Υπάρχουν και άλλες μορφές τουρισμού για τις οποίες η Ελλάδα μπορεί να αναδειχθεί σε εξαιρετικό προορισμό. Ο αθλητικός και πιο συγκεκριμένα ο ποδηλατικός τουρισμός, είναι μια μορφή τουρισμού που μπορεί να αναπτυχτεί στην Ν. Ελλάδα και την Κρήτη με πολύ καλά αποτελέσματα. Οι κλιματολογικές συνθήκες ,η μορφολογία του εδάφους και η ομορφιά του τοπίου, μπορούν να κάνουν την χώρα μας ποδηλατικό προορισμό. Τα τεράστια πλεονεκτήματα αυτής της μορφής τουρισμού μπορούν να συνοψιστούν α) στην οικονομική επιφάνεια αυτής της μορφής τουριστών που συνήθως ταξιδεύει μαζί με την οικογένειά του στον τόπο προορισμού, όπου και παραμένει αρκετές μέρες, β) στη χρονική περίοδο που επικεντρώνετε και είναι κυρίως από τον Νοέμβρη έως τον Μάιο γ) στα πολλαπλά οφέλη που έχει ένας τόπος από τους συγκεκριμένους τουρίστες
Για την καλύτερη κατανόηση των οικονομικών μεγεθών στα οποία αναφερόμαστε παραθέτουμε τα οικονομικά στοιχεία από τον Ποδηλατικό Τουρισμό στη Μαγιόρκα της Ισπανίας, περιοχή από την οποία να αναφερθεί η Ελλάδα έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ (98.204 ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ ΣΤΗ MALLORCA 2007)
ΔΙΑΦΟΡΑ
ΕΞΟΔΑ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ/ΗΜΕΡΑ ΔΙΑΝΥΚΤΕΡΕΥΣΗ
4*- 5* ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ
2005 ΑΚΑΘΑΡΙΣΤΑ ΕΞΟΔΑ
4* -5* ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ
2005
Διανυκτέρευση (με ημιδιατροφή) 42,70 € 464.695 19.842.476,50€
Transfer 4,00 € 464.695 1.858.780,00 €
Cycling package 3,00 € 464.695 1.394.085,00 €
Ενοικιαζόμενο ποδήλατο 9,00 € 464.695 4.182.255,00 €
Εστιατόρια 12,57 € 464.695 5.841.216,15 €
Τρόφιμα 5,92 € 464.695 2.750.994,40 €
Άλλα ψώνια 10,26 € 464.695 4.767.770,70 €
Είδη μεταφοράς 3,80 € 464.695 1.765.841,00 €
Διασκέδαση 0,56 € 464.695 260.229,20 €
Λοιπά 4,67 € 464.695 2.170.125,65 €
ΣΥΝΟΛΟ 96,48 € 464.695 44.833.773,60
ΕΞΟΔΑ 2*-3* ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
4*-5*
ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΑ
&
ΒΙΛΕΣ
ΑΚΑΘΑΡΙΣΤΟΣ ΤΖΙΡΟΣ (ΣΥΝΟΛΙΚΑ)
ΣΥΝΟΛΟ 38.718.263,08 €
44.833.773,60
8.212.381,25 €
91.764.417,93 €
Προτεινόμενες ενέργειες σε κεντρικό επίπεδο υπουργείο τουρισμού – δέσμευση από την πλευρά του Υπουργείου για την υποστήριξη μέσω διαφημιστικής καμπάνιας και χρήσης των τεχνικών που αφορούν το Μάρκετινγκ Τουριστικού Προϊόντος και το Μάρκετινγκ Τόπου
Θεματικές καμπάνιες με ειδική αναφορά στον Ποδηλατικό Τουρισμό
• Δημιουργία υποστηρικτικού – προωθητικού υλικού
• Υποστήριξη του θεματικού τουρισμού σε διεθνείς εκθέσεις και φόρα
• Ανάπτυξη Διεθνών Σχέσεων υποστήριξη (χρηματοδότηση) της συμμετοχής των εταιριών που ασχολούνται στον τομέα του εναλλακτικού τουρισμού για την ενίσχυση της εξωστρέφειας τους – δημιουργία οικονομιών κλίμακας
• Πίεση προς τις αεροπορικές εταιρείες για καλύτερη οικονομική μεταχείριση της μεταφοράς αθλητικού εξοπλισμού (ποδήλατο)
• Υποστήριξη δράσεων που μπορούν να προσδώσουν ιδιαίτερη ακτινοβολία και να ενισχύσουν τη θέση εγνωσμένων τουριστικών προορισμών όπως είναι η Κρήτη.(World Cycling Amateurs Championship - world press cycling championship..)
•
• ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ Αρ. Φύλλου 128
3 Ιουλίου 2008
ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Αριθμ. 6876/4871
΄Εγκριση του Γενικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδια−
σμού και Αειφόρου Ανάπτυξης.
2. Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τον Τουρισμό και της στρατηγικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων αυτού.
ΦΕΚ 1138 Β/11.06.2009
http://ec.europa.eu/enterprise/sectors/tourism/iron-curtain-trail/files/ep_studyeurovelo_en.pdf
.http://www.eurovelo.org/wp-content/uploads/2011/08/Advantages-to-Local-Businesses-Paper1.pdf
http://ec.europa.eu/enterprise/sectors/tourism/index_en.htm
http://www.ecf.com/wp-content/uploads/studiesdownload.pdf
Υπάρχουν και άλλες μορφές τουρισμού για τις οποίες η Ελλάδα μπορεί να αναδειχθεί σε εξαιρετικό προορισμό. Ο αθλητικός και πιο συγκεκριμένα ο ποδηλατικός τουρισμός, είναι μια μορφή τουρισμού που μπορεί να αναπτυχτεί στην Ν. Ελλάδα και την Κρήτη με πολύ καλά αποτελέσματα. Οι κλιματολογικές συνθήκες ,η μορφολογία του εδάφους και η ομορφιά του τοπίου, μπορούν να κάνουν την χώρα μας ποδηλατικό προορισμό. Τα τεράστια πλεονεκτήματα αυτής της μορφής τουρισμού μπορούν να συνοψιστούν α) στην οικονομική επιφάνεια αυτής της μορφής τουριστών που συνήθως ταξιδεύει μαζί με την οικογένειά του στον τόπο προορισμού, όπου και παραμένει αρκετές μέρες, β) στη χρονική περίοδο που επικεντρώνετε και είναι κυρίως από τον Νοέμβρη έως τον Μάιο γ) στα πολλαπλά οφέλη που έχει ένας τόπος από τους συγκεκριμένους τουρίστες Για την καλύτερη κατανόηση των οικονομικών μεγεθών στα οποία αναφερόμαστε παραθέτουμε τα οικονομικά στοιχεία από τον Ποδηλατικό Τουρισμό στη Μαγιόρκα της Ισπανίας, περιοχή από την οποία να αναφερθεί η Ελλάδα έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ (98.204 ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ ΣΤΗ MALLORCA 2007) ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΞΟΔΑ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ/ΗΜΕΡΑ ΔΙΑΝΥΚΤΕΡΕΥΣΗ 4*- 5* ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ 2005 ΑΚΑΘΑΡΙΣΤΑ ΕΞΟΔΑ 4* -5* ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ 2005 Διανυκτέρευση (με ημιδιατροφή) 42,70 € 464.695 19.842.476,50€ Transfer 4,00 € 464.695 1.858.780,00 € Cycling package 3,00 € 464.695 1.394.085,00 € Ενοικιαζόμενο ποδήλατο 9,00 € 464.695 4.182.255,00 € Εστιατόρια 12,57 € 464.695 5.841.216,15 € Τρόφιμα 5,92 € 464.695 2.750.994,40 € Άλλα ψώνια 10,26 € 464.695 4.767.770,70 € Είδη μεταφοράς 3,80 € 464.695 1.765.841,00 € Διασκέδαση 0,56 € 464.695 260.229,20 € Λοιπά 4,67 € 464.695 2.170.125,65 € ΣΥΝΟΛΟ 96,48 € 464.695 44.833.773,60 ΕΞΟΔΑ 2*-3* ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ 4*-5* ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΑ & ΒΙΛΕΣ ΑΚΑΘΑΡΙΣΤΟΣ ΤΖΙΡΟΣ (ΣΥΝΟΛΙΚΑ) ΣΥΝΟΛΟ 38.718.263,08 € 44.833.773,60 8.212.381,25 € 91.764.417,93 € Προτεινόμενες ενέργειες σε κεντρικό επίπεδο υπουργείο τουρισμού – δέσμευση από την πλευρά του Υπουργείου για την υποστήριξη μέσω διαφημιστικής καμπάνιας και χρήσης των τεχνικών που αφορούν το Μάρκετινγκ Τουριστικού Προϊόντος και το Μάρκετινγκ Τόπου Θεματικές καμπάνιες με ειδική αναφορά στον Ποδηλατικό Τουρισμό • Δημιουργία υποστηρικτικού – προωθητικού υλικού • Υποστήριξη του θεματικού τουρισμού σε διεθνείς εκθέσεις και φόρα • Ανάπτυξη Διεθνών Σχέσεων υποστήριξη (χρηματοδότηση) της συμμετοχής των εταιριών που ασχολούνται στον τομέα του εναλλακτικού τουρισμού για την ενίσχυση της εξωστρέφειας τους – δημιουργία οικονομιών κλίμακας • Πίεση προς τις αεροπορικές εταιρείες για καλύτερη οικονομική μεταχείριση της μεταφοράς αθλητικού εξοπλισμού (ποδήλατο) • Υποστήριξη δράσεων που μπορούν να προσδώσουν ιδιαίτερη ακτινοβολία και να ενισχύσουν τη θέση εγνωσμένων τουριστικών προορισμών όπως είναι η Κρήτη.(World Cycling Amateurs Championship - world press cycling championship..) • • ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ Αρ. Φύλλου 128 3 Ιουλίου 2008 ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Αριθμ. 6876/4871 ΄Εγκριση του Γενικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδια− σμού και Αειφόρου Ανάπτυξης. 2. Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τον Τουρισμό και της στρατηγικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων αυτού. ΦΕΚ 1138 Β/11.06.2009 http://ec.europa.eu/enterprise/sectors/tourism/iron-curtain-trail/files/ep_studyeurovelo_en.pdf .http://www.eurovelo.org/wp-content/uploads/2011/08/Advantages-to-Local-Businesses-Paper1.pdf http://ec.europa.eu/enterprise/sectors/tourism/index_en.htm http://www.ecf.com/wp-content/uploads/studiesdownload.pdf