Αξίζουν πολλά μπράβο στον Πάρη Καραγιώργο για το εύστοχο των σχολίων του! Το Θέμα δεν είναι απλώς ο νόμος, αλλά η κινηματογραφική πολιτική και ο τρόπος άσκησής της. Οποιος νόμος κι αν ψηφιστεί.
Τα τελευταία 25 χρόνια το Υπουργείο Πολιτισμού άσκεί γενική πολιτική παλαιάς κοπής, μικροσυμφερόντων και ομαδοποιήσεων. Μια πολιτική, που ψηφίζει νόμους "για τα μάτια του κόσμου" και δεν τους εφαρμόζει ή τους εφαρμόζει κατά το δοκούν, τοποθετεί τους αρεστούς σε θέσεις κλειδιά ή άσχετους κι ακόμα κι όταν βάζει γνώστες και ικανούς, τους τραβάει το χαλί με "ισορροπίες", οικονομικά προβλήματα, κλπ. Μια πολιτική, που έχει διχάσει το χώρο και μας έφτασε να κρίνουμε τις διάφορες απόψεις, όχι για την ουσία τους, αλλά για το ποιός τις διατυπώνει, να συγχέουμε το νομικά σωστό με το πολιτικά ορθό, κλπ.
Είναι αξιοπρόσεκτο ότι από κάθε πλευρά απόψεων ακούγεται το πόσο σημαντικά είναι τα πρόσωπα, που θα στελεχώσουν τη νέα πολιτική του ΥΠΠΟ. Τυχαίο; Δε νομίζω. Και όλοι διεκδικούν λόγο σε αυτό. Η συζήτηση γίνεται για να βάλει κάθε ομαδούλα τους δικούς της. Αυτή είναι η ταμπακιέρα. Μόνο που είναι άδεια. Και είναι άδεια γιατί ο ιδιότυπος "εμφύλιος" των τελευταίων χρόνων εμπόδισε το ΕΚΚ να κάνει προγραμματικές συμφωνίες με τον ΟΠΑΠ, με τον Οργανισμό προώθησης εξαγωγών, με την Ταινιοθήκη. Να οργανώσει ένα σύγχρονο ενναλακτικό δίκτυο διανομής αντί του αναποτελεσματικού Filmcenter. Να αναδιοργανώσει τις υπηρεσίες του εκπαιδεύοντας σε συνεργασία με το ΙΟΜ το προσωπικό του. Να αξιοποιήσει τις νέες τεχνολογίες και να απορροφήσει κονδύλια από το ΕΣΠΑ στην προώθηση, τις πωλήσεις και την δια βίου εκπαίδευση. Να οργανώσει ειδικά προγράμματα, για το σενάριο και την ανάδειξη νέων κινηματογραφικών προτάσεων. Να βάλει στο ίδιο τραπέζι το Φεστιβάλ Δράμας με το "μικρό" την T-short και όποιον άλλο ενδιαφέρεται για τη μικρού μήκους. Να συνεργαστεί με το δίκτυο των ντοκυμανταιριστών, κλπ,κλπ,κλπ.
Ποιός νόμος χρειάζεται για όλα αυτά;
Σήμερα το ΥΠΠΟ βλέπει ότι δεν έχει λεφτά και λέει να χρηματοδοτήσει το ΕΚΚ από τον ειδικό φόρο και την ΕΡΤ. Για τα ιδιωτικά κανάλια και τα φορολογικά κίνητρα, ζήσε Μάη μου. Και το παράδοξο είναι ότι το βαφτίζει αναπτυξιακό! Και ποντάρει στο επικοινωνιακό παιχνίδι της συσπείρωσης κατά των κακών (χαρακτηρισμό που κέρδισαν με το σπαθί τους) συνδικαλιστών, της αιώνιας κόντρας δημιουργών - παραγωγών, των προσωπικών εμπαθειών, κλπ.
Και αύριο που θα έλθει η ώρα της πολιτικής και των προσώπων; Ε, αύριο είναι μιά άλλη μέρα, θα φέρει νέους (κυβερνητικούς) έρωτες. Κι εμείς θα είμαστε πάλι εδώ, να προσπαθούμε να κάνουμε ταινίες, αυτές που αρέσουν στον καθέναν μας, από πολύ εμπορικές μέχρι πολύ πειραματικές. Αυτό έχει κατακτήθεί και δεν το παίρνει κανένας νόμος. Καλύτερες συνθήκες περιμένουμε και αυτό θα γίνει όταν σταματήσει η εκάστοτε εξουσία να θέλει να "υποδείξει" τι ταινίες θα γίνονται και ποιός θα τις κάνει και ταχθεί, ως οφείελει, "στην υπηρεσία" του κινηματογραφικού χώρου.
Υ.Γ. Στην γραμμή του διαίρει και βασίλευε και η σήμανση υπέρ και κατά πάνω στο κάθε σχόλιο. Βάλτε και 090 για το ποιός θα αποχωρήσει!
Αξίζουν πολλά μπράβο στον Πάρη Καραγιώργο για το εύστοχο των σχολίων του! Το Θέμα δεν είναι απλώς ο νόμος, αλλά η κινηματογραφική πολιτική και ο τρόπος άσκησής της. Οποιος νόμος κι αν ψηφιστεί. Τα τελευταία 25 χρόνια το Υπουργείο Πολιτισμού άσκεί γενική πολιτική παλαιάς κοπής, μικροσυμφερόντων και ομαδοποιήσεων. Μια πολιτική, που ψηφίζει νόμους "για τα μάτια του κόσμου" και δεν τους εφαρμόζει ή τους εφαρμόζει κατά το δοκούν, τοποθετεί τους αρεστούς σε θέσεις κλειδιά ή άσχετους κι ακόμα κι όταν βάζει γνώστες και ικανούς, τους τραβάει το χαλί με "ισορροπίες", οικονομικά προβλήματα, κλπ. Μια πολιτική, που έχει διχάσει το χώρο και μας έφτασε να κρίνουμε τις διάφορες απόψεις, όχι για την ουσία τους, αλλά για το ποιός τις διατυπώνει, να συγχέουμε το νομικά σωστό με το πολιτικά ορθό, κλπ. Είναι αξιοπρόσεκτο ότι από κάθε πλευρά απόψεων ακούγεται το πόσο σημαντικά είναι τα πρόσωπα, που θα στελεχώσουν τη νέα πολιτική του ΥΠΠΟ. Τυχαίο; Δε νομίζω. Και όλοι διεκδικούν λόγο σε αυτό. Η συζήτηση γίνεται για να βάλει κάθε ομαδούλα τους δικούς της. Αυτή είναι η ταμπακιέρα. Μόνο που είναι άδεια. Και είναι άδεια γιατί ο ιδιότυπος "εμφύλιος" των τελευταίων χρόνων εμπόδισε το ΕΚΚ να κάνει προγραμματικές συμφωνίες με τον ΟΠΑΠ, με τον Οργανισμό προώθησης εξαγωγών, με την Ταινιοθήκη. Να οργανώσει ένα σύγχρονο ενναλακτικό δίκτυο διανομής αντί του αναποτελεσματικού Filmcenter. Να αναδιοργανώσει τις υπηρεσίες του εκπαιδεύοντας σε συνεργασία με το ΙΟΜ το προσωπικό του. Να αξιοποιήσει τις νέες τεχνολογίες και να απορροφήσει κονδύλια από το ΕΣΠΑ στην προώθηση, τις πωλήσεις και την δια βίου εκπαίδευση. Να οργανώσει ειδικά προγράμματα, για το σενάριο και την ανάδειξη νέων κινηματογραφικών προτάσεων. Να βάλει στο ίδιο τραπέζι το Φεστιβάλ Δράμας με το "μικρό" την T-short και όποιον άλλο ενδιαφέρεται για τη μικρού μήκους. Να συνεργαστεί με το δίκτυο των ντοκυμανταιριστών, κλπ,κλπ,κλπ. Ποιός νόμος χρειάζεται για όλα αυτά; Σήμερα το ΥΠΠΟ βλέπει ότι δεν έχει λεφτά και λέει να χρηματοδοτήσει το ΕΚΚ από τον ειδικό φόρο και την ΕΡΤ. Για τα ιδιωτικά κανάλια και τα φορολογικά κίνητρα, ζήσε Μάη μου. Και το παράδοξο είναι ότι το βαφτίζει αναπτυξιακό! Και ποντάρει στο επικοινωνιακό παιχνίδι της συσπείρωσης κατά των κακών (χαρακτηρισμό που κέρδισαν με το σπαθί τους) συνδικαλιστών, της αιώνιας κόντρας δημιουργών - παραγωγών, των προσωπικών εμπαθειών, κλπ. Και αύριο που θα έλθει η ώρα της πολιτικής και των προσώπων; Ε, αύριο είναι μιά άλλη μέρα, θα φέρει νέους (κυβερνητικούς) έρωτες. Κι εμείς θα είμαστε πάλι εδώ, να προσπαθούμε να κάνουμε ταινίες, αυτές που αρέσουν στον καθέναν μας, από πολύ εμπορικές μέχρι πολύ πειραματικές. Αυτό έχει κατακτήθεί και δεν το παίρνει κανένας νόμος. Καλύτερες συνθήκες περιμένουμε και αυτό θα γίνει όταν σταματήσει η εκάστοτε εξουσία να θέλει να "υποδείξει" τι ταινίες θα γίνονται και ποιός θα τις κάνει και ταχθεί, ως οφείελει, "στην υπηρεσία" του κινηματογραφικού χώρου. Υ.Γ. Στην γραμμή του διαίρει και βασίλευε και η σήμανση υπέρ και κατά πάνω στο κάθε σχόλιο. Βάλτε και 090 για το ποιός θα αποχωρήσει!