1. Εάν δεν συντρέχει κάποιος λόγος απαραδέκτου κατά το άρθρο 4 ή τις παραγράφους 1 και 3 του άρθρου 5, η δήλωση γίνεται δεκτή, κοινοποιείται η σχετική απόφαση στον καταθέτη ή τον αντίκλητο αυτού κατά περίπτωση, με μέριμνα της Διεύθυνσης Σημάτων, με κάθε πρόσφορο μέσο, κατά προτίμηση δε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή με τηλεομοιοτυπία, ενώ παράλληλα δηµοσιεύεται η σχετική απόφαση στον διαδικτυακό τόπο της Γενικής Γραµµατείας Εµπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, µέσα σε προθεσµία πενήντα (50) ημερών από την ηµεροµηνία κατάθεσης.
2. Εάν από την έρευνα που πραγµατοποιεί η Διεύθυνση Σηµάτων, προκύπτει ότι η καταχώριση του σήµατος είναι απαράδεκτη σύµφωνα µε το άρθρο 4 ή τις παραγράφους 1 και 3 του άρθρου 5, για το σύνολο ή µέρος των προϊόντων ή υπηρεσιών της δήλωσης κατάθεσης, ο καταθέτης καλείται μέσα σε ένα (1) μήνα από την επομένη της πρόσκλησης, είτε να ανακαλέσει τη δήλωση, είτε να περιορίσει την έκταση προστασίας του σήματος σε βαθμό που να καθίσταται αυτό παραδεκτό, ή να υποβάλει τις παρατηρήσεις του.
3. Εάν ο καταθέτης περιορίσει την έκταση προστασίας του σήµατος σε βαθµό που να καθίσταται αυτό παραδεκτό, ή εάν οι παρατηρήσεις του κριθούν βάσιµες, η δήλωση γίνεται δεκτή µε απόφαση που δηµοσιεύεται στο διαδικτυακό τόπο της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή µέσα σε ένα (1) μήνα από την υποβολή του περιορισµού ή των παρατηρήσεων του καταθέτη.
4. Εάν ο καταθέτης δεν απαντήσει μέσα στην ταχθείσα προθεσμία ή εάν δεν ανακαλέσει τη δήλωσή του ή εάν δεν περιορίσει την έκταση προστασίας του σήματός του σε βαθμό που να καθίσταται αυτό παραδεκτό ή, τέλος, εάν οι παρατηρήσεις του δεν κριθούν παραδεκτές και βάσιμες, η Διεύθυνση Σημάτων απορρίπτει τη δήλωση, είτε στο σύνολό της, είτε κατά το μέρος των προϊόντων ή υπηρεσιών για το οποίο προβλήθηκαν αντιρρήσεις από τη Διεύθυνση. Η απόφαση απόρριψης κοινοποιείται στον καταθέτη ή τον αντίκλητο αυτού, κατά περίπτωση, µε μέριμνα της Διεύθυνσης Σημάτων, με κάθε πρόσφορο μέσο, κατά προτίμηση δε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή με τηλεομοιοτυπία, ενώ παράλληλα δημοσιεύεται στο διαδικτυακό τόπο της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.
5. Αρµόδιος για τη διαδικασία της εξέτασης των λόγων απαραδέκτου και τη λήψη απόφασης σχετικά µε την παραδοχή ή απόρριψη της δήλωσης είναι ο εξεταστής, υπάλληλος της Διεύθυνσης Σηµάτων.
Αρχική Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2015/2436 του Ευρωπαϊκού ΚοινοβουλίουΆρθρο 24 – Εξέταση των λόγων απαραδέκτου
Άρθρο 24 – Εξέταση των λόγων απαραδέκτου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 01 – ( Άρθρο 3 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Σημεία συστατικά του σήματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 02 – ( Άρθρο 3 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Αναπαράσταση του σήματοςΆρθρο 02 – ( Άρθρο 3 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Αναπαράσταση του σήματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 03 – Κτήση δικαιώματοςΆρθρο 03 – Κτήση δικαιώματος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 04 – ( Άρθρο 4 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Απόλυτοι λόγοι απαραδέκτου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 05 – ( Άρθρο 5 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Σχετικοί λόγοι απαραδέκτου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 06 – ( Άρθρο 7 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Λόγοι απόρριψης που αφορούν μέρος μόνον των προϊόντων ή των υπηρεσιώνΆρθρο 06 – ( Άρθρο 7 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Λόγοι απόρριψης που αφορούν μέρος μόνον των προϊόντων ή των υπηρεσιών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 07 – ( Άρθρο 10, 16 παρ. 5, 28 παρ. 5 και 32 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Περιεχόμενο του δικαιώματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 08 – ( Άρθρο 11 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Δικαίωμα απαγόρευσης προπαρασκευαστικών πράξεων σε συνάρτηση με τη χρήση συσκευασίας ή άλλων μέσωνΆρθρο 08 – ( Άρθρο 11 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Δικαίωμα απαγόρευσης προπαρασκευαστικών πράξεων σε συνάρτηση με τη χρήση συσκευασίας ή άλλων μέσων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 09 – ( Άρθρο 12 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Ανατύπωση του σήματος σε λεξικά
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 10 – ( Άρθρο 13 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Απαγόρευση της χρήσης του σήματος το οποίο έχει καταχωρισθεί επ’ ονόματι πληρεξουσίου ή αντιπροσώπου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11- ( Άρθρο 14 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Περιορισµός προστασίας του σήματοςΆρθρο 11- ( Άρθρο 14 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Περιορισµός προστασίας του σήματος
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 12 – ( Άρθρο 9 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Απώλεια δικαιώματος λόγω ανοχής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13 – ( Άρθρο 15 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Ανάλωση του δικαιώματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 – Δήλωση περιορισμούΆρθρο 14 – Δήλωση περιορισμού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 – ( Άρθρο 41 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Διαίρεση της δήλωσης κατάθεσης ή της καταχώρισης σήματοςΆρθρο 15 – ( Άρθρο 41 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Διαίρεση της δήλωσης κατάθεσης ή της καταχώρισης σήματος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 – ( Άρθρο 22 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Μεταβίβαση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 17 – ( Άρθρο 25 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Άδεια χρήσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18 – ( Άρθρο 23, 24 και 26 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Εµπράγµατα δικαιώµατα – Αναγκαστική εκτέλεση – Πτωχευτική διαδικασίαΆρθρο 18 – ( Άρθρο 23, 24 και 26 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Εµπράγµατα δικαιώµατα – Αναγκαστική εκτέλεση – Πτωχευτική διαδικασία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19 – Αποτελέσματα έναντι τρίτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 – Δήλωση κατάθεσης σήµατοςΆρθρο 20 – Δήλωση κατάθεσης σήµατος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 – ( Άρθρο 37,38,42 και 50 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Προϋποθέσεις για χορήγηση ηµεροµηνίας κατάθεσηςΆρθρο 21 – ( Άρθρο 37,38,42 και 50 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Προϋποθέσεις για χορήγηση ηµεροµηνίας κατάθεσης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Λοιπές τυπικές προϋποθέσεις της δήλωσης κατάθεσης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 – ( Άρθρο 39 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Προσδιορισμός και ταξινόμηση προϊόντων και υπηρεσιών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Εξέταση των λόγων απαραδέκτου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 25 – ( Άρθρο 43 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Ανακοπή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 – Στοιχεία της ανακοπήςΆρθρο 26 – Στοιχεία της ανακοπής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 27 – ( Άρθρο 43 παρ. 3 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Εξέταση της ανακοπής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28 – ( Άρθρο 44 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Απόδειξη χρήσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 – Προσφυγή ενώπιον της Διοικητικής Επιτροπής ΣηµάτωνΆρθρο 29 – Προσφυγή ενώπιον της Διοικητικής Επιτροπής Σηµάτων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Διοικητική Επιτροπή Σηµάτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 31 – ( Άρθρο 43 παρ. 3 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Διαμεσολάβηση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Προσφυγή ενώπιον των διοικητικών δικαστηρίων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Καταχώριση – Μητρώο Σηµάτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 – ( Άρθρο 53 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Βάση Δεδομένων – Προστασία ΔεδομένωνΆρθρο 34 – ( Άρθρο 53 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Βάση Δεδομένων – Προστασία Δεδομένων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 – Τήρηση φακέλωνΆρθρο 35 – Τήρηση φακέλων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 36 – ( Άρθρο 48 και 49 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Διάρκεια της καταχώρισης– Ανανέωση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 – Επαναφορά των πραγµάτων στην προτέρα κατάστασηΆρθρο 37 – Επαναφορά των πραγµάτων στην προτέρα κατάσταση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 38 – ( Άρθρο 10 και 13 της Οδηγίας 2004/48/ΕΕ) Αξιώσεις επί προσβολής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 – ( Άρθρο 6 και 8 της Οδηγίας 2004/48/ΕΕ) Αποδεικτικά στοιχεία – Δικαίωμα ενημέρωσηςΆρθρο 39 – ( Άρθρο 6 και 8 της Οδηγίας 2004/48/ΕΕ) Αποδεικτικά στοιχεία – Δικαίωμα ενημέρωσης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 40 – ( Άρθρο 17 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Μη χρήση ως μέσο άμυνας σε διαδικασία προσβολής σήματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 – ( Άρθρο 14 της Οδηγίας 2004/48/ΕΕ) Δικαστικά έξοδαΆρθρο 41 – ( Άρθρο 14 της Οδηγίας 2004/48/ΕΕ) Δικαστικά έξοδα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 – ( Άρθρο 9 και 11 της Οδηγίας 2004/48/ΕΕ) Ασφαλιστικά µέτραΆρθρο 42 – ( Άρθρο 9 και 11 της Οδηγίας 2004/48/ΕΕ) Ασφαλιστικά µέτρα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 – ( Άρθρο 7 και 9 της Οδηγίας 2004/48/ΕΕ) Μέτρα προστασίας των αποδεικτικών στοιχείωνΆρθρο 43 – ( Άρθρο 7 και 9 της Οδηγίας 2004/48/ΕΕ) Μέτρα προστασίας των αποδεικτικών στοιχείων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 – ( Άρθρο 3 της Οδηγίας 2004/48/ΕΕ) ΑναλογικότηταΆρθρο 44 – ( Άρθρο 3 της Οδηγίας 2004/48/ΕΕ) Αναλογικότητα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 45 – Ποινικές διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 46 – ( Άρθρο 15 της Οδηγίας 2004/48/ΕΕ) Δηµοσίευση αποφάσεων
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 47 – Δικαιοδοσία
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 48 – ( Άρθρο 18 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Προστασία του δικαιούχου μεταγενέστερα καταχωρισμένου σήματος σε διαδικασίες προσβολής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 – Παραίτηση από το δικαίωμα στο σήμαΆρθρο 49 – Παραίτηση από το δικαίωμα στο σήμα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 50 – ( Άρθρο 16 παρ. 1, 19, 20, 21, 45 και 47 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Έκπτωση από το δικαίωμα στο σήμα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 51 – ( Άρθρο 45 παρ. 4 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Κατάθεση και εξέταση της αίτησης έκπτωσης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 52 – ( Άρθρο 7, 45 και 47 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Ακυρότητα σήματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53 – ( Άρθρο 8 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Έλλειψη διακριτικού χαρακτήρα ή φήμης προγενέστερου σήματος που εμποδίζει την κήρυξη ακυρότητας καταχωρισμένου σήματοςΆρθρο 53 – ( Άρθρο 8 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Έλλειψη διακριτικού χαρακτήρα ή φήμης προγενέστερου σήματος που εμποδίζει την κήρυξη ακυρότητας καταχωρισμένου σήματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54 – ( Άρθρο 46 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Μη χρήση ως μέσο άμυνας σε διαδικασία κήρυξης ακυρότηταςΆρθρο 54 – ( Άρθρο 46 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Μη χρήση ως μέσο άμυνας σε διαδικασία κήρυξης ακυρότητας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55 – ( Άρθρο 6 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Εκ των υστέρων διαπίστωση της ακυρότητα σήματος ή της έκπτωσης του δικαιούχου του σήματος από τα δικαιώματά τουΆρθρο 55 – ( Άρθρο 6 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Εκ των υστέρων διαπίστωση της ακυρότητα σήματος ή της έκπτωσης του δικαιούχου του σήματος από τα δικαιώματά του
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 56 – ( Άρθρο 27, 28 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Σήματα ΠιστοποίησηςΆρθρο 56 – ( Άρθρο 27, 28 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Σήματα Πιστοποίησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 – Κανονισμός χρήσης του σήματος πιστοποίησηςΆρθρο 57 – Κανονισμός χρήσης του σήματος πιστοποίησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58 – ( Άρθρο 28 παρ. 3 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Απόρριψη της δήλωσης κατάθεσηςΆρθρο 58 – ( Άρθρο 28 παρ. 3 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Απόρριψη της δήλωσης κατάθεσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59Άρθρο 59
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60 – Πρόσωπα που νομιμοποιούνται να ασκούν αγωγή για προσβολήΆρθρο 60 – Πρόσωπα που νομιμοποιούνται να ασκούν αγωγή για προσβολή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61 – ( Άρθρο 28 παρ. 3 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Λόγοι έκπτωσηςΆρθρο 61 – ( Άρθρο 28 παρ. 3 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Λόγοι έκπτωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62 – ( Άρθρο 28 παρ. 3 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Λόγοι ακυρότηταςΆρθρο 62 – ( Άρθρο 28 παρ. 3 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Λόγοι ακυρότητας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63Άρθρο 63
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64 – ( Άρθρο 27 και 28 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Συλλογικά ΣήματαΆρθρο 64 – ( Άρθρο 27 και 28 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Συλλογικά Σήματα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 – ( Άρθρο 30 και 33 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Κανονισμός χρήσης του συλλογικού σήματοςΆρθρο 65 – ( Άρθρο 30 και 33 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Κανονισμός χρήσης του συλλογικού σήματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 66 – ( Άρθρο 31 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Απόρριψη της δήλωσης κατάθεσηςΆρθρο 66 – ( Άρθρο 31 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Απόρριψη της δήλωσης κατάθεσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 67 – Άρθρο 67 ( Άρθρο 34 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Πρόσωπα που νομιμοποιούνται να ασκούν αγωγή για προσβολήΆρθρο 67 – Άρθρο 67 ( Άρθρο 34 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Πρόσωπα που νομιμοποιούνται να ασκούν αγωγή για προσβολή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 68 – ( Άρθρο 35 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Λόγοι έκπτωσηςΆρθρο 68 – ( Άρθρο 35 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Λόγοι έκπτωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69 – ( Άρθρο 36 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Λόγοι ακυρότηταςΆρθρο 69 – ( Άρθρο 36 της Οδηγίας 2015/2436/ΕΕ) Λόγοι ακυρότητας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70Άρθρο 70
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 71 – Εφαρμοστέες διατάξειςΆρθρο 71 – Εφαρμοστέες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 72 – Κατάθεση διεθνούς αιτήσεωςΆρθρο 72 – Κατάθεση διεθνούς αιτήσεως
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73 – Τύπος και περιεχόμενο της διεθνούς αίτησηςΆρθρο 73 – Τύπος και περιεχόμενο της διεθνούς αίτησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 – Αίτηση εδαφικής επέκτασης μεταγενέστερη της διεθνούς καταχώρισηςΆρθρο 74 – Αίτηση εδαφικής επέκτασης μεταγενέστερη της διεθνούς καταχώρισης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 75 – Πληρωμή τελώνΆρθρο 75 – Πληρωμή τελών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 76 – Αποτελέσματα της επέκτασης της προστασίας διεθνούς καταχώρισης στην Ελληνική ΕπικράτειαΆρθρο 76 – Αποτελέσματα της επέκτασης της προστασίας διεθνούς καταχώρισης στην Ελληνική Επικράτεια
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 77 – Χρήση διεθνούς καταχώρισηςΆρθρο 77 – Χρήση διεθνούς καταχώρισης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 78 – Διαδικασία προστασίας διεθνούς καταχώρισης στην Ελληνική ΕπικράτειαΆρθρο 78 – Διαδικασία προστασίας διεθνούς καταχώρισης στην Ελληνική Επικράτεια
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 79 – Προσφυγή- Ανακοπή – ΚοινοποιήσειςΆρθρο 79 – Προσφυγή- Ανακοπή – Κοινοποιήσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 80 – Αντικατάσταση εθνικού σήματος από διεθνή καταχώρισηΆρθρο 80 – Αντικατάσταση εθνικού σήματος από διεθνή καταχώριση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 81 – Διαδικασία διαγραφής διεθνούς καταχώρισηςΆρθρο 81 – Διαδικασία διαγραφής διεθνούς καταχώρισης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 82 – Διαδικασία µετατροπής διεθνούς καταχώρισης σε εθνικό σήμαΆρθρο 82 – Διαδικασία µετατροπής διεθνούς καταχώρισης σε εθνικό σήμα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 83 – ΠροστασίαΆρθρο 83 – Προστασία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 84 – Μετατροπή σήµατος της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε εθνικόΆρθρο 84 – Μετατροπή σήµατος της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε εθνικό
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 85 – ΠροστασίαΆρθρο 85 – Προστασία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 86 – Δηµοσιεύσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 87 – Τέλη
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 88 – Εξουσιοδοτική διάταξηΆρθρο 88 – Εξουσιοδοτική διάταξη
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 89 – Καταργούμενες και μεταβατικές διατάξειςΆρθρο 89 – Καταργούμενες και μεταβατικές διατάξεις
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
11 Ιανουαρίου 2019, 16:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
1 Φεβρουαρίου 2019, 14:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
4 Σχόλια 77 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14237 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2464 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 537/2014...
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ «ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ,ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΘΜΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ...
- Σχέδιο νόμου με τίτλο: "Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027"
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου: "Δίκαιη Αναπτυξιακή μετάβαση και ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης"
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2101 ... άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 ...
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/2121 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 27ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019 ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/1132
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας ΕΕ-2020/1828 του ΕΚ και του Συμβ. της 25ης Νοεμβρ.2020 σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές αγωγές για την προστασία των καταναλωτών,ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών...
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών
- Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων -Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων
- Κανονισμός Απονομής Ελληνικού Σήματος στον ζύθο
- Δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας»
- Ενσωμάτωση Κεφαλαίου III της Οδηγίας (ΕΕ)2017/1132,όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019
- Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο:«Ρυθμίσεις για τις Εταιρείες - Τεχνοβλαστούς»
- Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου ανταγωνισμού για την ψηφιακή εποχή-Τροποποίηση ν. 3959/2011 & ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018
- Δημόσια διαβούλευση για την "Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων"
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου
- Σχέδιο νόμου για την παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L
- Δημόσια διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων"
- Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150-δίκαιη μεταχείριση και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την προώθηση των Πράσινων Δημοσίων Συμβάσεων (2020 – 2023)
- Διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021 - 2025
- Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»
- Σχέδιο διατάξεων για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης
- ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
- Γενικό Εμπορικό Μητρώο
- ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διατάξεις για την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2015/2436 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
- Νόμος για την προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων
- Εναρμόνιση νομοθετικού πλαισίου για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο Δημοσίων Συμβάσεων.
- Σχέδιο νόμου «Περί εταιρικών μετασχηματισμών»
- Διαδικασίας καθορισμού, οριοθέτησης και οργάνωσης, των απαιτούμενων δικαιολογητικών, του τρόπου λειτουργίας και διαχείρισης του Επιχειρηματικού Πάρκου Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας (ΕΠΜΜΜ)
- Περί Ανωνύμων Εταιρειών
- «Ενισχύσεις Καινοτομικού Χαρακτήρα για ΜΜΕ» του Αναπτυξιακού νόμου 4399/16
- Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο
1.
Στο Άρθρο 24 δεν προβλέπεται νομική δυνατότητα στον αιτούντα να κάνει ένσταση απόδειξης ουσιαστικής χρήσης του προγενέστερου σήματος καταχωρισμένου προ πενταετίας. Η εν λόγω έλλειψη άγει σε ανεπίτρεπτη ‘ασυλία’ του προγενέστερου σήματος, παρόλο που η υποχρέωση χρήσης κάθε σήματος εντός πενταετίας αποτελεί θεσμό δημοσίου συμφέροντος, με απώτερο σκοπό τη διαφύλαξη του ελεύθερου ανταγωνισμού και την κατάργηση ενός μη αξιοποιηθέντος μονοπωλίου.
2.
Η Υπηρεσία Σημάτων ερευνά αυτεπαγγέλτως όλους τους λόγους σχετικού απαραδέκτου; Η παράγραφος 2 ρητώς αναφέρεται σε όλους («…απαράδεκτη σύμφωνα με το άρθρο 4 ή τις παραγράφους 1 και 3 του άρθρου 5,…»).
Η Υπηρεσία Σημάτων θα ερευνά στο μέλλον αυτεπαγγέλτως π.χ. και όλα τα μη καταχωρισμένα δικαιώματα του ουσιαστικού συστήματος (π.χ. επί διακριτικών γνωρισμάτων), τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, κτλ;
Ο θεσμός της αυτεπάγγελτης εξέτασης των σχετικών λόγων απαραδέκτου, εκτός του ότι είναι διεθνώς παρωχημένος, παρουσιάζει σοβαρά νομοτεχνικά προβλήματα όπως έχει διατυπωθεί:
Αφ’ενός μεν η επέκτασή του σε περιπτώσεις σημάτων φήμης (Αρθρο 5 παρ. 1γ) και λοιπών διακριτικών γνωρισμάτων χρησιμοποιουμένων στις συναλλαγές, ή δικαιωμάτων προσωπικότητας κλπ. κατά την έννοια του Αρθρου 5 παρ. 3α, β, γ, δ, ευλόγως εγείρει το ερώτημα των πηγών από τις οποίες η υπηρεσία μπορεί να πληροφορηθεί αυτεπάγγελτα την υπάρξη τέτοιων δικαιωμάτων ή την έκταση της φήμης τους, χωρίς να εγερθούν θέματα ασφάλειας δικαίου, διαφάνειας και επαρκούς αιτιολογίας της εν λόγω αντιρρήσεως.
Συνεπώς, αν διατηρηθεί η διάταξη θα πρεπει το εύρος της να περιοριστεί στις περιπτώσεις των παραγράφων 1α και β του Αρθρου 5, καθώς είναι γνωστό ότι ιστορικά ο έλεγχος της υπηρεσίας στην πράξη περιορίζεται μόνο στα όμοια σήματα και προϊόντα.
Κατά δεύτερο λόγο, είναι παράλογο να εγείρεται αντίρρηση με βάση σήματα τα οποία είναι καταχωρισμένα για περισσότερα από πέντε έτη, χωρίς να είναι γνωστό αν αυτά χρησιμοποιούνται δεόντως από τους δικαιούχους τους. Είναι αντιφατικό να υπάρχει η δυνατότητα προβολής ένστασης αχρησίας επί ανακοπών (Αρθρο 28) ή προσβολών (Αρθρο 40)και όχι σε περιπτώσεις αυτεπάγγελτου ελέγχου. Οπως προκύπτει από πάγια νομολογία του ΔΕΚ, η χρήση του σήματος μετά την πενταετή περίοδο χάριτος είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη χορήγηση προστασίας στο δικαιούχο του. Είναι συνεπώς οξύμωρο μια Δημόσια Αρχή να προστατεύει δικαιούχους που δεν τηρούν τις υποχρεώσεις τους, και μάλιστα εν αγνοία τους ή ακόμη και σε περιπτώσεις που η δικαιούχος επιχείρηση έχει προ πολλού σταματήσει τη δραστηριότητά της, καθώς στην τελευταία περίπτωση ο αιτών δεν δύναται κάν να αιτηθεί την τυχόν συναίνεση ενός πλέον ανύπαρκτου δικαιούχου θπό την έννοια της παρ. 4 του Αρθρου 5.
Η δυνατότητα του αιτούντος να κινήσει διαδικασία διαγραφής του προβαλλομένου σήματος δεν αποτελεί δικαιολογία, στό μέτρο πού τόσο ο χρόνος εκδίκασής της όσο και το σχετικό κόστος αναιρούν τα όποια οφέλη.
Προτείνεται συνεπώς είτε η κατάργηση του εν λόγω ελέγχου και η αντικατάστασή του με απλή ειδοποίηση του προγενέστερου δικαιούχου ο οποιος αν θέλει μπορεί να ασκήσει τριτανακοπή, είτε ο περιορισμός της δυνατότητας έγερσης της αντίρρησης μονο επί σημάτων γιατα οποία δεν έχει παρέλθει η περίοδος χάριτος, είτε να δίδεται η δυνατότητα στόν αιτούντα να προβάλει ένσταση αχρησίας στην οποία περίπτωση η αυτεπάγγελτη αντίρρηση καταπίπτει και υποκαθίσταται από ειδοποίηση του προγενέστερου δικαιούχου.
Το πιθανό ανεπιχέίρημα ότι ο αυτεπάγγελτος έλεγχος προστατεύει το δημόσιο συμφέρον και όχι προγενέστερα δικαιώματα δεν είναι πειστικό, στο μέτρο που προσκρούει στην παρ. 4 του Αρθρου 5, σύμφωνα με την οποία η συναίνεση του δικαιούχου αρκεί για να αρθεί το σχετικό κώλυμα.
Ο θεσμός της αυτεπάγγελτης εξέτασης των σχετικών λόγων απαραδέκτου, εκτός του ότι είναι διεθνώς παρωχημένος, παρουσιάζει σοβαρά νομοτεχνικά προβλήματα όπως έχει διατυπωθεί:
Αφ’ενός μεν η επέκτασή του σε περιπτώσεις σημάτων φήμης (Αρθρο 5 παρ. 1γ) και λοιπών διακριτικών γνωρισμάτων χρησιμοποιουμένων στις συναλλαγές, ή δικαιωμάτων προσωπικότητας κλπ. κατά την έννοια του Αρθρου 5 παρ. 3α, β, γ, δ, ευλόγως εγείρει το ερώτημα των πηγών από τις οποίες η υπηρεσία μπορεί να πληροφορηθεί αυτεπάγγελτα την υπάρξη τέτοιων δικαιωμάτων ή την έκταση της φήμης τους, χωρίς να εγερθούν θέματα ασφάλειας δικαίου, διαφάνειας και επαρκούς αιτιολογίας της εν λόγω αντιρρήσεως.
Συνεπώς, αν διατηρηθεί η διάταξη θα πρεπει το εύρος της να περιοριστεί στις περιπτώσεις των παραγράφων 1α και β του Αρθρου 5, καθώς είναι γνωστό ότι ιστορικά ο έλεγχος της υπηρεσίας στην πράξη περιορίζεται μόνο στα όμοια σήματα και προϊόντα.
Κατά δεύτερο λόγο, είναι παράλογο να εγείρεται αντίρρηση με βάση σήματα τα οποία είναι καταχωρισμένα για περισσότερα από πέντε έτη, χωρίς να είναι γνωστό αν αυτά χρησιμοποιούνται δεόντως από τους δικαιούχους τους. Είναι αντιφατικό να υπάρχει η δυνατότητα προβολής ένστασης αχρησίας επί ανακοπών (Αρθρο 28) ή προσβολών (Αρθρο 40)και όχι σε περιπτώσεις αυτεπάγγελτου ελέγχου. Οπως προκύπτει από πάγια νομολογία του ΔΕΚ, η χρήση του σήματος μετά την πενταετή περίοδο χάριτος είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη χορήγηση προστασίας στο δικαιούχο του. Είναι συνεπώς οξύμωρο μια Δημόσια Αρχή να προστατεύει δικαιούχους που δεν τηρούν τις υποχρεώσεις τους, και μάλιστα εν αγνοοία τους.
Η δυνατότητα του αιτούντος να κινήσει διαδικασία διαγραφής του προβαλλομένου σήματος δεν αποτελεί δικαιολογία, στό μέτρο πού τόσο ο χρόνος εκδίκασής της όσο και το σχετικό κόστος αναιρούν τα όποια οφέλη.
Προτείνεται συνεπώς είτε η κατάργηση του εν λόγω ελέγχου και η αντικατάστασή του με απλή ειδοποίηση του προγενέστερου δικαιούχου ο οποιος αν θέλει μπορεί να ασκήσει τριτανακοπή, είτε ο περιορισμός της δυνατότητας έγερσης της αντίρρησης μονο επί σημάτων γιατα οποία δεν έχει παρέλθει η περίοδος χάριτος, είτε να δίδεται η δυνατότητα στόν αιτούντα να προβάλει ένσταση αχρησίας στην οποία περίπτωση η αυτεπάγγελτη αντίρρηση καταπίπτει και υποκαθίσταται από ειδοποίηση του προγενέστερου δικαιούχου.
Το πιθανό ανεπιχέίρημα ότι ο αυτεπάγγελτος έλεγχος προστατεύει το δημόσιο συμφέρον και όχι προγενέστερα δικαιώματα δενείναι πειστικό, στο μέτρο που προσκρούει στην παρ. 4 του Αρθρου 5, σύμφωνα με την οποία η συναίνεση του δικαιούχου αρκεί για να αρθεί το σχετικό κώλυμα.
Ο θεσμός της αυτεπάγγελτης εξέτασης των σχετικών λόγων απαραδέκτου, εκτός του ότι είναι διεθνώς παρωχημένος, παρουσιάζει σοβαρά νομοτεχνικά προβλήματα όπως έχει διατυπωθεί:
Αφ’ενός μεν η επέκτασή του σε περιπτώσεις σημάτων φήμης (Αρθρο 5 παρ. 1γ) και λοιπών διακριτικών γνωρισμάτων χρησιμοποιουμένων στις συναλλαγές, ή δικαιωμάτων προσωπικότητας κλπ. κατά την έννοια του Αρθρου 5 παρ. 3α, β, γ, δ, ευλόγως εγείρει το ερώτημα των πηγών από τις οποίες η υπηρεσία μπορεί να πληροφορηθεί αυτεπάγγελτα την υπάρξη τέτοιων δικαιωμάτων ή την έκταση της φήμης τους, χωρίς να εγερθούν θέματα ασφάλειας δικαίου, διαφάνειας και επαρκούς αιτιολογίας της εν λόγω αντιρρήσεως.
Συνεπώς, αν διατηρηθεί η διάταξη θα πρεπει το εύρος της να περιοριστεί στις περιπτώσεις των παραγράφων 1α και β του Αρθρου 5, καθώς είναι γνωστό ότι ιστορικά ο έλεγχος της υπηρεσίας στην πράξη περιορίζεται μόνο στα όμοια σήματα και προϊόντα.
Κατά δεύτερο λόγο, είναι παράλογο να εγείρεται αντίρρηση με βάση σήματα τα οποία είναι καταχωρισμένα για περισσότερα από πέντε έτη, χωρίς να είναι γνωστό αν αυτά χρησιμοποιούνται δεόντως από τους δικαιούχους τους. Είναι αντιφατικό να υπάρχει η δυνατότητα προβολής ένστασης αχρησίας επί ανακοπών (Αρθρο 28) ή προσβολών (Αρθρο 40)και όχι σε περιπτώσεις αυτεπάγγελτου ελέγχου. Οπως προκύπτει από πάγια νομολογία του ΔΕΚ, η χρήση του σήματος μετά την πενταετή περίοδο χάριτος είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη χορήγηση προστασίας στο δικαιούχο του. Είναι συνεπώς οξύμωρο μια Δημόσια Αρχή να προστατεύει δικαιούχους που δεν τηρούν τις υποχρεώσεις τους, και μάλιστα εν αγνοοία τους.
Η δυνατότητα του αιτούντος να κινήσει διαδικασία διαγραφής του προβαλλομένου σήματος δεν αποτελεί δικαιολογία, στό μέτρο πού τόσο ο χρόνος εκδίκασής της όσο και το σχετικό κόστος αναιρούν τα όποια οφέλη.
Προτείνεται συνεπώς είτε η κατάργηση του εν λόγω ελέγχου και η αντικατάστασή του με απλή ειδοποίηση του προγενέστερου δικαιούχου ο οποιος αν θέλει μπορεί να ασκήσει τριτανακοπή, είτε ο περιορισμός της δυνατότητας έγερσης της αντίρρησης μονο επί σημάτων γιατα οποία δεν έχει παρέλθει η περίοδος χάριτος, είτε να δίδεται η δυνατότητα στόν αιτούντα να προβάλει ένσταση αχρησίας στην οποία περίπτωση η αυτεπάγγελτη αντίρρηση καταπίπτει και υποκαθίσταται από ειδοποίηση του προγενέστερου δικαιούχου.
Το πιθανό ανεπιχέίρημα ότι ο αυτεπάγγελτος έλεγχος προστατεύει το δημόσιο συμφέρον και όχι προγενέστερα δικαιώματα δενείναι πειστικό, στο μέτρο που προσκρούει στην παρ. 4 του Αρθρου 5, σύμφωνα με την οποία η συναίνεση του δικαιούχου αρκεί για να αρθεί το σχετικό κώλυμα.