ΠΑΓΚΡΗΤΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΥΠΑΙΘΡΟΥ
ΟΠΩΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ 9 /01/12
ΑΡΘΡΟ 4
Αναφέρεται:
1.α) Τουριστικά καταλύματα όλων των μορφών του άρθρου 2, παραγ. 1 και 2του νόμου 2160/93 <>, όπως ισχύει , μεγίστης δυναμικότητας (40) κλινών .
Το μέγεθος του τουριστικού καταλύματος όλων των μορφών - το οποίο καθορίζεται μόνο από τον αριθμό των κλινών - θεωρούμε πως είναι το σημαντικότερο αυτού του νομοθετήματος και τούτο διότι :
Επιδίωξη δεν πρέπει να είναι μόνο η ίδρυση μιας επιχείρησης αλλά η βιωσιμότητα της .
Οι πολύ μικρές επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων και αυτές είναι οι κάτω των 40 κλινών δεν είναι βιώσιμες παρά μόνο σε περιοχές που είναι γνωστοί προορισμοί όπως είναι η Αράχοβα, το Πήλιο κ.λ.π ,όπου και με 20 κλίνες ένα αρχοντικό στο Πήλιο με τιμές υψηλές και παρέχοντας μόνο διαμονή και πρωινό είναι βιώσιμη επιχείρηση , το ίδιο συμβαίνει και σε αστικά κέντρα όπως και γνωστά θέρετρα π. χ. Ελούντα .
Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και σε απομακρυσμένες περιοχές στον Ψηλορείτη , τα Λευκά Όρη η τα Αστερούσια και τα Λασηθιώτικα βουνά όπου οι περιοχές είναι μειονεκτικές τα χωριά υπό εγκατάλειψη και δεν υπάρχει κανείς που να προσφέρει κάποιες υπηρεσίες και δραστηριότητες από αυτές που περιγράφετε στο νομοσχέδιο και είναι απαραίτητο να δημιουργηθούν άλλως δεν υπάρχει ενδιαφέρον από τουρίστα να τις επισκεφτεί .
Σας παραθέτω ένα παράδειγμα που είναι με πραγματικά στοιχεία και προκύπτει από την εμπειρία μας :
-η μέση πληρότητα των καταλυμάτων αυτών είναι κάτω του 40%
η συμμετοχή σε δραστηριότητες δεν υπερβαίνει το 25% των κάθε φορά διαμενόντων, ακόμη και στα γεύματα η συμμετοχή είναι στα ίδια επίπεδα
η μέση τιμή ανά κλίνη με πρωινό είναι κάτω των 20 ευρώ
(τα στοιχεία είναι από 30 αντιπροσωπευτικά καταλύματα της Κρήτης )
Με απλή αριθμητική σε ένα κατάλυμα με το ανώτατο όριο που θέτετε τις 40 κλίνες ,αν πετύχει 100% πληρότητα και αυτό θα γίνει 3 με 4 φορές το χρόνο ,
θα φάνε 10 άτομα και θα συμμετάσχουν σε άλλες δραστηριότητες άλλα 10
πώς και από πού θα βγει το κόστος του μάγειρα , πως και από πού θα πληρωθεί ένας οδηγός πεζοπορίας που πρέπει να είναι και γλωσσομαθής και αυτά στην καλύτερη περίπτωση που θα έχει πληρότητα 100% στις 40 κλίνες , αν πάρουμε τους πραγματικούς μέσους όρους τότε θα τον ταΐσουμε φαγητό πολλών ημερών και δεν θα έχουμε καμιά δραστηριότητα , διότι δεν βγαίνει κοστολογικά , άρα δεν υπάρχει λόγος να μας επισκευτεί ο τουρίστας , και αν από τύχη έλθει θα φύγει δυσαρεστημένος και δεν θα ξανάρθει .
Και τα παραπάνω με μεγάλες και σοβαρές επενδύσεις σε κτηριακά που προβλέπονται από νόμο και με επίσης υψηλές λειτουργικές δαπάνες .
Είναι αδιανόητο λοιπόν να οριοθετούμε σε τέτοια επίπεδα επιχειρήσεις βάζοντας τους ταφόπλακα από την δημιουργία τους ,αν κάποιος ξεγελαστεί και κάμει μια τέτοια επένδυση .
Από τις υπάρχουσες επιχειρήσεις στην Κρήτη βιώσιμες είναι μόνο όσες έχουν σημαντικό αριθμό κλινών και μπορούν να δημιουργούν πολλές δραστηριότητες ,όλες ξεκίνησαν από 30- 40 κλίνες και αναγκάστηκαν για να δημιουργήσουν οικονομίες κλίμακας να αυξήσουν το αριθμό κλινών .
Θεωρούμε λοιπόν πως πρέπει τα προς τα πάνω όρια να είναι οι 80 κλίνες και σε κάθε περίπτωση αυτό να γίνεται με σχετική έγκριση της περιφέρειας παίρνοντας υπόψη τις ιδιομορφίες και την φέρουσα ικανότητα της περιοχής που είναι εγκατεστημένη η επιχείρηση .
ΠΡΟΤΑΣΗ να διαμορφωθεί :
ΑΡΘΡΟ 04:Μορφές Επιχειρήσεων Τουρισμού Υπαίθρου
1.α) Τουριστικά καταλύματα όλων των μορφών του άρθρου 2, παραγ. 1 και 2του νόμου 2160/93 <>, όπως ισχύει , μεγίστης δυναμικότητας (80) κλινών .Σε περίπτωση που οι επιχειρήσεις αυτές προσφέρουν , πέραν της διαμονής και σίτιση , είτε πρωινό είτε γεύμα , χρησιμοποιούν και προσφέρουν προς κατανάλωση υποχρεωτικώς όλα τα προϊόντα που ανήκουν στο καλάθι αγροτικών προϊόντων της παραγράφου 8 του άρθρου 2 του παρόντος νόμου η που παράγονται στο οικείο αγροτικό νοικοκυριό τουλάχιστον κατά 70% σε περίπτωση επιχειρήσεων που εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 6 του παρόντος νόμου .
Το 70% να ισχύσει και στο β)
2.Επιχείρηση τουρισμού υπαίθρου , προκειμένου να προσφέρει , παραλλήλως με τις κύριες υπηρεσίες και προϊόντα της , και υπηρεσίες διαμονής, διαθέτει επί πλέον τουριστικό κατάλυμα μιας εκ των προβλεπόμενων από το άρθρο 2 παραγ. 1 και 2 του νόμου 2160/93 , όπως ισχύει ,μορφών και για το οποίο έχει χορηγηθεί το σχετικό ειδικό σήμα λειτουργίας του ΕΟΤ .
Ο ποσοτικός περιορισμός κατά κλίνες της περίπτωσης α της προηγούμενης παραγράφου ισχύει και στην περίπτωση αυτή και είναι 80 κλίνες .
ΠΑΓΚΡΗΤΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΥΠΑΙΘΡΟΥ ΟΠΩΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ 9 /01/12 ΑΡΘΡΟ 4 Αναφέρεται: 1.α) Τουριστικά καταλύματα όλων των μορφών του άρθρου 2, παραγ. 1 και 2του νόμου 2160/93 <>, όπως ισχύει , μεγίστης δυναμικότητας (40) κλινών . Το μέγεθος του τουριστικού καταλύματος όλων των μορφών - το οποίο καθορίζεται μόνο από τον αριθμό των κλινών - θεωρούμε πως είναι το σημαντικότερο αυτού του νομοθετήματος και τούτο διότι : Επιδίωξη δεν πρέπει να είναι μόνο η ίδρυση μιας επιχείρησης αλλά η βιωσιμότητα της . Οι πολύ μικρές επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων και αυτές είναι οι κάτω των 40 κλινών δεν είναι βιώσιμες παρά μόνο σε περιοχές που είναι γνωστοί προορισμοί όπως είναι η Αράχοβα, το Πήλιο κ.λ.π ,όπου και με 20 κλίνες ένα αρχοντικό στο Πήλιο με τιμές υψηλές και παρέχοντας μόνο διαμονή και πρωινό είναι βιώσιμη επιχείρηση , το ίδιο συμβαίνει και σε αστικά κέντρα όπως και γνωστά θέρετρα π. χ. Ελούντα . Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και σε απομακρυσμένες περιοχές στον Ψηλορείτη , τα Λευκά Όρη η τα Αστερούσια και τα Λασηθιώτικα βουνά όπου οι περιοχές είναι μειονεκτικές τα χωριά υπό εγκατάλειψη και δεν υπάρχει κανείς που να προσφέρει κάποιες υπηρεσίες και δραστηριότητες από αυτές που περιγράφετε στο νομοσχέδιο και είναι απαραίτητο να δημιουργηθούν άλλως δεν υπάρχει ενδιαφέρον από τουρίστα να τις επισκεφτεί . Σας παραθέτω ένα παράδειγμα που είναι με πραγματικά στοιχεία και προκύπτει από την εμπειρία μας : -η μέση πληρότητα των καταλυμάτων αυτών είναι κάτω του 40% η συμμετοχή σε δραστηριότητες δεν υπερβαίνει το 25% των κάθε φορά διαμενόντων, ακόμη και στα γεύματα η συμμετοχή είναι στα ίδια επίπεδα η μέση τιμή ανά κλίνη με πρωινό είναι κάτω των 20 ευρώ (τα στοιχεία είναι από 30 αντιπροσωπευτικά καταλύματα της Κρήτης ) Με απλή αριθμητική σε ένα κατάλυμα με το ανώτατο όριο που θέτετε τις 40 κλίνες ,αν πετύχει 100% πληρότητα και αυτό θα γίνει 3 με 4 φορές το χρόνο , θα φάνε 10 άτομα και θα συμμετάσχουν σε άλλες δραστηριότητες άλλα 10 πώς και από πού θα βγει το κόστος του μάγειρα , πως και από πού θα πληρωθεί ένας οδηγός πεζοπορίας που πρέπει να είναι και γλωσσομαθής και αυτά στην καλύτερη περίπτωση που θα έχει πληρότητα 100% στις 40 κλίνες , αν πάρουμε τους πραγματικούς μέσους όρους τότε θα τον ταΐσουμε φαγητό πολλών ημερών και δεν θα έχουμε καμιά δραστηριότητα , διότι δεν βγαίνει κοστολογικά , άρα δεν υπάρχει λόγος να μας επισκευτεί ο τουρίστας , και αν από τύχη έλθει θα φύγει δυσαρεστημένος και δεν θα ξανάρθει . Και τα παραπάνω με μεγάλες και σοβαρές επενδύσεις σε κτηριακά που προβλέπονται από νόμο και με επίσης υψηλές λειτουργικές δαπάνες . Είναι αδιανόητο λοιπόν να οριοθετούμε σε τέτοια επίπεδα επιχειρήσεις βάζοντας τους ταφόπλακα από την δημιουργία τους ,αν κάποιος ξεγελαστεί και κάμει μια τέτοια επένδυση . Από τις υπάρχουσες επιχειρήσεις στην Κρήτη βιώσιμες είναι μόνο όσες έχουν σημαντικό αριθμό κλινών και μπορούν να δημιουργούν πολλές δραστηριότητες ,όλες ξεκίνησαν από 30- 40 κλίνες και αναγκάστηκαν για να δημιουργήσουν οικονομίες κλίμακας να αυξήσουν το αριθμό κλινών . Θεωρούμε λοιπόν πως πρέπει τα προς τα πάνω όρια να είναι οι 80 κλίνες και σε κάθε περίπτωση αυτό να γίνεται με σχετική έγκριση της περιφέρειας παίρνοντας υπόψη τις ιδιομορφίες και την φέρουσα ικανότητα της περιοχής που είναι εγκατεστημένη η επιχείρηση . ΠΡΟΤΑΣΗ να διαμορφωθεί : ΑΡΘΡΟ 04:Μορφές Επιχειρήσεων Τουρισμού Υπαίθρου 1.α) Τουριστικά καταλύματα όλων των μορφών του άρθρου 2, παραγ. 1 και 2του νόμου 2160/93 <>, όπως ισχύει , μεγίστης δυναμικότητας (80) κλινών .Σε περίπτωση που οι επιχειρήσεις αυτές προσφέρουν , πέραν της διαμονής και σίτιση , είτε πρωινό είτε γεύμα , χρησιμοποιούν και προσφέρουν προς κατανάλωση υποχρεωτικώς όλα τα προϊόντα που ανήκουν στο καλάθι αγροτικών προϊόντων της παραγράφου 8 του άρθρου 2 του παρόντος νόμου η που παράγονται στο οικείο αγροτικό νοικοκυριό τουλάχιστον κατά 70% σε περίπτωση επιχειρήσεων που εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 6 του παρόντος νόμου . Το 70% να ισχύσει και στο β) 2.Επιχείρηση τουρισμού υπαίθρου , προκειμένου να προσφέρει , παραλλήλως με τις κύριες υπηρεσίες και προϊόντα της , και υπηρεσίες διαμονής, διαθέτει επί πλέον τουριστικό κατάλυμα μιας εκ των προβλεπόμενων από το άρθρο 2 παραγ. 1 και 2 του νόμου 2160/93 , όπως ισχύει ,μορφών και για το οποίο έχει χορηγηθεί το σχετικό ειδικό σήμα λειτουργίας του ΕΟΤ . Ο ποσοτικός περιορισμός κατά κλίνες της περίπτωσης α της προηγούμενης παραγράφου ισχύει και στην περίπτωση αυτή και είναι 80 κλίνες .