Οι ξενοδοχειακές μονάδες αντιμετωπίζουν ουσιαστικά προβλήματα βιωσιμότητας. Οι περισσότερες μεγάλες ή μικρές ξενοδοχειακές μονάδες πωλούνται λόγω υπερβολικών χρεών προς το δημόσιο ή στις τράπεζες.Οι ιδιοκτήτες αυτών ζητούν απεγνωσμένα επενδυτές είτε να πουλήσουν είτε να συνεργαστούν για να αποφύγουν να κλείσουν. Στα πλαίσια αυτά και της έρευνας που έχουμε κάνει ως εταιρία για την αξιοποίηση των ξενοδοχειακών μονάδων προέκυψε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των επενδυτών δεν κάνουν επενδύσεις στρατηγικής σημασίας και τα ποσά που διαθέτουν είναι από ενα εκατομμύριο μέχρι τριάντα εκατομμύρια και αναζητούν ευκαιρίες για διάφορες επενδύσεις και ειδικότερα για τουριστικούς σκοπούς.
Ενόψει της διαβούλευσης του παρόντος νομοσχεδίου και της προσέλκυσης επενδυτών σε σχέση με το άρθρο 13 , θα πρέπει να προστεθεί στη παράγραφο 1 περίπτωση Δ και τα ξενοδοχεία τριών αστέρων . Στην ίδια παράγραφο "να επιτρέπεται και η πώληση των τμημάτων των οποίων με τη μορφή οριζοντίων και καθέτων διαμερισμάτων ή κατοικιών να συστήνεται οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία " .
Επίσης στη παράγραφο 2 περίπτω. β του ιδίου άρθρου να προστεθεί Τα πουλούμενα ή τα εκμισθ............
Προτείνω επίσης για τα πουλούμενα τμήματα , ο Φορέας της τουριστικής μονάδας θα υποχρεούται να συνάπτει συμβάσεις με κάθε ιδιοκτήτη για την παροχή των υπηρεσιών εξυπηρέτησης απο τη ξενοδοχειακή μονάδα.Με το τρόπο αυτό η εκμετάλευση της ξενοδοχειακής μονάδας δεν θα παρουσιάζει μεγάλες αποκλίσεις από τους όρους της αρχικής άδειας λειτουργίας.
Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει η εξοχική κατοικία από κατοίκους του εξωτερικού ειδικότερα σε περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος σε νησιά του Αιγαίου και του Ιουνίου. ΄
Σε διάφορες περιοχές υπάρχουν εγκατελειμένα ξενοδοχεία ή ξενοδοχεία που απαξιώνονται καθημερινά και η βιωσιμότητά τους είναι ανέφικτη. Τα πλείστα από αυτά είναι εκτός σχεδίου περιοχής και ανεπτυγμένα -κτισμένα σε έκταση μικρότερη των 50 στρεμμάτων. Υπάρχει τρόπος αξιοποίησης αυτών αποσύροντας τα παλαιά τουριστικά καταλύματα και αλλάζοντας την οικοδομική τους χρήση από ξενοδοχεία σε ανάπτυξη δραστηριοτήτων που επιτρέπονται από τις υφιστάμενες για τη περιοχή χρήση γης. Σύμφωνα με το άρθρο 51 παραγρ.7 του νόμου 3498/2006 το ίδιο προβλέπεται για τα εντός σχεδίου ή εντός οικισμού προ του 1923 τουριστικά καταλύματα
Η συμπλήρωση του νόμου σε αυτό το σημείο σίγουρα θα δημιουργήσει ένα ευέλικτο νομοθετικό πλαίσιο για τις επενδύσεις στη χώρα μας .
Γι αυτό το λόγο προτείνω στο άρθρο 13 να προστεθεί παράγραφος 10 ως εξής: "Συμπληρώνεται το άρθρο 10 του ν.4002/2011 με την δυνατότητα απόσυρσης παλαιών τουριστικών καταλυμάτων της παραγράφου 1 Α και η παράγραφος Β , περιπτώσεις α,β,γ, του άρθρου 2 του ν.2160/93 και την δυνατότητα εφαρμογής σε αυτά του άρθρου 51, παραγρ.7 του ν.3498/2006 .
Εχω παρατηρήσει στη χώρα μας δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο για το εν δυνάμει τουρισμό το backpacking που υπάρχει σε όλη την ευρώπη και λειτουργεί πολύ καλά με πολλά έσοδα για τη κάθε χώρα. Προτείνουμε λοιπόν να προστεθεί στο άρθρο 2 του ν.2160/93 και ο τουρισμός backpacking με όρους και προυποθέσεις λειτουργίας αυτών των μονάδων .Ειδικότερα θα πρέπει να σημειωθεί ότι η διαμονή των τουριστών με το σύστημα backpacking γίνεται σε ενοικιαζόμενα κρεβάτια και όχι δωμάτια. Συνεπώς οποιαδήποτε συμπλήρωση του νόμου γίνει, θα πρέπει να γίνει στα πλαίσια της εκμίσθωσης των κρεβατιών.
Ελπίζω οι ανωτέρω προτάσεις συμπλήρωσης του νομοθετικού πλαισίου του τουρισμού θα επιφέρει μεγαλύτερη ευελιξία στο σύστημα της αξιοποίησης του τουρισμού.
Οι ξενοδοχειακές μονάδες αντιμετωπίζουν ουσιαστικά προβλήματα βιωσιμότητας. Οι περισσότερες μεγάλες ή μικρές ξενοδοχειακές μονάδες πωλούνται λόγω υπερβολικών χρεών προς το δημόσιο ή στις τράπεζες.Οι ιδιοκτήτες αυτών ζητούν απεγνωσμένα επενδυτές είτε να πουλήσουν είτε να συνεργαστούν για να αποφύγουν να κλείσουν. Στα πλαίσια αυτά και της έρευνας που έχουμε κάνει ως εταιρία για την αξιοποίηση των ξενοδοχειακών μονάδων προέκυψε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των επενδυτών δεν κάνουν επενδύσεις στρατηγικής σημασίας και τα ποσά που διαθέτουν είναι από ενα εκατομμύριο μέχρι τριάντα εκατομμύρια και αναζητούν ευκαιρίες για διάφορες επενδύσεις και ειδικότερα για τουριστικούς σκοπούς. Ενόψει της διαβούλευσης του παρόντος νομοσχεδίου και της προσέλκυσης επενδυτών σε σχέση με το άρθρο 13 , θα πρέπει να προστεθεί στη παράγραφο 1 περίπτωση Δ και τα ξενοδοχεία τριών αστέρων . Στην ίδια παράγραφο "να επιτρέπεται και η πώληση των τμημάτων των οποίων με τη μορφή οριζοντίων και καθέτων διαμερισμάτων ή κατοικιών να συστήνεται οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία " . Επίσης στη παράγραφο 2 περίπτω. β του ιδίου άρθρου να προστεθεί Τα πουλούμενα ή τα εκμισθ............ Προτείνω επίσης για τα πουλούμενα τμήματα , ο Φορέας της τουριστικής μονάδας θα υποχρεούται να συνάπτει συμβάσεις με κάθε ιδιοκτήτη για την παροχή των υπηρεσιών εξυπηρέτησης απο τη ξενοδοχειακή μονάδα.Με το τρόπο αυτό η εκμετάλευση της ξενοδοχειακής μονάδας δεν θα παρουσιάζει μεγάλες αποκλίσεις από τους όρους της αρχικής άδειας λειτουργίας. Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει η εξοχική κατοικία από κατοίκους του εξωτερικού ειδικότερα σε περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος σε νησιά του Αιγαίου και του Ιουνίου. ΄ Σε διάφορες περιοχές υπάρχουν εγκατελειμένα ξενοδοχεία ή ξενοδοχεία που απαξιώνονται καθημερινά και η βιωσιμότητά τους είναι ανέφικτη. Τα πλείστα από αυτά είναι εκτός σχεδίου περιοχής και ανεπτυγμένα -κτισμένα σε έκταση μικρότερη των 50 στρεμμάτων. Υπάρχει τρόπος αξιοποίησης αυτών αποσύροντας τα παλαιά τουριστικά καταλύματα και αλλάζοντας την οικοδομική τους χρήση από ξενοδοχεία σε ανάπτυξη δραστηριοτήτων που επιτρέπονται από τις υφιστάμενες για τη περιοχή χρήση γης. Σύμφωνα με το άρθρο 51 παραγρ.7 του νόμου 3498/2006 το ίδιο προβλέπεται για τα εντός σχεδίου ή εντός οικισμού προ του 1923 τουριστικά καταλύματα Η συμπλήρωση του νόμου σε αυτό το σημείο σίγουρα θα δημιουργήσει ένα ευέλικτο νομοθετικό πλαίσιο για τις επενδύσεις στη χώρα μας . Γι αυτό το λόγο προτείνω στο άρθρο 13 να προστεθεί παράγραφος 10 ως εξής: "Συμπληρώνεται το άρθρο 10 του ν.4002/2011 με την δυνατότητα απόσυρσης παλαιών τουριστικών καταλυμάτων της παραγράφου 1 Α και η παράγραφος Β , περιπτώσεις α,β,γ, του άρθρου 2 του ν.2160/93 και την δυνατότητα εφαρμογής σε αυτά του άρθρου 51, παραγρ.7 του ν.3498/2006 . Εχω παρατηρήσει στη χώρα μας δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο για το εν δυνάμει τουρισμό το backpacking που υπάρχει σε όλη την ευρώπη και λειτουργεί πολύ καλά με πολλά έσοδα για τη κάθε χώρα. Προτείνουμε λοιπόν να προστεθεί στο άρθρο 2 του ν.2160/93 και ο τουρισμός backpacking με όρους και προυποθέσεις λειτουργίας αυτών των μονάδων .Ειδικότερα θα πρέπει να σημειωθεί ότι η διαμονή των τουριστών με το σύστημα backpacking γίνεται σε ενοικιαζόμενα κρεβάτια και όχι δωμάτια. Συνεπώς οποιαδήποτε συμπλήρωση του νόμου γίνει, θα πρέπει να γίνει στα πλαίσια της εκμίσθωσης των κρεβατιών. Ελπίζω οι ανωτέρω προτάσεις συμπλήρωσης του νομοθετικού πλαισίου του τουρισμού θα επιφέρει μεγαλύτερη ευελιξία στο σύστημα της αξιοποίησης του τουρισμού.