καθώς και τους χώρους φύλαξης τους ώστε το περιεχόμενο να μην αλλοιώνεται απο υψηλές θερμοκρασίες κ.α.
(β) Λήψη μέτρων εφαρμογής της υφιστάμενης αγορανομικής διάταξης για την υποχρεωτική αναγραφή στους Καταλόγους των επιχειρήσεων εστίασης του είδους των ελαιών που χρησιμοποιούνται για όλα τα φαγητά και ιδίως τα τηγανητά.
Η εφαρμογή αυτή πρεπει να γίνει με σύσταση στις αρμόδιες υπηρεσίες έλεγχου να αρχίσει με την έκδοση προειδοποιητικής εγκυκλίου με την οποια οι επιχειρησεις εστίασης θα ενημερώνονται ότι οφείλουν μέσα σε εύλογο χρόνο, να συμμορφωθούν με την νομοθεσία, ενώ παράλληλα θα καθοδηγούνται για την ενιαία μορφή των αναφορών (θέση στον κατάλογο, μέγεθος γραμμάτων, γλωσσά κλπ) ώστε να είναι εύκολα ορατές και να μην αποτελούν νέα περίπτωση παραπλάνησης των καταναλωτών.
Η Περιφέρεια και οι Αντιπεριφέρειες Κρήτης αλλά και οι κ.κ. Βουλευτές Κρήτης ελπίζουμε ότι θα πράξουν ότι είναι δυνατόν στα πλαίσια των δικών τους αρμοδιοτήτων ώστε να υποστηρίξουν την νομοθέτηση και την εφαρμογή των παραπάνω προτάσεων.
Με εκτίμηση,
Ο Πρόεδρος του ΣΕΔΗΚ
Γιώργης Χ. Μαρινάκης
Δήμαρχος Δήμου Ρεθύμνης
Επί του Αρθρου 38§2 εως 6:
Για τις παραβάσεις που δεν αναφέρονται ποινές (π.χ. Αρνηση ζύγισης) να προστεθέι πρόβλεψη επιβολής ποινής απο τις εκάστοτε ελεγκτικές υπηρεσίες.
Πρέπει να προβλεφθέι επίσης η περίπτωση πώλησης φρέσκου άρτου και παρασκευασμάτων απο άλλα καταστήματα εκτός αρτοποιείων.
Επί του Αρθρου 26§3:
Να διευκρινιστεί ότι σε περίπτωση επιλογής τεμαχίου με οστά για την κοπή κιμα, ο καταναλωτής υποχρεούται να πληρώσει, με την τιμή κιλού του τεμαχίου με οστά, και τα οστά που προήλθαν από το συγκεκριμένο τεμάχιο που παρασκευάστηκε ο κιμάς.
Επί του Αρθρου 49§1:
Να θεσπισθεί ρητά η υποχρέωση αναγραφής επί των παραστατικών της επιστημονικής ονομασίας του είδους ή η με άλλο τρόπο συνέχεια της πληροφόρησης μεταξύ των εμπλεκομένων στην διακίνηση και εμπορία αλιευμάτων για να μπορεί να κριθεί ποιός είναι υπέυθυνος τυχόν παραπλάνησης.
Επί του Αρθρου 49§1β
Να θεωρείται η παράλειψη αναγραφής της ένδειξης «ΑΠΟΨΥΧΘΕΝ» ως παραπλάνηση (§2γ) και όχι έλλειψη (§2β).
Επί του Αρθρου 33§4α:
Εξ αβλεψίας προφανώς, αλλα καμμιά φορά περνανε απαρατήρητα: Πρόστιμο δεκαπέντε χιλιάδων ευρώ ολογραφως, (10.000) αριθμητικα
Επί του Άρθρου 26§1:
Λύνει το θέμα του εκ των προτέρων κομμένου κιμά, που πωλείτο με το πρόσχημα ότι είναι παρασκεύασμα ή ζύμη.
Προτείνεται διατύπωση που θα κάνει μνεία ότι το περιγραφόμενο προϊόν, δεν μπορεί να διατίθεται με άλλα ονοματα (π.χ. παρασκεύασμα, ζύμη, κ.α.) εφόσον δεν είναι μορφοποιημένο σε τελικό προϊόν, προς χρήση (π.χ. μπιφτέκι, κεμπαπ, κ.α.).
Επίσης, αντί νατρίου, να γραφεί χλωριούχου νατρίου ή αλατιού.
Επί του Αρθρου 17§2:
Να προβλέπονται κυρώσεις (πρόστιμο και δεσμεύσεις)για τους εμπλεκομένους στην διακίνηση τέτοιοων σφαγίων εκτός της περιοχής για την οποία δόθηκε η αδεια σφαγής εκτός εγκεκριμένων εγκαταστάσεων. Πολλάκις έχουν βρεθεί την περίοδο του Πάσχα ιδιαιτέρως σφάγια με σφραγίδες «Προσωρινών» και «Εποχιακών σφαγίων» στην Αττική και μάλιστα διαφημιζομένων ως ανωτέρας ποιότητας λόγω προέλευσης.
1.H ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΕ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΗ ΓΙΑΤΙ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΣΥΓΧΥΣΗ
ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ «ΒΙΒΛΙΟ ΣΦΑΓΩΝ » ΘΕΩΡΩ ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΟ ΤΗΝ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΗ ΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΗΔΗ ΤΗΡΕΙΤΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ «ΑΡΤΕΜΙΣ» ΤΟΥ ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΦΑΓΩΝ (ΚΥΑ 647/27509 ΦΕΚ 539/2013 )
2. ΤΑ ΟΣΑ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΕΧΟΥΝ «ΞΕΠΕΡΑΣΤΕΙ» ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ 1337/2013 ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΑΑΤ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΑΚΙΝΕΙΤΑΙ Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΤΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ – ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΣΕ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟ ΜΕ ΤΗΝ ΚΥΑ 412/8932 ΦΕΚ 149/2012
3.ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΘΕΙ Η ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΑΝΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΤΩΝ ΤΕΜΑΧΙΩΝ ΠΕΡΑΝ ΤΟΥ ΒΑΡΟΥΣ ΚΡΕΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΣΦΑΓΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΤΕΜΑΧΙΣΜΟ
Στο άρθρο 25 οι παράγραφοι 2 και 3 να αναρτώνται εμφανώς και με αντίστοιχα μεγέθη γραμμάτων ορατά από τον καταναλωτή και πάνω η δίπλα στην ανάλογη μηχανή του κιμά . Παρατηρείται το φαινόμενο πολύ συχνά στα κρεοπωλεία να αναφέρεται κιμάς τιμή …ευρώ και συγχρόνως καμία αναφορά για το μέρος η μέρη κρέατος από όπου θα γίνει αυτός ο κιμάς και εμείς γνωρίζουμε ότι τα χρησιμοποιηθέντα τεμάχια ποιοτικώς είναι υποδεέστερα γιαυτό και αυτή η τιμή..παρακαλούμε για σαφείς παραγράφους και επί αυτού του θέματος Στο άρθρο 36 για την διάθεση προϊόντων αρτοποιΐας το να γίνεται η πώληση κάθε τύπου και σχήματος ΜΟΝΟΝ ΜΕ ΤΟ ΚΙΛΟ και σε καμιά περίπτωση με το τεμάχιο λύνει όλα τα θέματα και με πλήρη διαφάνεια και δικαιοσύνη. Στα δε ράφια πώλησης των αρτοποιείων ευκρινώς η σύνθεση του προϊόντος μαζί με την τιμή κιλού. Στο άρθρο 39 και τα προϊόντα δεματοποίησης(μάτσο) μόνον με τιμή κιλού αλλά και στα παραστατικά διακίνησης χρέωση με τιμή κιλού και όχι τεμαχίου.
Στο άρθρο 25 οι παράγραφοι 2 και 3 να αναρτώνται εμφανώς και με αντίστοιχα μεγέθη γραμμάτων ορατά από τον καταναλωτή και πάνω η δίπλα στην ανάλογη μηχανή του κιμά . Παρατηρείται το φαινόμενο πολύ συχνά στα κρεοπωλεία να αναφέρεται κιμάς τιμή …ευρώ και συγχρόνως καμία αναφορά για το μέρος η μέρη κρέατος από όπου θα γίνει αυτός ο κιμάς και εμείς γνωρίζουμε ότι τα χρησιμοποιηθέντα τεμάχια ποιοτικώς είναι υποδεέστερα γιαυτό και αυτή η τιμή..παρακαλούμε για σαφείς παραγράφους και επί αυτού του θέματος
Στο από 10:21 σχόλιό μου παρακαλώ αλλάξτε σε «ενωσιακή νομοθεσία» αντί «Ένωσις μήνες νομοθεσία» που άλλαξε χωρίς να το προσέξω.
Για το άρθρο 17, παρ.2 πρέπει να συμπληρώσω ότι η διάταξη έχει καταργηθεί από Π.Δ. του 2014, αλλά θεωρώ ότι εξυπηρετεί τα νησιά και πρέπει να επανέλθει, αλλά με σαφή αναφορά ότι η σφαγή πρέπει να πραγματοποιείται μόνο υπό την εποπτεία επίσημου κτηνιάτρου, όπως απαιτεί η ένωσις μήνες νομοθεσία.
Σχετικά με την ενότητα 4- Άρτος & Αρτοπαρασκευάσματα, α. 38.
Ορθώς γίνεται μνεία στην παρ. 1, όπου εφαρμόζεται η κείμενη εθνική (Ν. 3526/2007) και ενωσιακή Νομοθεσία ( Καν. ΕΕ 1169/2011), όπως κάθε φορά ισχύουν.
Εσφαλμένα γίνεται η αναφορά – κατά παράβαση της εθνικής νομοθεσίας και ταυτόχρονα σε αντίθεση με την παρ. 1, στην παρ. 5. Λεπτομερέστερα, ακολουθούν οι διατάξεις της Εθνικής Νομοθεσίας, από τις οποίες προκύπτει ότι δεν μπορούν τα προϊόντα αρτοποιίας που αναλύονται στην παρ. 4 να διατίθενται χύδην από καταστήματα λιανικής πώλησης. Ως εκ τούτου, η παρ. 5 των νέων κανόνων ΔΙΕΠΠΥ, πρέπει να απαλειφθεί .
1)ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΘΕΣΗ ΦΡΕΣΚΟΥ ΑΡΤΟΥ ΑΠΟ ΠΡΑΤΗΡΙΑ ΑΡΤΟΥ ΚΑΙ ΜΕΙΚΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
α) Να συσκευάζονται στον χώρο παραγωγής τους όταν αποκτήσουν θερμοκρασία περιβάλλοντος
β) Να συσκευάζονται σε χαρτοσακούλα ή σε κατάλληλο υλικό με αναγραφή των κάτωθι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ: 1) Επωνυμία και διεύθυνση του παραγωγού
2) Ονομασία προϊόντος
3) Καθαρό βάρος
4) Ημερομηνία ελάχιστης διατηρησιμότητας
5) κατάλογος συστατικών
Τονίζεται ιδιαίτερα ότι οι ιδιοκτήτες πρατηρίων άρτου που παραλαμβάνουν ασυσκεύαστο άρτο και δεν τηρούν τα ως άνω αναφερόμενα παραβατούν έναντι του νόμου 3526/07
Διάθεση διατηρημένων προϊόντων αρτοποιίας και αρτοπαρασκευασμάτων
1.Τα διατηρημένα προϊόντα αρτοποιίας συσκευάζονται υποχρεωτικά στο χώρο έψησής τους αφού αποκτήσουν θερμοκρασία περιβάλλοντος. Στην συσκευασία αναγράφονται οι πληροφορίες που ορίζει το α.1 και οι κανόνες επισήμανσης και, σε εμφανή θέση, οι ενδείξεις «διατηρημένος άρτος από κατεψυγμένη ή με άλλη μέθοδο συντηρημένη ζύμη» ή «αρτοπαρασκεύασμα από κατεψυγμένη ή με άλλη μέθοδο συντηρημένη ζύμη» ή «αρτοσκεύασμα από κατεψυγμένη ή με άλλη μέθοδο συντηρημένη ζύμη». Οι ενδείξεις αυτές συμπληρώνονται από την ένδειξη της χρησιμοποιούμενης μεθόδου συντήρησης, η οποία μπορεί να είναι κατάψυξη, ταχεία κατάψυξη ή συντήρηση σε τροποποιημένη ατμόσφαιρα, καθώς και από τις τυχόν συνθήκες συντήρησης και χρήσης.
2. Τα προϊόντα αρτοποιίας που προορίζονται για τον τελικό καταναλωτή και προέρχονται από μη ολοκληρωμένη έψηση ζύμης, πωλούνται υποχρεωτικά σε συσκευασία στην οποία αναγράφονται, με ευδιάκριτα γράμματα και σε ορατό σημείο αυτής, εκτός από τις άλλες υποχρεωτικές ενδείξεις και η ένδειξη «άρτος μερικώς ψημένος από κατεψυγμένη ή με άλλη μέθοδο συντηρημένη ζύμη» ή «αρτοπαρασκεύασμα ή αρτοσκεύασμα, μερικώς ψημένο από κατεψυγμένη ή με άλλη μέθοδο συντηρημένη ζύμη». Στη συσκευασία προϊόντος αρτοποιίας που προέρχεται από την τελική έψηση του αντίστοιχου μερικώς ψημένου−κατεψυγμένου προϊόντος τίθεται η ένδειξη «άρτος προερχόμενος από μερικώς ψημένη ή μερικώς ψημένη και κατεψυγμένη ζύμη» ή «αρτοπαρασκεύασμα ή αρτοσκεύασμα από μερικώς ψημένη ή μερικώς ψημένη και κατεψυγμένη ζύμη». Η ίδια ένδειξη τίθεται στο χώρο πώλησης, με μεγάλα και ευκρινή γράμματα, σε πινακίδα με διαστάσεις τουλάχιστον 50Χ30εκατοστών του μέτρου.
Για την Ομοσπονδία Αρτοποιών Ελλάδος
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Μιχάλης Μούσιος Κώστας Κεβρεκίδης
Άρθρο 17, παρ.2: Έτσι όπως έχετε γράψει το κείμενο είναι σαν να επιτρέπετε τη σφαγή αμνοεριφίων χωρίς την παρουσία κρεοσκόπου κτηνιάτρου, πράγμα μη αποδεκτό καθώς εγκυμονεί κινδύνους για τη Δημόσια Υγεία. Ορθώς πρέπι να υπάρχει η παρέκκλιση για τους συγκεκριμένους χώρους σφαγής αλλά μόνο υπό την παρουσία κρεοσκόπου κτηνιάτρου.
Υπάρχει σημαντικό λάθος στο κείμενο που αφορά τα εξής:
Κεφάλαιο 4 – Ενδείξεις και Επισημάνσεις
Ενότητα 6 – Οπωρολαχανικά
Στην παράγραφο 7 αναγράφετε τον τρόπο έκδοσης του ΑΠΠ σε διαφορετικές περιπτώσεις. Όπως παρατηρούμε, αναγράφετε στο 7Γ πως το ΑΠΠ εκδίδεται από τον αριθμό του παραστατικου διακίνισης του παραγωγού, τον αύξοντα αριθμό εγγραφής στο βιβλίο ιχνηλασιμότητας και την ημερομηνία συσκευασίας (σελίδα 42/180).
ΟΜΩΣ
Στο παράδειγμα που δίνετε στις σελίδες 43 και 44, έχετε τα εξής σφάλματα:
– Στην τελευταία στήλη – Αριθμός Παρτίδας Παραγωγής, αντί να υπολογίσετε το ΑΠΠ λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό του Παραστατικού του παραγωγού, έχετε αναγράψει τον αριθμό ΜΕΝΟ (το GR του), ως πρώτο συνθετικό του ΑΠΠ (αυτό υπήρχε στην παλαιά Αγορανομική Διάταξη ΑΔ 07/09 και πολύ σωστά το καταργήσατε γιατί δεν ήταν εύκολο για εμάς να συγκεντρώνουμε τα ΜΕΝΟ των παραγωγών).
– Στα στοιχεία του Παραγωγού, γράφετε σωστά Δελτίο Αποστολής υπ αριθμ …, όμως εκεί δεν αναγράφετε το ΜΕΝΟ του παραγωγού, όπως περιγράφετε ως υποχρεωτικό για τη στήλη αυτή).
– Επειδή είμαστε υποχρεωμένοι στο βιβλίο να αναγράφουμε και τις κατεργασίες που προέκυψαν μετά την παραλαβή, θα χρειαστούν πολλές εγγραφές. Επομένως αυτό που αντιλαμβανόμαστε, ως ΑΑ δεν νοείται ο αύξον αριθμός παραλαβής, αλλά ο Αύξον Αριθμός ΚΑΤΕΡΓΑΣΙΑΣ (περίπτωση συσκευαστή). Για παράδειγμα, αν έχουμε πατάτες, τις οποίες τμηματικά συσκευάζουμε για 2 μήνες από την παραλαβή τους, τότε θα έχουμε τόσα ΑΑ όσα και οι κατεργασίες τους (προκειμένου να γίνεται η αναγραφή στο βιβλίο/στήλη Βάρος Συσκευασθέντος Προϊόντος / Αριθμός Συσκευασιών).