Παρέχει τα εξής κίνητρα
- Επιχορήγηση κεφαλαίου
- Επιχορήγησης χρεολυσίου μακροπρόθεσμου δανείου διάρκειας έως 10 έτη
- Το δάνειο δεν μπορεί να υπερβαίνει το 65% του κόστους της επένδυσης και το υπόλοιπο καλύπτεται από εισφορά μετρητών για αύξηση κεφαλαίου
- Φορολογικές απαλλαγές
- Μη διανεμόμενα κέρδη
- Αυξημένες αποσβέσεις
- Επιδότηση χρηματοδοτικής μίσθωσης μηχανολογικού εξοπλισμού έως 7 έτη
Ολα τα κίνητρα είναι επιλέξιμα για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, ενώ για τις μεγάλες επιχειρήσεις (άνω των 250 εργαζομένων ή κύκλος εργασιών άνω των € 50 εκατ.) και για τις επενδύσεις άνω των 50 εκατ. € ισχύει μόνο το φορολογικό κίνητρο.
Η ίδια συμμετοχή ανέρχεται τουλάχιστον στο 25% του ύψους της επένδυσης. Μεγαλύτερα ποσοστά ίδιας συμμετοχής λαμβάνονται υπόψη θετικά στα κριτήρια αξιολόγησης.
Η προκαταβολή ανέρχεται στο 25% του συνολικού ύψους επιχορήγησης. Προβλέπεται ενδιάμεση δόση η οποία αθροιστικά ανέρχεται στο 50% της επιχορηγούμενης επένδυσης. Το τελευταίο 5% της επιχορήγησης καταβάλλεται 3 χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας της επένδυσης
Υπάρχουν δύο επίπεδα επιλογής επενδύσεων: το κεντρικό και το περιφερειακό, τα οποία λειτουργούν με τα ίδια κριτήρια και τις ίδιες κατευθύνσεις. Το περιφερειακό επίπεδο εξετάζει επενδυτικά σχέδια ύψους έως 3 εκ. ευρώ, ενώ το κεντρικό επίπεδο, εξετάζει σχέδια ύψους πάνω από 3 εκ. ευρώ.
· Κρίνεται απαραίτητη η βελτίωση της ελκυστικότητας της Φορολογικής Ανταλλαγής, με υπολογισμό της Καθαρής Ισοδύναμής Επιχορήγησης (ΚΙΕ), σε σύγκριση με την καταβολή της ενίσχυσης της επιχορήγησης.
Παράλληλα, σε όσες επενδύσεις γίνονται με χρήση φορολογικής απαλλαγής να παρέχεται το ανώτατο όριο ενίσχυσης ανά ζώνη ή/ και οριζόντια.
Επισημαίνεται ότι οι αυξημένες αποσβέσεις στην πράξη καθυστερούν την ανάκτηση της ισοδύναμης ενίσχυσης.
· Με βάση τα προβλήματα ρευστότητας της αγοράς κρίνεται σκόπιμος ο περιορισμός στην χορήγηση της ενίσχυσης της επιχορήγησης να έχει εφαρμογή μόνον για μεγάλα επενδυτικά σχέδια (άνω των 50 εκ. €), τα οποία άλλωστε στοχεύουν σε υψηλή κερδοφορία.
· Η έγκριση της επιλεξιμότητας των Επενδυτικών Σχεδίων (τα οποία ενισχύονται με φορολογική απαλλαγή), καθώς και ο έλεγχος της ολοκλήρωσής τους θα πρέπει να γίνεται με τα ίδια κριτήρια αξιολόγησης, όρους και κανόνες επιλεξιμότητας δαπανών, που ισχύουν για την ενίσχυση της επιχορήγησης.
· Θα πρέπει να διευκρινιστεί εάν υπάρχει δυνατότητα συνδυασμού μορφών ενίσχυσης.
· Καθοριστικής σημασίας κρίνεται η αναθεώρηση – εμπλουτισμός του περιεχομένου των επιλέξιμων δαπανών, ώστε να ευθυγραμμίζονται με τις πραγματικές ανάγκες των επιχειρήσεων και ειδικότερα αυτές που συνδέονται με την απόκτηση και ανάπτυξη τεχνογνωσίας, καθώς και την προώθηση της εξωστρέφειας και των εξαγωγών.
· Προτείνεται να είναι δυνατή η ενίσχυση της Επιδότησης χρηματοδοτικής μίσθωσης για το σύνολο των Επενδυτικών δαπανών.
· Προτείνεται, επίσης, να θεσμοθετηθεί η κατά περίπτωση αξιολόγηση – παροχή ενισχύσεων για επενδυτικά σχέδια σημαντικού μεγέθους (π.χ. άνω των 15 εκ. €) με εμπλουτισμό – αξιοποιήσει του ρόλου του ΕΛΚΕ – INVEST IN GREECE.
Η ρύθμιση αυτή είναι δυνατό να συνδυαστεί με τη προώθηση, μέσω του ΕΣΠΑ, ειδικών δράσεων κρατικών ενισχύσεων με συγκεκριμένη στόχευση ώστε να καταστεί δυνατή η υποστήριξης επιλεγμένων τομέων δραστηριότητας με σημαντική επίπτωση στη ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Ελληνικής Οικονομίας.
· Τέλος, από την διατύπωση του κειμένου προς Διαβούλευση, προκύπτει ο αποκλεισμός των πολύ μικρών επιχειρήσεων από τον ΝΑΝ. Αυτό αποτελεί πραγματική πρόθεση του Υπουργείου;
1. Η ομάδα εργασίας ΝΑΝ, για την βελτίωση της ελκυστικότητας της ενίσχυσης της φορολογικής απαλλαγής, έχει προτείνει για την ταχύτερη ανάκτηση της ισοδύναμης επιχορήγησης, τον συνυπολογισμό εκπτώσεων και σε έμμεσους φόρους, όπως είναι ο ΦΠΑ.
Είναι πολύ λογική η πρόταση, δεδομένου ότι καμία εταιρεία δεν έχει τα κολοσσιαία κέρδη που απαιτούνται ώστε να είναι το ίδιο αποτελεσματικό το κίνητρο της φορολογικής απαλλαγής, με την επιχορήγηση μετρητών που πλέον καταργείται στις μεγάλες εταιρείες, (ιδίως όσον αφορά επενδύσεις ΑΠΕ που είναι εντάσεως κεφαλαίου και πραγματοποιούνται κυρίως από μεγάλες εταιρείες).
2. Με τον καινούργιο νομοσχέδιο για τα ΑΠΕ δίδεται αυξημένη τιμή κιλοβατώρας κατά 20% σε όσους δεν πάρουν επιχορηγήσεις.
Στο ΝΑΝ δεν πρέπει να αποκλειστούν από την φορολογική απαλλαγή όσοι πάρουν αυτό το 20%. Και τούτο διότι χωρίς επιχορήγηση, η χρηματοδότηση εκ μέρους των Τραπεζών που θα φθάνει το 70%-75% της επένδυσης, θα είναι ιδιαιτέρως δύσκολη.
Χωρίς επιχορήγηση, ακόμα και με το +20% στη τιμή KWh, τα έργα ΑΠΕ δεν είναι σημαντικά αποδοτικά. Απαιτούνται μεγάλα δάνεια, τα τοκοχρεολύσια είναι υψηλά, ο δείκτης DSCR χαμηλός και είναι αμφίβολη η δυνατότητα χρηματοδότησης τους.
Καλημέρα,
αν και ίσως λίγο αιρετική, η γνώμη μου είναι ότι οι επενδύσεις θα πρέπει να κατηγοριοποιούνται σε δύο ειδών: εντάσεως κεφαλαίου, και εντάσεως εργασίας. Όσες είναι εντάσεως κεφαλαίου, ας παραμείνουν ως κίνητρα οι επιχορηγήσεις κεφαλαίου. Ωστόσο, στις εντάσεως εργασίας, προτιμότερο θα ήταν αντί επιχορηγήσεων κεφαλαίου (που όλοι ξέρουμε το σκηνικό συνδιαλλαγής που στήνεται γύρω από αυτές, τις υπερκοστολογήσεις κλπ κλπ)να δίνεται ως κίνητρο η επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών των προσλαμβανομένων στην επιχείρηση. Έτσι επιτυγχάνονται ταυτόχρονα :
α) κατάργηση των διαφόρων «συνδιαλλαγών» και των υπερκοστολογήσεων β) η de facto επιβράβευση των επιχειρήσεων που δημιουργούν θέσεις εργασίας γ) η καθοριστική συμβολή στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας των νέων επιχειρήσεων, μέσω της μείωσης του εργοδοτικού κόστους, δηλαδή του λειτουργικού της κόστους.
Έτσι καθίσταται ευχερέστερο για μια ξενοδοχειακή μονάδα πχ να ανταγωνιστεί μια αντίστοιχη ιταλική ή ισπανική και να κερδίσει πελάτες και μερίδιο στην πίτα κατά τα κρίσιμα πρώτα χρόνια λειτουργίας της
Προτείνω στο υπό διαβούλευση ν/σ να προβλεφθεί έτσι ώστε οι εγκεκριμένες επιχορηγήσεις του προηγούμενου αναπτυξιακού να λαμβάνονται ως ιδία κεφάλαια για νέες επένδυσεις ΑΠΕ .
Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσουν να βοηθηθούν πολλοί μικροεπενδυτές ΑΠΕ.
Θα πρότεινα τα ακόλουθα :
1) Ειδική προβλεψη επιπλέον ενίσχυσης για ορεινές και νησιωτικές περιοχές μακριά απο το Κέντρο. Το κόστος μεταφοράς υλικών για νησιά του Β. και Ν. Αιγαίου δεν έχουν σχέση με τα αντίστοιχα για άλλες περιοχές της χώρας.
2) Πρόβλεψη καταβολής των καθυστερημένων δόσεων με τόκο σε περίπτωση καθυστέρησης πληρωμής των επιχορηγήσεων
3) Ελεγχόμενα χρονοδιάγραμματα ολοκλήρωσης της αξιολόγης/ολοκλήρωσης του επενδυτικού σχεδίου, με απλοποίηση των παραστατικών και λίστα των δικαιολογητικών που ζητά η υπηρεσία, καθώς όπως είναι ο Ν.3299/2004, μπορεί να ζητήσει πρακτικά ότι θέλει παραπεμποντας το θέμα στις καλένδες
4) Απλοποίηση δικαιολογητικών πχ. εφόσον υπάρχει άδεια λειτουργίας τι απαιτείται να επαναυποβληθεί έγκριση Μ.Π.Ο. ή άδεια εγκατάστασης
5) Το 5% εαν συνδέεται με εκπλήρωση στόχων, να έχει σχέση με εφικτά στοιχεία και όχι με
6) Να μην είναι δυνατή η μείωση του προϋπολογισμού του έργου, σε ότι αφορά μηχανήματα ή εξοπλισμό, πέραν του 5% παρά μόνο εφόσον τεκμηριωθεί με στοιχεία απο την αξιολογούσα την επένδυση επιτροπή (Συμβούλιο επενδύσεων) παρέχει .
Ο βιομηχανικός εξοπλισμός έχει συνέργειες και δεν σημαίνει πως εαν κάποιος βρήκε ένα «χαμηλού» κόστους μηχάνημα, θα κάνει την ίδια δουλειά με αυτό που έχει επιλέξει ο επενδυτής, ο οποίος σκέπτεται με όρους παραγωγικότητας, κόστους συντηρησης και αξιοπιστίας του εξοπλισμού του
7) Δυνατότητα αναπροσαρμογής του προϋπολογισμού, του εργου κατά 10%, με βάση αλλαγές κόστους και συναλλγματίκών ισοτιμιών.
Οι φορολογικές απαλλαγές να μην περιορίζονται μόνον στα μη διανεμόμενα κέρδη και στις αυξημένες αποσβέσεις αλλά και στα διανεμόμενα κέρδη, ιδίως στις επενδύσεις, που όπως ακούγεται θα στερηθούν επιχορήγησης Ελληνικού Δημοσίου (π.χ. φωτοβολταικά).
Έτσι, θα αποκτήσουν κίνητρο επένδυσης οι χιλιάδες μικροί ανά την Επικράτεια επενδυτές, που μολονότι ήσαν έτοιμοι να επενδύσουν, από 02/2008 η ΡΑΕ δεν δεχόταν αιτήσεις. Τα κέρδη των επενδυτών αυτών θα σιοχετευθούν εκ νέου στην Ελληνική λιανική αγορά, που τα έχει τόση ανάγκη, σε αντίθεση με τα κέρδη των μεγάλων θεσμικών επενδυτών, που κυρίως θα τα εξάγουν.
ΑΣ ΥΠΟΘΕΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΞΕΜΠΛΕΚΕΤΕ ΜΕ ΤΙΣ 3.438 ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΛΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΟΥ ΕΧΕΤΕ ΣΕ ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΑΡΧΙΖΕΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗΣ ΣΕ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ:
1. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΕΓΚΡΙΣΗ-ΕΚΤΑΜΙΕΥΣΕΙΣ ΜΕ ΡΗΤΑ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ (ΛΙΓΩΝ ΜΗΝΩΝ) ΠΟΥ ΘΑ ΤΗΡΟΥΝΤΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ ΜΕ ΠΟΙΝΕΣ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΗ ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΠΟΥ ΤΟΝ ΠΕΤΑΕΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΕΙ. ΑΛΛΩΣΤΕ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΑΛΙΟ ΝΟΜΟ ΥΠΗΡΧΑΝ ΡΗΤΑ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΤΗΡΗΘΗΚΑΝ ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΜΙΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΠΑΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΠΕΝΔΥΤΗ ΠΟΥ ΑΠΕΛΠΙΖΟΤΑΝ.
2. ΚΑΘΕ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΟΚΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ Ο ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ ΝΑ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΟΥΣ ΤΟΚΟΥΣ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΠΟΥ ΤΡΩΝΕ ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ.
3. ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΗ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΖΕΙ ΤΙΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΕΓΚΡΙΣΕΙΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΕΚΤΑΜΙΕΥΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΕ ΑΣΚΟΠΕΣ -ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΠΟΡΡΙΨΗΣ- ΠΟΛΥΜΗΝΕΣ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΕΣ ΠΑΛΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟ ΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑΣ.
ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΖΕΙ ΤΙΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΑΔΕΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΕΚΤΑΜΙΕΥΣΗ.
4.ΖΩΝΕΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ ΟΧΙ ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΤΑ ΝΟΜΟ ΚΑΘΩΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΝΟΜΟΙ ΠΛΟΥΣΙΟΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΟΜΟΙ ΥΠΟΑΝΑΠΤΥΚΤΟΙ ΣΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΕΙ ΑΥΞΗΜΕΝΟ ΚΙΝΗΤΡΟ.
5. ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΡΑΦΕΙ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ 60 ΧΡΟΝΩΝ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΣΤΗΝ ΕΡΗΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ ΚΟΝΔΥΛΙΩΝ (ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΟ 15%) ΝΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ ΜΕΙΟΝΕΚΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΘΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ Η «ΞΑΚΟΥΣΤΗ» ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΖΩΝΤΑΝΕΨΟΥΝ ΞΕΧΑΣΜΕΝΟΙ ΤΟΠΟΙ. ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΝΟΜΟ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΑΝΙΣΣΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΑ ΠΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ 1.500 ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΦΤΑΣΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ 5-10 ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ.
6.ΚΟΣΤΟΛΟΓΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΟΥ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΟΜΩΣ ΥΠΟΨΗ ΤΙΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΠΟ ΣΕ ΤΟΠΟ. ΑΛΛΟ ΚΟΣΤΟΣ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΟΤΑΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ η ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΜΕΓΑΛΗ ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΟΤΑΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΝΑ ΑΠΟΜΑΚΡΥΣΜΕΝΟ ΤΟΠΟ (ΝΗΣΙΩΤΙΚΟ η ΟΡΕΙΝΟ). ΤΟ ΙΔΙΟ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΛΗΣΙΕΣΤΕΡΟ ΑΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ).
7. ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΟ ΣΧΗΜΑ ΜΕ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΝ ΕΚΧΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΘΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΟΠΟΙΑ ΤΡΑΠΕΖΑ ΑΚΟΥΣΕΙ ΓΙΑ ΔΑΝΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΤΗΝ ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ ΕΚ ΠΡΟΙΜΙΟΥ η ΖΗΤΑ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΕΣ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕΙΣ ΑΝΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΜΕ ΤΟ ΥΨΟΣ ΤΗΣ ΔΑΝΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ.
Τα προβλήματα που έχουν εντοπιστεί μέσα από την εφαρμογή και του προηγούμενου αναπτυξιακού είναι λίγα και συγκεκριμμένα (ταυτόχρονα ανυπέρβλητα και ανασταλτικά) ωστε αν καταφέρετε να τα επιλύσετε είναι σίγουρο ότι ο νέος αναπτυξιακός θα δικαιώσει πλήρως την ονομασία του και εσείς την ιστορική σας ευθύνη απέναντι στη πατρίδα.
Ο κάθε επενδυτής θα μπορεί να ξεκινάει την επένδυση του με όνειρα, μεράκι και ελπίδα και όχι με την αίσθηση του » που πάω να μπλέξω;»
http://anaptyxiakos.blogspot.com/
ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΝΑ ΛΥΘΕΙ ΑΠΟΤΕΛΕΙ Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΦΠΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ.
ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΕΓΩ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΚΑΤΙ (να φυλαγόμαστε κιόλας) ΑΛΛΑ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΟΤΙ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΥΝΟΕΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗ ΜΕ ΕΠΙΟΡΚΟΥΣ ΕΦΟΡΙΑΚΟΥΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΟΥΝ ΕΠΙΤΗΔΕΣ ,ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ, ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΤΟ ΦΠΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΝΑΓΚΑΣΟΥΝ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΕΠΕΝΔΥΤΗ ΝΑ ΥΠΟΚΥΨΕΙ ΣΤΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΠΟΥ ΞΕΡΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ : » ΔΩΣΕ ΤΟ 10 % ΓΙΑ ΝΑ ΣΟΥ ΤΟ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΜΕ «.
ΑΚΟΜΗ ΟΔΗΓΕΙ ΤΟΥΣ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΠΕΛΠΙΣΙΑ ΚΑΘΩΣ ΤΑ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΟΣΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΦΠΑ ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΣΑΝ ΤΟΥΣ ΣΤΡΑΓΓΑΛΙΖΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΩΜΗ ΤΩΝ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΩΝ.
ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΜΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΣΙΓΑ ΣΙΓΑ ΚΑΙ ΑΡΓΑ ΤΟ ΣΥΜΨΗΦΙΖΕΙ.
ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΜΩΣ ΜΕ ΜΙΑ ΝΕΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ Η ΟΠΟΙΑ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΜΨΗΦΙΣΕΙ ΤΑ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΟΣΑ ΦΠΑ (ενδεικτικά μια επένδυση 2.000.000 πληρώνει φπα 460.000) ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ.
ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ Η ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΦΠΑ ΣΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ.
http://anaptyxiakos.blogspot.com/
καλησπερα.ειμαι 35 ετων καταγομαι απο την καρδιτσα,εναν κατ’εξοχην αγροτικο νομο και ασχολουμαι με την αγροτικη παραγωγη.θα ηθελα να ρωτησω αν στον νεο αναπτυξιακο νομο θα μπορουσαν να ενταχθουν αγροτες και αν οχι ισως θα μπορουσατε να κανετε κατι προς αυτην την κατευθηνση ετσι ωστε να μπορεσει και να στηριχθει ο πρωτογενης τομεας.
Καλημέρα σας,
Σήμερα υπάρχουν επιχειρηματίες που επιθυμούν να ενταχθούν σε ένα επενδυτικό σχέδιο με στόχο την βελτίωση των κτιριακών εγκαταστάσεων, τον εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού και την βελτίωση της ποιότητας των παραγόμενων προϊόντων.
Οι σημερινές συνθήκες στην αγορά έχουν δημιουργήσει τα εξής προβλήματα:
Έλλειψη ρευστότητας (μείωση παραγγελιών)
Μείωση κερδοφορίας
Αβεβαιότητα (ακάλυπτες επιταγές, ανεξόφλητα τιμολόγια, καθυστερήσεις, κ.α.)
Αθέμιτος ανταγωνισμός (πχ εισαγόμενα εμπορεύματα από την Κίνα χωρίς ποιοτικές προδιαγραφές ή με αμφισβητούμενη ποιότητα)
Σύμφωνα με τα άνω αναφερόμενα προτείνω να «στοχοποιηθούν» τα κριτήρια του αναπτυξιακού νόμου:
Αύξηση του ποσοστού ενίσχυσης σε μεταποιητικές πολύ μικρές επιχειρήσεις
Μείωση του ποσοστού ιδίας συμμετοχής
Βαρύτητα στην ενίσχυση της τοπικής περιφέρειας
Βαρύτητα στην απασχόληση
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων
Δεν είναι σαφές από τη διατύπωση αν κάποια από τα κίνητρα μπορούν να συνδυαστούν σε ένα επιχειρηματικό σχέδιο. Θα πρότεινα η επιχορήγηση κεφαλαίου, η επιχορήγηση χρεολυσίου και η επιδότηση χρηματοδοτικής μίσθωσης να μπορούν να χρησιμοποιηθούν για το ίδιο επιχειρηματικό σχέδιο, καθώς υπάρχουν είδη επενδύσεων που καλύπτονται καλύτερα από το κάθε κίνητρο (π.χ. επιχορήγηση κεφαλαίου για άϋλες επενδύσεις και έξοδα μελετών-προβολής κ.α., επιχορήγηση χρεολυσίου δανείων ως 10 έτη για κατασκευή κτιρίων και προμήθεια εξοπλισμού με μικρά ποσοστά απόσβεσης, επιδότηση χρηματοδοτικής μίσθωσης για αγορά εξοπλισμού με μεγάλα ποσοστά απόσβεσης).
Ποια προβλέπεται να είναι η διαδικασία για την υπαγωγή στα Φορολογικά Κίνητρα; «Απλώς» διαδικασία μέσω της Δ.Ο.Υ. μετά από βεβαίωση ότι η συγκεκριμένη επένδυση είναι από τις επιλέξιμες προς χρηματοδότηση από τον Αναπτυξιακό Νόμο (σημερινή διαδικασία) ή θα περνάει η πρόταση από βαθμολόγηση και εφόσον εγκριθεί, τότε θα υπάγεται στις φορολογικές απαλλαγές; Στην πρώτη περίπτωση θα μπορούν να υπαχθούν και επενδυτικά σχέδια-επιχειρήσεις, που διαφορετικά δε θα μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν με απευθείας «ανταγωνισμό» με άλλες προτάσεις (π.χ. συνήθεις επενδύσεις με όχι ιδιαίτερη καινοτομικότητα, εξωστρέφεια κ.α.) – είναι αυτό επιθυμητό ή όχι;
Με την καθυστέρηση καταβολής του τελευταίου 5% της επιδότησης για τριετία, γενάται το ερώτημα «Πότε θεωρείται ότι ολοκληρώθηκε η επένδυση;». Η απάντηση σε αυτό είναι σημαντική, καθώς από αυτήν εξαρτάται η διάρκεια των υποχρεώσεων που αναλαμβάνει η επιχείρηση, καθώς και πιθανόν η δυνατότητά της να υπαχθεί εκ νέου στις ρυθμίσεις του νόμου (π.χ. για Ξενοδοχεία, των οποίων η ανακαίνιση επιτρέπεται να υπαχθεί εκ νέου, μόνο μετά την παρέλευση συγκεκριμένων ετών από την ολοκλήρωση της προηγούμενης επένδυσης).
Σχετικά με τη λογική «παρακράτησης» ενός μέρους της επιχορήγησης, μάλλον ως μέσου πίεσης για την επίτευξη των στόχων, θεωρώ ότι βρίσκεται στη σωστή κατεύθυνση, με το 5% όμως να είναι εξαιρετικά μικρό για να έχει αποτέλεσμα.
Πιθανόν να μπορούσε να δοθούν τα κίνητρα αντίστροφα: να εγκρίνεται ένα ποσοστό επιχορήγησης «βάσης» για το κάθε επενδυτικό σχέδιο, σύμφωνα με το οποίο να ολοκληρώνεται η επένδυση και να ξεκινά την παραγωγική της λειτουργία.
Μέσω του (απαραίτητου πιστεύω) μηχανισμού παρακολούθησης της επένδυσης και της επίτευξης ή μη των στόχων, βάσει των οποίων είχε αρχικά βαθμολογηθεί, να δίδεται επιπλέον (προκαθορισμένο) ποσοστό επιχορήγησης ή να υπάγεται σε (μειωμένα) φορολογικά κίνητρα για κάποιο χρονικό διάστημα.
Σε περιπτώσεις που αναιτιολόγητα υπάρχουν μεγάλες αρνητικές αποκλίσεις από τις αρχικές προβλέψεις, θα πρέπει να προβλέπεται μηχανισμός ανάκτησης μέρους ή και του συνόλου της επιχορήγησης.
Καταρχήν θα έπρεπε να υπάρχει όλο το σχέδιο για το νέο αναπτυξιακό νόμο και όχι ο πρόλογος.
Θα πρότεινα σε περίοδο οικονομικής κρίσης να μην υπάρχει επιχορήγηση κεφαλαίου αλλά μόνο οι υπόλοιπες μορφές επιχορήγησης που αναφέρονται, ώστε το κράτος να μην υποχρεώνεται να δίνει το συνολικό ποσό άμεσα και με μετρητά, αυξάνοντας κυρίως τη ρευστότητα των τραπεζών.
Έτσι και αλλιώς, το κράτος, δυσκολεύεται να δώσει τα χρήματα στις εταιρείες που έχουν ήδη υπαχθεί στον προηγούμενο αναπτυξιακό, και περιμένουν χρόνια.
Με τον τρόπο αυτό ο επενδυτής στη διάρκεια των ετών θα έχει ανάλογα οφέλη με αυτά της άμεσης χρηματοδότησης και το κράτος θα μπορεί πολύ πιο εύκολα να διαχειριστεί τους πόρους.
Το 80% των χρημάτων του αναπτυξιακού θα πρέπει να προωθηθεί, σε μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, και για προτάσεις έως πεντακόσιες χιλιάδες ευρώ. Μην ξεχνάμε ότι τα τρία τέταρτα των επιχειρήσεων στην Ελλάδα, είναι οικογενειακές και απασχολούν λίγους εργαζομένους.
Για πολύ μικρές εταιρείες και για επενδύσεις έως τριακόσιες πενήντα χιλιάδες ευρώ, δεν θα πρέπει να υπάρχει ο όρος του 25% ιδίας συμμετοχής.
Άλλωστε ειδικά ο τρόπος της χρηματοδοτικής μίσθωσης αυτό το σκοπό έχει. Η τράπεζα ουσιαστικά ενοικιάζει τον εξοπλισμό και ο επενδυτής πληρώνει ενοίκιο.
Από τη στιγμή που ο προηγούμενος αναπτυξιακός πάγωσε αιφνιδίως, αφήνοντας απέξω δεκάδες επενδύσεις, θα πρέπει να έχουν το δικαίωμα υπαγωγή και εταιρείες που το 2010, προχώρησαν ή προχωρούν στις επενδύσεις, αναλαμβάνοντας το ρίσκο να επενδύσουν χρήματα, σε τέτοια εποχή οικονομικής κρίσης.
Είναι θέμα αξιοπιστίας του κράτους, καθώς θα υπάρξει ζήτημα αθέμιτου ανταγωνισμού.
Είναι όμως και ζήτημα ουσίας, γιατί οι εταιρείες που προχώρησαν ή προχωρούν σε επενδύσεις τώρα, αναλαμβάνουν το ρίσκο, ενώ οι επενδυτές του 2011 θα έχουν το «μαξιλάρι» του αναπτυξιακού και τη σιγουριά της βιωσιμότητας της επένδυσης.
Δε θα πρέπει να επιβραβεύονται για ακόμη μια φορά, όσοι απλά περιμένουν να βγάλουν εύκολα χρήματα από το κράτος.
Για τα φωτοβολταϊκά, που τόσος λόγος έχει γίνει τον τελευταίο καιρό, θα πρέπει να μπορούν να υπαχθούν στον αναπτυξιακό, οι επενδύσεις έως 100kw, και μόνο για φορολογικές απαλλαγές, ή επιδότηση χρηματοδοτικής μίσθωσης μηχανολογικού εξοπλισμού.
Μετά τιμής
Στάθης Διομήδης
Για τις επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας καλό θα ήταν να μην επιχορηγούνται με επιδότηση κεφαλαίου αλλά με φορολογικές απαλλαγές.Ετσι θα εξοικονομηθούν πόροι για άλλες παραγωγικές επενδύσεις υψηλότερου ρίσκου π.χ(βιομηχανία.βιοτεχνία,νέες τεχνολογίες,εξωστρεφείς παραγωγές) και θα δοθεί η δυνατότητα στους επενδυτές των ΑΠΕ να χρησιμοποιήσουν περισσότερα ίδια κεφάλαια και τραπεζικό δανισμό αφού οι συγκεκριμένες επενδύσις έχουν ήδη επιδοτούμενη τιμή πώλησης της ενέργειας και διασφαλισμένο χρονικό ορίζοντα,
• Η μείωση της δυνατότητας προκαταβολής κατά 50% σίγουρα δεν είναι θετική εξέλιξη, ούτε για τον επενδυτή, ούτε για την ενίσχυση της αγοράς
• Το τελευταίο 5% γιατί καταβάλλεται 3 έτη μετά την έναρξη λειτουργίας της επένδυσης; Που αποσκοπεί αυτή η τεράστια καθυστέρηση ολοκλήρωσης της επένδυσης; Ο επενδυτής θα έχει την δυνατότητα επανυποβολής στον Αναπτυξιακό Νόμο ή θα πρέπει να αναμένει την παρέλευση της 3ετίας για να το πράξει και να μπορεί να λάβει από την υπηρεσία τη βεβαίωση ολοκλήρωσης της επένδυσης;
Είμαι από την Πρέβεζα μια πόλη με ελάχιστη Τουριστική υποδομή. Χαρακτιριστικά σας αναφέρω ότι πέραν τησ Πάργας ο υπόλοιπος Νομός Πρέβεζας δεν έχει ούτε ένα ξενοδοχείο 4 αστέρων. Δώστε περισσότερα κίνητρα σε μια πόλη που τα επόμενα χρόνια έχει τις βάσεις να αναπτυχθεί και να φέρει την Ηπειρο σε τροχιά ανάπτυξης. Πατάξτε τη γραφειοκρατία ειμαί η ίδια παθών. Αν δείτε το μήνυμα και σας ενδιαφέρει πραγματικά η ανάπτυξη καλέστε με 6947328800, γιατί εγώ δεν έχω τη δύναμη να επικοινωνήσω μαζί σας, να σας πω τι εστί γραφειοκρατία σε αίτηση υπαγωγής που έκανα στον Ν. 3299/04 και για ποιο λόγο καθυστερούν μια επένδυση 2.000.000, και με τη δύναμη τώρα μετά από ένα χρόνο σχεδόν να συνεχίσω, έχω πληρώσει μέχρι τώρα 40.000 σε έξοδα φακέλου και όλα είναι στον αέρα, από την ανικανότητα ορισμένων υπαλλήλων. Αντί να βοηθήσουν να ξεπεράσεις τις δυσκολίες σου βάζουν περισσότερες. Μακάρι όλα αυτά που λέτε να γίνουν. Μία απεγνωσμένη επεδυτής που δεν ξέρει που να βρει το δίκιο της.
1)Για τις συμμετοχές στο μετοχικό κεφαλαιο επιχειρήσεων Venture Capital προβλέπεται κάτι; Για παράδειγμα, σε περίπτωση που κάποιος επενδυτής επιθυμεί συμμετοχή 25% κεφαλαίων VC, 35% επιχορήγηση και το υπόλοιπο δάνειο η ιδία συμμετοχή ή μοιρασμένο σε δάνειο και ιδία συμμετοχή θα μπορεί να πωφεληθεί απο το νόμο;Μηπως θα ήταν καλό να συνδυάζεται η έγκριση ενός επενδυτικού σχεδίου απο το νόμο με την έγκριση συμμετοχής VC κεφαλαίου;
2)Επειδή πολλοι επιχειρηματίες, λόγω τειρεσία δεν θα έχουν ποια προσβαση σε τράπεζες, μηπως θα πρέπει να μην εξετάεται η φερεγγυότητα του φορέα στη βαθμολόγηση;
ΚΑΛΟΣ Ο ΝΕΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ. ΘΑ ΜΑΖΕΨΕΤΕ ΜΕΡΙΚΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΑΚΟΜΗ.
ΟΜΩΣ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ 6.000 ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΛΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΟΥ ΕΧΕΤΕ ΣΤΑ ΣΥΡΤΑΡΙΑ ΣΑΣ ?
ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙ ΟΥΤΕ ΜΙΑ.
ΠΟΤΕ ΘΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΤΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΣΤΩ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ?
ΣΕ ΠΟΣΟ ΚΑΙΡΟ ΘΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΤΕ ΑΥΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ Η ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΕΤΕ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΥΠΟΒΛΗΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ?
http://anaptyxiakos.blogspot.com/
Για τις μεγάλες επιχειρήσεις και για τις επενδύσεις άνω των 50εκατομμυρίων που γίνονται απο αλλοδαπές επιχειρήσεις δεν πρέπει να ισχύει μόνο το φορολογικό κίνητρο. Χρειάζεται συνδυασμός φορολογικού κινήτρου με τους υπόλοιπους τύπους κινήτρων. Για παράδειγμα θα ήταν σημαντικό μια αλλοδαπή εταιρεία που έχει σκοπό να κάνει μεγάλη επένδυση στην Ελλάδα μπορεί να έχει φορολογία 10% (αντί 0%) και επιχορήγηση κεφαλαίου 25% αντί 35% που θα προβλεπόταν. Έτσι για μια επένδυση 50εκ ευρώ το κράτος θα πριμοδοτούσε την επιχείρηση με 12,5εκ ευρω αλλά θα είχε ανταποδοτικά οφέλη και απο φορολογία.
Η καθυστερημένη είσπραξη του 5% ουσιαστικά λειτουργεί ως ποινή για την μη επίτευξη των στόχων ή την ελλειπή υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου. Δηλ. για επιδότηση ύψους 500.000€ θα χάσει 25.000€ χωρίς να είναι υποχρεωμένος να υλοποιήσει την επένδυση όπως την υπέβαλλε. Το ποσοστό αυτό πρέπει να είναι υψηλότερο, πχ πάνω από 15% για να πετύχει το σκοπό του. Διαφορετικά δεν υπάρχει λόγος να υπάρχει.
Εναλλακτικά να προβλεφθεί ότι για την πρώτη τριετία από την ολοκλήρωση της επένδυσης να υποβάλλεται υλικό τεκμηρίωσης επίτευξης των στόχων και στην περίπτωση της μη επίτευξης να επιστρέφεται ποσοστό επιδότησης εφ΄ όσον αποδειχθεί ότι η μη επίτευξη οφείλεται σε εξωγενείς παράγοντες και όχι σε δόλο.
Κατά την άποψη μου δεν θα πρέπει να υπάρχουν απ’ ευθείας χρηματικές ενισχύσεις στις επενδύσεις αυτές. Γνωρίζουμε ότι με τις υπερτιμολογήσεις τελικά ο επιχειρημάτιας συμμετέχει με ελάχιστα ως καθόλου ίδια κεφάλαια. Προτείνω ως κίνητρο μόνο τις (γενναίες) φοροαπαλλαγές, άρα επιβράβευση εκείνων των επιχειρήσεων που δηλώνουν κέρδη, και κρατικές εγγυήσεις (πχ μέσω ΤΕΜΠΜΕ) για το δανείου (τουλάχιστον 30% ίδια συμμετοχή, 70% δάνειο κατ’ ανώτερο).
Στην ανάλυση των κινήτρων δεν αναφέρεται σύνδεση των κινήτρων με το συνολικό κόστος της επένδυσης. Θα έχει την δυνατότητα ο επενδυτής να λάβει περισσότερα του ενός κίνητρα ή επιλέγει μόνο ένα;
Για παράδειγμα σε μια επένδυση 1.000.000 Ευρώ το κεφάλαιο που θα χρησιμοποιήσει ο επενδυτής είναι, έστω 25%, δηλαδή 250.000 Ευρώ. Ποια είναι τα κίνητρα εάν είναι στη Περιοχή Α; Εάν λάβουμε υπόψη τα κίνητρα που δίνονται σε αυτή την ενότητα, τότε θα έχει 15% στο κεφάλαιο και 15% στο χρεολύσιο του δανείου που θα μπορεί να είναι μέχρι 65% του κόστους της επένδυσης, δηλαδή με τα παραπάνω καλύπτεται το 90% του κόστους της επένδυσης. Πως θα καλύψει το υπόλοιπο του κόστους; Μπορεί να χρησιμοποιήσει χρηματοδοτική μίσθωση μηχανολογικού εξοπλισμού ίσου με το 10% της επένδυσης; ή θα πρέπει να χρησιμοποιήσει συμπληρωματικά κεφάλαια, δηλαδή +10% με σύνολο χρήσης κεφαλαίων 35%; Οπότε στο παράδειγμα ποιο θα είναι το χρηματοδοτικό σχήμα;
1. Κεφάλαιο 250.000 Ευρώ, Δάνειο Τραπέζης 650.000 Ευρώ και Χρηματοδοτική Μίσθωση μηχανολογικού εξοπλισμού 100.000 Ευρώ ή
2. Κεφάλαιο 350.000 Ευρώ, Δάνειο Τραπέζης 650.000 Ευρώ
Η επιχορήγηση κεφαλαίου ουσιαστικά επιδιώκει να μειώσει το ρίσκο του επενδυτή και να αυξήσει το IRR της επένδυσης. Συνεπώς δεν θα πρέπει να αφορά επενδύσεις που έχουν εξασφαλισμένες πωλήσεις (βλέπε παραγωγή ενέργειας από φωτοβολταϊκά, αιολικά κλπ.), άρα εξασφαλισμένη απόδοση και μάλιστα γνωστή εκ των προτέρων.
Για τις επενδύσεις αυτές αρκεί το κίνητρο της φορολογικής απαλλαγής, έτσι ώστε ο μεγάλος αριθμός των αιτήσεων σε εκκρεμότητα να μην εξαντλήσει τον διαθέσιμο «κουμπαρά» του Αναπτυξιακού Νόμου.
Άλλωστε στην παρούσα κατάσταση της ελληνικής οικονομίας, μας χρειάζονται επενδύσεις που θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας, περισσότερο από επενδύσεις που απλώς και μόνο είναι Πράσινες.
Η προκαταβολή ανέρχεται στο 25% του συνολικού ύψους επιχορήγησης και εκταμιεύεται πότε και πώς; Η ενδιάμεση δόση η οποία αθροιστικά μαζί με την προκαταβολή ανέρχεται στο 50% της επιχορηγούμενης επένδυσης πότε εκταμιεύεται; Το τελευταίο 5% της επιχορήγησης καταβάλλεται 3 χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας της επένδυσης, το υπόλοιπο 45% πότε;
Υπάρχουν δύο επίπεδα επιλογής επενδύσεων: το κεντρικό και το περιφερειακό, τα οποία λειτουργούν με τα ίδια κριτήρια και τις ίδιες κατευθύνσεις. Το περιφερειακό επίπεδο εξετάζει επενδυτικά σχέδια ύψους έως 3 εκ. ευρώ, ενώ το κεντρικό επίπεδο, εξετάζει σχέδια ύψους πάνω από 3 εκ. ευρώ. Τα ποσά τις περιφέρειας είναι πολύ χαμηλά , με τον τρόπο αυτό συντηρείτε ένα ισχυρό κεντρικό σύστημα.
ΑΥΞΗΣΤΕ ΤΑ ΠΟΣΑ ΣΤΗΝ ΕΠΑΡΧΙΑ ΚΑΙ ΣΕ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΟΠΩΣ π.χ. Ο ΝΟΜΟΣ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ ΓΙΑ ΠΡΩΤΥΠΕΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ ΓΙΑ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ.
ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΟΜΩΣ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΕΛΕΓΧΟΥΣ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΣΕ ΤΑΚΤΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΚΑΙ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ ΜΕ ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ.
Καθόσον οι ενισχύσεις κατευθύνονται ουσιαστικά μόνο σε κερδοφόρες δραστηριότητες,ο βέλτιστος τρόπος ενίσχυσης, που μειώνει γραφειοκρατία και αθέμιτες συναλλαγές στο ελάχιστο, είναι οι φοροαπαλλαγές. Κάθε σοβαρή επιχείρηση αυτές θα επέλεγε, κάθε απατεώνας επενδυτής και κακοθελητής ενδιάμεσος/διαχειριστής θα προτιμούσε οτιδήποτε άλλο.
Παράγουμε εξαιρετικά πετυχημένα προιόντα στην Ελλάδα, όπου διαφημίζουμε και προωθούμε.
Έχουμε, εδώ και χρόνια, ζητήσει από τις οικονομικές αρχές να μας δώσουν την δυνατότητα χρηματοδότησης για ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ η οποία να μην βαρύνει μία αλλά περισσότερες χρήσεις.
Έτσι θα μπορέσουμε να ενισχύσουμε τις εξαγωγές μας χωρίς να καταστρέψουμε τα αποτελέσματα μιας οικονομικής χρήσης, με συνέπειες για την οικονομική μας ευρωστία.
Θεωρούμε ότι η κρατική ενίσχυση σήμερα πρέπει να προσβλέπει όχι μόνο σε αγορά εξοπλισμού, που είναι το ευκολότερο, αλλά κυρίως στην ενίσχυση της εμπορικής δραστηριότητος, ιδιαίτερα στο εξωτερικό, όπου είμαστε ανύπαρκτοι σαν χώρα.