ΔΥΟ ΣΧΟΛΙΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΣΗ
1. "Η απελευθέρωση των δημιουργικών δυνάμεων του τόπου". Η φράση αυτή εκτός από αντιφατική, είναι και σχεδόν υβριστική. Οι δημιουργικές δυνάμεις του τόπου, ήσαν ανέκαθεν ελεύθερες, και μ' αυτή την ελευθερία τους δημιούργησαν τον Νέο Ελληνικό Κινηματογράφο σχεδόν ΕΚ ΤΟΥ ΜΗΔΕΝΟΣ, μέσα σε πλήρη ανομβρία του Εμπορικού Κινηματογράφου, στη δεκαετία του 1970. Και άνοιξαν τις ξένες αγορές, και βάλαν τον κόσμο ξανά στις αίθουσες (ιδιαίτερα στη δεκαετία 1977 -1986), και πληθώθα διεθνών βραβείων απέσπασαν.
2. "Η ενίσχυση των νέων δημιουργών, σε μια κρίσιμη χρονική στιγμή, κατά την οποία η ελληνική κινηματογραφική παραγωγή αποκτά εξωστρέφεια και παρουσία εκτός συνόρων". Η ελληνική κινηματογραφική έχει κερδίσει τον χαμηλότερο βαθμό εξωστρέφειας τα τελευταία χρόνια, κι αυτό αποδεικνύεται με απλές στατιστικές. Όσο γιά την ενίσχυση των νέων δημιουργών, είναι κι αυτό ένα πρόσχημα του ηλικιακού ρατσισμού που διαδίδεται τα τελευταία χρόνια, και που παραδόξως στρέφεται ΚΥΡΙΩΣ κατά των νέων.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ
1. Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ δεν ενισχύεται με την κατάργηση των εκλεγμένων εκπροσώπων των κλάδων.
2. Η ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ προϋποθέτει διαβούλευση με τους ειδήμονες, κι αυτοί είναι οι έμπειροι και πετυχημένοι.
3. Η ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ δέν διασφαλίζεται με τις αυθαιρεσίες των Διοικητών, ούτε με την αδιαφανή τοποθέτησή τους.
4. Το προτεινόμενο νομοσχέδιο ανήκει στο Υπουργείο Εμπορίου, μιά και ο Πολιτισμός γιά τον οποίο τόσες μάχες δώσαμε παρέα με την Ευρώπη (περίπτωση GATT κ.ά.) απουσιάζει σχεδόν παντελώς.
ΠΡΟΤΑΣΗ
Αναβιώσατε τον Νόμο της Μελίνας, που θέλει ελάχιστες διορθώσεις γιά να ενημερωθεί στις νέες (τεχνολογικές κυρίως) συνθήκες.
Ή, έστω, ζωντανέψτε τον Νόμο του Μάρτη του 1961, με τις τροποποιήσεις του 1973, πάλι καλύτερα θα είναι.
Με εξαιρετική τιμή
Κώστας Φέρρης
σκηνοθέτης
ΥΓ Ας μάθουν οι νέοι, πως δημιουργός και καλλιτέχνης, δεν γίνεται κάποιος όταν είναι συμβιβασμένος. Και ο συμβιβασμένος, γερνάει πιό γρήγορα από τους άλλους.
ΔΥΟ ΣΧΟΛΙΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΣΗ 1. "Η απελευθέρωση των δημιουργικών δυνάμεων του τόπου". Η φράση αυτή εκτός από αντιφατική, είναι και σχεδόν υβριστική. Οι δημιουργικές δυνάμεις του τόπου, ήσαν ανέκαθεν ελεύθερες, και μ' αυτή την ελευθερία τους δημιούργησαν τον Νέο Ελληνικό Κινηματογράφο σχεδόν ΕΚ ΤΟΥ ΜΗΔΕΝΟΣ, μέσα σε πλήρη ανομβρία του Εμπορικού Κινηματογράφου, στη δεκαετία του 1970. Και άνοιξαν τις ξένες αγορές, και βάλαν τον κόσμο ξανά στις αίθουσες (ιδιαίτερα στη δεκαετία 1977 -1986), και πληθώθα διεθνών βραβείων απέσπασαν. 2. "Η ενίσχυση των νέων δημιουργών, σε μια κρίσιμη χρονική στιγμή, κατά την οποία η ελληνική κινηματογραφική παραγωγή αποκτά εξωστρέφεια και παρουσία εκτός συνόρων". Η ελληνική κινηματογραφική έχει κερδίσει τον χαμηλότερο βαθμό εξωστρέφειας τα τελευταία χρόνια, κι αυτό αποδεικνύεται με απλές στατιστικές. Όσο γιά την ενίσχυση των νέων δημιουργών, είναι κι αυτό ένα πρόσχημα του ηλικιακού ρατσισμού που διαδίδεται τα τελευταία χρόνια, και που παραδόξως στρέφεται ΚΥΡΙΩΣ κατά των νέων. ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ 1. Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ δεν ενισχύεται με την κατάργηση των εκλεγμένων εκπροσώπων των κλάδων. 2. Η ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ προϋποθέτει διαβούλευση με τους ειδήμονες, κι αυτοί είναι οι έμπειροι και πετυχημένοι. 3. Η ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ δέν διασφαλίζεται με τις αυθαιρεσίες των Διοικητών, ούτε με την αδιαφανή τοποθέτησή τους. 4. Το προτεινόμενο νομοσχέδιο ανήκει στο Υπουργείο Εμπορίου, μιά και ο Πολιτισμός γιά τον οποίο τόσες μάχες δώσαμε παρέα με την Ευρώπη (περίπτωση GATT κ.ά.) απουσιάζει σχεδόν παντελώς. ΠΡΟΤΑΣΗ Αναβιώσατε τον Νόμο της Μελίνας, που θέλει ελάχιστες διορθώσεις γιά να ενημερωθεί στις νέες (τεχνολογικές κυρίως) συνθήκες. Ή, έστω, ζωντανέψτε τον Νόμο του Μάρτη του 1961, με τις τροποποιήσεις του 1973, πάλι καλύτερα θα είναι. Με εξαιρετική τιμή Κώστας Φέρρης σκηνοθέτης ΥΓ Ας μάθουν οι νέοι, πως δημιουργός και καλλιτέχνης, δεν γίνεται κάποιος όταν είναι συμβιβασμένος. Και ο συμβιβασμένος, γερνάει πιό γρήγορα από τους άλλους.