Τομές του Νέου Αναπτυξιακού Νόμου

  • Βαθμολόγηση επενδυτικών προτάσεων βάσει συγκεκριμένων ποιοτικών χαρακτηριστικών

Kάθε επιχειρηματική πρόταση αθροίζει μόρια βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων

  • Ανταγωνιστικότητα, ποιότητα και εξωστρέφεια
  • Πράσινη Επιχειρηματικότητα
  • Αναδιάρθρωση, απασχόληση και ισόρροπη ανάπτυξη
  • Νόμος – Πλαίσιο

–     Επιλέξιμες όλες οι δραστηριότητες ανεξαρτήτως κλάδου πλην αυτών που ρητά εξαιρούνται από την Εθνική ή την Κοινοτική Νομοθεσία

  • Νέα, απλοποιημένη διαδικασία υποβολής, αξιολόγησης και έγκρισης επενδυτικών σχεδίων
  • Σύσταση Επενδυτικού Συμβουλίου που εποπτεύει την εφαρμογή του νόμου και θα εισηγείται βελτιώσεις και αλλαγές για προσαρμογή στις εκάστοτε νέες προκλήσεις
ΠρινΝέων Αναπτυξιακών Νόμων
Έλλειψη σαφούς χρονοδιαγράμματος και προυπολογισμούΥποβολή προτάσεων κάθε 6 μήνες.  Σαφής προσδιορισμός πόρων
Πολύπλοκο σύστημα βαθμολογίας

Χαμηλό ελάχιστο αποδεκτό οριο

Σύστημα συγκριτικής αξιολόγησης

Ιεράρχηση

Επιλογή επενδυτικών σχεδίων μέχρι εξάντλησης  πόρων

Καθυστερήσεις αξιολόγησης και χρηματοδότησηςΣύστημα απλοποίησης

Επιτάχυνση – Διαφάνεια

Αμεροληψία

  • ·         Η περαιτέρω εξειδίκευση της βαθμολόγησης των κριτηρίων θα πρέπει να γίνει με τρόπο ώστε να περιορίζεται η υποκειμενικότητά της.
    Επισημαίνεται ότι, η συγκριτική αξιολόγηση των Επενδυτικών Σχεδίων θα έχει θετική συνεισφορά στην αντικειμενικότητα της διαδικασίας αξιολόγησης μόνον εφόσον στηριχθεί σε συγκεκριμένα benchmarks (π.χ. ανά κλάδο) και συντελεστές εξισορρόπησης των χαρακτηριστικών ανόμοιων επενδύσεων. Για παράδειγμα δύο επενδυτικά σχέδια από τελείως διαφορετικούς τομείς της οικονομίας (κτηνοτροφική μονάδα & εταιρεία ανάπτυξης βιομηχανικών πρωτοτύπων) με την ίδια συνολική βαθμολογία δεν είναι δυνατόν σε καμία περίπτωση να αντιμετωπιστούν απόλυτα με τον ίδιο τρόπο.
    ·         Προσοχή θα πρέπει να δοθεί σε επιμέρους κριτήρια τα οποία δημιουργούν επικαλύψεις (είναι αλληλοτροφοδοτούμενα) όπως:
    P            Συνολική Προστιθέμενη Αξία / Ύψος Επένδυσης / Καθετοποίηση Οικονομικής Δραστηριότητας
    P            Κεφαλαιουχική Βάση Επιχείρησης / Ύψος Ίδιας Συμμετοχής
    ·         Απαραίτητη είναι η θέσπιση on / off κριτηρίων και προβλέψεων για υποχρεωτική υλοποίηση απαραίτητων δράσεων-δαπανών, όπως:
    P            Δυνατότητα καταβολής της Ίδιας Συμμετοχής (με εξορθολογισμό – προτυποποίηση της απαιτούμενης τεκμηρίωσης, αφού η απαίτηση που εφαρμόζεται σήμερα και προϋποθέτει ελάχιστο μέσο εξαμηνιαίο υπόλοιπο καταθέσεων κρίνεται ιδιαίτερα περιοριστική έως ανέφικτη).
    P            Δυνατότητα συνολικής χρηματοδότησης του Επενδυτικού Σχεδίου, λαμβανομένης υπόψη της καθυστέρησης στην καταβολή της ενίσχυσης της επιχορήγησης. Προς το σκοπό αυτό θα πρέπει να διερευνηθεί η δυνατότητα υποστήριξης της χρηματοδότησης αυτής από το χρηματοπιστωτικό σύστημα.
    P            Διασφάλιση της Βιωσιμότητας του Επενδυτικού Σχεδίου.
    P            Εξασφάλιση των Ελαχίστων προϋποθέσεων / δικαιολογητικών που τεκμηριώνουν την λήψη των απαραίτητων εγκρίσεων και αδειών λειτουργίας.
    P            Πρόβλεψη για υποχρεωτική υλοποίηση συγκεκριμένων δράσεων (ανάλογα με την δραστηριότητα) που αφορούν σε:
    –         Προστασία Περιβάλλοντος
    –         Εξοικονόμηση Ενέργειας ή / και Αξιοποίηση ΑΠΕ
    –         Εξοικονόμηση / Ανακύκλωση Υδάτινων Πόρων
    –         Βέλτιστη Αξιοποίηση Πόρων – Ανακύκλωση Υλικών
    P            Εφαρμογή Προτύπων Διασφάλισης Ποιότητας, Περιβαλλοντικής Προστασίας, Υγιεινής και Ασφάλειας ή / και Διαχείρισης της Ασφάλειας των Τροφίμων (ανάλογα με την δραστηριότητα)
    ·         Πολύ θετική κρίνεται η εισαγωγή της έννοιας Νόμος – Πλαίσιο αφού διευρύνει το πεδίο εφαρμογής του Νόμου και σταματά την συνεχή προσπάθεια ερμηνείας των επιλέξιμων επενδυτικών σχεδίων όπως ορίζετο  με τον Ν. 3299/2004.
    ·         Απαραίτητη κρίνεται η  αύξηση του ελάχιστου ορίου βαθμολογίας για άμεση έγκριση, αφού το προηγούμενο όριο των 40 βαθμών κρίνεται ιδιαίτερα χαμηλό.
    ·         Επίσης, απαιτείται αναδιοργάνωση των υπηρεσιών Υποδοχής, Αξιολόγησης / Ελέγχου – Καταβολής των ενισχύσεων (με έμφαση στη διασφάλιση επαρκών ανθρωπίνων πόρων σε ότι αφορά τις αρμοδιότητες  εξειδίκευσης όρων και προϋποθέσεων ένταξης επιμέρους Επενδυτικών Σχεδίων, καθώς και της αναγκαίας επικαιροποιήσης και προσαρμογής τους στις αλλαγές του επιχειρηματικού περιβάλλοντος).
    ·         Ταυτόχρονα είναι απαραίτητη η προτυποποίηση διαδικασιών με παράλληλη εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού και διασφάλιση της ομοιογενούς εφαρμογής σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο.
    ·         Απαραίτητη κρίνεται επίσης η βελτίωση / αναβάθμιση του Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων και η αξιοποίησή του για την διασφάλιση της αντικειμενικότητας και διαφάνειας, αλλά και την επιτάχυνση των διαδικασιών αξιολόγησης και ελέγχου των επενδυτικών σχεδίων.
    ·         Η ιεράρχηση των επενδυτικών σχεδίων θα πρέπει να γίνεται και σε επίπεδο ζώνης / μεγέθους επενδυτικού σχεδίου, ώστε να αποφεύγεται η τυχόν δημιουργία μη επιθυμητής συγκέντρωσης των ενισχύσεων.
    ·         Έμφαση θα πρέπει να δοθεί   στις διαδικασίες συνεχούς αξιολόγησης της εφαρμογής για την λήψη διορθωτικών μέτρων (σχετικές προβλέψεις σε προηγούμενους Αναπτυξιακούς Νόμους παρέμειναν ουσιαστικά ανενεργές).
    ·         Το Επενδυτικό Συμβούλιο (η οποιαδήποτε άλλη δομή με αυτή την αρμοδιότητα) θεωρείται πολύ χρήσιμο για την συνεχή επικαιροποίηση των προβλέψεων του ΝΑΝ. Η αρμοδιότητα θα πρέπει να επεκταθεί στην αναπροσαρμογή όλων των άρθρων του ΝΑΝ και όχι απλά στην παρακολούθηση των κορεσμένων τομέων και την εξαίρεσή τους από το ΝΑΝ. Θα πρέπει να εξετάζονται και να εισάγονται νέα χρηματοδοτικά εργαλεία (π.χ.JEREMY, JESSICA) για τη διευκόλυνση της ιδιωτικής συμμετοχής, να πριμοδοτούνται νέες μορφές επενδύσεων που ενδεχομένως να αναδειχθούν στην πάροδο του χρόνου και να αναπροσαρμόζονται οι διαδικασίες εφόσον διαπιστωθούν καθυστερήσεις και αποκλίσεις από τον αρχικό σχεδιασμό.
    ·         Τέλος, προτείνεται η ανάθεση της αξιολόγησης των Επενδυτικών Σχεδίων προϋπολογισμού άνω των 5 εκ. € σε εξωτερικούς αξιολογητές – νομικά πρόσωπα, κατά το πρότυπο των Ειδικών Επενδυτικών Σχεδίων του Ν. 2234/94.

  • 25 Μαΐου 2010, 20:20 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΙΤΣΙΚΑΣ, ΑΤΛΑΝΤΙΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ Α.Ε.

    <!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:»Cambria Math»; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:161; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:»»; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:»Times New Roman»,»serif»; mso-fareast-font-family:»Times New Roman»;} p.MsoFooter, li.MsoFooter, div.MsoFooter {mso-style-priority:99; mso-style-link:»Υποσέλιδο Char»; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; tab-stops:center 207.65pt right 415.3pt; font-size:12.0pt; font-family:»Times New Roman»,»serif»; mso-fareast-font-family:»Times New Roman»;} span.Char {mso-style-name:»Υποσέλιδο Char»; mso-style-priority:99; mso-style-unhide:no; mso-style-locked:yes; mso-style-link:Υποσέλιδο; mso-ansi-font-size:12.0pt; mso-bidi-font-size:12.0pt;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} –>

    /* Style Definitions */
    table.MsoNormalTable
    {mso-style-name:»Κανονικός πίνακας»;
    mso-tstyle-rowband-size:0;
    mso-tstyle-colband-size:0;
    mso-style-noshow:yes;
    mso-style-priority:99;
    mso-style-qformat:yes;
    mso-style-parent:»»;
    mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
    mso-para-margin:0cm;
    mso-para-margin-bottom:.0001pt;
    mso-pagination:widow-orphan;
    font-size:10.0pt;
    font-family:»Times New Roman»,»serif»;}

    1. Εισαγωγή:

    Στις αρχές του 2010, η Ελληνική Οικονομία, εξαιτίας του νέου διαμορφωμένου παγκόσμιου περιβάλλοντος βρίσκεται σε ένα εξαιρετικά κρίσιμο σταυροδρόμι.
    Η διαμόρφωση πολιτικής ενίσχυσης επενδύσεων θα κρίνει όσο ποτέ άλλοτε την αναπτυξιακή πορεία της χώρας στην κρίσιμη αυτή περίοδο, αποτελώντας ένα κύριο εργαλείο εξόδου από τη δυσμενή οικονομική συγκυρία.
    Αναλύοντας τις μελέτες διεθνών οργανισμών, καθώς και τις επιδόσεις ιδιαίτερα ανταγωνιστικών εξαγωγικών χωρών, παρατηρείται η στροφή τόσο νέων όσο και παραδοσιακών κλάδων της οικονομίας προηγμένων βιομηχανικών χωρών σε τομείς υπηρεσιών ή προϊόντων ή δραστηριοτήτων εντάσεων γνώσης.
    Το κύριο ζητούμενο της ελληνικής κοινωνίας είναι πλέον ο συντονισμός όλων των δράσεων, πρωτοβουλιών και εμπλεκόμενων φορέων με γνώμονα τη στροφή του παραγωγικού ιστού της χώρας σε κοινωνία παραγωγής εντάσεως γνώσης, με στόχο την επιβίωση και τη μετέπειτα ανάδειξή της στο παγκόσμιο ανταγωνιστικό οικονομικό γίγνεσθαι.

    2. Στόχος:

    Η δημιουργία ενός Αναπτυξιακού Νόμου, ο οποίος πέρα της ενίσχυσης παραδοσιακών επενδυτικών ενεργειών (κτιριακές εγκαταστάσεις, μηχανολογικός εξοπλισμός κ.ά.), να είναι σε θέση να ενισχύσει και νέες κατηγορίες κυρίως άυλων ενεργειών, με στόχο τη μεταστροφή των επιχειρήσεων, από επιχειρήσεις εντάσεως πρωτογενούς, δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα, σε επιχειρήσεις εντάσεων γνώσης, ικανές να παρέχουν νέα ανταγωνιστικά προϊόντα ή υπηρεσίες.
    Απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη των παραπάνω, είναι το γεγονός σύνδεσης του νέου αναπτυξιακού νόμου με τα διάφορα ταμεία χρηματοδότησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης με επιπρόσθετους κανονισμούς χρηματοδότησης εκτός του κανονισμού χρηματοδότησης περιφερειακής ανάπτυξης, όπως π.χ. του κανονισμού Έρευνας και Τεχνολογίας ή του κανονισμού περιβάλλοντος, έτσι ώστε να μπορούν να ενισχύονται σημαντικές άυλες δαπάνες οι οποίες ήταν μη επιλέξιμες για χρηματοδότηση έως σήμερα.

    3. Προτάσεις:

    Οι συγκεκριμένες προτάσεις για τη διαμόρφωση του νέου Αναπτυξιακού Νόμου αναλύονται ως εξής:

    – Δυνατότητα ενίσχυσης επιχειρηματικών σχεδίων υφιστάμενων ή νέων ή υπό ίδρυση επιχειρήσεων, για τη δημιουργία νέων προϊόντων ή υπηρεσιών (π.χ. μεταποιητική εταιρεία παραγωγής κουφωμάτων να παρέχει νέες υπηρεσίες εξοικονόμησης ενέργειας σε κτίρια ή να κατασκευάζει υάλινες προσόψεις κτιρίων με ενσωματωμένα φωτοβολταϊκά στοιχεία). Η συγκεκριμένη κατηγορία επενδύσεων θα μπορούσε να εφαρμοσθεί σε όλους τους τομείς οικονομικής δραστηριότητας (γεωργία, μεταποίηση, τουρισμός, υπηρεσίες, εμπόριο). Επιπλέον η προτεινόμενη κατηγορία επενδύσεων δε θα σχετίζεται με την υφιστάμενη κατηγορία καινοτομικών προϊόντων ή υπηρεσιών, η οποία προϋπάρχει σε όλους τους προγενέστερους αναπτυξιακούς νόμους.
    – Δυνατότητα ενίσχυσης επενδυτικών σχεδίων δημιουργίας προϊόντων ή υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης (web2.0) και γενικότερα διαδικτυακών υπηρεσιών.
    – Δυνατότητα ενίσχυσης ανάπτυξης νέων προϊόντων, ή υπηρεσιών οι οποίες θα προορίζονται για την κινητή τηλεφωνία (π.χ. marketing, banking, navigation, health, e-advertising κ.α.)
    – Δυνατότητα ενίσχυσης επενδύσεων οι οποίες θα προσδίδουν ιδιαίτερη προστιθέμενη αξία στην Ελλάδα στον τομέα της πράσινης ανάπτυξης, μέσω της παραγωγής συγκεκριμένων προϊόντων ή υπηρεσιών (π.χ. ανάπτυξη και κατασκευή ανεμογεννητριών, φωτοβολταϊκών πάνελ, ηλιοθερμικών πάνελ, κατόπτρων, εξοπλισμού γεωθερμίας, βιομάζας, βοηθητικού εξοπλισμού λειτουργίας, κ.α.)
    – Ενεργοποίηση των διατάξεων για τα θεματικά πάρκα.
    – Δυνατότητα ενίσχυσης σημαντικών επενδύσεων δημιουργίας αποθηκευτικών χώρων σε συγκεκριμένες χωροθετημένες περιοχές, οι οποίες σε συνδυασμό με τα υφιστάμενα δίκτυα του μητροπολιτικού συγκροτήματος του Νομού Θεσσαλονίκης (λιμάνι, σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο, αεροδρόμιο), θα μπορούν να αναλάβουν τη διακίνηση και τη διαχείριση των εμπορευμάτων στην ευρύτερη περιοχή της Βαλκανικής.
    – Κατάργηση των κριτηρίων του προσωπικού και του διαχωρισμού των επιχειρήσεων σε νέες και παλιές στον κλάδο πληροφορικής και των επενδυτικών σχεδίων ανάπτυξης λογισμικού.
    – Δυνατότητα ενίσχυσης επενδυτικών σχεδίων για την ανάπτυξη πρωτοτύπων προϊόντων ή υπηρεσιών, καθώς επίσης και για την ενίσχυση των προπαρασκευαστικών ενεργειών (μελέτη έρευνας αγοράς, κατοχυρώσεις δικαιωμάτων, δημιουργία εμπορικών συμφωνιών διάθεσης και υποστήριξης, προσαρμογή στις ιδιαίτερες συνθήκες των τοπικών αγορών κ.ά.), για την προώθηση των συγκεκριμένων προϊόντων στην αγορά.
    – Δυνατότητα ενίσχυσης επενδυτικών σχεδίων για την παροχή τεχνογνωσίας και επίβλεψης (coaching), από εταιρείες του εξωτερικού στις ελληνικές επιχειρήσεις (του ίδιου ή όμορων κλάδων), με στόχο τη βελτίωση του ενδοεπιχειρησιακού περιβάλλοντος των τελευταίων για την επίτευξη εξαγωγών σε μεσοπρόθεσμη βάση.
    – Δυνατότητα χρηματοδότησης επενδυτικών σχεδίων εξαγωγικών επιχειρήσεων (έσοδα 20% από εξαγωγές κατά μέσο όρο την τελευταία τριετία σε σχέση με το σύνολο των εσόδων της επιχείρησης).
    – Η διαδικασία φορολογικής απαλλαγής να συνοδεύεται από την υποβολή επιχειρηματικού σχεδίου το οποίο να τεκμηριώνει την επένδυση.
    – Η διαγωνιστική αξιολόγηση των επενδυτικών προτάσεων να πραγματοποιείται ανάμεσα σε προτάσεις του ίδιου κλάδου ή δραστηριότητας και όχι ανάμεσα στο σύνολο των υποβληθέντων προτάσεων.

    Σε όλες τις παραπάνω προτάσεις, η ενίσχυση των επιλέξιμων δαπανών εκτός των συμβατικών (κτίρια, εξοπλισμός) θα πρέπει να συμπεριληφθούν και οι ακόλουθες:

    – Οι ενισχυόμενες δαπάνες εκτός των κλασικών παγίων, δύνανται να είναι: η μισθοδοσία του προσωπικού υφιστάμενων ή νέων της ομάδας έργου των επιχειρήσεων για τη δημιουργία του νέου προϊόντος ή υπηρεσίας, τα έξοδα ταξιδιών για συμμετοχή ή για επίσκεψη σε σχετικές εκθέσεις, η πιστοποίηση με κατάλληλα πρότυπα ή σήματα ποιότητας, οι δαπάνες μεταφοράς τεχνογνωσίας ή δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας, οι αμοιβές συμβουλευτικών υπηρεσιών για τη δημιουργία τεχνικών προδιαγραφών, ερευνών αγοράς, παροχής ειδικευμένων γνώσεων, μετάδοσης γνωστικής εμπειρίας και συνεχής παρακολούθηση (coaching), franchising, παροχής υπηρεσιών υποβοήθησης εξαγωγών, κ.α.
    – Για τις επιχειρήσεις Πληροφορικής και Ανάπτυξης Λογισμικού, να δίνεται η δυνατότητα της ενίσχυσης αγοράς επαγγελματικού ακινήτου στην Τεχνόπολη Θεσσαλονίκης.

    Επιπρόσθετα, θα πρέπει ταυτόχρονα με την ενεργοποίηση του νέου αναπτυξιακού νόμου από το Ελληνικό κοινοβούλιο να υπογραφούν άμεσα και οι σχετικές υπουργικές αποφάσεις που θα αποσαφηνίζουν και θα ενεργοποιούν την υποβολή αιτημάτων από τους επενδυτές. Οι υπουργικές αποφάσεις θα πρέπει να ετοιμαστούν μαζί με τον νέο αναπτυξιακό νόμο και να τον συνοδεύουν επισυναπτόμενες.

  • 23 Μαΐου 2010, 13:22 | ΜΑΚΗΣ

    ΑΣ ΥΠΟΘΕΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΞΕΜΠΛΕΚΕΤΕ ΜΕ ΤΙΣ 3.438 ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΛΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΟΥ ΕΧΕΤΕ ΣΕ ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΑΡΧΙΖΕΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ.

    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ  ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗΣ ΣΕ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ:

    1.  ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΕΓΚΡΙΣΗ-ΕΚΤΑΜΙΕΥΣΕΙΣ ΜΕ ΡΗΤΑ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ    (ΛΙΓΩΝ   ΜΗΝΩΝ) ΠΟΥ ΘΑ ΤΗΡΟΥΝΤΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ ΜΕ ΠΟΙΝΕΣ ΥΠΕΡ   ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΗ ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΠΟΥ ΤΟΝ ΠΕΤΑΕΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΕΙ. ΑΛΛΩΣΤΕ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΑΛΙΟ ΝΟΜΟ ΥΠΗΡΧΑΝ ΡΗΤΑ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΤΗΡΗΘΗΚΑΝ ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΜΙΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΠΑΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΠΕΝΔΥΤΗ ΠΟΥ ΑΠΕΛΠΙΖΟΤΑΝ.
    2. ΚΑΘΕ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΟΚΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ Ο ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ ΝΑ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΟΥΣ ΤΟΚΟΥΣ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΠΟΥ ΤΡΩΝΕ ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ.
    3. ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΗ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΖΕΙ ΤΙΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΕΓΚΡΙΣΕΙΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΕΚΤΑΜΙΕΥΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΕ ΑΣΚΟΠΕΣ -ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΠΟΡΡΙΨΗΣ- ΠΟΛΥΜΗΝΕΣ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΕΣ ΠΑΛΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟ ΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑΣ.
    ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΖΕΙ ΤΙΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΑΔΕΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΕΚΤΑΜΙΕΥΣΗ.
    4.ΖΩΝΕΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ ΟΧΙ ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΤΑ ΝΟΜΟ ΚΑΘΩΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΝΟΜΟΙ ΠΛΟΥΣΙΟΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΟΜΟΙ ΥΠΟΑΝΑΠΤΥΚΤΟΙ ΣΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΕΙ ΑΥΞΗΜΕΝΟ ΚΙΝΗΤΡΟ.
    5. ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΡΑΦΕΙ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ 60 ΧΡΟΝΩΝ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΣΤΗΝ ΕΡΗΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ ΚΟΝΔΥΛΙΩΝ (ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΟ 15%) ΝΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ ΜΕΙΟΝΕΚΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΘΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ Η «ΞΑΚΟΥΣΤΗ» ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΖΩΝΤΑΝΕΨΟΥΝ ΞΕΧΑΣΜΕΝΟΙ ΤΟΠΟΙ. ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΝΟΜΟ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΑΝΙΣΣΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΑ ΠΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ 1.500 ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΦΤΑΣΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ 5-10 ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ.
    6.ΚΟΣΤΟΛΟΓΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΟΥ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΟΜΩΣ ΥΠΟΨΗ ΤΙΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΠΟ ΣΕ ΤΟΠΟ. ΑΛΛΟ ΚΟΣΤΟΣ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΟΤΑΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ η ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΜΕΓΑΛΗ ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΟΤΑΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΝΑ ΑΠΟΜΑΚΡΥΣΜΕΝΟ ΤΟΠΟ (ΝΗΣΙΩΤΙΚΟ η ΟΡΕΙΝΟ). ΤΟ ΙΔΙΟ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΛΗΣΙΕΣΤΕΡΟ ΑΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ).
    7. ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΟ ΣΧΗΜΑ ΜΕ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΝ ΕΚΧΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΘΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΟΠΟΙΑ ΤΡΑΠΕΖΑ ΑΚΟΥΣΕΙ ΓΙΑ ΔΑΝΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΤΗΝ ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ ΕΚ ΠΡΟΙΜΙΟΥ η ΖΗΤΑ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΕΣ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕΙΣ ΑΝΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ  ΜΕ ΤΟ ΥΨΟΣ ΤΗΣ ΔΑΝΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ.
    Τα προβλήματα που έχουν εντοπιστεί μέσα από την εφαρμογή και του προηγούμενου αναπτυξιακού είναι λίγα και συγκεκριμμένα (ταυτόχρονα ανυπέρβλητα και ανασταλτικά)  ωστε αν καταφέρετε να τα επιλύσετε είναι σίγουρο ότι ο νέος αναπτυξιακός θα δικαιώσει πλήρως την ονομασία του και εσείς την ιστορική σας ευθύνη απέναντι στη πατρίδα.
    Ο κάθε επενδυτής θα μπορεί να ξεκινάει την επένδυση του με όνειρα, μεράκι και ελπίδα και όχι με την αίσθηση του » που πάω να μπλέξω;»

    http://anaptyxiakos.blogspot.com/

  • 21 Μαΐου 2010, 02:06 | Γιώργος Χρυσοχοΐδης

    <!– /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:»»; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:»Times New Roman»; mso-fareast-font-family:»Times New Roman»; mso-ansi-language:EN-US;} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} –>

    /* Style Definitions */
    table.MsoNormalTable
    {mso-style-name:»Κανονικός πίνακας»;
    mso-tstyle-rowband-size:0;
    mso-tstyle-colband-size:0;
    mso-style-noshow:yes;
    mso-style-parent:»»;
    mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
    mso-para-margin:0cm;
    mso-para-margin-bottom:.0001pt;
    mso-pagination:widow-orphan;
    font-size:10.0pt;
    font-family:»Times New Roman»;
    mso-ansi-language:#0400;
    mso-fareast-language:#0400;
    mso-bidi-language:#0400;}

    Η εμπειρία μου σαν μελετητής σε πολλά είδη προγραμμάτων , δείχνει ότι η τροχοπέδη στην σύνταξη , αξιολόγηση , υλοποίηση και στον έλεγχο βρίσκεται στις εννοιολογικές ασάφειες τόσο των κριτηρίων (π.χ. καινοτομία ) , σε κάποιους ορισμούς (π.χ ορισμός των logistics στον 3299/04) , σε αρκετές παραπομπές που δημιουργούνται ή εμφανίζονται στη πορεία εφαρμογής του νόμου καθώς και στον κυκεώνα των απαιτούμενων αδειοδοτήσεων . Αυτό δημιουργεί ανάγκες ερμηνειών και οι ερμηνείες «εστίες» γραφειοκρατίας , όπου στη συνέχεια παρεισφρύει η αδιαφάνεια και ενδεχομένως και η διαπλοκή.
    Ως εκ τούτου προτείνεται η όσο το δυνατόν σαφής διατύπωση των κριτηρίων, των ορισμών κ.λ.π. χωρίς υπερβολές (π.χ. κριτήριο καινοτομίας στην γυναικεία επιχειρηματικότητα του ΕΟΜΕΧ ή το αντίθετο – υπόδειγμα ασάφειας, ο ορισμός της καινοτομίας στη Α΄Δράση των ΠΕΠ/ΕΣΠΑ ) και τα οποία πρέπει να αριθμοποι-ούνται και ποσοτικοποιούνται για να είναι απολύτως αντικειμενικά ώστε ο αξιολογητής να κάνει απλά διαπιστώσεις και όχι κρίση ή ερμηνεία , ενώ παράλληλα η τεκμηρίωση του μελετητή να εστιάζεται στο αριθμητικό αποτέλεσμα και όχι σε περιγραφικές «σάλτσες» .
    Ακόμη η επικαιροποίηση των οικονομικών στοιχείων (π.χ. ίδια συμμετοχή) που ζητούν οι αξιολογητές κατά την αξιολόγηση πρέπει να εκλείψει και να περιορίζονται στα νομίμως υποβαλλόμενα στοιχεία κατά το χρόνο υποβολής. Εκτός εάν ο νόμος προβλέπει αρχικά σχετική υπεύθυνη δήλωση για την προσκόμιση των απαραίτητων στοιχείων κατά την αξιολόγηση, η μη προσκόμιση των οποίων θα αποτελεί λόγω απόρριψης.
    Τέλος η συγκριτική αξιολόγηση, πέραν των άλλων , κινδυνεύει να κατευθύνει τα προγράμματα σε εύκολες επενδύσεις (= αυτές που εύκολα μπορούν να πληρούν τα περισσότερα κριτήρια ) και θα αφήνει απ’ έξω κάποιες άλλες ,σημαντικές για την ανάπτυξη της οικονομίας και εξασφάλισης συναλλάγματος αλλά δύσκολες ως προς το στήσιμο της πρότασης αφού λόγω της φύσεως της δραστηριότητας τους θα υστερούν έναντι των πρώτων στην βαθμολογία , (τυχαίο παράδειγμα, η παραγωγή λογισμικών και εφαρμογών τεχνολογίας σε σύγκριση με έναν π.χ. μεταποιητή που κατασκευάζει καλούπια για την βιομηχανία ) .

    Ευχαριστώ πολύ .

  • 20 Μαΐου 2010, 15:03 | Μπούζας Θεόδωρος

    Στις τομές του νέου αναπτυξιακού που έχουν ξεχαστεί και στον προηγούμενο είναι τι γίνεται με τις επενδύσεις που εισάγουν συνάλλαγμα από το εξωτερικό.

    Και το θέμα αυτό δεν αφορά μόνο τις μεγάλες επενδύσεις και αυτούς που έχουν την δυνατότητα να βλέπουν υπουργούς και όχι μόνο και οι υπουργοί να τρέχουν να τους δουν πρώτοι αυτοί και να κάνουν βαρύγδουπες και ανεφάρμοστες όπως αποδείχθηκε δηλώσεις και δεσμεύσεις.

    Αφορά και στην προσέκλυση ή στασιμότητα επενδύσεων από μεσαίους ή μικρούς επενδυτές που φέρνουν συνάλλαγμα .

    Υπάρχει πολιτική για αυτό. Προβλέπεται τίποτε στον αναπτυξιακό νόμο ως κίνητρο προσέλκυσής τους.  Καλά τα λόγια στις τηλεοράσεις αλλά στην πράξη πόσο απέχουμε και πιός λογοδοτεί για τα αποτελέσματα.

    Υπάρχει επένδυση ήδη που ο επενδυτής εισάγει 2.000.000 Δολλάρια για επένδυση και αυτή περιμένει τη σειρά της στον αναπτυξιακό νόμο εδώ και δύο χρόνια περίπου και η χώρα μας  ψάχνει να βρεί δανεικά με τον τρόπο που γνωρίζουμε όλοι.

    Πως μπορούμε να πειστούμε ότι παρά τις καλές σας προθέσεις θα αλλάξει κάτι μόνο με χαρτιά και νέους νόμους.
    Πάρτε επιτέλους αυτοί που πρέπει τις ευθύνες σας  να βρείτε λύσεις και να έχετε αποτέλεσμα. Αν δεν πετύχει αφήστε τις καρέκλες σας γιατί σίγουρα υπάρχουν πολυ 
    καλύτεροι από εσάς .

     

  • 20 Μαΐου 2010, 11:41 | ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ ΣΟΦΙΑ

    Λειτουργώτας ως υπεύθυνη τμήματος Ανάπτυξης Προγραμμάτων τα τελευταία 9 έτη (στον δημόσιο τομέα) έχω να κάνω τις εξής παρατηρήσεις σε ότι αφορά τις τομές του νέου αναπτυξιακού νόμου:
    Προβλέπεται με την τροποποίηση να ενταχθούν όλοι οι τομείς δραστηριότητας πλην αυτών που εξαιρούνται από την εθνική και κοινοτική νομοθεσία.
    Χωρίς να γίνεται ειδική μνεία για τις δραστηριότητες αυτές, το πιθανότερο είναι να συμπεριληφθούν και δραστηριότηρητες που μέχρι τώρα εξαιρούνταν πχ όλος ο κλάδος της εμπορίας και της παροχής υπηρεσιών. Εν ολίγοις μετατρέπουμε τον αναπτυξιακό νόμο σε ΠΕΠ (πριφερειακό επιχειρησιακό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ), την στιγμή που περισσότερο από ποτέ ο επενδυτικός νόμος επιβάλλεται να λειτουργήσει ως μοχλός ανάπτυξης της οικονομίας, ενισχύοντας μόνο τους τομείς που μπορούν να προσδώσουν προστειθέμενη αξία και πλούτο στην τοπική οικονομία, δηλαδή μεταποίηση παραγωγή προιόντων πρωτογενούς τομέα, τουρισμός, ενέργεια και κάποιες δραστηριότητες υψηλής τεχνολογίας.  Ενδεχόμενη ενίσχυση και λοιπών κλάδων πέραν των προαναφερομένων θα επιφέρει νέα συρρίκνωση του κλάδου της μεταποίησης, σε μια χώρα που όλοι γνωρίζουμε ότι κανείς πλέον δεν παράγει παρά μόνο προσφέρει υπηρεσίες.
    Ο νέος αναπτυξιακός νόμος πρέπει να διαφοροποιηθεί και να ενισχύει κλάδους που θα αποτελέσουν την ατμομηχανή της οικονομίας επιδοτώντας τους μάλιστα με υψηλότερα ποσοστά σε σχέση με άλλους (κλάδους).
    Σε ότι αφορά τη υποβολή των προτάσεων 2 φορές τον χρόνο (κάθε εξάμηνο) και όχι καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, θεωρώ ότι δεν κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση γιατί θα επιφέρει καθυστερήσεις σε ώριμες επενδυτικές προτάσεις.
    Η επιβολή συστήματος συγκριτικής αξιολόγησης δεν διασφαλίζει την ταχύτητα αξιολόγησης των προτάσεων και την αντικειμενικότητα της αξιολόγησης αφού ανόμοιες επενδύσεις θα καλούνται να αξιολογηθούν από το ίδιο σύστημα.
    Τέλος είναι αδύνατον να σχολιαστούν τα μέτρα για την απλοποίηση του συστήματος, επιτάχυνση, διαφάνεια και αμεροληψία καθόσον είναι γενικευμένα και δεν γίνεται επίκληση με ποιον ακριβώς τρόπο θα επιτευχθούν.  

  • 20 Μαΐου 2010, 08:50 | ΝΕΔΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ

    Στον νέο Αναπτυξιακό Νόμο  θα πρέπει να αναφέρεται με σαφήνεια ποιες δραστηριότητες ενισχύονται και ποιες εξαιρούνται. Θα ήταν εξαιρετικό στην κρίσιμη αυτή περίοδο που διανύουμε, κάθε δραστηριότητα (πχ εκπαιδευτήρια, υπηρεσίες, κλπ) που διατηρεί ή πρωτίστως δημιουργεί και διατηρεί σε βάθος χρόνου (τουλάχιστον 3 χρόνια) ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ παντός είδους, θα πρέπει να ενισχύεται. Και μάλιστα στα κριτήρια αξιολόγησης, να μετρά σε σημαντικό βαθμό ο αριθμός των θέσεων εργασίας.
     
     
     

  • 19 Μαΐου 2010, 21:25 | ΜΑΚΗΣ

    ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΝΑ ΛΥΘΕΙ ΑΠΟΤΕΛΕΙ Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΦΠΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ.
    ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΕΓΩ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΚΑΤΙ (να φυλαγόμαστε  κιόλας)  ΑΛΛΑ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΟΤΙ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΥΝΟΕΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗ ΜΕ ΕΠΙΟΡΚΟΥΣ ΕΦΟΡΙΑΚΟΥΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΟΥΝ ΕΠΙΤΗΔΕΣ ,ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ, ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΤΟ ΦΠΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΝΑΓΚΑΣΟΥΝ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΕΠΕΝΔΥΤΗ ΝΑ ΥΠΟΚΥΨΕΙ ΣΤΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΠΟΥ ΞΕΡΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ :  » ΔΩΣΕ ΤΟ 10 % ΓΙΑ ΝΑ ΣΟΥ ΤΟ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΜΕ «.
    ΑΚΟΜΗ ΟΔΗΓΕΙ ΤΟΥΣ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΠΕΛΠΙΣΙΑ ΚΑΘΩΣ ΤΑ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΟΣΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΦΠΑ ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΣΑΝ ΤΟΥΣ ΣΤΡΑΓΓΑΛΙΖΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΩΜΗ ΤΩΝ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΩΝ.
    ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΜΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΣΙΓΑ ΣΙΓΑ ΚΑΙ ΑΡΓΑ ΤΟ ΣΥΜΨΗΦΙΖΕΙ.
    ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΜΩΣ ΜΕ ΜΙΑ ΝΕΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ Η ΟΠΟΙΑ ΜΕΧΡΙ  ΝΑ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΜΨΗΦΙΣΕΙ ΤΑ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΟΣΑ ΦΠΑ (ενδεικτικά μια επένδυση 2.000.000 πληρώνει φπα 460.000) ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ.
    ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ Η ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΦΠΑ ΣΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ.

    http://anaptyxiakos.blogspot.com/

  • 19 Μαΐου 2010, 14:26 | TIGKILHS G

    Συμφωνω με τις παρατηρησεις που κάνουν κι άλλοι οτι ο νόμος πρεπει να προσδιδει ευελιξία άρα συνεχής διαδικασία υποβολης σχεδίων.
    2η παράμετρος η επιτάχυνση των διαδικασίων. Αυτό μπορεί μόνο να γίνει με την ανάληψη της ευθύνης του τεχνικού ή οικονομικού συμβούλου (που υποχρεωτικά θα πρέπει να εινια γραμμενοι στο μητρώο των μελετητών και σε σχετικό επιμελητηριο) ώστε να εχουν άμεσες κυρώσεις σε περίπτωση υποβολής ψευδών και παραπαλνητικών στοιχείων (πχ αφαίρεση άδειας ασκησης επαγγέλματος ή μελετητικού πτυχίου) Χαρακτηριστικά οι περιβαλλοντικές μελέτες τύπου β4 δεν μπορεί να εξαιρούνται από την υποχρέωση ύπαρξης μελετητικού πτυχίου.
    Σε κάθε περίπτωση η άδεια δηλ. θα χορήγείται με ευθύνη του σύμβουλου που θα είναι υπεύθυνος έναντι του επενδυτή για τυχόν εμπλοκή του σχέδιου μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Ετσι σε όλους τους τομείς θα τρέξουν οι επενδύσεις και δεν θα χρειάζεται πουθενά γρηγορόσημο , παράλληλα θα πολλαπλασιαστεί η αγορά εργασίας σε ιδιώτες μελετητές και οι θέσεις εργα΄σίας σε ανάλογα γραφεία. Τ ο κράτος θα κάνει με τους ελέγχους όχι υπο πίεση αλλά θα έχει κάθε δικαίωμα χωρίς αποζημίωση να σταματήσει οποιαδήποτε επένδυση υλοποιείται παράνομα έστω και εκ των υστέρων.

  • Οι δαπάνες θα είναι επιλέξιμες από πότε;
    Από την ημερομηνία «προκήρυξης» κάθε κύκλου, οπότε θα είναι και γνωστά τα διαθέσιμα κονδύλια; Από την ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής της πρότασης για χρηματοδότηση; Από την ημερομηνία έγκρισης της υπαγωγής της πρότασης στις διατάξεις του νόμου;
     
    Σχετικά με τη χρηματοδότηση «ΟΛΩΝ» των δραστηριοτήτων από τον ΝΑΝ, εκτός από αυτές που εξαιρεί ο ίδιος (και φυσικά οι εθνικοί και κοινοτικοί κανονισμοί, όπως π.χ. τα ναυπηγεία), θα ήταν χρήσιμο να ανακοινωθούν άμεσα ποιες θα εξαιρεί.
    Επ’ αυτού σημειώνω ότι πρέπει να πάψει να θεωρούνται «παραγωγικές» και άξιες χρηματοδότησης ουσιαστικά μόνο οι επενδύσεις στη μεταποίηση και τον τουρισμό (και δευτερευόντως στη γεωργία). Δεν είναι μόνο αυτές που απαιτούν σημαντικές επενδύσεις σε εγκαταστάσεις-εξοπλισμό, ούτε και οι μόνες που προσφέρουν στην εθνική οικονομία θέσεις εργασίας και προστιθέμενη αξία.
    Οι τομείς του εμπορίου-δικτύων διανομής, ηλεκτρονικού εμπορίου και λοιπών υπηρεσιών (π.χ. καθαρισμός ιματισμού ή κτιρίων, οίκοι ευγηρίας, παιδικοί σταθμοί, μαζική εστίαση, εταιρίες παροχής ενεργειακών υπηρεσιών-επιθεωρήσεων, εταιρίες factoring κ.α.) απαιτούν επίσης σημαντικές επενδύσεις και μπορούν να συμβάλουν  άμεσα στη βελτίωση της οικονομίας και τη μείωση της ανεργίας, υποστηρίζοντας παράλληλα τον τουρισμό και τη μεταποίηση.
    Επιτυχημένα ελληνικά brand names θα μπορούσαν να υποστηριχθούν στην προσπάθειά τους να αποκτήσουν πελατεία σε ξένες αγορές, με εγκατάσταση ακόμα και θυγατρικών εταιριών τους εκεί.  Λογικά θα πρέπει να περιλαμβάνεται στις επιλέξιμες δαπάνες και το κόστος συμμετοχής σε εκθέσεις σε εσωτερικό και κυρίως εξωτερικό και οι λοιπές προωθητικές ενέργειες – όχι μόνο μελέτες marketing plan.
    Τέλος ακόμα και στους συνήθως χρηματοδοτούμενους κλάδους εξαιρούνται κάποιες επενδύσεις, όπως π.χ. στον τουρισμό που δε χρηματοδοτούνται οι τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες, παρόλο την ισχυρή ζήτηση του τύπου αυτού καταλύματος τα τελευταία χρόνια (τουλάχιστον στην Κρήτη).

  • 18 Μαΐου 2010, 21:26 | ΛΑΔΑΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ

    ΠΡΑΣΙΝΟΙ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟΙ ΤΟΠΟΙ

    Ο χάρτης της πράσινης ανάπτυξης στη χώρα ,με επίκεντρο Νομούς με αυξημένο πράσινο-δασοκάλυψη -νερά -ηλιακή ενέργεια,- με πρωτογενή τομέα που δεν έχει διαφυγή στην ανάπτυξη και την επιχειρηματικότητα ,πρέπει να αλλάξει μπας και προλάβουμε να περισώσουμε το λαό της υπαίθρου.
    Οι νομοί αυτοί χωροταξικά μέρους των νέων περιφερειών να ονομαστούν –χαρακτηριστούν ΠΡΑΣΙΝΟΙ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟΙ ΤΟΠΟΙ και έχουν Νέα κίνητρα στα επενδυτικά σχέδια του νέου νόμου ,έτσι ώστε να καθορίζουν και να συνδυάζουν την προοπτική του τόπου (στόχευση δηλ, εναλλακτικός τουρισμός -ΑΠΕ-βιολογικά ..) με την επένδυση (επιδοτήσεις-διαχείριση οικονομική –τρόποι και κίνητρα συνένωσης πολιτών /επενδυτών ).
    Τέτοιοι νομοί όπως ο Ν. Γρεβενών που γνωρίζω ,θα προτείνω κάποιες ιδέες που ίσως μπορούν αν αξίζουν να ληφθούν υπόψη των τελικών αποφάσεων του Νέου Αναπτυξιακού Νόμου .
    -Τα επενδυτικά κίνητρα πρέπει να είναι δυνατά και να αγγίζουν το 60% για τα καινοτόμα πράσινα επενδυτικά σχέδια που θα συνδέουν την τεχνολογία , την προστασία του περιβάλλοντος , τον πρωτογενή τομέα ή τον τουρισμό.
    – οι διαδικασίες να είναι απλές και λύνονται στην περιφέρεια του επενδυτικού τόπου
    -οι ανακήρυξη των πράσινων επενδυτικών τόπων να γίνουν το συντομότερο και με τα κριτήρια που θα καθορίζει ένα Π.Δ. και να αρχίσει πιλοτικά από του Νομούς Γρεβενών και Καρπενησίου του ποιο πράσινους ,ορεινούς, δασοσκεπείς ,εναλλακτικούς , ομορφότερους και αδικημένους νομούς της χώρας μας.
    – να δημιουργηθεί σε κάθε έδρα Νομαρχιακής αυτοδιοίκησης γραφείο προώθησης και εξυπηρέτησης για τα ζητήματα της πράσινης επενδυτικής πρότασης .
    Με τιμή
    ΛΑΔΑΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ

  • 18 Μαΐου 2010, 19:09 | Γιωργος Π. – πολιτικος μηχανικος

    Σίγουρα ο νέος αναπτυξιακός νόμος πασχίζει να λύσει χρόνιες και παγιωμένες παθογένειες του συστήματος παραγωγής έργων και επενδύσεων, αναπτυξιακού χαρακτήρα ευρύτερα.

    Ομως αν ο νόμος , δεν μπει στην ουσία και στον σκληρό πυρήνα του δεύτερου σκέλους δηλαδή των αδειοδοτήσεων θα παραμείνει γράμμα κενό.
    Αφου οι χρόνοι που απαιτούνται για τις εγκρίσεις παραμένουν οι ιδιοι και σε αυτή τη κατευθυνση δεν προβλέπεται τιποτα απο το αρμόδιο υπουργείο Περιβαλλόντος , οταν απαιτούνται τουλάχιστον οι ακόλουθοι χρόνοι:

    1. Προεγγκριση περιβαντολλογικης μελετης 7 μηνες

    2. Μελετη περιβαντολλογικων επιπτωσεων 5 μηνες

    3. Αδεια ιδρυσης 3 μηνες

    4. Δασαρχείο (τελεσιδικη αποφαση αποχαρακτηρισμου) 4 μηνες

    5. Εγκριση Αρχαιολογιας με δοκιμαστικες τομες 7 μηνες

    6. Οικοδομικη αδεια με ΕΠΑΕ 4 μηνες

    Αρα στη καλύτερη περίπτωση μετα την ένταξη στον αναπτυξιακό νόμο μιας επένδυσης , οι οικοδομικες εργασίες στην καλυτερη περίπτωση θα ξεκινήσουν μετά απο 2 χρόνια.

    Εν κατακλείδι αν δεν αλλάξουν ολα ,τοτε , ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΙΔΙΑ.

    Οι προθέσεις θα παραμείνουν γράμμα κενό.

  • Αγαπητοί,
    1. Καλούμασθε να κάνουμε σχόλια και παρατηρήσεις-προτάσεις σε κάτι που δεν γνωρίζουμε με λεπτομέρεια, αλλά με γενικότητες που δεν ευνοούν την προσπάθεια όσων ασχολούμαστε με το αντικείμενο.
    2. Θεωρώ λάθος τον χρονικό περιορισμό υποβολής των αιτήσεων σε δύο εξαμηνιαίες περιόδους. Ήταν πλεονέκτημα του 3299 το γεγονός ότι η μελέτη μπορούσε να υποβληθεί όταν ήταν ώριμη η επένδυση και όχι στο τέλος του εξαμήνου.Οι επιτροπές πρέπει να συνεδριάζουν πράγματι κάθε 2 μήνες και να αξιολογούν τα έργα ώστε η απόφαση να είναι άμεση και η υλοποίηση άμεση, αλλιώς θα έχουμε 1 χρόνο υστέρηση της συγγραφής της μελέτης από την έναρξη υλοποίησης του έργου μετά την έκδοση απόφασης που σημαίνει αλλαγές σε πολλά θέματα.
    3. Ευελπιστώ ότι η βαθμολόγηση σε διαφορετικές θεματικές ενότητες(μεταποίηση-τουρισμός-εμπόριο-παροχή υπηρεσιών) θα προβλέπει διαφορετικές ομάδες κριτηρίων διαφορετικά θα υπάρξει άνισση μεταχείριση εις βάρος μα΄λλον του εμπορίου και των υπηρεσιών.
    4. Θετικό το γεγονός της ένταξης όλων των κατηγοριών επαγγελμάτων και οι εξαιρέσεις θα μπορούσαν για λόγους ευκολίας να δίνονται με τους καινούργιους ΚΑΔ/2008.
    5. Συγκριτική αξιολόγηση, μου ακούγεται δύσκολα μετρήσιμο με αντικειμενικά κριτήρια και πολύ φοβάμαι ότι θα δημιουργήσει «γκρίζες ζώνες» αντί να συνδράμει προς την πλευρά της διαφάνειας. Μένει να δούμε λεπτομέρειες για να πούμε περισσότερα.
    5. Προτείνω να υπάρχει αναρτημένο στην ιστοσελίδα του υπουργείου και των περιφερειών, αμέσως μετά την ψήφιση του ετήσιου προϋοπολογισμού, το συνολικό ύψος δαπάνης που θα αφορά επιχορηγήσεις επενδύσεων του αναπτυξιακού νόμου από το ΠΔΕ και κάθε 2μηνο που θα βγαίνουν αποφάσεις εγκρίσεων να μειώνεται κατά το αντίστοιχο ποσό ώστε να γνωρίζουν οι υποψήφιοι επενδυτές αν υπάρχουν διαθέσιμα κονδύλια και πόσα σε κάθε περιφέρεια και κεντρικά.

  • 18 Μαΐου 2010, 09:50 | Μπεντούλης Απόστολος

    Κατ’ αρχήν θα ήθελα να τονίσω πως η δημόσια διαβούλευση θα έπρεπε να γίνεται επί του συνολικού νόμου και όχι επί κάποιων γενικών και αόριστων κατευθύνσεων.
    Εκτιμώ πως είναι σε λάθος κατεύθυνση η βαθμολογική σύγκριση μεταξύ επενδυτικών προτάσεων που απευθύνονται σε διαφορετικές περιοχές της χώρας και ειδικά σε διαφορετικούς τομείς της οικονομικής δραστηριότητας. Είναι ευνόητο πως δεν είναι δυνατόν να συγκρίνεται βαθμολογικά μια επένδυση Α.Π.Ε. με μια επένδυση στον πρωτογενή τομέα ή τη μεταποίηση.
    Θεωρώ πως μια τέτοια λογική θα οδηγήσει στην προώθηση επενδυτικών προτάσεων μόνο σε συγκεκριμένους τομείς, εμποδίζοντας την ισόρροπη ανάπτυξη στην οικονομία της χώρας.
    Για παράδειγμα, μια επένδυση στον πρωτογενή τομέα (π.χ. κτηνοτροφία) μπορεί να μην υποκαθιστά εισαγωγές ή να παράγει εξαγώγιμα προϊόντα, να μην δημιουργεί πολλές θέσεις εργασίας, να μην έχει πολύ μεγάλη κερδοφορία και να μη συμβάλλει άμεσα στην προστασία του περιβάλλοντος, αλλά έχει ένα σύνολο ωφελειών στο σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας και ειδικά στην ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη που είναι ιδιαίτερα δύσκολο να συνυπολογιστούν από κάποια απλά κριτήρια βαθμολόγησης.
    Όσο για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων, το θέμα δεν είναι απλά να προβλέπονται στο νόμο (σχεδόν πάντα υπάρχουν τέτοιες προβλέψεις), αλλά να βρεθεί τρόπος ώστε ο υποψήφιος επενδυτής να αποζημιώνεται αν δεν τηρηθούν.

  • 18 Μαΐου 2010, 09:24 | Κονσολάκη Μαρίνα

    Ένα από τα πλεονεκτήματα του Αναπτυξιακού Νόμου 3299/04 ήταν η δυνατότητα του κάθε επενδυτή (‘μικρού’ ή ‘μεγάλου’) να υποβάλει πρόταση όλο το χρόνο και αυτή να ελέγχεται ανεξάρτητα από τις υπόλοιπες προτάσεις και μάλιστα σε καθορισμένα χρονικά περιθώρια (Νόμος 3299/04 άρθρο 7, παρ.7). Αυτό εξασφάλιζε ευελιξία, μία ισότιμη και δίκαιη αντιμετώπιση των επενδυτών, τη δυνατότητα προγραμματισμού των κινήσεων τους και μια παράλληλη υλοποίηση μικρών και μεγάλων επενδύσεων.
    Τώρα, με την ‘Υποβολή Προτάσεων κάθε 6 μήνες’ και με το ‘Σύστημα Συγκριτικής Αξιολόγησης’ χάνεται ίσως το σημαντικότερο πλεονέκτημα του Αναπτυξιακού Νόμου σε σχέση με άλλα προγράμματα και αυτό σίγουρα δεν αποτελεί βελτίωση του νόμου (το αντίθετο), ενώ η Συγκριτική Αξιολόγηση μπορεί να οδηγήσει σε αδιαφανείς τρόπους ελέγχου των προτάσεων.

  • 18 Μαΐου 2010, 08:41 | Γιάννης Μουρατίδης

    Βαθμολόγηση επενδυτικών προτάσεων βάσει συγκεκριμένων ποιοτικών χαρακτηριστικών
    Kάθε επιχειρηματική πρόταση αθροίζει μόρια βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων
    Ανταγωνιστικότητα, ποιότητα και εξωστρέφεια
    Πράσινη Επιχειρηματικότητα
    Αναδιάρθρωση, απασχόληση και ισόρροπη ανάπτυξη

    Όλα τα παραπάνω από μόνα τους δεν αποτελούν καμία τομή. Τα ίδια ακριβώς θα μπορούσε να πει και ο νομοθέτης του 3299.

    Νόμος – Πλαίσιο
    – Επιλέξιμες όλες οι δραστηριότητες ανεξαρτήτως κλάδου πλην αυτών που ρητά εξαιρούνται από την Εθνική ή την Κοινοτική Νομοθεσία

    Γενικά σωστό, δεν υπάρχει νομίζω λόγος να αποκλείονται δραστηριότητες από τον νόμο. Από εκεί και πέρα υποθέτω θα διαφοροποιηθούν ως προς τα ποσοστά επιχορήγησης;

    Νέα, απλοποιημένη διαδικασία υποβολής, αξιολόγησης και έγκρισης επενδυτικών σχεδίων
    Κακώς δεν αναφέρεται η διαδικασία (την διάβασα κάπου σε δηλώσεις), διότι είναι πραγματική τομή και φέρνει ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ διαφάνεια στον αναπτυξιακό νόμο και ελπίζω ότι θα διαλύσει πολλά βρώμικα παιχνίδια.

    Σύσταση Επενδυτικού Συμβουλίου που εποπτεύει την εφαρμογή του νόμου και θα εισηγείται βελτιώσεις και αλλαγές για προσαρμογή στις εκάστοτε νέες προκλήσεις

    Φροντίστε μόνο να μην μοιράζονται μισθοί και αποζημιώσεις στο συμβούλιο. Όποιος θέλει να συμμετέχει αφιλοκερδώς.

  • 17 Μαΐου 2010, 14:13 | ΜΙΧΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ

    ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΜΕΝΕΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΕΩΣ ΤΗΝ ΑΞΙΛΟΓΗΣΗ ΤΗς ΠΡΟΤΑΣΗς ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ.ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΜΕΝΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΣΤΟ ΦΑΚΕΛΟ. ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ ΛΙΓΟΤΕΡΕΣ ΑΟΡΙΣΤΙΕΣ.

  • 17 Μαΐου 2010, 13:54 | ΜΑΚΗΣ

    ΚΑΛΟΣ Ο ΝΕΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ. ΘΑ ΜΑΖΕΨΕΤΕ ΜΕΡΙΚΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΑΚΟΜΗ.
    ΟΜΩΣ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ 6.000 ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΛΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΟΥ ΕΧΕΤΕ ΣΤΑ ΣΥΡΤΑΡΙΑ ΣΑΣ ?
    ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙ ΟΥΤΕ ΜΙΑ.
    ΠΟΤΕ ΘΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΤΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΣΤΩ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ?
    ΣΕ ΠΟΣΟ ΚΑΙΡΟ ΘΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΤΕ ΑΥΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ Η ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΕΤΕ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΥΠΟΒΛΗΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ?

    http://anaptyxiakos.blogspot.com/

  • 17 Μαΐου 2010, 12:54 | Παντελής Σαββαΐδης

    Συγκρίνοντας τις τομές που εισάγει ο νέος αναπτυξιακός νόμος σε σχέση με το υφιστάμενο καθεστώς παρατηρούμε:

    1. υποβολή προτάσεων κάθε 6 μήνες & σαφής προσδιορισμός πόρων.

    Είναι προτιμότερο να υποβάλλονται επενδυτικά σχέδια καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους μέχρι εξαντλήσεως του διαθέσιμου προϋπολογισμού που θα υπάρχει για το έτος αυτό.
    Δεν μπορεί η εκδήλωση κάθε επενδυτικής πρωτοβουλία να εγκλωβίζεται στα χρονικά πλαίσια και τη γραφειοκρατία, εφόσον στοχεύουμε σε μια δυναμική αναπτυξιακή επανεκκίνηση.
    Εξάλλου κάθε επενδυτικό σχέδιο έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ανάλογα με το αντικείμενο του.
    Ο ορισμός 2 κύκλων κατ’έτος για την υποβολή προτάσεων καθυστερεί την ανάληψη υλοποίησης επενδυτικών σχεδίων στο σήμερα που τόσο το έχουμε ανάγκη για την δυναμική επανεκκίνηση της οικονομίας.
    Επιπρόσθετα η συσσώρευση του συνόλου των επενδυτικών σχεδίων σε 2 χρονικές περιόδους κατ’ έτος δημιουργεί φόρτο εργασιών με αποτέλεσμα την χρονική καθυστέρηση στην αξιολόγηση, έγκριση και συμβασιοποίηση των επενδυτικών σχεδίων, αυξάνοντας παράλληλα και το κόστος διαχείρισης.
    Συμπληρωματικά θα μπορούσε να γίνει και επιμερισμός των διαθέσιμων πόρων κατά θεματική ενότητα όπως τουρισμός, μεταποίησης, υπηρεσίες, κλπ. και τυχόν αδιάθετα υπόλοιπα να μεταφέρονται από μια θεματική ενότητα σε άλλη σύμφωνα με τις ανάγκες. Τυχόν αδιάθετο υπόλοιπο στο τέλος του έτους να μεταφέρεται στο επόμενο αυξάνοντας τον διαθέσιμο προϋπολογισμό.

    2. Συγκριτική αξιολόγηση και ιεράρχηση

    Κάθε περιοχή εντός της οποίας γίνεται η ανάληψη και υλοποίηση κάθε επενδυτική πρωτοβουλία έχει τα δικά της ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις δικές της αναπτυξιακές, οικονομικές και κοινωνικές προτεραιότητες.
    Ποιος και και με ποια κριτήρια θα αποφασίζει την ιεράρχηση των επενδυτικών σχεδίων ανά περιφέρεια και νομό;
    Στην περίπτωση που σε μια περιφέρεια το σύνολο της δημόσιας συμμετοχής στα επενδυτικά σχέδια είναι μικρότερο του διαθέσιμου προϋπολογισμού θα προχωράτε σε ιεράρχηση και συγκριτική αξιολόγηση;
    Οι προτεραιτότητες θα πρέπει να τίθενται σύμφωνα με τις εθνικές και περιφερειακές προτεραιότητες και συμπληρωματικά με τα υπόλοιπα μέτρα ενίσχυσης.

    3. Απλοποίηση – διαφάνεια – αμεροληψία

    Μένει να αποδειχτούν στην πράξη και όχι να γίνεται a priori επίκληση τους ως πλεονεκτημάτων της νέας διαδικασίας.
    Οι δε καθυστερήσεις στην καταβολή των ενισχύσεων είναι αποτέλεσμα έλλειψης πόρων και όχι διαδικασίας. Το πρόβλημα εντοπίζεται στη λειτουργία της διοικητικής – γραφειοκρατικής δομής. Επομένως η δέσμευση και έγκαιρη καταβολή των πόρων από την κεντρική διοίκηση στα περιφερειακά όργανα θα βελτίωνε σημαντικά την ροή των ενισχύσεων.

  • 17 Μαΐου 2010, 11:28 | ΠΑΡΙΣ ΑΝΘΗΣ

    ΟΛΕΣ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΕΣ ΟΜΩΣ Η ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΤΕΙ ΣΤΕΛΕΧΙΑΚΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΕΤΟΙΜΟ ΝΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΕΙ ΣΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΠΟΥ ΚΑΘΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΩΣΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΘΕΤΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

  • 17 Μαΐου 2010, 10:33 | KΩΣΤΑΣ

    ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ . ΕΙΝΑΙ ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΑΥΤΗ Η ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΟΒΑΡΑ ΠΡΑΜΑΤΑ ΑΥΤΑ ΝΕ ΛΕΜΕ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΘΕΛΟΥΜΕ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ.

    ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
    1. ΠΟΙΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΘΑ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΑΝΑ ΤΟΜΕΑ
    2. ΠΟΣΟΣΤΑ ΑΝΑ ΝΟΜΟ
    3. ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΤΩΝ ΚΡΗΤΗΡΙΩΝ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ. ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΤΟ Π.Ε.Π- ΜΜΕ
    4.ΚΡΗΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΤΕ ΣΥΓΚΕΚΕΡΙΜΕΝΑ ΚΡΗΤΗΡΙΑ ΜΕ ΠΟΣΟΣΤΑ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥΣ ΔΕΙΚΤΕΣ ……

    5. ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΣΥΓΚΡΗΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ. ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΚΑΙ ΔΙΑΠΛΟΚΗ ΚΑΙ ΤΟ ΚΥΡΙΟΤΕΡΟ ΣΤΗΝ ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑ ΑΝ ΘΑ ΜΠΕΙ Η ΟΧΙ. ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΤΩΤΑΤΟ ΟΡΙΟ ΒΑΣΗΣ

  • 17 Μαΐου 2010, 09:54 | KΩΣΤΑΣ

    ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΛΑΘΟΣ Η ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΚΑΙ Η ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ. Ο ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΕΠ-ΜΜΕ. ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΠΕΙ ΚΑΤΩΤΑΤΟ ΟΡΙΟ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ ΟΠΩΣ ΗΤΑΝ ΣΤΟΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙ ΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΑΝ ΠΕΡΝΑΕΙ Η ΟΧΙ . Η ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΟΔΗΕΓΕΙ ΣΕ ΔΙΑΠΛΟΚΗ

  • 17 Μαΐου 2010, 09:53 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΔΕΜΛΗΣ

    1. Στον αναπτυξιακό νόμο 3299/2004 άρθρο 7 παράγραφος 7 (α) προβλέπεται ότι εντός 2 μηνών από την κατάθεση του φακέλου εκδίδεται απόφαση ένταξης ή όχι. Η μη τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων από τις δημόσιες αρχές είναι το πρόβλημα. Ότι και να προβλέπει ο νέος νόμος αν δεν υπάρχει επάρκεια αξιολογητών ή αν το δημόσιο λόγω έλλειψης ρευστότητας δεν έχει πόρους δεν πάλι δεν θα τηρηθεί τίποτα. Για λόγους ισονομίας επενδυτών κράτους θα πρέπει να προβλέπεται αποζημίωση των επενδυτών αν το κράτος για οποιοδήποτε λόγο δεν μπορεί ή δεν θέλει να τηρήσει τα χρονοδιαγράμματα που βάζει καθώς στις αντίθετες περιπτώσεις ο επενδυτής αν δεν τηρήσει τα χρονοδιάγραμματα που τον αφορούν έχει συνέπειες.

    3299/2004. Άρθρο 7 παράγραφος 7.(α) Η διαδικασία εξέτασης κάθε αίτησης για υπαγωγή επένδυσης ολοκληρώνεται,από την αρμόδια υπηρεσία και την αρμόδια γνωμοδοτική επιτροπή, το αργότερο εντός δύο (2) μηνών από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, η δε απόφαση υπαγωγής εκδίδεται το αργότερο εντός μηνός από τη γνωμοδότηση της επιτροπής, εντός του οποίου δημοσιεύεται και η περίληψή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

    2. Η συγκριτική αξιολόγηση για να έχει νόημα θα πρέπει να αφορά ομοειδής επενδύσεις του ίδιου κλάδου κάτω από κοινές συνθήκες. Η γενική αναφορά σε συγκριτική αξιολόγηση δεν προσθέτει διαφάνεια. Το περιεχόμενο, η διαδικασία και ο τρόπος εφαρμογής της θα κρίνει τελικά αν προσθέτει στη διαφάνεια της αξιολόγησης και στην μείωση της γραφειοκρατείας ή όχι.

    3. Ο προηγούμενος αναπτυξιακός ανέφεραι ότι κάθε χρόνο θα κοινοποιούνταν από το Υπουργείο ο ετήσιος προϋπολογισμός επενδύσεων. Δεν τηρήθηκε ποτέ. Τι και ποιός εγγυάται ότι θα τηρηθεί τώρα;

  • Για την δραστηριότητα τους οι περισσότερες εταιρίες του κλάδου της εμπορίας καπνικών έχουν δημιουργήσει σημαντικές υποδομές. Έτσι οι περισσότερες από αυτές έχουν εγκατασταθεί σε μεγάλους χώρους ικανούς για αποθήκευση, έχουν έναν ικανό στόλο αυτοκινήτων, έχουν επενδύσει στην ασφάλεια λόγω της διακίνησης μεγάλων αξιών και πρόκειται στο μεγαλύτερο ποσοστό για οργανωμένες μονάδες. Από την άλλη έχουμε το κράτος το οποίο έχει επενδύσει, ορθά, στον περιορισμό του καπνίσματος προκρίνοντας την δημόσια υγεία. Δεν θα έπρεπε να υπάρχει πρόνοια για την μεταστροφή των εταιριών του κλάδου σε άλλες δραστηριότητες; Δεν θα έπρεπε να υπάρχει μια δέσμη κινήτρων προς αυτήν την κατεύθυνση διότι και λόγω τζίρου και λόγω δραστηριότητας οι εταιρείες αυτές εξαιρούνται απο όλα τα προγράμματα του αναπτυξιακού νόμου

  • 17 Μαΐου 2010, 08:40 | Α.ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

    Κύριοι,

    Ως σύμβουλος επιχειρήσεων στην περιφέρεια θα ήθελα να επισημάνω τα εξής:

    Το να βάζεις περιόδους υποβολών με προθεσμίες και να συγκρίνεις εκατοντάδες επενδυτικούς φακέλους μεταξύ τους, πραγματικά ΔΕΝ καταλαβαίνω σε τι αποσκοπεί. Με αυτό το ‘μέτρο’ θα καταφέρετε να επεκτείνετε ακόμη περισσότερο την διάρκεια των αξιολογήσεων και ετσι ενας επενδυτής θα περιμένει περίπου ενα και παραπάνω χρόνο, για να μαθει εαν η επενδυση του έχει εγκριθεί ή όχι. Και επιπλέον ερωτώ: Μα για ποιον λόγο θα πρέπει μια επένδυση 2 εκ. ευρώ στην Ορεστιάδα να συγκρίνεται με μια επένδυση 120 χιλ ευρώ στην Κρήτη! Γιατί επαναφέρετε το σύστημα αξιολόγησης του ΕΣΠΑ στον Αναπτυξιακό? Οι επενδυτές αντί να προβάλουν την σκοπιμότητα και την σοβαρότητα του εγχειρήματός τους, θα καταντήσουν να υπολογίζουν με κομπιουτεράκι τα μόρια του φακέλου τους (που καταλαβένετε σε πόσο εκφυλισμένη τυπικότητα μπορεί να καταλήξει αυτό), και μάλιστα χωρίς να ξέρουν εαν αυτά τα μόρια είναι αρκετά για να υπερνικήσουν μια άσχετη επένδυση σε οποιοδήποτε άλλο σημείο της χώρας, που ούτως ή άλλως δεν πρέπει να τους ενδιαφέρει! Δεν βρίσκω καμία πραγματικά σκοπιμότητα στην ρύθμιση, την οποία καλό είναι να αποσύρετε και να μην την προβάλετε ως ‘συγκριτικό πλεονέκτημα’ εναντι του προηγούμενου νομου!

    Τελειώνοντας θα ηθελα απλως να επισημάνω οτι στην περιοχή στην οποία δραστηριοποιούμαστε (Αν. Μακεδονία και Θράκη), οι αξιολογήσεις με τον 3299/04 κρατούσαν 2-4 μήνες και οι σοβαροί επενδυτικοί φάκελοι τύγχαναν έγκρισης απο την Περιφέρειά μας. Δεν βρίσκω πραγματικά κανέναν λόγο να αλλάξει αυτό το αυτονόητο δικαίωμα των επενδυτών να έχουν μια άμεση απάντηση στο αίτημά τους.

  • 16 Μαΐου 2010, 20:01 | Αλεξανδρής Γιώργος

    Χρειάζεται συγκεκριμένος και εγγυημένος χρόνος εξέτασης αιτήματος από την πολιτεία και ολοκλήρωσης λοιπών αδειών .
    Πρέπει να αρχίσει ειδικά το ανάπτυξης να δουλεύει με ρυθμούς ιδιωτικού τομέα και να σκέφτεται σαν εταιρεία ,όχι να έρχεται αντιμέτωπος ο επενδυτής με πραγματικά κολλημένους υπαλλήλους που κοιτούν μόνο το ρολόι και την τσέπη τους .
    Πρέπει να αναλαμβάνονται οι φάκελοι από ΕΝΑ υπάλληλο ο οποίος και μπορεί να ελεγχτεί και για τον συνολικό χρόνο αλλά και για τα γνωστά <> που βγαίνουν όταν πας για μια επένδυση .
    Ζητήστε άμισθους σύμβουλους από ιδιωτικό τομέα ,θα εκπλαγείτε πόσοι θέλουν να βοηθήσουν να πάμε μπροστά ΧΩΡΙΣ ΧΡΗΜΑΤΡΙΚΑ ΩΦΕΛΗ