Πρόκειται για μορφή τουριστικού καταλύματος, που ήδη ισχύει και εφαρμόζεται σύμφωνα με τον Ν.2160/93 άρθρ.2 παράγρ.1 Β β και με τις Τεχνικές Προδιαγραφές ΕΟΤ (ΦΕΚ 557 Β 87).Το άρθρο αυτό δεν κάνει καμιά παραπομπή στις συγκεκριμένες αυτές ρυθμίσεις. Συμπεραίνει λοιπόν κανείς, ότι το ΥΠΟΤ (προφανώς από άγνοια του συντάκτη του ΣΝ) κινδυνεύει να βαφτίζει με τον ίδιο όρο δύο διαφορετικές (;) μορφές μη κύριων ξενοδοχειακών καταλυμάτων.
΄Όμως το πιο επικίνδυνοι είναι ότι, ενώ η ισχύουσα μορφή προϋποθέτει προληπτικό έλεγχο (καταλληλότητα οικοπέδου-γηπέδου και έγκριση σχεδίων) και Ειδικό Σήμα Λειτουργίας (ΕΣΛ), η εισαγόμενη με το ΣΝ μορφή είναι απόλυτα ….ελεύθερη, χωρίς υποχρεώσεις, πλην της στοιχειώδους κατάθεσης του συμβολαίου στην Εφορία και στην οικεία ΠΥΤ.
Διασπάται, έτσι η αρχή της παραγρ.7 του άρθρ.2 του Ν.2160/93, που κατοχυρώνει τη διάκριση αστικής μίσθωσης (άνω των τριών μηνών σε οποιοδήποτε ακίνητο αρκεί η μίσθωση να φορολογείται) και τουριστικής μίσθωσης (από μία ημέρα και άνω χωρίς χρονικό περιορισμό, αλλά σε αδειοδοτημένο τουριστικό κατάλυμα του άρθρ.2 του Ν. 2160, όπως ισχύει). Είναι προφανές, ότι το ΣΝ, αντί να εισάγει κυρώσεις και να προβλέψει ελέγχους για την ανεξέλεγκτη εκμίσθωση κατοικιών και διαμερισμάτων στις τουριστικές περιοχές και τα νησιά, επιτρέπει με ελάχιστες υποχρεώσεις, μη δυνάμενες άλλωστε να ελεγχθούν στην πράξη, την εκμίσθωση του οποιουδήποτε ακινήτου, χωρίς προδιαγραφές και ΕΣΛ, ουσιαστικά επιτρέπει την ελεύθερη και με το νόμο άσκηση αθέμιτου ανταγωνισμού στα νόμιμα καταλύματα, που ήδη βρίσκονται σε δεινή κατάσταση λόγω της κρίσης.
Πρόκειται για μορφή τουριστικού καταλύματος, που ήδη ισχύει και εφαρμόζεται σύμφωνα με τον Ν.2160/93 άρθρ.2 παράγρ.1 Β β και με τις Τεχνικές Προδιαγραφές ΕΟΤ (ΦΕΚ 557 Β 87).Το άρθρο αυτό δεν κάνει καμιά παραπομπή στις συγκεκριμένες αυτές ρυθμίσεις. Συμπεραίνει λοιπόν κανείς, ότι το ΥΠΟΤ (προφανώς από άγνοια του συντάκτη του ΣΝ) κινδυνεύει να βαφτίζει με τον ίδιο όρο δύο διαφορετικές (;) μορφές μη κύριων ξενοδοχειακών καταλυμάτων. ΄Όμως το πιο επικίνδυνοι είναι ότι, ενώ η ισχύουσα μορφή προϋποθέτει προληπτικό έλεγχο (καταλληλότητα οικοπέδου-γηπέδου και έγκριση σχεδίων) και Ειδικό Σήμα Λειτουργίας (ΕΣΛ), η εισαγόμενη με το ΣΝ μορφή είναι απόλυτα ….ελεύθερη, χωρίς υποχρεώσεις, πλην της στοιχειώδους κατάθεσης του συμβολαίου στην Εφορία και στην οικεία ΠΥΤ. Διασπάται, έτσι η αρχή της παραγρ.7 του άρθρ.2 του Ν.2160/93, που κατοχυρώνει τη διάκριση αστικής μίσθωσης (άνω των τριών μηνών σε οποιοδήποτε ακίνητο αρκεί η μίσθωση να φορολογείται) και τουριστικής μίσθωσης (από μία ημέρα και άνω χωρίς χρονικό περιορισμό, αλλά σε αδειοδοτημένο τουριστικό κατάλυμα του άρθρ.2 του Ν. 2160, όπως ισχύει). Είναι προφανές, ότι το ΣΝ, αντί να εισάγει κυρώσεις και να προβλέψει ελέγχους για την ανεξέλεγκτη εκμίσθωση κατοικιών και διαμερισμάτων στις τουριστικές περιοχές και τα νησιά, επιτρέπει με ελάχιστες υποχρεώσεις, μη δυνάμενες άλλωστε να ελεγχθούν στην πράξη, την εκμίσθωση του οποιουδήποτε ακινήτου, χωρίς προδιαγραφές και ΕΣΛ, ουσιαστικά επιτρέπει την ελεύθερη και με το νόμο άσκηση αθέμιτου ανταγωνισμού στα νόμιμα καταλύματα, που ήδη βρίσκονται σε δεινή κατάσταση λόγω της κρίσης.