Θεωρούμε ότι η δικονομική διευκόλυνση που παρέχει ο ισχύον νόμος αναφορικά με την απόδειξη της εκπροσώπησης – νομιμοποίησης των ΟΣΔ έχει υπερακοντίσει κατά την εφαρμογή της το σκοπό που όφειλε να εξυπηρετήσει η θέσπιση του εν λόγω τεκμηρίου. Ως εκ τούτου θεωρούμε ότι οι διευκολύνσεις αυτές είναι υπερβολικές και άγουν σε ανασφάλεια δικαίου. Πράγματι όπως έχει παγίως νομολογηθεί το εν λόγω μαχητό τεκμήριο λειτουργεί καταρχήν αποδεικτικά και αποβλέπει στη διευκόλυνση της απόδειξης εκ μέρους του οργανισμού συλλογικής διαχείρισης δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας για τη νομιμοποίησή τους τόσο για την κατάρτιση των σχετικών συμβάσεων και την είσπραξη των προβλεπομένων αμοιβών όσο και για τη δικαστική προστασία των δικαιωμάτων αυτών. Σημειωτέον ότι σύμφωνα με το ισχύον άρθρο 72 παρ. 3 εδ. β΄ του Ν. 2121/1993 δεν καλύπτεται η εφαρμογή του τεκμηρίου στους αλλοδαπούς ΟΣΔ, καθώς απαιτείται η αναλυτική και συγκεκριμένη αναφορά των συμβάσεων αμοιβαιότητας μεταξύ των οργανισμών συλλογικής διαχείρισης της ημεδαπής και των αντίστοιχων οργανισμών συλλογικής διαχείρισης της αλλοδαπής, καθώς επίσης των μελών και των έργων που εκπροσωπούνται από αυτούς. Επιπλέον η ανταπόδειξη και ανατροπή του τεκμηρίου από τους χρήστες είναι ιδιαίτερα δυσχερής στο πλαίσιο της δικαστικής επίλυσης της διαφοράς, καθώς προϋποθέτει την αυτονόητη πλήρη και επακριβή γνώση των εκπροσωπούμενων από τους ΟΔΣ μελών και έργων. Άλλωστε στην περίπτωση των εξωδικαστικών συναλλαγών που ρυθμίζονται στο ισχύον άρθρο 55 παρ. 4 το τεκμήριο ανατρέπεται σε περίπτωση αμφισβήτησης του από τον χρήστη . Έτσι, θα πρέπει είτε στο οικείο δικόγραφο, είτε στο αποδεικτικό υλικό του οικείου φακέλου δικογραφίας να συμπεριλαμβάνεται υπεύθυνη δήλωση του εκάστοτε ΟΣΔ και αναλυτική παράθεση των εκπροσωπούμενων μελών του, προκειμένου να υπάρχει ασφάλεια και πληροφόρηση ως προς τα ακριβή όρια της νομιμοποίησης των ΟΣΔ, αλλά και να επέρχονται οι εκ του νόμου προβλεπόμενες συνέπειες σε περίπτωση ψευδούς δήλωσης.
Θεωρούμε ότι η δικονομική διευκόλυνση που παρέχει ο ισχύον νόμος αναφορικά με την απόδειξη της εκπροσώπησης – νομιμοποίησης των ΟΣΔ έχει υπερακοντίσει κατά την εφαρμογή της το σκοπό που όφειλε να εξυπηρετήσει η θέσπιση του εν λόγω τεκμηρίου. Ως εκ τούτου θεωρούμε ότι οι διευκολύνσεις αυτές είναι υπερβολικές και άγουν σε ανασφάλεια δικαίου. Πράγματι όπως έχει παγίως νομολογηθεί το εν λόγω μαχητό τεκμήριο λειτουργεί καταρχήν αποδεικτικά και αποβλέπει στη διευκόλυνση της απόδειξης εκ μέρους του οργανισμού συλλογικής διαχείρισης δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας για τη νομιμοποίησή τους τόσο για την κατάρτιση των σχετικών συμβάσεων και την είσπραξη των προβλεπομένων αμοιβών όσο και για τη δικαστική προστασία των δικαιωμάτων αυτών. Σημειωτέον ότι σύμφωνα με το ισχύον άρθρο 72 παρ. 3 εδ. β΄ του Ν. 2121/1993 δεν καλύπτεται η εφαρμογή του τεκμηρίου στους αλλοδαπούς ΟΣΔ, καθώς απαιτείται η αναλυτική και συγκεκριμένη αναφορά των συμβάσεων αμοιβαιότητας μεταξύ των οργανισμών συλλογικής διαχείρισης της ημεδαπής και των αντίστοιχων οργανισμών συλλογικής διαχείρισης της αλλοδαπής, καθώς επίσης των μελών και των έργων που εκπροσωπούνται από αυτούς. Επιπλέον η ανταπόδειξη και ανατροπή του τεκμηρίου από τους χρήστες είναι ιδιαίτερα δυσχερής στο πλαίσιο της δικαστικής επίλυσης της διαφοράς, καθώς προϋποθέτει την αυτονόητη πλήρη και επακριβή γνώση των εκπροσωπούμενων από τους ΟΔΣ μελών και έργων. Άλλωστε στην περίπτωση των εξωδικαστικών συναλλαγών που ρυθμίζονται στο ισχύον άρθρο 55 παρ. 4 το τεκμήριο ανατρέπεται σε περίπτωση αμφισβήτησης του από τον χρήστη . Έτσι, θα πρέπει είτε στο οικείο δικόγραφο, είτε στο αποδεικτικό υλικό του οικείου φακέλου δικογραφίας να συμπεριλαμβάνεται υπεύθυνη δήλωση του εκάστοτε ΟΣΔ και αναλυτική παράθεση των εκπροσωπούμενων μελών του, προκειμένου να υπάρχει ασφάλεια και πληροφόρηση ως προς τα ακριβή όρια της νομιμοποίησης των ΟΣΔ, αλλά και να επέρχονται οι εκ του νόμου προβλεπόμενες συνέπειες σε περίπτωση ψευδούς δήλωσης.