Περιφερειακή διάσταση του Νέου Αναπτυξιακού Νόμου

  • Εφαρμογή του εκάστοτε Χάρτη Κρατικών Ενισχύσεων ο οποίος προβλέπει 4 ζώνες κινήτρων Α, Β, Γ και Δ με ανώτατα ποσοστά ενίσχυσης 15%, 20%, 30% και 40% αντίστοιχα (επαναδιαπραγμάτευση με την Ε.Ε. το 2011)
  • Κατανομή του 15% των ετησίως διαθέσιμων πόρων στους λιγότερο ανεπτυγμένους νομούς της χώρας
  • 25 Μαΐου 2010, 22:16 | ΚΑΛΟΓΡΙΔΗΣ ΘΡΑΣΥΒΟΥΛΟΣ

     Το νησιώτικο σύμπλεγμα του Αιγαίου με τα πλεονεκτήματα που έχει ο πολιτισμός και η γεωγραφία του, αλλά και τα μειονεκτήματα, λόγω της γεωγραφικής απομόνωσης του, υπάρχει μια πραγματικότητα, ότι το νησί, μικρό ή μεγάλο έχει αυτόνομο ρόλο, ξεχωριστή φυσιογνωμία και στόχο, διαφορετική ικανότητα ανάπτυξης που στηρίζεται στη μορφολογική και ιστορική του ιδιομορφία..
    ·                     Τα νησιά που διαθέτουν τις αναγκαίες εδαφολογικές, πληθυσμιακές και παραγωγικές δυνατότητες και που μπορούν και πρέπει να έχουν ισομερή και ισόρροπη ανάπτυξη στους παραγωγικούς τομείς. Έχουν ανάγκη στοιχειώδους υποδομής, ώστε να βγούν από την απομόνωση .Τέλος αντιμετωπίζουν  τον κίνδυνο της πληθυσμιακής αιμορραγίας και άρα της μελλοντικής ερήμωσης.
    ·                      Άρα χρειάζονται τοπικά αναπτυξιακά προγράμματα ανεξάρτητα από την υπόλοιπη Ελλάδα
    ·                Όπως έχει τονισθεί πολλές φορές τίποτα στα νησιά δεν είναι το ίδιο σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα γι’ αυτό και σε όλους τους τομείς απαιτούνται εξειδικευμένες πολιτικές. Πολιτικές που θα δίνουν απαντήσεις σε βασικά ερωτήματα:
    ·         Ποια οικονομική ανάπτυξη επιδιώκουμε για τα νησιά,
    ·         Πως μπορούμε να βελτιώσουμε την ανταγωνιστικότητα των νησιωτικών επιχειρήσεων,
    ·         Πως μπορούμε να προωθήσουμε την απασχόληση,
    ·         Πως μπορούμε να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής του νησιώτη,
    ·         Πως μπορούμε να προστατέψουμε το περιβάλλον και να προβάλουμε τον ελληνικό πολιτισμό.
    ·         Πως μπορούμε να συμμετάσχουμε ισότιμα στις διεργασίες που συντελούνται σε εθνικό και διεθνές επίπεδο,
    ·                     Πως δεν θα περιθωριοποιηθούν τα νησιά μέσα  στην κοινωνία της πληροφορίας που κτίζεται.
    Καλούμαστε λοιπόν στα νησιά του Αιγαίου να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που υπάρχουν, λόγω της γεωγραφικής ασυνέχειας αλλά και του κατακερματισμού του χώρου. Αιτίες πολλές (Νησιωτικότητα ,Γεωγραφική και Κοινωνική απομόνωση ,Ανταγωνιστικό περιβάλλον, Μικρή αγορά ,στάσιμη τουριστική ανάπτυξη ,υψηλό μεταφορικό κόστος, υψηλή φορολόγηση, ανύπαρκτες ξένες επενδύσεις, χαμηλό επίπεδο εξειδικευμένου προσωπικού, γραφειοκρατία κ.α).
     Ακόμη η νησιωτικότητα σε συνδυασμό με τον παραμεθόριο χαρακτήρα, την συνεχιζόμενη γήρανση του πληθυσμού αλλά και η απόσταση από τα  μεγάλα οικονομικά κέντρα  της ηπειρωτικής Ελλάδος, αποτελούν σοβαρά αντικίνητρα για κάθε  επενδυτικό ενδιαφέρον, και τα καταδικάζουν σε αναπτυξιακή υστέρηση σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα.
    Τέλος σήμερα ήλθαν να προστεθούν και άλλα όπως :
    Πολυκαταστήματα-Άνοιγμα φθηνών αγορών Τουρκίας- Παρεμπόριο-Κινέζικα καταστήματα  λιανικής πώλησης
    ΤΟ Α.Ε.Π.  για την Περιφέρεια Β. Αιγαίου και τους Νομούς μας  για το 2003 είναι η παρακάτω:
    ΑΕΠ χώρας (κατά κεφαλή) αναθεωρημένα στοιχεία για το 2003:  15,536
    ΑΕΠ Β. Αιγαίου (κατά κεφαλή) αναθεωρημένα στοιχεία για το 2003:11.463
    ΑΕΠ Λέσβου για την ίδια περίοδο: 10.989
    ΑΕΠ Χίου: 12.603
    ΑΕΠ Σάμου: 11.263
    Με βάση αυτά τα στοιχεία το κατά κεφαλή ΑΕΠ της Περιφέρειας Β. Αιγαίου είναι 73, 78%, της Λέσβου, διαμορφώνεται στο 70,73%, της Σάμου, στο 72,49% και της Χίου στο 81.12%
     
    Προσπάθειες επίλυσης των προβλημάτων έγιναν στο παρελθόν αλλά χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα, διότι δεν υπήρχε   στρατηγικός σχεδιασμός για την περιοχή μας καθώς και βασικές αρχές στη πολιτική στήριξης της τοπικής επιχειρηματικότητας με την νησιωτική ιδιαιτερότητα .Ο αναπτυξιακός  σχεδιασμός και τα κριτήρια επιλογής επιχορηγουμένων επιχειρήσεων   γινόταν πάντοτε από το κέντρο και από ανθρώπους που δεν είχαν καμία γνώση των τοπικών ιδιαιτεροτήτων.
    Μέχρι σήμερα πιστεύαμε πως με τη βελτίωση των συνθηκών ζωής την αύξηση της ποσότητας και την βελτίωση της ποιότητας των  υπηρεσιών που παρέχονται στους πολίτες και με τη βελτίωση της υποδομής συμβάλλουμε στην ανάπτυξη. Στην περίπτωση των νησιών μας κάτι τέτοιο δεν ισχύει και αυτό γιατί τα περισσότερα νησιά έχουν υποστεί τόσο μεγάλης έκτασης διαρροή «ανθρώπινου δυναμικού», που οι δυνατότητες του τοπικού στοιχείου να αναλάβει σημαντικές αναπτυξιακές πρωτοβουλίες είναι τόσο περιορισμένες, ώστε καμία βελτίωση των συνθηκών ζωής του τοπικού πληθυσμού και της υποδομής δεν είναι δυνατόν από μόνη της να οδηγήσει σε ανάπτυξη και σε  αναστροφή των αρνητικών τάσεων.
       Μόνο η δημιουργία θέσεων παραγωγικής απασχόλησης και η συγκράτηση και αύξηση του πληθυσμού μπορούν να αποτελέσουν υγιή βάση για την παροχή ελάχιστου αποδεκτού επιπέδου υπηρεσιών.

    Αυτό θα επιτευχθεί με την χορήγηση θαρραλέων κινήτρων(Επιχορηγήσεις-Φορολογικά κίνητρα) προς τις τοπικές νησιώτικες επιχειρήσεις (νέες και υφιστάμενες) με ένα Ειδικό αναπτυξιακό πρόγραμμα για τα Νησιά (Εθνικό ή Ευρωπαικό).   Υπάρχει πρόβλέψη στο νέο αναπτυξιακό νόμο 3299/2004 στο Άρθρο 9.
    Αυτό το Ειδικό αναπτυξιακό πρόγραμμα για τα Νησιά του Βορείου Αιγαίου   θα πρέπει να λαμβάνει μέριμνα την  ιδιαιτερότητα της νησιωτικότητας  της περιοχής  αλλά και το σημερινό πλεονέκτημα της θέσης της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου ως Πύλη της Ε.Ε προς την Ανατολή .
    Το πρόγραμμα αυτό μπορεί να περιλαμβάνει: (π.χ Αυξημένες χρηματικές επιχορηγήσεις επενδύσεων 60% ενοποίηση του συστήματος επιχορηγήσεων (Πρωτογενής –Δευτερογενής-Τριτογενής τομέας) αλλά και ενοποίηση υπηρεσιών και φορέων υποδοχής αιτήσεων επενδύσεων-Διαχείριση σε επίπεδο περιφέρειας όλων των αναπτυξιακών Νόμων και κανονισμών(ΠΕΠ-LEADER-OΠAAX-ΕΠΑΝ –ΟΑΕΔ  -Να υπαχθούν στο σύστημα επιχορηγήσεων το σύνολο των κλάδων της τοπικής οικονομίας –αίτημα τροποποίησης της απόφασης περιφερειακών ενισχύσεων της Ε.Ε – Eπιδότηση μεταφορικού κόστους αγαθών και προσώπων – Μείωση του Φ.Π.Α. από το 30% που είναι στο 50%- Μείωση φορολογίας εισοδήματος επιχειρήσεων νησιών μας, Διαφοροποίηση κανονισμών τών προγραμμάτων του 4ου ΚΠΣ για το Β.Αιγαίο λόγω της νησιωτικότητας (π.χ Κριτήριο Απασχόλησης, και Ορίου Επενδύσεων )και αλλά αναπτυξιακά μέτρα για ζώνη φθηνής διαβίωσης – Ανάπτυξη ΠΡΑΣΙΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ(ανάπτυξη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας-διασύνδεση νησιών με ηπειρωτικά δίκτυα  ηλεκτρικής ενέργειας-κλείσιμο πετρελαιοκίνητων εργοστασίων ΔΕΗ . Υλοποίηση του έργου μετατροπής πράσινου νησιού του Νομού μας Αγ.Ευστράτιο. Στήριξη των ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ως χρηματοδοτικά εργαλεία  πράσινης ανάπτυξης- Ενίσχυση Αγροτικών Συνεταιρισμών-Ζώνη φθηνής διαβίωσης των κατοίκων των νησιών- Να εφαρμοστεί το Χωροταξικό σχέδιο για κάθε νησί.  . Οριοθέτηση οχλουσών δραστηριοτήτων -Μεταφορά εργοστασίου ΔΕΗ από την Μυτιλήνη –Περιφερειακά αιρετή αυτοδιοίκηση με οικονομική αυτονομία.
     

  • ·         Ιεράρχηση των βαθμολογημένων Επενδυτικών Σχεδίων με βάση και την ζώνη υλοποίησης.
    ·         Διαφοροποίηση των ανώτατων ποσοστών ανά ζώνη με βάση και την κατηγορία / είδος του Επενδυτικού Σχεδίου.
    ·         Θέσπιση οριζόντιων ποσοστών ενίσχυσης σε συγκεκριμένες κρίσιμες κατηγορίες, ανεξαρτήτως ζώνης, όπως:
    P            Εκσυγχρονισμός Ξενοδοχειακών Μονάδων με μετατροπή σε ΑΑ΄ τάξη
    P            Ειδικές Μορφές Τουρισμού
    P            Ανάπτυξη νέων Προϊόντων  ή/ και Υπηρεσιών Έντασης Γνώσης
    P            Προστασία Περιβάλλοντος
    P            Ολοκληρωμένα Επιχειρηματικά Σχέδια συνδεδεμένα με συγκεκριμένους αναπτυξιακούς στόχους.

  • 24 Μαΐου 2010, 13:02 | Κονσολάκη Μαρίνα

    Σε κάποιες περιπτώσεις επενδυτικών σχεδίων,  το ανώτατο ποσοστό επιχορήγησης των επενδυτικών σχεδίων, υφίσταται σοβαρή μείωση, γεγονός  το οποίο σίγουρα δεν αποτελεί θετική εξέλιξη για τη δυναμική του  Αναπτυξιακού Νόμου.
    Επιπροσθέτως, ο καθορισμός του τελικού ποσοστού επιχορήγησης αποκλειστικά από ένα σύστημα αποτελούμενο μόνο από γεωγραφικά κριτήρια δεν είναι ούτε αντικειμενικό, ούτε δίκαιο.   

  • 23 Μαΐου 2010, 13:37 | ΜΑΚΗΣ

    ΑΣ ΥΠΟΘΕΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΞΕΜΠΛΕΚΕΤΕ ΜΕ ΤΙΣ 3.438 ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΛΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΟΥ ΕΧΕΤΕ ΣΕ ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΑΡΧΙΖΕΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ.

    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ  ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗΣ ΣΕ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ:

    1.  ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΕΓΚΡΙΣΗ-ΕΚΤΑΜΙΕΥΣΕΙΣ ΜΕ ΡΗΤΑ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ    (ΛΙΓΩΝ   ΜΗΝΩΝ) ΠΟΥ ΘΑ ΤΗΡΟΥΝΤΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ ΜΕ ΠΟΙΝΕΣ ΥΠΕΡ   ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΗ ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΠΟΥ ΤΟΝ ΠΕΤΑΕΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΕΙ. ΑΛΛΩΣΤΕ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΑΛΙΟ ΝΟΜΟ ΥΠΗΡΧΑΝ ΡΗΤΑ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΤΗΡΗΘΗΚΑΝ ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΜΙΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΠΑΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΠΕΝΔΥΤΗ ΠΟΥ ΑΠΕΛΠΙΖΟΤΑΝ.
    2. ΚΑΘΕ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΟΚΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ Ο ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ ΝΑ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΟΥΣ ΤΟΚΟΥΣ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΠΟΥ ΤΡΩΝΕ ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ.
    3. ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΗ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΖΕΙ ΤΙΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΕΓΚΡΙΣΕΙΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΕΚΤΑΜΙΕΥΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΕ ΑΣΚΟΠΕΣ -ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΠΟΡΡΙΨΗΣ- ΠΟΛΥΜΗΝΕΣ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΕΣ ΠΑΛΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟ ΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑΣ.
    ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΖΕΙ ΤΙΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΑΔΕΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΕΚΤΑΜΙΕΥΣΗ.
    4.ΖΩΝΕΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ ΟΧΙ ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΤΑ ΝΟΜΟ ΚΑΘΩΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΝΟΜΟΙ ΠΛΟΥΣΙΟΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΟΜΟΙ ΥΠΟΑΝΑΠΤΥΚΤΟΙ ΣΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΕΙ ΑΥΞΗΜΕΝΟ ΚΙΝΗΤΡΟ.
    5. ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΡΑΦΕΙ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ 60 ΧΡΟΝΩΝ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΣΤΗΝ ΕΡΗΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ ΚΟΝΔΥΛΙΩΝ (ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΟ 15%) ΝΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ ΜΕΙΟΝΕΚΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΘΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ Η «ΞΑΚΟΥΣΤΗ» ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΖΩΝΤΑΝΕΨΟΥΝ ΞΕΧΑΣΜΕΝΟΙ ΤΟΠΟΙ. ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΝΟΜΟ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΑΝΙΣΣΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΑ ΠΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ 1.500 ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΦΤΑΣΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ 5-10 ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ.
    6.ΚΟΣΤΟΛΟΓΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΟΥ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΟΜΩΣ ΥΠΟΨΗ ΤΙΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΠΟ ΣΕ ΤΟΠΟ. ΑΛΛΟ ΚΟΣΤΟΣ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΟΤΑΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ η ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΜΕΓΑΛΗ ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΟΤΑΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΝΑ ΑΠΟΜΑΚΡΥΣΜΕΝΟ ΤΟΠΟ (ΝΗΣΙΩΤΙΚΟ η ΟΡΕΙΝΟ). ΤΟ ΙΔΙΟ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΛΗΣΙΕΣΤΕΡΟ ΑΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ).
    7. ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΟ ΣΧΗΜΑ ΜΕ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΝ ΕΚΧΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΘΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΟΠΟΙΑ ΤΡΑΠΕΖΑ ΑΚΟΥΣΕΙ ΓΙΑ ΔΑΝΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΤΗΝ ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ ΕΚ ΠΡΟΙΜΙΟΥ η ΖΗΤΑ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΕΣ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕΙΣ ΑΝΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ  ΜΕ ΤΟ ΥΨΟΣ ΤΗΣ ΔΑΝΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ.
    Τα προβλήματα που έχουν εντοπιστεί μέσα από την εφαρμογή και του προηγούμενου αναπτυξιακού είναι λίγα και συγκεκριμμένα (ταυτόχρονα ανυπέρβλητα και ανασταλτικά)  ωστε αν καταφέρετε να τα επιλύσετε είναι σίγουρο ότι ο νέος αναπτυξιακός θα δικαιώσει πλήρως την ονομασία του και εσείς την ιστορική σας ευθύνη απέναντι στη πατρίδα.
    Ο κάθε επενδυτής θα μπορεί να ξεκινάει την επένδυση του με όνειρα, μεράκι και ελπίδα και όχι με την αίσθηση του » που πάω να μπλέξω;»

    http://anaptyxiakos.blogspot.com/

  • Για επενδύσεις μέχρι €2εκ ( χαμηλής όχλησης, χωρίς απόβλητα, χωρίς εκπομπές καπνού ή άλλων ρύπων) και για παραγωγή προϊόντων μέσης τεχνολογίας ή καινοτόμα με know-how που θα αγοραστεί από το εξωτερικό, και σαφώς για προϊόντα που δεν παράγονται σήμερα στην Ελλάδα, θα πρέπει να δοθούν αυξημένα κίνητρα επενδύσεων ακόμα και για την Αττική.
    Είναι γνωστό ότι υπάρχει μεγάλος πληθυσμός εν δυνάμει επενδυτών ή μικροεπενδυτών με οικονομική επάρκεια για επενδύσεις μέχρι €1-2εκ., πλην όμως όταν τα κίνητρα δίνονται για περιοχές μακριά από τη σημερινή κατοικία του εν δυνάμει επενδυτή οπότε και για ευνόητους λόγους θα πρέπει να μετεγκατασταθεί οικογενειακώς στην περιοχή της επένδυσής του αυτό αποτελεί ένα μεγάλο αντικίνητρο. Δώστε αυξημένα κίνητρα και για την Αττική, αφού η απορροφητικότητα των κονδυλίων είναι τόσο χαμηλή ας μην χάνονται πλέον άλλα λεφτά, θέλουμε επενδύσεις παντού.

  • 20 Μαΐου 2010, 22:50 | ΡΙΖΟΣ

    Αναφέρονται οι 4 ζώνες κινήτρων Α, Β, Γ και Δ με ανώτατα ποσοστά ενίσχυσης 15%, 20%, 30% και 40% αντίστοιχα και λαμβάνεται υπόψιν ο νομός στον οποίο γίνεται η επένδυση. Τι γίνεται όμως με τις μειονεκτικές περιοχές που υπάγονται σε σχετικά αναπτυγμένους νομούς; Αυτές οι περιοχές ειναι συνήθως που έχουν εγκαταληφθεί και οι πρωην κατοικοί τους συνωστίζονται στην απομακρυσμένη μεγαλούπολη, έδρα του νομού της περιοχής, ζητώντας θέση εργασίας. Συνήθως αυτές οι περιοχές διαθέτουν τοπικούς πλουτοπαραγωγικούς πόρους που στην πραγματικότητα είναι μεγάλης αξίας κι όμως έχουν εγκαταληφθεί. Συνεπώς τα κίνητρα και οι ενισχύσεις για επενδύσεις σ’ αυτές τις περιοχές πρέπει να είναι τα μεγαλύτερα, ανεξάρτητα από το Νομό στον οποίο ανήκουν. Ιδιαίτερα όταν μιλάμε για πράσινη ανάπτυξη και ειδικότερα σε θέματα αγροτουρισμού σε συνδυασμό με αξιοποίηση των τοπικών πλουτοπαραγωγικών πόρων.

  • 19 Μαΐου 2010, 21:56 | ΜΑΚΗΣ

    ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΝΑ ΛΥΘΕΙ ΑΠΟΤΕΛΕΙ Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΦΠΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ.
    ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΕΓΩ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΚΑΤΙ (να φυλαγόμαστε  κιόλας)  ΑΛΛΑ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΟΤΙ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΥΝΟΕΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗ ΜΕ ΕΠΙΟΡΚΟΥΣ ΕΦΟΡΙΑΚΟΥΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΟΥΝ ΕΠΙΤΗΔΕΣ ,ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ, ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΤΟ ΦΠΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΝΑΓΚΑΣΟΥΝ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΕΠΕΝΔΥΤΗ ΝΑ ΥΠΟΚΥΨΕΙ ΣΤΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΠΟΥ ΞΕΡΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ :  » ΔΩΣΕ ΤΟ 10 % ΓΙΑ ΝΑ ΣΟΥ ΤΟ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΜΕ «.
    ΑΚΟΜΗ ΟΔΗΓΕΙ ΤΟΥΣ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΠΕΛΠΙΣΙΑ ΚΑΘΩΣ ΤΑ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΟΣΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΦΠΑ ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΣΑΝ ΤΟΥΣ ΣΤΡΑΓΓΑΛΙΖΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΩΜΗ ΤΩΝ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΩΝ.
    ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΜΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΣΙΓΑ ΣΙΓΑ ΚΑΙ ΑΡΓΑ ΤΟ ΣΥΜΨΗΦΙΖΕΙ.
    ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΜΩΣ ΜΕ ΜΙΑ ΝΕΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ Η ΟΠΟΙΑ ΜΕΧΡΙ  ΝΑ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΜΨΗΦΙΣΕΙ ΤΑ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΟΣΑ ΦΠΑ (ενδεικτικά μια επένδυση 2.000.000 πληρώνει φπα 460.000) ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ.
    ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ Η ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΦΠΑ ΣΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ.

    http://anaptyxiakos.blogspot.com/

  • 18 Μαΐου 2010, 13:04 | Αντωνακάκης Π.

    Να γίνει κατανομή όχι ανά νομούς αλλά ανά Δήμους. Προτείνω 50% του προϋπολογισμού να διατεθεί σε ορεινούς και μειονεκτικούς δήμους ώστε να αναστηθεί η ύπαιθρος και να μειωθέί ο υπερπληθυσμός στους υδροκέφαλους δήμους. Να μην δοθεί καθόλου επιχορήγηση σε Αττική και άλλες υπερπληθυσμιακές περιοχές

  • Το ποσοστό επιχορήγησης δεν μπορεί να στηρίζεται αποκλειστικά σε γεωγραφικά κριτήρια. Πρέπει να υπεισέλθουν και άλλες μεταβλητές(π.χ. αντικείμενο επένδυσης, βαθμός καινοτομικότητας κλπ.) όπως έχουν προτείνει παραπάνω άλλοι σχολιαστές.

  • 17 Μαΐου 2010, 14:37 | ΜΙΧΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ

    ΕΠΙΤΟΚΙΑ ΔΑΝΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΕΥΡΟΣ ΔΙΑΚΥΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗΣ ΑΝΑ ΕΠΕΝΔΥΣΗ. ΚΟΣΤΟΣ ΧΡΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΚΑΙ ΕΝΑ ΛΟΓΙΚΟ ΚΕΡΔΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΚΛΗΡΗ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ.
    ΕΠΙΣΗΣ ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΜΕΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΟΜΟ . ΔΙΟΤΙ ΟΙ ΤΡΠΕΖΕΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΚΑΙ ΟΠΟΥ ΒΡΟΥΝ ΠΡΟΣΗΜΕΙΩΝΠΥΝ ΟΤΙ ΒΡΟΥΝ Η ΔΕΝ ΔΑΝΕΙΟΔΟΤΟΥΝ.

  • Προτάσεις Επιμελητηρίου Δράμας μας για τη διαμόρφωση
    του νέου Αναπτυξιακού Νόμου

    Μετά από δεκαετίες εφαρμογής διαφόρων μοντέλων Αναπτυξιακών Νόμων, η διαπίστωση μας είναι ότι δεν μπορεί με κανένα μοντέλο που βασίζεται στην γεωγραφική και μόνο θέση ενός Νομού ή μίας περιοχής, να επιφέρει την πολυπόθητη ισόρροπη ανάπτυξη στη Χώρα ή ακόμα και σε μια Περιφέρεια. Θα πρέπει να ληφθούν υπόψη κριτήρια και προϋποθέσεις που βασίζονται σε διαφορές που υπάρχουν μεταξύ Νομών σε οικονομικούς δείκτες, όπως ΑΕΠ και Ανεργία ανά Νομό και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε περιοχής.
    Δεν μπορεί δηλαδή να έχουν τα ίδια κριτήρια ο Νομός Δράμας και ο Νομός Κορινθίας όταν ο μεν πρώτος έχει με στοιχεία ΕΣΥΕ 57% του κατά κεφαλήν εισοδήματος της ΕΕ και Ανεργία 15,5% το 2008 ,ενώ ο δεύτερος έχει¬ κατά πολύ καλύτερα στοιχεία 101% του Μ.Ο της ΕΕ και Ανεργία 7,6 % παρότι και οι δυο είναι στην ίδια Περιφέρεια.
    Σήμερα και οι δυο Νομοί βρίσκονται στην ίδια Ζώνη!!! όπως και μια ομάδα άλλων .
    Επίσης επισημαίνουμε ότι 196,4 εκ ευρώ από το Γ’ ΚΠΣ για την εξάλειψη της ενδοπεριφερειακής ανισότητας κατάφεραν ακριβώς το αντίθετο, διότι δεν υπήρχε σωστός σχεδιασμός, αλλά μόνος στόχος η απορροφητικότητα. Έτσι παρατηρούμε στο τέλος του Γ’ΚΠΣ να έχουμε Ανεργία στην Δράμα 15,5%, στην Ροδόπη 6,2%, στην Ξάνθη6,6%, στην Καβάλα 9,2% και στον Έβρο 8%.
    Χάθηκε ο στόχος γιατί δεν υπήρχε στόχευση!!!
    Επίσης, θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα με αυξημένη μοριοδότηση στις επιχειρήσεις που θα χρησιμοποιούν τοπικές πρώτες ύλες, άρα τόνωση της περιφερειακής ανάπτυξης και μείωση της Ανεργίας, όπως επίσης πρέπει να προηγούνται επενδύσεις που γίνονται από ντόπιους επενδυτές, κάτι που στατιστικά μας δείχνει ότι είναι οι πλέον βιώσιμες από αυτές των «αποδημητικών» επενδυτών.
    Για τους παραπάνω λόγους το Επιμελητήριο Δράμας ενόψει του σχεδιασμού του νέου Αναπτυξιακού Νόμου προτείνει να συμπεριληφθούν οι παρακάτω θέσεις του:
    1. Επαναπροσδιορισμός των Ζωνών
    ΖΩΝΕΣ ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ
    Α΄ Ν. Αττικής & Ν. Θεσσαλονίκης 0%
    Β΄ Όσοι Νομοί έχουν κατά κεφαλή εισόδημα πάνω από 80% ΑΕΠ της Ε.Ε.
    15%+20%(ΜΜΕ)

    Γ΄ Όσοι Νομοί έχουν κατά την ψήφιση Νόμου:
    60-80% του ΑΕΠ της Ε.Ε. και Ανεργία πάνω από το Μ.Ο της χώρας
    25%+20% (ΜΜΕ)
    Δ
    Δ΄
    Όσοι Νομοί έχουν κατά την ψήφιση του Νόμου:
    ΑΕΠ κάτω από 60% Μ.Ο. της ΕΕ και Ανεργία +20% Μ.Ο. χώρας
    (Η ένταξη των Νομών θα ισχύει για μία 10ετία)

    45%+20%(ΜΜΕ)
    2. Ενίσχυση για μετεγκατάσταση μόνο όταν είναι υποχρεωτική ή όταν μετεγκαθίσταται σε χαμηλότερη ζώνη (π.χ. από Α σε Β, από Γ σε Δ κ.τ.λ.)

    3. Οι άυλες επενδύσεις να μπορούν να καλύπτουν το 25% του Επενδυτικού Σχεδίου

    4. Ένταξη στο ΤΕΜΠΜΕ του δανείου που αφορά την επένδυση ταυτόχρονα, με την απόφαση υπαγωγής

    5. Ταυτόχρονα με την υπαγωγή, απόφαση για απαλλακτικό όριο ΦΠΑ με την έκδοση Απαλλακτικού Μπλοκ για το σύνολο της αξίας της υπαγόμενης επένδυσης (Αποσυμφόρηση των Δ.Ο.Υ. και εξάλειψη της γραφειοκρατίας)

    6. Έκδοση “guarantee credit paper”, εντός 15 ημερών από την κάθε πιστοποίηση τμήματος της επένδυσης, για την διευκόλυνση χρηματοδότησης της επιχορήγησης αποφεύγοντας τις όποιες καθυστερήσεις μέχρι την εκταμίευση από το Δημόσιο.

    7. Οι τόκοι που θα επιβαρύνουν τις παραπάνω χρηματοδοτήσεις, θα επιβαρύνουν απολογιστικά και μετά την ολοκλήρωση της εκταμίευσής του συνόλου της επιχορήγησης, το Ελληνικό Δημόσιο με επιβάρυνση του Ειδικού Λογ/σμού Ν.128/75

    8. Δυνατότητα έκδοσης “guarantee credit paper”για μέρος της επιχορήγησης που δικαιούται ο επενδυτής, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως “ρευστοποιήσιμος τίτλος” για πληρωμές στο Δημόσιο και Ασφαλιστικούς Οργανισμούς (επί της ουσίας, συμψηφισμός οφειλών μεταξύ Δημοσίου και επιχειρήσεων).

    9. Ενίσχυση της Απασχόλησης:

    • Για νεοϊδρυόμενες επιχειρήσεις, για κάθε μία (1) θέση να αντιστοιχούν 300.000 € επένδυσης
    • Για τις υφιστάμενες επιχειρήσεις, και επειδή αφορά συνήθως εκσυγχρονισμό, το ποσό να διπλασιάζεται σε 600.000 € ανά δημιουργούμενη θέση απασχόλησης
    • Ειδικά για την Δ’ Ζώνη, οι συντελεστές αυξάνονται από 300.000 σε 500.000 € και από 600.000 σε 1.000.000 €
    (στα παραπάνω ποσά να μην συμπεριλαμβάνονται αυτά των άυλων επενδύσεων)

    10. Έκδοση πάσης φύσεως αδειών που απαιτούνται για την επένδυση αποκλειστικά και αυστηρά εντός τριάντα (30) ημερών από την αίτηση της επιχείρησης (οικοδομικές, επέκτασης, λειτουργίας, περιβαλλοντικές κλπ)

    11. Τμηματικές παραλαβές του έργου εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την αίτηση του επενδυτή για πιστοποίηση.

    12. Θέσπιση αυστηρών κυρώσεων για την μη τήρηση των προθεσμιών από τις Υπηρεσίες, οι οποίες θα αφορούν τον Διευθυντή της Υπηρεσίας, τον Προϊστάμενο και τον υπάλληλο που “χρεώθηκε” την εργασία.

    Αποκλειστικά για την Δ’ Ζώνη ως ειδική περιοχή, άμεση έγκριση ταυτόχρονα με την υπαγωγή, αλλά και έγκριση μέτρων ειδικού καθεστώτος και συγκεκριμένης διάρκειας με βάση το άρθρο 9 του Ν.3299, αλλά και τη Συνθήκη της Ρώμης:

    • Χορήγηση της Εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου για κεφάλαια κίνησης ίσο με το 1/3 της επένδυσης, μέσω ΤΕΜΠΜΕ
    • Επιδότηση επιτοκίου για 5 χρόνια στα δάνεια που αφορούν την επένδυση και το κεφάλαιο κίνησης κλιμακωτά (100% 1ος χρόνος, 80% 2ος, 60% 3ος, 40% 4ος και 5ος) μέσω ΤΕΜΠΜΕ
    • Όριο για έγκριση από τις Περιφέρειες που ανήκουν οι Νομοί της Δ΄Ζώνης 4 εκ. ευρώ αντί για 2 εκ. που είναι σήμερα
    • Ένταξη επενδύσεων όλων των κλάδων ανεξαιρέτως (μεταποίηση, εμπόριο, υπηρεσίες) συμπεριλαμβανομένων και των επενδύσεων ενέργειας από ΑΠΕ. Να επιτρέπεται και μόνο για την Δ’ Ζώνη ένταξη επιχειρήσεων Υπηρεσιών, όπως ξενοδοχεία κάθε κατηγορίας, κλινικές μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων, αποκατάστασης υγείας κλπ. Με τον τρόπο αυτό θα μπορέσουν οι υποβαθμισμένες αυτές περιοχές να στραφούν στον εναλλακτικό και εξειδικευμένο τουρισμό, όπως ιατρικό, τρίτης ηλικίας, ψυχικής υγείας ταυτόχρονα με τον ορεινό τουρισμό και τον αγροτουρισμό. Επίσης θα πρέπει να επιτρέπονται και εγκαταστάσεις φωτοβολταϊκών μέχρι 20 KW, χωρίς περιορισμό ως προς τον συνολικό αριθμό των εγκαταστάσεων, δίνοντας την δυνατότητα στους κατοίκους των υποβαθμισμένων αυτών περιοχών να έχουν ένα επιπλέον εισόδημα προκειμένου να συγκλίνουν στο μέσο όρο της χώρας και να συγκρατήσουν και τον πληθυσμό στην Περιφέρεια
    • Να ισχύουν τα ίδια κίνητρα για αγορά οικοπέδων και κτιριακών εγκαταστάσεων επιχείρησης που διέκοψε την λειτουργία της τα δυο(2) προηγούμενα έτη (προκειμένου να μην μείνουν «κουφάρια»
    στις ΒΙ.ΠΕ., αλλά και σε άλλες περιοχές).

    • Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών για 10 χρόνια κλιμακωτά (1ος χρόνος 100%, 2ος χρόνος 90% κ.ο.κ.)
    • Μείωση για 10 χρόνια των φορολογικών συντελεστών κατά 50%
    • Επιδότηση των υφιστάμενων θέσεων εργασίας 35% επί του συνολικού κόστους μισθοδοσίας, μέσω ΛΑΕΚ

    Ο Πρόεδρος & το Διοικητικό Συμβούλιο
    του Επιμελητηρίου Δράμας

  • Πρέπει στα πλαίσια της οικονομικής κρίσης που βιώνει η Χώρα μας να πραγματοποιηθεί μια επαναδιαπραγμάτευση του Χάρτη των Περιφερειακών Ενισχύσεων της περιόδου 2007-2013.Αναφέρομαι στην επαναδιαπραγμάτευση των ανώτατων ποσοστών ενίσχυσης στις ζώνες Α και Β με περισσότερη έμφαση στην ζώνη Α.Μπορεί το κατά κεφαλήν Α.Ε.Π. στις συγκεκριμένες περιοχές να ήταν πάνω από το 75% του μέσου όρου της Ε.Ε.25 για το έτος 2006 όμως το πλέον βέβαιο είναι πως με ένα ποσοστό επιδότησης από 27% έως 35% -αφορά τις Μ.Μ.Ε. που αποτελούν την πλειοψηφία των επιχειρήσεων αλλά και τη βάση της Εθνικής μας οικονομίας-ο νέος αναπτυξιακός Νόμος δύσκολα θα αποτελέσει κίνητρο για την επιχειρηματικότητα στις περιοχές αυτές τη στιγμή που η κρίση αποθαρρύνει τις επενδύσεις σε σημαντικό βαθμό.Εάν παραμείνουν τα ανώτατα ποσοστά ως έχουν τότε το μόνο που απομένει είναι να περιμένουμε δύο εώς πέντε έτη όπου και θα έχει επέλθει πλήρης ύφεση στις περιοχές αυτές για να τις επαναφέρουμε στο προηγούμενο επίπεδο ανώτατων ποσοστών ενισχύσεων.Είναι σαφές πως είναι ευκολότερο και μακροπρόθεσμα θα κοστίσει λιγότερο το να διατηρήσουμε τώρα τις περιοχές αυτές σε ικανοποιητικούς ρυθμούς ανάπτυξης συμβάλλοντας έτσι στην γενικότερη ανάπτυξη του τόπου που είναι άλλωστε και το τελευταίο μας στοίχημα και η μόνη λύση αποφυγής της πτώχευσης.

  • 17 Μαΐου 2010, 10:11 | Νικόλαος Γραμματόπουλος

    Αναφέρονται οι 4 ζώνες κινήτρων Α, Β, Γ και Δ με ανώτατα ποσοστά ενίσχυσης 15%, 20%, 30% και 40% αντίστοιχα, χωρίς να είναι γνωστό ποιος είναι ο διαχωρισμός των περιοχών της επικράτειας με την κατηγοριοποίηση των. Επίσης δεν θα υπάρχουν διαφορές στην επιδότηση για ορισμένες μορφές επενδύσεων, όπως για παράδειγμα επενδύσεις υψηλής τεχνολογίας; ή αυτές οι επενδύσεις απλώς θα συγκεντρώνουν υψηλή βαθμολογία και στη περίπτωση αυτή τι θα συμβεί στις κοινές επενδύσεις μικρών επιχειρήσεων (βιοτεχνίες, όπως επενδύσεις στην παραγωγή επίπλων); Με το σύστημα αυτό θα είναι αδύνατον να συγκεντρώσουν τα μόρια που απαιτούνται για να ανταγωνιστούν στις επενδύσεις των μεγαλύτερων επιχειρήσεων, με δεδομένο ότι θα υπάρχει οροφή στο συνολικό διαθέσιμο ύψος ενίσχυσης.

  • 17 Μαΐου 2010, 09:01 | ΜΑΚΗΣ

    ΚΑΛΟΣ Ο ΝΕΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ. ΘΑ ΜΑΖΕΨΕΤΕ ΜΕΡΙΚΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΑΚΟΜΗ.
    ΟΜΩΣ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ 6.000 ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΛΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΟΥ ΕΧΕΤΕ ΣΤΑ ΣΥΡΤΑΡΙΑ ΣΑΣ.
    ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙ ΟΥΤΕ ΜΙΑ.
    ΠΟΤΕ ΘΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΤΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΣΤΩ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ.
    ΣΕ ΠΟΣΟ ΚΑΙΡΟ ΘΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΤΕ ΑΥΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ Η ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΕΤΕ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΥΠΟΒΛΗΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ.

  • Είμαστε η μεγαλύτερη Ελληνική βιομηχανία στο NON-FOOD, εγκατεστημένοι στην Αττική, που είναι το 50% της αγοράς μας.
    Σε μία κρίσιμη περίοδο δεν θεωρούμε σωστό να προταχθούν περιφερειακά κριτήρια, αλλά κριτήρια βιωσιμότητος και δυναμικότητος των εταιρειών. Η χώρα έχει χάσει πολλά χρήματα από περιφερειακές υπερενισχύσεις. Υπάρχουν και άλλα χρήματα για χάσιμο;

  • 16 Μαΐου 2010, 23:28 | Σωτήρης Μυλωνάς

    Τα ποσοστά της επιδότησης θα πρέπει να συνδεθούν με την παραγωγικότητα, την εξωστρέφεια, την καινοτομία και την περιβαλλοντική διάσταση του έργου η οποία θα αποτυπώνεται όχι μόνο τεχνολογογικά άλλά με περιβαλλοντική – ενεργειακή μελέτη. Το ίδιο θα πρέπει να γίνει και στη σύνδεση της απασχόλησης. Η παραγωγικότητα θα πρέπει να συνδέεται με το επιχειρηματικό σχέδιο, τους εμπορικούς, τεχνολογικούς και περιβαλλοντικούς στόχους της επιχείρησης. Επίσης, θα πρέπει γίνει σύνδεση με τους κλάδους της οικονομίας που θα πρέπει να επενδύσει η Ελλάδα όπως λ.χ τουρισμός, ναυτιλία, οικολογική γεωργία, εξειδικευμένη μεταποίηση, υγεία. Με αυτό το σκεπτικό η πρόταση μου είναι το ύψος της επιδότησης να είναι και αυτό προϊόν αξιολόγησης με βάση την αίτηση της επιχείρησης. Τέλος η επιχείρηση θα πρέπει να παρακολουθείται ως προς το επιχειρηματικό της σχέδιο αλλά και να υποχρεώνεται για την εκπόνηση του μέχρι την απόσβεση της επένδυσης λογιστικά και οικονομικά. Με τον τρόπο αυτό θα αποκτηθεί επιχειρηματική κουλτούρα και εμπειρία.

  • Τα φωτοβολταϊκά (παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταΪκά συστήματα) συμπεριλαμβάνονται στις επιχορηγούμενες δραστηριότητες και με τι ποσοστό; 40% όπως πριν;

  • 16 Μαΐου 2010, 18:18 | Ταρχανίδης Ιωάννης

    Τα ποσοστά της κρατικής ενίσχυσης είναι αποτρεπτικά για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις και επιπροσθέτως για τις καινοτόμες ιδέες.
    Η καινοτομία προυποθέτει επένδυση που απαιτεί διετία ή ακόμη και τριετία για την απόδοσή της. Σε περίπτωση που το ενδιαφέρον προκύψει από τις μεγάλες επιχειρήσεις θα είναι για πάγια (κτήρια, εξοπλισμό κ.α) που απλά μεγαλώνει έμεσα το μετοχικό κεφάλαιο και την ισχύ της εταιρείας να δανειστεί. Άρα εξωστρέφεια και δημιουργία θέσεων εργασίας την ξεχνάμε και πάμε για μεγιστοποίηση της κεφαλαιακής θέσης των επιχειρήσεων.
    Η καινοτομία και η έρευνα που οδηγούν σε εφαρμογή νέων τεχνολογιών και στοιχειοθετούν ανάπτυξη Ελληνικού τύπου (με σπουδαία μυαλά και ικανότατο έμψυχο δυναμικό) δεν θα υπάρξουν από τις μεγάλες επιχειρήσεις αλλά από start-up και νέους επιστήμονες που δεν έχουν ιδία κεφάλαια σε ρευστό αλλά σε ικανότητες και μεράκι.
    Αναπτυξιακός με 40% ενίσχυση για όλες τις μορφές σχημάτων και επιχειρηματικών σχεδίων, οδηγεί σε απλό φούσκωμα των μετοχικών κεφαλαίων, χτίσιμο παγίων και ξεφούσκωμα με το πέρας της πενταετίας και της απόσβεσης της επένδυσης. Το μόνο που μένει είναι μερικά ακόμα κτήρια φαντάσματα σε ΒΙ.ΠΕ. της περιφέρειας.
    Ας μη χάσετε και αυτήν την ευκαιρία, μπορεί να είναι η τελευταία μας.