ΑΡΘΡΟ 1
Στο παρόν άρθρο του νομοσχεδίου η επιχειρούμενη για δεύτερη φορά αφαίρεση αρμοδιοτήτων από τον ΕΟΤ θα έχει τις παρακάτω συνέπειες στον τουρισμό πλήτοντας περισσότερο τους επιχειρηματίες από τους εργαζόμενους στον ΕΟΤ.
1.Η μεταφορά των αρμοδιοτήτων ελέγχου και αδειοδότησης των τουριστικών επιχειρήσεων στο Υπουργείο το οποίο δεν έχει την εμπειρία, την τεχνογνωσία, την διαρθρωμένη για το σκοπό αυτό δομή και το έμπειρο ανθρώπινο δυναμικό γι αυτά τα ζητήματα καλείται να αναλάβει εκτελεστικές αρμοδιότητες. Και μάλιστα χωρίς να έχει προηγηθεί η έγκριση της νέας διάρθρωσής του.Οι αρμοδιότητες θα δοθούν και πολύ φοβούμαι ότι, όπως όλοι γνωρίζουμε και απο το παρελθόν όταν μεταφέρθηκαν τότε στο Υπουργείο οι αρμοδιότητες των γραφείων Εξωτερικού, δεν θα μπορέσουν να ασκηθούν.
Το αποτέλεσμα θα είναι το τουριστικό προϊόν να υποβαθμιστεί και οι συνεπείς επιχειρηματίες να συμπαρασυρθούν στην πτώση της συνολικής κακής εικόνας που θα παρουσιάζουν οι ανέλεκτες επιχειρήσεις.
Οι έλεγχοι των επιχειρήσεων γίνονται με σκοπό τον έλεγχο συμμόρφωσής τους στην κείμενη νομοθεσία αλλά και για λόγους εξακρίβωσης των συνθηκών τήρησης των κανόνων ασφαλείας σ΄ αυτά καθώς και η διαπίστωση της ύπαρξης του κατάλληλου προσωπικού ποιοτικά και ποσοτικά. Οποιοδήποτε δυσάρεστο γεγονός θα έχει απήχηση στην τουριστική εικόνα της χώρας συνολικά.
Η ευθύνη που αναλαμβάνει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου με το παρόν άρθρο είναι μεγάλη. (Σημείωση στο άρθρο 4 δεν προβλέπεται μεταφορά του συνόλου του εξειδικευμένου προσωπικού που διενεργεί τους ελέγχους).
2.Ο περιορισμός του φαινομένου της άγρας πελατών δεν είναι επιτελική αρμοδιότητα και δεν αρμόζει στο ρόλο ενός Υπουργείου, θα μπορούσε να περιοριστεί με σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις με επαφές με τους κατά τόπους συλλόγους των επιχειρήσεων οι οποίοι θα έπρεπε να είναι υπεύθυνοι για τη συμπεριφορά των μελών τους και την κακή εικόνα που δίνουν στις εισόδους των περιοχών τους.
Ο έλεγχος θα έπρεπε να γίνεται από μικτό κλιμάκιο του ΕΟΤ και της Τουριστικής Αστυνομίας με επιβολή των διοικητικών κυρώσεων και των χρηματικών προστίμων άμεσα.
3.Ο ΕΟΤ έχει διαπιστευθεί από τον ΕΣΥΔ και έχει εξειδικεύσει επί μία πενταετία συγκεκριμένο προσωπικό με το οποίο διενεργεί ελέγχους κατάταξης των ξενοδοχείων σύμφωνα με τους υφιστάμενους νόμους.
Η αυτοκατάταξη των ξενοδοχείων με υπεύθυνη δήλωση του επιχειρηματία και του μηχανικού, πως φαντάζεστε ότι θα αποδώσει την πραγματική εικόνα και την κατάσταση στην οποία βρίσκεται κάθε ξενοδοχείο.
Έχετε σκεφτεί πόσο θα πληγούν από αυτή τη ρύθμιση οι τουριστικοί πράκτορες που μεσολαβούν στα κανάλια διανομής του προϊόντος.
Στην Ευρώπη σήμερα παντού μιλάμε όλο και περισσότερο για πιστοποιημένες υπηρεσίες.
Ο ΠΟΤ και αλλοι ευρωπαϊκοί συλλογικοί φορείς τουρισμού αλλά και η ευρωπαϊκή επιτροπή κινούνται στην κατεύθυνση καθιέρωσης ενός ευρωπαϊκού σήματος ποιότητας.
Τι σας κάνει να πιστεύετε ότι ο ανταγωνισμός θα βελτιώσει τις υπηρεσίες όταν θα πρέπει να μειωθούν και οι τιμές.
Με ποιο αξιόπιστο μέτρο θα μετριέται η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών των επιχειρήσεων.
Να σας θυμίσω ότι οι μηχανικοί είναι υπεύθυνοι για την κατασκευή
των τουριστικών εγκαταστάσεων δεν είναι όμως σε θέση να αξιολογήσουν την λειτουργικότητα και την παροχή των υπηρεσιών μιας τουριστικής επιχείρησης που μπορεί να γίνει από εξειδικευμένους και μόνο.
Σας παρακαλώ να θυμηθείτε ότι η ασφάλεια και η παροχή υπηρεσιών είναι οι βασικοί παράγοντες που σε κάνουν καλύτερο ή χειρότερο από τον ανταγωνιστή σου.
Η Διαφήμιση και οι Δημόσιες Σχέσεις που κοστίζουν στο κράτος, λίγα μπορούν να προσφέρουν τη συνέχεια για να πείσουν έναν δυσαρεστημένο πελάτη να αλλάξει την κακή εντύπωση-εμπειρία την οποία δυστυχώς θα μεταφέρει και σε άλλους.
Ειναι εντυπωσιακός επίσης ο ελάχιστος αριθμός συνιστώμενων θέσεων των υπαλλήλων της κατηγορίας ΤΕ3(Τουριστικών Επιχειρήσεων)τους οποίους προτίθεστε να τοποθετήσετε στην Κ.Υ του Υπουργείου ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ η οποία στελεχώνεται αυτή τη στιγμή μόνο με έναν μικρό μονοψήφιο αριθμό της ειδικότητας. Υπουργείο Τουρισμού χωρίς ανάλογο αριθμό εργαζομένων εξειδικευμένων στον Τουρισμό μοιάζει σχήμα οξύμορο.
ΑΡΘΡΟ 1 Στο παρόν άρθρο του νομοσχεδίου η επιχειρούμενη για δεύτερη φορά αφαίρεση αρμοδιοτήτων από τον ΕΟΤ θα έχει τις παρακάτω συνέπειες στον τουρισμό πλήτοντας περισσότερο τους επιχειρηματίες από τους εργαζόμενους στον ΕΟΤ. 1.Η μεταφορά των αρμοδιοτήτων ελέγχου και αδειοδότησης των τουριστικών επιχειρήσεων στο Υπουργείο το οποίο δεν έχει την εμπειρία, την τεχνογνωσία, την διαρθρωμένη για το σκοπό αυτό δομή και το έμπειρο ανθρώπινο δυναμικό γι αυτά τα ζητήματα καλείται να αναλάβει εκτελεστικές αρμοδιότητες. Και μάλιστα χωρίς να έχει προηγηθεί η έγκριση της νέας διάρθρωσής του.Οι αρμοδιότητες θα δοθούν και πολύ φοβούμαι ότι, όπως όλοι γνωρίζουμε και απο το παρελθόν όταν μεταφέρθηκαν τότε στο Υπουργείο οι αρμοδιότητες των γραφείων Εξωτερικού, δεν θα μπορέσουν να ασκηθούν. Το αποτέλεσμα θα είναι το τουριστικό προϊόν να υποβαθμιστεί και οι συνεπείς επιχειρηματίες να συμπαρασυρθούν στην πτώση της συνολικής κακής εικόνας που θα παρουσιάζουν οι ανέλεκτες επιχειρήσεις. Οι έλεγχοι των επιχειρήσεων γίνονται με σκοπό τον έλεγχο συμμόρφωσής τους στην κείμενη νομοθεσία αλλά και για λόγους εξακρίβωσης των συνθηκών τήρησης των κανόνων ασφαλείας σ΄ αυτά καθώς και η διαπίστωση της ύπαρξης του κατάλληλου προσωπικού ποιοτικά και ποσοτικά. Οποιοδήποτε δυσάρεστο γεγονός θα έχει απήχηση στην τουριστική εικόνα της χώρας συνολικά. Η ευθύνη που αναλαμβάνει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου με το παρόν άρθρο είναι μεγάλη. (Σημείωση στο άρθρο 4 δεν προβλέπεται μεταφορά του συνόλου του εξειδικευμένου προσωπικού που διενεργεί τους ελέγχους). 2.Ο περιορισμός του φαινομένου της άγρας πελατών δεν είναι επιτελική αρμοδιότητα και δεν αρμόζει στο ρόλο ενός Υπουργείου, θα μπορούσε να περιοριστεί με σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις με επαφές με τους κατά τόπους συλλόγους των επιχειρήσεων οι οποίοι θα έπρεπε να είναι υπεύθυνοι για τη συμπεριφορά των μελών τους και την κακή εικόνα που δίνουν στις εισόδους των περιοχών τους. Ο έλεγχος θα έπρεπε να γίνεται από μικτό κλιμάκιο του ΕΟΤ και της Τουριστικής Αστυνομίας με επιβολή των διοικητικών κυρώσεων και των χρηματικών προστίμων άμεσα. 3.Ο ΕΟΤ έχει διαπιστευθεί από τον ΕΣΥΔ και έχει εξειδικεύσει επί μία πενταετία συγκεκριμένο προσωπικό με το οποίο διενεργεί ελέγχους κατάταξης των ξενοδοχείων σύμφωνα με τους υφιστάμενους νόμους. Η αυτοκατάταξη των ξενοδοχείων με υπεύθυνη δήλωση του επιχειρηματία και του μηχανικού, πως φαντάζεστε ότι θα αποδώσει την πραγματική εικόνα και την κατάσταση στην οποία βρίσκεται κάθε ξενοδοχείο. Έχετε σκεφτεί πόσο θα πληγούν από αυτή τη ρύθμιση οι τουριστικοί πράκτορες που μεσολαβούν στα κανάλια διανομής του προϊόντος. Στην Ευρώπη σήμερα παντού μιλάμε όλο και περισσότερο για πιστοποιημένες υπηρεσίες. Ο ΠΟΤ και αλλοι ευρωπαϊκοί συλλογικοί φορείς τουρισμού αλλά και η ευρωπαϊκή επιτροπή κινούνται στην κατεύθυνση καθιέρωσης ενός ευρωπαϊκού σήματος ποιότητας. Τι σας κάνει να πιστεύετε ότι ο ανταγωνισμός θα βελτιώσει τις υπηρεσίες όταν θα πρέπει να μειωθούν και οι τιμές. Με ποιο αξιόπιστο μέτρο θα μετριέται η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών των επιχειρήσεων. Να σας θυμίσω ότι οι μηχανικοί είναι υπεύθυνοι για την κατασκευή των τουριστικών εγκαταστάσεων δεν είναι όμως σε θέση να αξιολογήσουν την λειτουργικότητα και την παροχή των υπηρεσιών μιας τουριστικής επιχείρησης που μπορεί να γίνει από εξειδικευμένους και μόνο. Σας παρακαλώ να θυμηθείτε ότι η ασφάλεια και η παροχή υπηρεσιών είναι οι βασικοί παράγοντες που σε κάνουν καλύτερο ή χειρότερο από τον ανταγωνιστή σου. Η Διαφήμιση και οι Δημόσιες Σχέσεις που κοστίζουν στο κράτος, λίγα μπορούν να προσφέρουν τη συνέχεια για να πείσουν έναν δυσαρεστημένο πελάτη να αλλάξει την κακή εντύπωση-εμπειρία την οποία δυστυχώς θα μεταφέρει και σε άλλους. Ειναι εντυπωσιακός επίσης ο ελάχιστος αριθμός συνιστώμενων θέσεων των υπαλλήλων της κατηγορίας ΤΕ3(Τουριστικών Επιχειρήσεων)τους οποίους προτίθεστε να τοποθετήσετε στην Κ.Υ του Υπουργείου ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ η οποία στελεχώνεται αυτή τη στιγμή μόνο με έναν μικρό μονοψήφιο αριθμό της ειδικότητας. Υπουργείο Τουρισμού χωρίς ανάλογο αριθμό εργαζομένων εξειδικευμένων στον Τουρισμό μοιάζει σχήμα οξύμορο.