(α) H πρώτη παράγραφος εξαιρεί τις εκτάσεις των ΠΟΤΑ από τις ισχύουσες απαγορεύσεις κατάτμησης, μέσω προϋφιστάμενων (ή μεταγενέστερων, αφού δεν διακρίνει) τεχνητών έργων. Μέχρι σήμερα, παρόμοια διάταξη υπήρχε για σύνθετα τουριστικά καταλύματα [πρβλ. 9 παρ. 1 γ) ν. 4002/2011]. Διατάξεις για κατώτατα όρια κατάτμησης μπορεί να υπάρχουν σε ειδικά καθεστώτα προστασίας [π.χ., ΖΟΕ, ή π.δ.], ενώ απαγορεύεται η κατάτμηση της δασικής ιδιοκτησίας [60 ν.δ. 86/1969].
Οι περιορισμοί κατάτμησης είναι κατεξοχήν διατάξεις που αποσκοπούν στην προστασία του φυσικού και οικιστικού περιβάλλοντος. Σε μία υποδομή που αποσκοπεί στην παροχή τουριστικών υπηρεσιών υψηλού επιπέδου και μπορεί να συνδέεται λειτουργικά με «υποδομές ανάδειξης» στοιχείων του φυσικού ή πολιτιστικού περιβάλλοντος, οι περιορισμοί κατάτμησης θα πρέπει να ενισχυθούν και όχι να υπονομευθούν.
Η διάταξη επίσης ευνοεί μία ανεξέλεγκτη κερδοσκοπία γης κατά την ίδρυση, αλλά και κατά τον τυχόν αποχαρακτηρισμό μίας ΠΟΤΑ.
(β) Για λόγους διαφάνειας, και κατανόησης των κοινωνικών επιπτώσεων της προτεινόμενης ρύθμισης, θα έπρεπε να είναι εναργέστερο το νόημα της ρύθμισης της δεύτερης παραγράφου «[σ]τις Π.Ο.Τ.Α. επιτρέπεται να περιλαμβάνονται όλες οι χρήσεις του άρθρου 8 του από 23.2.87 π.δ/τος (Δ’ 166)». Η μέχρι σήμερα ισχύουσα ρύθμιση περιέχει και την φράση «...πλην καζίνο». Με την υπό διαβούλευση λοιπόν ρύθμιση εισάγεται η χρήση «καζίνο» στις ΠΟΤΑ.
(α) H πρώτη παράγραφος εξαιρεί τις εκτάσεις των ΠΟΤΑ από τις ισχύουσες απαγορεύσεις κατάτμησης, μέσω προϋφιστάμενων (ή μεταγενέστερων, αφού δεν διακρίνει) τεχνητών έργων. Μέχρι σήμερα, παρόμοια διάταξη υπήρχε για σύνθετα τουριστικά καταλύματα [πρβλ. 9 παρ. 1 γ) ν. 4002/2011]. Διατάξεις για κατώτατα όρια κατάτμησης μπορεί να υπάρχουν σε ειδικά καθεστώτα προστασίας [π.χ., ΖΟΕ, ή π.δ.], ενώ απαγορεύεται η κατάτμηση της δασικής ιδιοκτησίας [60 ν.δ. 86/1969]. Οι περιορισμοί κατάτμησης είναι κατεξοχήν διατάξεις που αποσκοπούν στην προστασία του φυσικού και οικιστικού περιβάλλοντος. Σε μία υποδομή που αποσκοπεί στην παροχή τουριστικών υπηρεσιών υψηλού επιπέδου και μπορεί να συνδέεται λειτουργικά με «υποδομές ανάδειξης» στοιχείων του φυσικού ή πολιτιστικού περιβάλλοντος, οι περιορισμοί κατάτμησης θα πρέπει να ενισχυθούν και όχι να υπονομευθούν. Η διάταξη επίσης ευνοεί μία ανεξέλεγκτη κερδοσκοπία γης κατά την ίδρυση, αλλά και κατά τον τυχόν αποχαρακτηρισμό μίας ΠΟΤΑ. (β) Για λόγους διαφάνειας, και κατανόησης των κοινωνικών επιπτώσεων της προτεινόμενης ρύθμισης, θα έπρεπε να είναι εναργέστερο το νόημα της ρύθμισης της δεύτερης παραγράφου «[σ]τις Π.Ο.Τ.Α. επιτρέπεται να περιλαμβάνονται όλες οι χρήσεις του άρθρου 8 του από 23.2.87 π.δ/τος (Δ’ 166)». Η μέχρι σήμερα ισχύουσα ρύθμιση περιέχει και την φράση «...πλην καζίνο». Με την υπό διαβούλευση λοιπόν ρύθμιση εισάγεται η χρήση «καζίνο» στις ΠΟΤΑ.