Αγαπητοί όλοι, κύριοι εισηγητές,
Ένα σχέδιο νόμου που φιλοδοξεί να γίνει πλήρης νόμος για την Ενίσχυση και Ανάπτυξη της Κινηματογραφικής Τέχνης, οφείλει να ξεκαθαρίζει τους στόχους του, δηλαδή την πολιτική του, δηλαδή τον τρόπο με τον οποίο θα επιτύχει τους στόχους που έχει θέσει.
Κι αν την πολιτική θα την εφαρμόσει μία ΑΕ η ένα ΝΠΙΔ, δεν είναι εκ πρώτης το κυρίαρχο και το ουσιώδες. Το σημαντικό είναι ποια πολιτική και με ποιους στόχους θα εφαρμόσει και αν αυτή περιγράφεται στο παρόν Σ/Ν.
Οφείλει να τους περιγράψει μία “Πολιτική” και όχι να αναθέσει σε μία ομάδα -Διοικητικών Ταλέντων- να το κάνουν, επανιδρύοντας την ίδια ώρα την ΑΕ σε ΝΠΙΔ, ενώ ταυτόχρονα θα μοιράζονται νέοι ρόλοι, σε νέους διοικητικούς παράγοντες!
Αυτό είναι παντελώς αντί- παραγωγικό! Για όσους έχουν σχέση -έστω και λίγη- με την παραγωγή των ταινιών ή οποιαδήποτε παραγωγή, ελπίζω ότι θα καταλάβουν... Ήδη όπως περιγράφονται στο παρόν Σ/Ν θα πάρουν σάρκα και οστά σε περίπου 2 μήνες.
Όταν κανείς επιχειρεί εκ βάθρων αλλαγές, φροντίζει να έχει χρόνο, ώστε τα νέα σχήματα να αποδώσουν. Φροντίζει να είναι το θετικό τους όφελος άμεσα αντιληπτό. Φροντίζει σε πρώτο χρόνο να μην είναι περίπλοκες οι μεταβολές.
Υπαγωγή στην Ενίσχυση δια της μοριοδότησης και ποσό Ενίσχυσης δια του συντελεστή ταινίας..... Αυτό είναι Διαδικασία και όχι Πολιτική για την Κινηματογραφική Τέχνη.
Όσο κι αν προσπάθησα να μετρήσω τις μονάδες στα άρθρα 4 & 6, βρήκα ότι όλες οι ταινίες θα συμπληρώσουν εύκολα το νούμερο, είτε 15 στα 18 στο άρθρο 4, είτε 90+ στα 100 στο άρθρο 6.
Άρα όλοι θα λάβουν όση ενίσχυση προβλέπεται να λάβουν!
Εκτός κι αν, εκτός αν υπάρχει κάποιο άλλο ατού που θα εμφανιστεί σε δεύτερο χρόνο, δηλαδή, μετά τον διορισμό των επίλεκτων!...
Αφού λοιπόν όλες οι ταινίες θα μπορούν να πάρουν ενίσχυση, τότε η “Πολιτική” -υποθέτω-για την Ενίσχυση της Κινηματογραφική Τέχνη θα είναι αλλού:
α) το θέμα/σενάριο/πρόκριση/γνωμοδότηση/έγκριση.- Οι μηχανισμοί του συστήματος! Δηλαδή ποιες ταινίες θα επιλεγούν και με ποια κριτήρια.-Αυτό γειτονεύει με την Μεροληψία την Ευνοιοκρατία και την Λογοκρισία.(ζητήματα που θέλει να παλέψει το παρόν Σ/Ν).
β) ο αριθμός των ταινιών/πόσες ανά είδος/πόσες ανά χρόνο/ πόσα χρήματα ανά ταινία/πόσα χρήματα ανά χρόνο συνολικά.- “Δει δη χρημάτων και άνευ τούτων ουδέν εστί γενέσθαι των δεόντων"! Ισχύει ακόμη, ιδιαίτερα λόγω κρίσης!-Δεν υπάρχει ούτε μια ποσοτική αναφορά στον μέγιστο αριθμό ταινιών που θα εγκρίνεται ανά έτος/ ούτε κάν ότι θα είναι με ένα ποσοστό πχ 10 ή 20% περισσότερες από πέρσι, σε σύγκριση με το προηγούμενο καθεστώς που θέλει να αλλάξει το Σ/Ν.
Ποιοι θα είναι οι κανόνες επιλογής;Αυτά λοιπόν δεν αναφέρονται στο νόμο. Αυτά θα τα ξεκαθαρίσει μια επιτροπή δοτών σοφών, που θα αναλάβει το ΕΚΚ, που θα διορίσει ο Υπουργός, που θα τους ορίσει τελικά “ποια είναι η Πολιτική”.
“Πολιτική” δεν είναι η μέθοδος να εφαρμόζονται “κάποια” μέτρα και σταθμά από ημετέρους, γνωστούς (..εγνωσμένης αξίας και διεθνούς κύρους) και γενικά κάποιες προσωπικές επιλογές ενός Τυπικά Υπεύθυνου να την Άσκησή της. Αυτό λέγεται ευνοιοκρατία-αποφασίζουμε και διατάσσουμε και ήταν τρόπος εφαρμογής παλαιότερων εποχών.
“Πολιτική” είναι η ανακοίνωση άξονα και δέσμης μέτρων με στόχο και με ενδιάμεσα σημεία επανελέγχου και αξιολόγησης. Πριν εφαρμοστεί μια πολιτική σε μία Δημοκρατία, γίνεται διαβούλευση, ανοιχτή αν θέλετε, με τους κοινωνικούς εταίρους για να έχει αποδοχή και να εξειδικευτούν ζητήματα. Αν τελικά η προσωρινή Κυβέρνηση κρίνει ότι είναι ζήτημα μέγιστο να μην ενσωματώσει στα ανακοινωμένα μέτρα τροποποιήσεις, πηγαίνει το νομοσχέδιο(δέσμη μέτρων) στην Βουλή, όπου υποχρεούται να το περάσει μόνο με την Κοινοβουλευτική της πλειοψηφία.
Ας δούμε λοιπόν ποια είναι η Δέσμη μέτρων και ο Άξονας που δεν παρουσιάζονται στο Σ/Ν:
-Δεν περιγράφεται κανένα ποσό και καμία ποσόστωση(ούτε ενδεικτική) για τα σταθερά έσοδα του ΕΚΚ από το ΥΠΠΟ;
-Επανιδρύεται το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης τόσο περίπλοκα όσο το ΕΚΚ, ενώ έχει απλούστερο χαρακτήρα; Είναι μία μόστρα και μόνο για την χώρα μας. Είναι ήδη ξεπερασμένο από τα 2 Ανεξάρτητα Φεστιβάλ που διοργανώνονται στην Αθήνα, που επί χρόνια είναι επιτυχημένα στην φιλοσοφία τους, στην συνείδηση του κοινού και επίσης είναι ανέξοδα στο ΥΠ.ΠΟ.Τ.
-Δεν υπάρχει καμία αναφορά σε αναλογία κόστους Φεστιβάλ προς ΕΚΚ;
-Δεν περιγράφεται καμία αναλογία μεταξύ των Ενισχύσεων για την Εγχώρια Παραγωγή και των συνολικών Εξόδων για την Προώθηση της Εγχώριας Παραγωγής, (είτε αφορά την Hellas Film είτε το Φεστιβάλ).
-Δεν περιγράφεται καμία επιδιωκόμενη αναλογία των Συνολικών εξόδων προς τα Διοικητικά έξοδα, με την έννοια της πάταξης της γραφειοκρατίας και ενός εξορθολογισμένου σκεπτικού ως προς τον έλεγχο της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας του Σ/Ν ή της Δέσμης των Μέτρων.
-Δεν παρουσιάζεται κανενός είδους ενδεικτικός προϋπολογισμός. Γιατί; Δεν υπήρχαν τα περσινά στοιχεία, πχ Κοστος Φεστιβάλ/ και αναλογία του προς το Συνολικό Κόστος δαπανών του ΥΠ.ΠΟ.Τ για τον κινηματογράφο; Δεν υπάρχουν στοιχεία για την αναλογία του κόστους παραγωγής ταινιών προς το Συνολικό Κόστος του ΕΚΚ και προς το συνολικό κόστος ΕΚΚ+Φεστιβάλ;
-Δεν παρουσιάζονται τα οικονομικά πλεονεκτήματα αυτού του νομικού πλαισίου και αυτών των λειτουργιών του ΕΚΚ και του Φεστιβάλ, σε σχέση με αυτά που υπήρχαν πέρσι και καταργούνται.
-Φαντάζομαι ότι δεν καταργούνται για πλάκα! Κάποιοι λόγοι θα υπάρχουν! Αυτοί οι Λόγοι δεν είναι παρουσιάσιμοι ως “Πολιτική”;
Υπάρχει συνολικά μία πρόβλεψη ότι οι Διαθέσιμοι Πόροι-όταν εισπραχθούν-, θα επιμερίζονται μεταξύ της Παραγωγής και των λοιπών Σκοπών με μία συγκεκριμένη αναλογία;
Για την ώρα υπάρχει μόνο ο επιμερισμός του επιμερισμένου, που θα αποδοθεί όταν εισπραχθεί και από αυτό, το υπόλοιπο θα πάει....... Ας ορισθεί μία σαφής αναλογία προκειμένου να δούμε με τι ενισχύει την παραγωγή ο Νόμος περί Ενίσχυσης και Ανάπτυξης της Κινηματογραφικής Τέχνης.
Ένα άλλο αίνιγμα είναι:Γιατί συζητάμε ανοικτά για το περιτύλιγμα των θεσμών της ενίσχυσης της κινηματογραφικής τέχνης και όχι για την ουσία αυτών, δηλαδή τα χρηματοδοτικά προγράμματα, ενίσχυσης, ανάπτυξης, συγγραφή σεναρίων, επιτροπές, ΔΣ, διαφάνεια, έλεγχος πεπραγμένων κλπ
Γνωρίζουν οι εισηγητές ότι η ουσία της Ανάπτυξης και Ενίχσυσης θα είναι πάλι στις επιτροπές σεναρίου και εγκρίσεων ταινιών του ΕΚΚ; και με ποιόν τρόπο θα τις λειτουργήσουν οι επίλεκτοι; - Ο Τρόπος είναι μια “Πολιτική”!
Γνωρίζουν οι εισηγητές ότι η αξιολόγηση των πεπραγμένων έχει οικονομικά στοιχεία ώστε να ασκείται έλεγχος; Ποιοι θα να είναι οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του συστήματος; και πως επανδρωθούν;- Ο Τρόπος Ελέγχου είναι μια “Πολιτική”!
Γνωρίζουν οι εισηγητές ότι από από τα παραπάνω γεννιούνται όλες οι διαμαρτυρίες για την ορθότητα και την αξιοκρατία του συστήματος;- Η αξιοκρατία και η ορθότητα διαχείρισης Κρατικών Πόρων είναι “Πολιτική”!
Γνωρίζουν οι εισηγητές ότι και το 1,5 και η επιστροφή του Φόρου Θεαμάτων είναι ήδη νομοθετημένα αλλά δεν εισπράττονται, αφού η πολιτεία φαίνεται αδύναμη να επιβάλει το νόμο;
Αν η πολιτεία δεν προβλέπει τον τρόπο που θα επιβάλλεται η νομοθεσία, τότε δεν ισχύει η νομοθεσία και τότε δεν υπάρχει κράτος. Και αυτό είναι “Πολιτική”.
Ο εκσυγχρονισμός, η διαφάνεια, η αξιοκρατία, ο εξορθολογισμός εξόδων και προσδοκώμενου αποτελέσματος, δεν είναι λέξεις σε μία σειρά. Ήταν διακηρύξεις Ελληνικών κυβερνήσεων που φαίνεται ότι απλά λέγονται με αυτή τη σειρά χωρίς προσδοκώμενο αποτέλεσμα. Και αυτό είναι “Πολιτική”!
Στον κινηματογράφο εργαζόμαστε όλοι για ένα αποτέλεσμα. Μετράει η αποτελεσματικότητα.
Υπάρχει αδήριτη ανάγκη για αποτελεσματικότητα.
Οφείλει το Σ/Ν να βρει αποτελεσματικούς κανόνες.
Οφείλει το Σ/Ν να καθορίζει τους πόρους και τους συσχετισμούς δαπανών ανά τομέα.
Οφείλει το Σ/Ν να καθορίζει τους τρόπους ενίσχυσης και ποσοστώσεις ανά είδος ταινίας.
Οφείλει το Σ/Ν να καθορίζει τους κυριότερους κανόνες του παιχνιδιού.
Οφείλει το Σ/Ν να προβλέπει κυρώσεις και μηχανισμούς ελέγχου του συστήματος και του προσδοκώμενου αποτελέσματος.
Οφείλει το Σ/Ν να προβάλει μεθόδους και κανόνες του ΝΠΙΔ, για την εφαρμογή της πολιτικής του, και όχι μόνο το νομικό καθεστώς του υπό ίδρυσιν ΝΠΙΔ, που θα αναλάβει να εφαρμόσει....όσα δεν περιγράφονται και είναι ουσιώδη.
Η ενίσχυση της κινηματογραφικής τέχνης χρειάζεται σκέψη, στόχευση και χρήματα.
Ευχαριστώ για την προσοχή σας.
Πάρης Καραγιώργος,
Διευθυντής Παραγωγής
Αγαπητοί όλοι, κύριοι εισηγητές, Ένα σχέδιο νόμου που φιλοδοξεί να γίνει πλήρης νόμος για την Ενίσχυση και Ανάπτυξη της Κινηματογραφικής Τέχνης, οφείλει να ξεκαθαρίζει τους στόχους του, δηλαδή την πολιτική του, δηλαδή τον τρόπο με τον οποίο θα επιτύχει τους στόχους που έχει θέσει. Κι αν την πολιτική θα την εφαρμόσει μία ΑΕ η ένα ΝΠΙΔ, δεν είναι εκ πρώτης το κυρίαρχο και το ουσιώδες. Το σημαντικό είναι ποια πολιτική και με ποιους στόχους θα εφαρμόσει και αν αυτή περιγράφεται στο παρόν Σ/Ν. Οφείλει να τους περιγράψει μία “Πολιτική” και όχι να αναθέσει σε μία ομάδα -Διοικητικών Ταλέντων- να το κάνουν, επανιδρύοντας την ίδια ώρα την ΑΕ σε ΝΠΙΔ, ενώ ταυτόχρονα θα μοιράζονται νέοι ρόλοι, σε νέους διοικητικούς παράγοντες! Αυτό είναι παντελώς αντί- παραγωγικό! Για όσους έχουν σχέση -έστω και λίγη- με την παραγωγή των ταινιών ή οποιαδήποτε παραγωγή, ελπίζω ότι θα καταλάβουν... Ήδη όπως περιγράφονται στο παρόν Σ/Ν θα πάρουν σάρκα και οστά σε περίπου 2 μήνες. Όταν κανείς επιχειρεί εκ βάθρων αλλαγές, φροντίζει να έχει χρόνο, ώστε τα νέα σχήματα να αποδώσουν. Φροντίζει να είναι το θετικό τους όφελος άμεσα αντιληπτό. Φροντίζει σε πρώτο χρόνο να μην είναι περίπλοκες οι μεταβολές. Υπαγωγή στην Ενίσχυση δια της μοριοδότησης και ποσό Ενίσχυσης δια του συντελεστή ταινίας..... Αυτό είναι Διαδικασία και όχι Πολιτική για την Κινηματογραφική Τέχνη. Όσο κι αν προσπάθησα να μετρήσω τις μονάδες στα άρθρα 4 & 6, βρήκα ότι όλες οι ταινίες θα συμπληρώσουν εύκολα το νούμερο, είτε 15 στα 18 στο άρθρο 4, είτε 90+ στα 100 στο άρθρο 6. Άρα όλοι θα λάβουν όση ενίσχυση προβλέπεται να λάβουν! Εκτός κι αν, εκτός αν υπάρχει κάποιο άλλο ατού που θα εμφανιστεί σε δεύτερο χρόνο, δηλαδή, μετά τον διορισμό των επίλεκτων!... Αφού λοιπόν όλες οι ταινίες θα μπορούν να πάρουν ενίσχυση, τότε η “Πολιτική” -υποθέτω-για την Ενίσχυση της Κινηματογραφική Τέχνη θα είναι αλλού: α) το θέμα/σενάριο/πρόκριση/γνωμοδότηση/έγκριση.- Οι μηχανισμοί του συστήματος! Δηλαδή ποιες ταινίες θα επιλεγούν και με ποια κριτήρια.-Αυτό γειτονεύει με την Μεροληψία την Ευνοιοκρατία και την Λογοκρισία.(ζητήματα που θέλει να παλέψει το παρόν Σ/Ν). β) ο αριθμός των ταινιών/πόσες ανά είδος/πόσες ανά χρόνο/ πόσα χρήματα ανά ταινία/πόσα χρήματα ανά χρόνο συνολικά.- “Δει δη χρημάτων και άνευ τούτων ουδέν εστί γενέσθαι των δεόντων"! Ισχύει ακόμη, ιδιαίτερα λόγω κρίσης!-Δεν υπάρχει ούτε μια ποσοτική αναφορά στον μέγιστο αριθμό ταινιών που θα εγκρίνεται ανά έτος/ ούτε κάν ότι θα είναι με ένα ποσοστό πχ 10 ή 20% περισσότερες από πέρσι, σε σύγκριση με το προηγούμενο καθεστώς που θέλει να αλλάξει το Σ/Ν. Ποιοι θα είναι οι κανόνες επιλογής;Αυτά λοιπόν δεν αναφέρονται στο νόμο. Αυτά θα τα ξεκαθαρίσει μια επιτροπή δοτών σοφών, που θα αναλάβει το ΕΚΚ, που θα διορίσει ο Υπουργός, που θα τους ορίσει τελικά “ποια είναι η Πολιτική”. “Πολιτική” δεν είναι η μέθοδος να εφαρμόζονται “κάποια” μέτρα και σταθμά από ημετέρους, γνωστούς (..εγνωσμένης αξίας και διεθνούς κύρους) και γενικά κάποιες προσωπικές επιλογές ενός Τυπικά Υπεύθυνου να την Άσκησή της. Αυτό λέγεται ευνοιοκρατία-αποφασίζουμε και διατάσσουμε και ήταν τρόπος εφαρμογής παλαιότερων εποχών. “Πολιτική” είναι η ανακοίνωση άξονα και δέσμης μέτρων με στόχο και με ενδιάμεσα σημεία επανελέγχου και αξιολόγησης. Πριν εφαρμοστεί μια πολιτική σε μία Δημοκρατία, γίνεται διαβούλευση, ανοιχτή αν θέλετε, με τους κοινωνικούς εταίρους για να έχει αποδοχή και να εξειδικευτούν ζητήματα. Αν τελικά η προσωρινή Κυβέρνηση κρίνει ότι είναι ζήτημα μέγιστο να μην ενσωματώσει στα ανακοινωμένα μέτρα τροποποιήσεις, πηγαίνει το νομοσχέδιο(δέσμη μέτρων) στην Βουλή, όπου υποχρεούται να το περάσει μόνο με την Κοινοβουλευτική της πλειοψηφία. Ας δούμε λοιπόν ποια είναι η Δέσμη μέτρων και ο Άξονας που δεν παρουσιάζονται στο Σ/Ν: -Δεν περιγράφεται κανένα ποσό και καμία ποσόστωση(ούτε ενδεικτική) για τα σταθερά έσοδα του ΕΚΚ από το ΥΠΠΟ; -Επανιδρύεται το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης τόσο περίπλοκα όσο το ΕΚΚ, ενώ έχει απλούστερο χαρακτήρα; Είναι μία μόστρα και μόνο για την χώρα μας. Είναι ήδη ξεπερασμένο από τα 2 Ανεξάρτητα Φεστιβάλ που διοργανώνονται στην Αθήνα, που επί χρόνια είναι επιτυχημένα στην φιλοσοφία τους, στην συνείδηση του κοινού και επίσης είναι ανέξοδα στο ΥΠ.ΠΟ.Τ. -Δεν υπάρχει καμία αναφορά σε αναλογία κόστους Φεστιβάλ προς ΕΚΚ; -Δεν περιγράφεται καμία αναλογία μεταξύ των Ενισχύσεων για την Εγχώρια Παραγωγή και των συνολικών Εξόδων για την Προώθηση της Εγχώριας Παραγωγής, (είτε αφορά την Hellas Film είτε το Φεστιβάλ). -Δεν περιγράφεται καμία επιδιωκόμενη αναλογία των Συνολικών εξόδων προς τα Διοικητικά έξοδα, με την έννοια της πάταξης της γραφειοκρατίας και ενός εξορθολογισμένου σκεπτικού ως προς τον έλεγχο της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας του Σ/Ν ή της Δέσμης των Μέτρων. -Δεν παρουσιάζεται κανενός είδους ενδεικτικός προϋπολογισμός. Γιατί; Δεν υπήρχαν τα περσινά στοιχεία, πχ Κοστος Φεστιβάλ/ και αναλογία του προς το Συνολικό Κόστος δαπανών του ΥΠ.ΠΟ.Τ για τον κινηματογράφο; Δεν υπάρχουν στοιχεία για την αναλογία του κόστους παραγωγής ταινιών προς το Συνολικό Κόστος του ΕΚΚ και προς το συνολικό κόστος ΕΚΚ+Φεστιβάλ; -Δεν παρουσιάζονται τα οικονομικά πλεονεκτήματα αυτού του νομικού πλαισίου και αυτών των λειτουργιών του ΕΚΚ και του Φεστιβάλ, σε σχέση με αυτά που υπήρχαν πέρσι και καταργούνται. -Φαντάζομαι ότι δεν καταργούνται για πλάκα! Κάποιοι λόγοι θα υπάρχουν! Αυτοί οι Λόγοι δεν είναι παρουσιάσιμοι ως “Πολιτική”; Υπάρχει συνολικά μία πρόβλεψη ότι οι Διαθέσιμοι Πόροι-όταν εισπραχθούν-, θα επιμερίζονται μεταξύ της Παραγωγής και των λοιπών Σκοπών με μία συγκεκριμένη αναλογία; Για την ώρα υπάρχει μόνο ο επιμερισμός του επιμερισμένου, που θα αποδοθεί όταν εισπραχθεί και από αυτό, το υπόλοιπο θα πάει....... Ας ορισθεί μία σαφής αναλογία προκειμένου να δούμε με τι ενισχύει την παραγωγή ο Νόμος περί Ενίσχυσης και Ανάπτυξης της Κινηματογραφικής Τέχνης. Ένα άλλο αίνιγμα είναι:Γιατί συζητάμε ανοικτά για το περιτύλιγμα των θεσμών της ενίσχυσης της κινηματογραφικής τέχνης και όχι για την ουσία αυτών, δηλαδή τα χρηματοδοτικά προγράμματα, ενίσχυσης, ανάπτυξης, συγγραφή σεναρίων, επιτροπές, ΔΣ, διαφάνεια, έλεγχος πεπραγμένων κλπ Γνωρίζουν οι εισηγητές ότι η ουσία της Ανάπτυξης και Ενίχσυσης θα είναι πάλι στις επιτροπές σεναρίου και εγκρίσεων ταινιών του ΕΚΚ; και με ποιόν τρόπο θα τις λειτουργήσουν οι επίλεκτοι; - Ο Τρόπος είναι μια “Πολιτική”! Γνωρίζουν οι εισηγητές ότι η αξιολόγηση των πεπραγμένων έχει οικονομικά στοιχεία ώστε να ασκείται έλεγχος; Ποιοι θα να είναι οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του συστήματος; και πως επανδρωθούν;- Ο Τρόπος Ελέγχου είναι μια “Πολιτική”! Γνωρίζουν οι εισηγητές ότι από από τα παραπάνω γεννιούνται όλες οι διαμαρτυρίες για την ορθότητα και την αξιοκρατία του συστήματος;- Η αξιοκρατία και η ορθότητα διαχείρισης Κρατικών Πόρων είναι “Πολιτική”! Γνωρίζουν οι εισηγητές ότι και το 1,5 και η επιστροφή του Φόρου Θεαμάτων είναι ήδη νομοθετημένα αλλά δεν εισπράττονται, αφού η πολιτεία φαίνεται αδύναμη να επιβάλει το νόμο; Αν η πολιτεία δεν προβλέπει τον τρόπο που θα επιβάλλεται η νομοθεσία, τότε δεν ισχύει η νομοθεσία και τότε δεν υπάρχει κράτος. Και αυτό είναι “Πολιτική”. Ο εκσυγχρονισμός, η διαφάνεια, η αξιοκρατία, ο εξορθολογισμός εξόδων και προσδοκώμενου αποτελέσματος, δεν είναι λέξεις σε μία σειρά. Ήταν διακηρύξεις Ελληνικών κυβερνήσεων που φαίνεται ότι απλά λέγονται με αυτή τη σειρά χωρίς προσδοκώμενο αποτέλεσμα. Και αυτό είναι “Πολιτική”! Στον κινηματογράφο εργαζόμαστε όλοι για ένα αποτέλεσμα. Μετράει η αποτελεσματικότητα. Υπάρχει αδήριτη ανάγκη για αποτελεσματικότητα. Οφείλει το Σ/Ν να βρει αποτελεσματικούς κανόνες. Οφείλει το Σ/Ν να καθορίζει τους πόρους και τους συσχετισμούς δαπανών ανά τομέα. Οφείλει το Σ/Ν να καθορίζει τους τρόπους ενίσχυσης και ποσοστώσεις ανά είδος ταινίας. Οφείλει το Σ/Ν να καθορίζει τους κυριότερους κανόνες του παιχνιδιού. Οφείλει το Σ/Ν να προβλέπει κυρώσεις και μηχανισμούς ελέγχου του συστήματος και του προσδοκώμενου αποτελέσματος. Οφείλει το Σ/Ν να προβάλει μεθόδους και κανόνες του ΝΠΙΔ, για την εφαρμογή της πολιτικής του, και όχι μόνο το νομικό καθεστώς του υπό ίδρυσιν ΝΠΙΔ, που θα αναλάβει να εφαρμόσει....όσα δεν περιγράφονται και είναι ουσιώδη. Η ενίσχυση της κινηματογραφικής τέχνης χρειάζεται σκέψη, στόχευση και χρήματα. Ευχαριστώ για την προσοχή σας. Πάρης Καραγιώργος, Διευθυντής Παραγωγής