Όπως φαίνεται από την εξέλιξη της συμμετοχής των ενδιαφερομένων στην διαβούλευση, μάλλον αυτή θα έπρεπε να γίνει για περισσότερο χρονικό διάστημα και ίσως εκτός της περιόδου των εορτών που οι εμπλεκόμενοι με τον τουρισμό και ειδικά τον ορεινό- χειμερινό εργάζονται και είναι απασχολημένοι με τις επιχειρήσεις.
Όσοι έχουν ασχοληθεί λίγο περισσότερο με τους νόμους που υπάρχουν και διέπουν διάφορες δραστηριότητες ξέρουν καλά ότι:
- Υπάρχει πολυνομία και δυστυχώς κάποιες επαγγελματικές ομάδες κατάφεραν να ρυθμίσουν τα του οίκου τους όπως θα ήθελαν και ίσως να έκαναν καλά (;)βλέποντας την αδυναμία ή αδιαφορία της πολιτείας να ρυθμίσει τα θέματα.
Όμως αυτό δεν είναι αποδεκτό για μιά σοβαρή Ευρωπαϊκή χώρα θέλω να πιστεύω.
Παραδείγματα:
1)Για τους ναυαγοσώστες υπάρχει το Π.Δ 23/2000, που ρυθμίζει τον τρόπο απόκτησης άδειας άσκησης επαγγέλματος.
Παρακολουθούν μαθήματα σε ιδιωτικές σχολές κατόπιν δίνουν εξετάσεις στο Υπουργείο Ναυτιλίας (Λιμεναρχεία)και μετά αποκτούν άδεια να εργασθούν.
2) Ο "σκίπερ" , είναι ο οδηγός - καπετάνιος του ιστιοπλοϊκού σκάφους και αποκτά αυτή την "άδεια" χειρισμού μετά από παρακολούθηση μαθημάτων σε ιδιωτική σχολή ή και και σε σχολές που διοργανώνουν ναυταθλητικά σωματεία. Με αυτό το δίπλωμα εργάζεται στο χώρο του τουρισμού, οδηγώντας ιστιοπολοϊκα σκάφη μεταφέροντας επιβάτες - τουρίστες κλπ. Βεβαίως δεν έχεια άδεια άσκησης επαγγέλματος από κάποιο κρατικό φορέα, αλλά ισχύει αυτό το δίπλωμα. Ποιός έλέγχει και ποιός πιστοποιεί ;
3) Οι αυτοδύτες έχουν άλλο καθεστώς περίπου το ίδιο με τα προηγούμενα, αφού την άδεια την αποκτούν από διεθνείς οργανισμούς και μάλλον η ΓΓΑ αγνοεί το τί συμβαίνει.
4) Το Π.Δ 219/2006 στο οποίο έχει γίνει αναφορά από συμμετέχοντες, προσπάθησε να βάλει κάποια τάξη αλλά δεν καλύπτει δυστυχώς όλες τις περιπτώσεις και ειδικά για τις υπαίθριες δραστηριότητες ζητά πράγματα που δεν εφαρμόζονται.Πρέπει όμως να το λάβει υπ'όψη το Υπουργείο και να το τροποποιήσει ή να το προσαρμόσει με το υπό συζήτηση σχέδιο νόμου.
5) Υπάρχουν τα Τ.Ε.Φ.Α.Α που δίνουν είδικεύσεις στην αναψυχή ,κατασκηνώσεις, υπαίθριες δραστηριότητες,ορεινές δραστηριότητες χιονοδρομία , θαλάσσιο σκι κλπ , που θα έπρεπε να συμμετέχουν και να καταθέσουν τις απόψεις τους.
6) Οι θαλάσσιες δραστηριότητες στις (σχολές θαλασσίου σκι κλπ),ρυθμίζονται με διατάξεις του Κανονισμού Λιμένος του πρώην Υ.Ε.Ναυτιλίας.
7) Προπονητές άλλων ειδικοτήτων-αντικειμένων, για εργασθούν στον τουρισμό ως εκπαιδευτές, πρέπει ή να παρακολουθήσουν σχολές της Γ.Γ.Α(όταν γίνουν)ή να έχουν πτυχίο με σχετική ειδικότητα από τα ΤΕΦΑΑ.
Υπάρχουν βεβαίως και άλλες περιπτώσεις που μπορούν να αναφερθούν.
Τελικά διαπιστώνουμε μία λίαν επιεικώς τραγική κατάσταση που πρέπει το Υπουργείο Πολιτισμού-Τουρισμού,που έχει την αρμοδιότητα για τουρισμό,πολιτισμό και αθλητισμό μαζί,μπορεί ίσως τώρα ποιό εύκολα να δώσει τις πρέπουσες λύσεις φέρνοντας για ψήφιση ένα σχέδιο νόμου σύγχρονο που να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της εποχής . Γνώσεις, εμπειρία και προτάσεις υπάρχουν διότι έχουμε ικανότατα στελέχη στον χώρο αυτό. Διάθεση για συνεργασία και πρόθεση να μπεί μιά τάξη στα πράγματα χρειάζεται,αφού όπως φαίνεται από τον σωστό τουρισμό μπορούμε να ελπίζουμε κάτι καλύτερο. Ειδικά για τον χειμερινό τουρισμό(χιονοδρομία), μήπως καταφέρουμε και σταματήσουμε να τροφοδοτούμε τα Χιονοδρομικά κέντρα των γειτονικών χωρών με χιλιάδες τουρίστες χιονοδρόμους την στιγμή που τα δικά μας Χ.Κ παλεύουν να επιβιώσουν!!
Όπως φαίνεται από την εξέλιξη της συμμετοχής των ενδιαφερομένων στην διαβούλευση, μάλλον αυτή θα έπρεπε να γίνει για περισσότερο χρονικό διάστημα και ίσως εκτός της περιόδου των εορτών που οι εμπλεκόμενοι με τον τουρισμό και ειδικά τον ορεινό- χειμερινό εργάζονται και είναι απασχολημένοι με τις επιχειρήσεις. Όσοι έχουν ασχοληθεί λίγο περισσότερο με τους νόμους που υπάρχουν και διέπουν διάφορες δραστηριότητες ξέρουν καλά ότι: - Υπάρχει πολυνομία και δυστυχώς κάποιες επαγγελματικές ομάδες κατάφεραν να ρυθμίσουν τα του οίκου τους όπως θα ήθελαν και ίσως να έκαναν καλά (;)βλέποντας την αδυναμία ή αδιαφορία της πολιτείας να ρυθμίσει τα θέματα. Όμως αυτό δεν είναι αποδεκτό για μιά σοβαρή Ευρωπαϊκή χώρα θέλω να πιστεύω. Παραδείγματα: 1)Για τους ναυαγοσώστες υπάρχει το Π.Δ 23/2000, που ρυθμίζει τον τρόπο απόκτησης άδειας άσκησης επαγγέλματος. Παρακολουθούν μαθήματα σε ιδιωτικές σχολές κατόπιν δίνουν εξετάσεις στο Υπουργείο Ναυτιλίας (Λιμεναρχεία)και μετά αποκτούν άδεια να εργασθούν. 2) Ο "σκίπερ" , είναι ο οδηγός - καπετάνιος του ιστιοπλοϊκού σκάφους και αποκτά αυτή την "άδεια" χειρισμού μετά από παρακολούθηση μαθημάτων σε ιδιωτική σχολή ή και και σε σχολές που διοργανώνουν ναυταθλητικά σωματεία. Με αυτό το δίπλωμα εργάζεται στο χώρο του τουρισμού, οδηγώντας ιστιοπολοϊκα σκάφη μεταφέροντας επιβάτες - τουρίστες κλπ. Βεβαίως δεν έχεια άδεια άσκησης επαγγέλματος από κάποιο κρατικό φορέα, αλλά ισχύει αυτό το δίπλωμα. Ποιός έλέγχει και ποιός πιστοποιεί ; 3) Οι αυτοδύτες έχουν άλλο καθεστώς περίπου το ίδιο με τα προηγούμενα, αφού την άδεια την αποκτούν από διεθνείς οργανισμούς και μάλλον η ΓΓΑ αγνοεί το τί συμβαίνει. 4) Το Π.Δ 219/2006 στο οποίο έχει γίνει αναφορά από συμμετέχοντες, προσπάθησε να βάλει κάποια τάξη αλλά δεν καλύπτει δυστυχώς όλες τις περιπτώσεις και ειδικά για τις υπαίθριες δραστηριότητες ζητά πράγματα που δεν εφαρμόζονται.Πρέπει όμως να το λάβει υπ'όψη το Υπουργείο και να το τροποποιήσει ή να το προσαρμόσει με το υπό συζήτηση σχέδιο νόμου. 5) Υπάρχουν τα Τ.Ε.Φ.Α.Α που δίνουν είδικεύσεις στην αναψυχή ,κατασκηνώσεις, υπαίθριες δραστηριότητες,ορεινές δραστηριότητες χιονοδρομία , θαλάσσιο σκι κλπ , που θα έπρεπε να συμμετέχουν και να καταθέσουν τις απόψεις τους. 6) Οι θαλάσσιες δραστηριότητες στις (σχολές θαλασσίου σκι κλπ),ρυθμίζονται με διατάξεις του Κανονισμού Λιμένος του πρώην Υ.Ε.Ναυτιλίας. 7) Προπονητές άλλων ειδικοτήτων-αντικειμένων, για εργασθούν στον τουρισμό ως εκπαιδευτές, πρέπει ή να παρακολουθήσουν σχολές της Γ.Γ.Α(όταν γίνουν)ή να έχουν πτυχίο με σχετική ειδικότητα από τα ΤΕΦΑΑ. Υπάρχουν βεβαίως και άλλες περιπτώσεις που μπορούν να αναφερθούν. Τελικά διαπιστώνουμε μία λίαν επιεικώς τραγική κατάσταση που πρέπει το Υπουργείο Πολιτισμού-Τουρισμού,που έχει την αρμοδιότητα για τουρισμό,πολιτισμό και αθλητισμό μαζί,μπορεί ίσως τώρα ποιό εύκολα να δώσει τις πρέπουσες λύσεις φέρνοντας για ψήφιση ένα σχέδιο νόμου σύγχρονο που να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της εποχής . Γνώσεις, εμπειρία και προτάσεις υπάρχουν διότι έχουμε ικανότατα στελέχη στον χώρο αυτό. Διάθεση για συνεργασία και πρόθεση να μπεί μιά τάξη στα πράγματα χρειάζεται,αφού όπως φαίνεται από τον σωστό τουρισμό μπορούμε να ελπίζουμε κάτι καλύτερο. Ειδικά για τον χειμερινό τουρισμό(χιονοδρομία), μήπως καταφέρουμε και σταματήσουμε να τροφοδοτούμε τα Χιονοδρομικά κέντρα των γειτονικών χωρών με χιλιάδες τουρίστες χιονοδρόμους την στιγμή που τα δικά μας Χ.Κ παλεύουν να επιβιώσουν!!