Ένα νέο επιχειρηματικό και παραγωγικό πρότυπο που:
- θα μπορέσει να καταστήσει τη χώρα μας και πάλι ανταγωνιστική
- θα συμβάλλει στον τεχνολογικό και γνωστικό της μετασχηματισμό
- θα ενισχύσει την εξωστρέφεια
- θα της προσδώσει ευελιξία ώστε να προσαρμόζεται άμεσα στις εκάστοτε απαιτήσεις των καιρών
- Θα προάγει τον υγιή ανταγωνισμό
- θα ενισχύσει την απασχόληση
και θα την οδηγήσει σε μία δυναμική και βιώσιμη ανάπτυξη με γνώμονα την Πράσινη Ανάπτυξη.
Ο νέος αναπτυξιακός νόμος στοχεύει στην προσέλκυση επενδύσεων που συνεισφέρουν:
- Στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας μέσω:
- του παραγωγικού, γνωστικού και τεχνολογικού μετασχηματισμού της οικονομίας
- της δημιουργίας εγχώριας προστιθέμενης αξίας και
- της βελτίωσης του ισοζυγίου πληρωμών
- Στην προώθηση της πράσινης επιχειρηματικότητας
- Στην διατήρηση και αύξηση των θέσεων απασχόλησης μέσω αναδιαρθρώσεων και πολιτικών περιφερειακής σύγκλισης
Το Π/Δ της 11-6-80 (παραδοσιακοι οικισμοι Πηλίου) έχει φρενάρει την υλοποιηση αρκετών επενδυσεων ΑΠΕ στη Μαγνησία. Το Νομαρχιακό συμβούλιο Μαγνησίας έχει ήδη ζητήσει την τροποποίησή του Π/Δ γιατί το 1980 ούτε καν γνωρίζαμε την τεχνολογία των Φ/Β, αλλά από το ΥΠΕΚΑ ουδέν νεότερο. Κατά τα άλλα μιλάμε για να σώσουμε τον πλανήτη, να μειώσουμε την ανεργία, να εισπράξει το κράτος ΦΠΑ κ.λ.π. αλλά στην πράξη άλλα πράγματα συμβαίνουν. Κάποιοι στην Υπηρεσία ΕΠΑΕ έχουν φρενάρει την θεώρηση της αδείας μικρής κλίμακας ισχυριζόμενοι οτι τα Φ/Β είναι βιομηχανικές εγκαταστάσεις και το Π/Δ του1980 δεν προβλέπει την εγκατάστασή τους. Δεν λαμβάνουν υπόψη οτι ο νόμος για τις ΑΠΕ προβλέπει Φ/Β και σε παραδοσιακούς οικισμούς, ούτε το ότι τα έργα των 20 και 100W είναι μηδαμινής όχλισης, αλλά ούτε και την προτοβουλία και την δήλωση του Νομάρχη ότι αναλαμβάνει την πολιτική ευθύνη. Έργα λοιπόν που θα έχουν αξιολογηθει θετικά από το Υπουργείο σας, για να μην έχουν αυτή την τύχη θα πρέπει σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία να δόσετε άμεσα λύση στο αίτημα της Νομαρχίας.
Κυρία Υπουργέ
Είμαι ένας εξοργισμένος μικροεπενδυτής. Έγινε τόσο μεγάλος ντόρος για τον νέο αναπτυξιακό, που μια μερίδα του λαού (όχι επενδυτές) άρχισε να ελπίζει ότι επιτέλους έρχεται και κάτι καλό. Θα γίνουν επενδύσεις, θα βρουν δουλειά, θα μπορέσουν να πληρώσουν τα στεγαστικά δάνεια κ.λ.π.. Ώσπου, μετά από κάνα χρόνο ξανά απογοήτευση, δεν θα έχουν δει φως στην άκρη του ¨Τούνελ, και ξανά κάποιος Υπουργός θα βελτιώνει τον αναπτυξιακό, θα προστίθενται και μερικές ΚΥΑ και η Ελλάδα όλο και θα φτωχαίνει περισσότερο. Και εδώ ταιριάζει απόλυτα μια σοφή λαϊκή παροιμία: Όποιος δεν θέλει να ζυμώσει όλη μέρα κοσκινίζει.
Κυρία Υπουργέ επιτρέψτε μου να ρωτήσω ευθέως. Αυτή τη στιγμή που ο Ελληνικός λαός περνάει δύσκολες ώρες και θα έρθουν δυσκολότερες, του λέτε αλήθεια με το χέρι στην καρδιά ότι θέλετε να προσελκύσετε επενδύσεις και να επιταχύνετε την ανάπτυξη στη χώρα μας; Εάν λέτε αλήθεια, τότε γιατί τόση προχειρότητα και τόση βιασύνη για ένα τόσο σοβαρό θέμα; Για να μην πέσει έξω το υπουργείο στο χρονοδιάγραμμα και πάρει αρνητική βαθμολογία; Εξηγήστε μας σας παρακαλώ!
Ταπεινή μου άποψη ότι οι συνισταμένες ιδεών και πράξεων κάθε υγιούς επιχειρηματία όπως και κάθε νομοθέτη, για να επιτύχουν, αποδεδειγμένα πρέπει να συγκλίνουν στα εξής απλά τέσσερα βήματα: ¨ΟΡΑΜΑ – ΣΧΕΔΙΟ (μελέτη σε βάθος) – ΠΡΑΞΗ – ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ¨. Σίγουρα κυρία Υπουργέ γνωρίζεται ότι σε αυτά τα τέσσερα βήματα κρύβεται η επιτυχία και έχετε την ευκαιρία αλλά και την μεγάλη ευθύνη να τα κάνετε σωστά σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία.
<!– /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:»»; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:»Times New Roman»; mso-fareast-font-family:»Times New Roman»;} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:72.0pt 89.85pt 72.0pt 89.85pt; mso-header-margin:35.45pt; mso-footer-margin:35.45pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} /* List Definitions */ @list l0 {mso-list-id:63064864; mso-list-type:hybrid; mso-list-template-ids:-352174088 67633167 67633177 67633179 67633167 67633177 67633179 67633167 67633177 67633179;} @list l0:level1 {mso-level-tab-stop:36.0pt; mso-level-number-position:left; text-indent:-18.0pt;} ol {margin-bottom:0cm;} ul {margin-bottom:0cm;} –>
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:»Κανονικός πίνακας»;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:»»;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:»Times New Roman»;
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}
Κα Υπουργέ καλησπέρα.
Καταρχάς, είναι αυτονόητο, ότι οποιουδήποτε είδους χρηματοδότησης θα πρέπει να συνοδεύεται και από τα ακόλουθα:
Αυστηρότατο έλεγχο της βιωσιμότητας όλων των προτάσεων.
Όλες οι χρηματοδοτήσεις και γνωμοδοτήσεις θα πρέπει να είναι στο διαδίκτυο (για ποιους λόγους, ποιος πήρε τι και πόσο).
Επιβεβλημένη ανάγκη είναι να αποφευχθεί η επαναχρηματοδότηση ατόμων, ομάδων ή εταιρειών οι οποίες έχουν ήδη λάβει χρηματοδότηση από οποιονδήποτε δημόσιο ή κοινοτικό φορέα στο παρελθόν, εκτός αν μπορούν να αποδείξουν ότι οι προηγούμενες χρηματοδοτήσεις απέφεραν κάποια ουσιαστικά οφέλη (π.χ. αύξηση κερδών και κύκλου εργασιών, περισσότερες θέσεις εργασίας, αύξηση της ασφάλειας και της ποιότητας ζωής των εργαζομένων, κέρδη για το κράτος, προστασία του περιβάλλοντος μεταξύ άλλων).
Θα πρέπει να δοθεί έμφαση στην πραγματική δυνατότητα για τη δημιουργία προϊόντων και υπηρεσιών υψηλής προστιθέμενης αξίας.
Ελαχιστοποίηση της γραφειοκρατίας με όσο το δυνατό περισσότερους τρόπους. Με τη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας είναι δυνατόν αυτό.
Τροπολογίες Νόμων σε περίπτωση που όλα τα επιστημονικά, κοινωνικά, οικονομικά και ουσιαστικά δεδομένα δείχνουν δυσανάλογα μεγάλες προοπτικές. Όλες οι αιτιολογήσεις για μια τέτοια περίπτωση, θα πρέπει επίσης να είναι στο διαδίκτυο ώστε οι πολίτες να μπορούν να κρίνουν μόνοι τους.
Δημιουργία μίας θέσης κατά τη Σύσταση του Επενδυτικού Συμβουλίου της οποίας ο τίτλος θα είναι: Σύμβουλος Επενδύσεων Εφαρμοσμένης Έρευνας η οποία θα προάγει με εξαιρετικά μεγάλη ταχύτητα και αποτελεσματικότητα οτιδήποτε είναι δυνατόν να δημιουργήσει Υψηλή Προστιθέμενη Αξία συμπεριλαμβανομένου της προστασίας του Περιβάλλοντος, την προστασία της υγείας των εργαζομένων, τη διατήρηση και την επιπλέον δημιουργία ποιοτικών θέσεων εργασίας.
Για το θέμα 7, θα σας αποστείλω γραπτώς την αίτησή μου για μια σειρά από θέματα. Εννοείται, όλοι οι μισθοί θα πρέπει να είναι στο διαδίκτυο και επίσης εννοείται ότι σε ετήσια βάση θα πρέπει να υπάρχει στο διαδίκτυο το αποτέλεσμα των εργασιών.
Σας κοινοποιώ ότι σήμερα 25-05-2010, κατέθεσα την πρώτη πρόταση προς έγκριση στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, από την οποία αιτούμαι την κατοχύρωση Βέλτιστης Διαθέσιμης Τεχνολογίας για κάποιο θέμα, το οποίο θα σας κοινοποιηθεί άμεσα. Λόγω των Πρυτανικών Εκλογών στις 27 Μαΐου, θα υπάρξει μια μικρή καθυστέρηση.
Η προστιθέμενη αξία ξεπερνάει το 1 δις ευρώ συμπεριλαμβανομένων όλων των παραμέτρων και των αποβλήτων που χρησιμοποιήθηκαν, ενώ είναι άμεση η συνεργασία όλων των φορέων της κοινωνίας (και όχι μόνο του Δημοσίου), και το ίδιο ισχύει και για τα οφέλη (αυτό που λεν στο εξωτερικό Win – Win Situation).
Αν κάποιος από τους Συμβούλους σας ή του Δ.Ν.Τ. είτε της Ευρωπαϊκής Ένωσης κρίνει το νούμερο αδύνατο, παρακαλώ να το δηλώσει δημόσια (όχι στα πλαίσια κάποιας επιτροπής), και ελπίζω να έχει πιο τεκμηριωμένα επιχειρήματα από αυτά που θα δείτε γραπτώς (αυτό που λέμε Solid Scientific Evidence – όταν λέμε επιστημονικές αποδείξεις, είναι σοβαρό θέμα, όχι λογιστικά κέρδη). Σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να ζητηθεί τουλάχιστον η άμεση απόλυσή του/της και ο επόμενος/η να μάθει να ακούει και να διαβάζει λίγο καλύτερα.
Τέλος, νομίζω ότι θα πρέπει να εξετάσουμε τους στόχους που έχουν τεθεί ως Χώρα σε σχέση με το Δημόσιο Χρέος. Στην τριετία θα πρέπει να είναι λιγότερο από 90 % του ΑΕΠ. Χωρίς καμία επιπλέον περικοπή πουθενά, με εξαίρεση βέβαια μισθούς και οργανισμούς οι οποίου σχετίζονται με ανενεργούς ανθρώπους. Μάλλον δεν έχουν εξεταστεί όλες οι δυνατότητες κάποιων ανθρώπων. Κατά την άποψή μου, τα βιογραφικά και οι επιτροπές χρεοκόπησαν τη χώρα όπως φάνηκε, αν και δεν είδα κανέναν να ρωτάει πώς τόσο «αξιόλογοι» άνθρωποι, με τεράστια βιογραφικά έκαναν τέτοια εγκληματικά λάθη. Δεν είναι η ώρα να ξανακούσουμε φράσεις «νόμιμο και ηθικό» ούτε φυσικά ένα «αναλαμβάνω την πολιτική ευθύνη» και αν δεν πάει καλά, το πολύ να χάσω τη θέση μου.
Ελπίζω, όταν δείτε την πρόταση, η οποία θα κοινοποιηθεί όπως καταλαβαίνετε και αλλού, να τη διευκολύνεται με όσους τρόπους γίνεται καθώς από το Κράτος, δεν πρόκειται να ζητηθεί ούτε ένα ευρώ, ενώ τα οφέλη είναι δυσανάλογα μεγάλα.
Επίσης, σας εκφράζω τη διαμαρτυρία μου για όλα αυτά που έχουν αφήσει να εννοηθούν πολλά κέντρα του εξωτερικού. Εννοείται ότι η διαφθορά ήταν τεράστια, και είναι βέβαιο ότι και τώρα υπάρχει σε λίγο μικρότερο βαθμό θέλω να πιστεύω. Αλλά είναι δυνατόν να μην υπάρχει κανένας αξιόλογος άνθρωπος σε αυτή τη Χώρα; Είναι όλοι απατεώνες; Όλοι ενδιαφέρονται μόνο για τον εαυτό τους; Δεν υπάρχουν άνθρωποι που τιμούν τους μισθούς τους και τα λεφτά των φορολογουμένων; Κάποια στιγμή, θα πρέπει να υπάρχουν και απαντήσεις νομίζω. Όχι όμως με λόγια. Με πράξεις, και συνεχιζόμενη μεθοδική και ουσιαστική εξέλιξη στην πραγματική πραγματικότητα, όχι στην τηλεοπτική που κάνει δώρα τη μιζέρια και την απαξίωση των πάντων. Λίγη αισιοδοξία δε θα έβλαπτε νομίζω.
Με τιμή,
Δρ Ιωαννίδης Α. Θεμιστοκλής
Ελληνική οικονομική κρίση.
Εχω διαβάσει και έχω παρακολουθήσει πάμπολες συζητήσεις γύρω απο την Ελληνική
οικονομική κρίση. Ποτέ όμως δεν άκουσα τα πραγματικά της αίτια. Γιατί έπεσε ο τζίρος στην αγορά, γιατί ο κόσμος έβαλε καβούρια στηντσέπη του με συνέπεια να κλείνουν μαγαζιά και να απολύονται χιλιάδες υπάληλοι ?. Μήμπως είχαμε εργοστάσια αυτοκινήτων η κατασκευάζαμε αεροπλάνα και πέσαμε έξω. ΟΙ Ελληνικές τράπεζες ούτε κάν μολυσμένα Αμερικάνικα ομόλογα δεν είχαν απο τράπεζες που βάρεσαν κανόνι. Κύριοι η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΚΡΙΒΕΙΑ και τίποτα άλλο. Μετά την είσοδο της Ελλάδας στο Ευρώ άρχισε ο χορός της ακρίβειας. Κάθε τόσο οι τιμές όλων των προιόντων τσιμπάγανε προς τα πάνω. Με την παραμικρή ευκαιρία ολοι βρίσκανε
αφορμή να ανεβάζουν τις τιμές. Ανέβαιναν λίγο τα καύσιμα, αύξηση σε όλα προιόντα. Καμία διαμαρτυρία απο πουθενά, ούτε κάν απο τις καταναλωτικές οργανώσεις . Δέν θυμάμαι ποτέ να έχουν κάνει μποϊκοτάζ σε κάποιο προϊόν. Το μόνο
που κάνουν είναι να βγαίνουν και να μας λένε οτι υπάρχει ακρίβεια. Μέχρι που μας
πήρανε χαμπάρει και οι ξένες πολυεθνικές και μας πουλάνε τα ίδια προιόντα σε πολύ
μεγαλύτερες τιμές απο την υπόλοιπη Ευρώπη. Αν θέλετε λοιπόν να ανοίξη η αγορά
κύριοι ρίξτε πραγματικά τις τιμές (όχι άλλη κοροιδία με τις προσφορές). Οσο για την
εκάστοτε κυβέρνηση μάλλον δεν κάνουν τίποτα γιατί νομίζουν ότι θα μειωθούν τα έσοδα. (Κάποιοι είχαν τάξη 40 μέτρα για την ακρίβεια και δεν έκαναν τίποτα). Αν θέλετε πραγματικά να αποφύγετε το λουκέτο ρίξτε τις τιμές. Οσοι το καταλάβουν το κατάλαβαν. Για τις καταναλωτικές οργανώσεις κυρία Κατσέλη καταργήστετες όλες και αφήστε μόνο μια και με κατάληλη διαφήμηση καλέστε τους πολίτες να γίνουν
μέλη όπου θα μπορούμε να μποϊκοτάρουμε τους κλέφτες. Κάποτε πρέπει να ξυπνήσουμε κι έμείς. Κι όχι τίποτα άλλο αλλά την ακρίβεια μέχρι τώρα την πλήρωναν
οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι. Γιατί οι ελεύθεροι επαγγελματίες σε κάθε ανατίμηση
ανεβάζανε κι αυτοί τις τιμές και δεν τους ενδιέφερε, μέχρι που η ακρίβεια φρακάρισε τα πάντα και έχουν και αυτοί πρόβλημα επιβίωσης των επιχειρήσεων τους.
Επειδή κατοικώ στη επαρχία και μάλιστα σε τουριστικό χωριό τα τελευταία χρόνια
εχουν χτιστεί πολλές βίλες. Οποτε λοιπόν περνούσαμε με την γυναίκα μου και βλέπαμε καμιά καινούρια βίλα στα σκαριά της έλεγα: Κι άλλος κλέφτης χτίζει στο χωριό μας. Δυστυχώς αυτή είναι η γνώμη ενός απλού πολίτη σήμερα. Θα μπορέσει
κάποιος να μου την αλλάξει?.
Με βάση το γεγονός ότι διαχρονικά το ύψος των επενδύσεων (σε αξίες) που πραγματοποιούνται μέσω του Αναπτυξιακού Νόμου είναι ένα μικρό (μονοψήφιο) ποσοστό % του συνόλου των Ιδιωτικών Επενδύσεων παγίου εξοπλισμού, στους Στρατηγικούς Στόχους του Νέου Αναπτυξιακού Νόμου θα πρέπει να περιληφθούν:
P Η βέλτιστη κατανομή – αξιοποίηση των διατιθέμενων πόρων, μέσω της αποτελεσματικότερης οργάνωσης και λειτουργίας του Αναπτυξιακού Νόμου
P Η διασφάλιση συνθηκών αντικειμενικότητας και διαφάνειας και η παγίωση του αισθήματος ουσιαστικής εφαρμογής τους στο Επενδυτικό κοινό.
Παράλληλα, θα πρέπει να προωθηθούν θεσμικού χαρακτήρα ρυθμίσεις, η έλλειψη των οποίων συχνά αναιρεί στην πράξη τα όποια επενδυτικά κίνητρα έχουν τον χαρακτήρα ενισχύσεων.
Στις ρυθμίσεις αυτές περιλαμβάνονται τα ακόλουθα θέματα:
· Παγίωση ενός σταθερού φορολογικού πλαισίου
· Μείωση του έμμεσου κόστους του ανθρώπινου δυναμικού
· Απλοποίηση Διαδικασιών Ίδρυσης – Αδειοδότησης & Λειτουργίας των Επιχειρήσεων
· Επιτάχυνση στην απόδοση Δικαιοσύνης
· Καθορισμός οριστικών Χρήσεων Γης και βελτίωση των υποδομών – παρεχόμενων υπηρεσιών σε οργανωμένες Βιομηχανικές Περιοχές
· Σύνδεση Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με Απασχόληση