Στο Σ/Ν επισημαίνεται η απουσία ξεκάθαρα διατυπωμένης πολιτικής, στόχων και μέριμνας για τον σενάριο, ενός από τους 3 βασικούς πυλώνες για την δημιουργία μιας ταινίας, ίσως το βασικότερο γιατί από εκεί ξεκινούν όλα.
Σε ολόκληρο το ελληνικό Σ/Ν γίνεται αναφορά των λέξεων κυριολεκτικά.
Σεναριογράφος (Παράγραφος 2α / Σκοποί ΕΚΚ, συνολικά 6 φορές για να αναφερθούν τα μόρια) και Σενάριο (3 φορές για να αναφερθεί γενικά, θολά και αόριστα τι μέλλει γενέσθαι με το σενάριο, Άρθρο 10, Παράγραφος 2α / Σκοποί ΕΚΚ, Άρθρο 10):
«α. να χρηματοδοτεί ή/και να επιδοτεί την ανάπτυξη σχεδίων παραγωγής ταινιών μεγάλου και μικρού μήκους, από τη σύλληψη της αρχικής ιδέας έως την ολοκλήρωση των δεδομένων παραγωγής τους καθώς επίσης και τη συγγραφή σεναρίων,
ζ. να προκηρύσσει και απονέμει υποτροφίες για σπουδές στην Ελλάδα και το εξωτερικό σε νέους παραγωγούς, σκηνοθέτες, σεναριογράφους και τεχνικούς, καθώς επίσης να οργανώνει σεμινάρια επαγγελματικής κατάρτισης,
1 φορά Σενάριο (Άρθρο 10, Παράγραφος 2α / Διεύθυνση Ανάπτυξης και Παραγωγής)
1. Η Διεύθυνση Ανάπτυξης και Παραγωγής ενισχύει και υποστηρίζει με κάθε τρόπο:
α. την ανάπτυξη σχεδίου/ων κινηματογραφικών ταινιών μεγάλου και μικρού μήκους από την σύλληψη της αρχικής ιδέας έως την ολοκλήρωση των δεδομένων παραγωγής καθώς επίσης και την συγγραφή σεναρίων
Και στο ΝΟΜΟ πρέπει να περιγράφεται η πρόνοια για αυτόν τον πυλώνα=σενάριο, όπως σε νόμους χωρών παγκοσμίως (Βρετανία, Τσεχία, Γαλλία, Γερμανία, Πολωνία, Δανία, ΗΠΑ) που εκπαιδεύουν (είτε σε κινηματογραφικές ακαδημίες ανωτάτου πανεπιστημιακού επιπέδου ή με προγράμματα υποτροφιών, μεταπτυχιακών) και δημιουργούν δεξαμενές σεναριογράφων.
Σε αυτούς τους νόμους όπου υπάρχουν παράγραφοι και κεφάλαια ολόκληρα. Φαίνεται να έχει επικρατήσει η άποψη, ότι γράφουμε μια λέξη μόνο στο νόμο και τα υπόλοιπα θα εξειδικευτούν κάπου αλλού. Που;
Στο Νόμο αναγράφεται τι επιθυμεί η Πολιτεία και ο Νομοθέτης ακριβώς (στόχος, ποσά που διατίθενται) και μετά εφαρμόζεται και υλοποιείται από τους προβλεπόμενους φορείς υλοποίησης του νόμου.
Είναι τυχαίο, που στα σεμινάρια και συνέδρια για συγγραφή σεναρίου στην Ελλάδα μετακαλούνται πάντα έγκριτοι σεναριογράφοι, επιμελητές ή καθηγητές σεναρίου από τις ΗΠΑ, Βρετανία, Τσεχία και πρ. Γιουγκοσλαβία? Αυτό συμβαίνει επειδή οι νόμοι αυτών των χωρών γράφουν πάνω από 3 λέξεις για το σενάριο.
Κανείς δεν ισχυρίζεται ότι η περιγραφή δράσεων, στόχων και πολιτικής στο νόμο θα κάνουν τα σενάρια καλύτερα … αλλά θα περιγράψουν το ακριβές πλαίσιο και διαδικασίες συγγραφής και χρηματοδότηση σεναρίων με τους παραγωγούς, της εκπαίδευσης ώστε να δημιουργηθούν και να εξασφαλιστούν συνθήκες δημιουργίας δεξαμενής σεναριογράφων κα σεναρίων, δίκαιης και εύλογης πληρωμής και αναγνώρισης για το σενάριο και όχι αμοιβές πείνας …
Παρατίθεται το λινκ για τον γερμανικό ομοσπονδιακό κινηματογραφικό νόμο http://www.buzer.de/gesetz/3039/index.htm (γερμανικά)
Αρκεί να διαπιστώσει κανείς πόσα αναγράφονται στο λινκ του γερμανικού νόμου (3 σελίδες) και πόσες παραδρομές έχει σε άλλες παραγράφους και άρθρα (με μπλε γράμματα) και τι προβλέπει για να αντιληφθεί κάποιος με ποια μεθοδικότητα έχει εργαστεί εκεί ο νομοθέτης http://www.buzer.de/gesetz/3039/b8390.htm
2. Kapitel Filmförderung
2. Abschnitt Förderung der Filmproduktion
4. Unterabschnitt Förderung von Drehbüchern (=ΣΕΝΑΡΙΑ)
Πρέπει να επισημανθεί όμως, ότι υπάρχουν και οι αντίστοιχοι κινηματογραφικοί νόμοι των 20 κρατιδίων της Γερμανίας (Ομοσπονδιακή μορφή) με εξίσου εκτενή κείμενα για τρόπους χρηματοδοτήσεων σεναρίων με αντίστοιχα κείμενα και αναλυτικές νομικές προβλέψεις για όλα τα στάδια χρηματοδότησης σεναρίου ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΝΟΜΟ!
Ενδεικτικά αναφέρεται το λινκ με όλα τα Γραφεία / νόμους / όρους προϋποθέσεις, που προσφέρουν χρηματοδότηση σεναρίου στη Γερμανία (συνολικά 24): http://www.scriptwriting.de/html/filmfoer.htm
Αναλυτικότερα για περισσότερες πληροφορίες στα
Κρατίδιο Νότιας Ρηνανίας- Βεστφαλίας: http://www.filmstiftung.de/Foerderungen/Drehbuch/main_drehbuchfoerderung.php
Κρατίδιο Βαυαρίας: http://www.fff-bayern.de/index.php?id=36
Κρατίδιο Βάδης Βυρεμβέργης: http://www.kino-zeit.de/news/mfg-verbessert-drehbuchforderung
Εκτός των άνω χρηματοδοτεί και η Γερμανική Κυβέρνηση με ειδικό Ομοσπονδιακό Πρόγραμμα και κατευθείαν κάθε είδους δράση σχετιζόμενη με την συγγραφή σεναρίων, ανάπτυξη, παραγωγή ταινιών κάθε ύφους, είδους και διάρκειας, την προώθησή τους και τη διανομή τους. Ενδεικτικά παρατίθεται:
απόσπασμα ιστοσελίδας της Γερμανικής Κυβέρνησης για το κινηματογραφικό νόμο σχετικά με το σενάριο ΤΑΙΝΙΑΣ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ…. Κείμενο που αναφέρει την πολιτική, ποσά και δράσεις, πολλαπλάσιας έκτασης των λίγων λέξεων στο ελληνικό Σ/Ν.
http://www.bundesregierung.de/Webs/Breg/DE/Bundesregierung/BeauftragterfuerKulturundMedien/Medienpolitik/Filmfoerderung/Foerderbereiche/DrehbuchfoerderungSpielfilme/drehbuchfoerderung-spielfilme.html
Ακολουθεί ξεχωριστό λινκ επίσης από την ιστοσελίδα της γερμανικής κυβέρνησης για την πρόνοια, χρηματοδότηση ΣΕΝΑΡΙΟΥ ΠΑΙΔΙΚΩΝ & ΝΕΑΝΙΚΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ για τις οποίες η Πολιτεία φρονεί, ότι πρέπει να λάβει ειδική μέριμνα.
http://www.bundesregierung.de/Webs/Breg/DE/Bundesregierung/BeauftragterfuerKulturundMedien/Medienpolitik/Filmfoerderung/Foerderbereiche/DrehbuchfoerderungKinderfilme/drehbuchfoerderung-kinderfilme.html
Επισυνάπτεται λινκ (ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ) για ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΕΝΑΡΙΩΝ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ του Διεθ. Συμβούλου της ΕΝΩΣΗΣ ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΩΝ ΓΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΚΑΙ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ της Γερμανίας
http://www.focal.ch/test-online/seminar/PDF/Rene_Odenthal.pdf
(Εισαγωγικό απόσπασμα:
Looking on the German film industry in 2003 it is remarkable, that 230.000.000 were spent from different state-funds, boards and subsidizers for the development, production and distribution of movies for cinema and TV. The extent of the production of feature-films in 2003 was appr.100 films and appr. 300 TV-movies, (but not all these films have been subsidized). The different boards are subject of budget of the regions (countries) of the German federal republic and get contributions from TV-stations (public and private). The state-secretary for arts and medias (BKM) is part of the central government and in so far subject of the national budget. The federal filmboard FFA gets 1,5% to 2,5% from the turnover of every cinema.
Only 0,53% to 2% of the whole amount is spent for writing and developing of film scripts.
This shows the small emphasis that the boards still put on script production and script-development (for example: the Bavarian FFG spent on scripts 0,53% (!) of its total funding and the national Filmboard (FFA) gave 2% only of its budget to scriptwriting and development). Some money is given for credit without any interest, sometimes funding is only possible if a producer declares his intention to produce a film on the script, further partitions are possible when a producer spends own
money to develop a treatment or exposé. You have to know, that the capital and investment-rate of German film producers is very low. Most of them are small enterprises, they hire freelancing personnel only in times of production, and they are sometimes not able to spent venture-capital for developing a script, which is probably difficult to produce and to merchandise... ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ ΑΝΩ ΛΙΝΚ)
---------------------------------------------------------------
ΣΠΥΡΟΣ Ν. ΤΑΡΑΒΗΡΑΣ
Σκηνοθέτης, Παραγωγός
Ιδρυτικό Μέλος της Γερμανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου
Μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου
Διπλωματούχος, Πρ. Αναπλ. Καθηγητής Σκηνοθεσίας & Σεναρίου και Μέλος της Συγκλήτου στην Ανωτάτη Κρατική Ακαδημία και Τηλεόρασης του Μονάχου
Στο Σ/Ν επισημαίνεται η απουσία ξεκάθαρα διατυπωμένης πολιτικής, στόχων και μέριμνας για τον σενάριο, ενός από τους 3 βασικούς πυλώνες για την δημιουργία μιας ταινίας, ίσως το βασικότερο γιατί από εκεί ξεκινούν όλα. Σε ολόκληρο το ελληνικό Σ/Ν γίνεται αναφορά των λέξεων κυριολεκτικά. Σεναριογράφος (Παράγραφος 2α / Σκοποί ΕΚΚ, συνολικά 6 φορές για να αναφερθούν τα μόρια) και Σενάριο (3 φορές για να αναφερθεί γενικά, θολά και αόριστα τι μέλλει γενέσθαι με το σενάριο, Άρθρο 10, Παράγραφος 2α / Σκοποί ΕΚΚ, Άρθρο 10): «α. να χρηματοδοτεί ή/και να επιδοτεί την ανάπτυξη σχεδίων παραγωγής ταινιών μεγάλου και μικρού μήκους, από τη σύλληψη της αρχικής ιδέας έως την ολοκλήρωση των δεδομένων παραγωγής τους καθώς επίσης και τη συγγραφή σεναρίων, ζ. να προκηρύσσει και απονέμει υποτροφίες για σπουδές στην Ελλάδα και το εξωτερικό σε νέους παραγωγούς, σκηνοθέτες, σεναριογράφους και τεχνικούς, καθώς επίσης να οργανώνει σεμινάρια επαγγελματικής κατάρτισης, 1 φορά Σενάριο (Άρθρο 10, Παράγραφος 2α / Διεύθυνση Ανάπτυξης και Παραγωγής) 1. Η Διεύθυνση Ανάπτυξης και Παραγωγής ενισχύει και υποστηρίζει με κάθε τρόπο: α. την ανάπτυξη σχεδίου/ων κινηματογραφικών ταινιών μεγάλου και μικρού μήκους από την σύλληψη της αρχικής ιδέας έως την ολοκλήρωση των δεδομένων παραγωγής καθώς επίσης και την συγγραφή σεναρίων Και στο ΝΟΜΟ πρέπει να περιγράφεται η πρόνοια για αυτόν τον πυλώνα=σενάριο, όπως σε νόμους χωρών παγκοσμίως (Βρετανία, Τσεχία, Γαλλία, Γερμανία, Πολωνία, Δανία, ΗΠΑ) που εκπαιδεύουν (είτε σε κινηματογραφικές ακαδημίες ανωτάτου πανεπιστημιακού επιπέδου ή με προγράμματα υποτροφιών, μεταπτυχιακών) και δημιουργούν δεξαμενές σεναριογράφων. Σε αυτούς τους νόμους όπου υπάρχουν παράγραφοι και κεφάλαια ολόκληρα. Φαίνεται να έχει επικρατήσει η άποψη, ότι γράφουμε μια λέξη μόνο στο νόμο και τα υπόλοιπα θα εξειδικευτούν κάπου αλλού. Που; Στο Νόμο αναγράφεται τι επιθυμεί η Πολιτεία και ο Νομοθέτης ακριβώς (στόχος, ποσά που διατίθενται) και μετά εφαρμόζεται και υλοποιείται από τους προβλεπόμενους φορείς υλοποίησης του νόμου. Είναι τυχαίο, που στα σεμινάρια και συνέδρια για συγγραφή σεναρίου στην Ελλάδα μετακαλούνται πάντα έγκριτοι σεναριογράφοι, επιμελητές ή καθηγητές σεναρίου από τις ΗΠΑ, Βρετανία, Τσεχία και πρ. Γιουγκοσλαβία? Αυτό συμβαίνει επειδή οι νόμοι αυτών των χωρών γράφουν πάνω από 3 λέξεις για το σενάριο. Κανείς δεν ισχυρίζεται ότι η περιγραφή δράσεων, στόχων και πολιτικής στο νόμο θα κάνουν τα σενάρια καλύτερα … αλλά θα περιγράψουν το ακριβές πλαίσιο και διαδικασίες συγγραφής και χρηματοδότηση σεναρίων με τους παραγωγούς, της εκπαίδευσης ώστε να δημιουργηθούν και να εξασφαλιστούν συνθήκες δημιουργίας δεξαμενής σεναριογράφων κα σεναρίων, δίκαιης και εύλογης πληρωμής και αναγνώρισης για το σενάριο και όχι αμοιβές πείνας … Παρατίθεται το λινκ για τον γερμανικό ομοσπονδιακό κινηματογραφικό νόμο http://www.buzer.de/gesetz/3039/index.htm (γερμανικά) Αρκεί να διαπιστώσει κανείς πόσα αναγράφονται στο λινκ του γερμανικού νόμου (3 σελίδες) και πόσες παραδρομές έχει σε άλλες παραγράφους και άρθρα (με μπλε γράμματα) και τι προβλέπει για να αντιληφθεί κάποιος με ποια μεθοδικότητα έχει εργαστεί εκεί ο νομοθέτης http://www.buzer.de/gesetz/3039/b8390.htm 2. Kapitel Filmförderung 2. Abschnitt Förderung der Filmproduktion 4. Unterabschnitt Förderung von Drehbüchern (=ΣΕΝΑΡΙΑ) Πρέπει να επισημανθεί όμως, ότι υπάρχουν και οι αντίστοιχοι κινηματογραφικοί νόμοι των 20 κρατιδίων της Γερμανίας (Ομοσπονδιακή μορφή) με εξίσου εκτενή κείμενα για τρόπους χρηματοδοτήσεων σεναρίων με αντίστοιχα κείμενα και αναλυτικές νομικές προβλέψεις για όλα τα στάδια χρηματοδότησης σεναρίου ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΝΟΜΟ! Ενδεικτικά αναφέρεται το λινκ με όλα τα Γραφεία / νόμους / όρους προϋποθέσεις, που προσφέρουν χρηματοδότηση σεναρίου στη Γερμανία (συνολικά 24): http://www.scriptwriting.de/html/filmfoer.htm Αναλυτικότερα για περισσότερες πληροφορίες στα Κρατίδιο Νότιας Ρηνανίας- Βεστφαλίας: http://www.filmstiftung.de/Foerderungen/Drehbuch/main_drehbuchfoerderung.php Κρατίδιο Βαυαρίας: http://www.fff-bayern.de/index.php?id=36 Κρατίδιο Βάδης Βυρεμβέργης: http://www.kino-zeit.de/news/mfg-verbessert-drehbuchforderung Εκτός των άνω χρηματοδοτεί και η Γερμανική Κυβέρνηση με ειδικό Ομοσπονδιακό Πρόγραμμα και κατευθείαν κάθε είδους δράση σχετιζόμενη με την συγγραφή σεναρίων, ανάπτυξη, παραγωγή ταινιών κάθε ύφους, είδους και διάρκειας, την προώθησή τους και τη διανομή τους. Ενδεικτικά παρατίθεται: απόσπασμα ιστοσελίδας της Γερμανικής Κυβέρνησης για το κινηματογραφικό νόμο σχετικά με το σενάριο ΤΑΙΝΙΑΣ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ…. Κείμενο που αναφέρει την πολιτική, ποσά και δράσεις, πολλαπλάσιας έκτασης των λίγων λέξεων στο ελληνικό Σ/Ν. http://www.bundesregierung.de/Webs/Breg/DE/Bundesregierung/BeauftragterfuerKulturundMedien/Medienpolitik/Filmfoerderung/Foerderbereiche/DrehbuchfoerderungSpielfilme/drehbuchfoerderung-spielfilme.html Ακολουθεί ξεχωριστό λινκ επίσης από την ιστοσελίδα της γερμανικής κυβέρνησης για την πρόνοια, χρηματοδότηση ΣΕΝΑΡΙΟΥ ΠΑΙΔΙΚΩΝ & ΝΕΑΝΙΚΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ για τις οποίες η Πολιτεία φρονεί, ότι πρέπει να λάβει ειδική μέριμνα. http://www.bundesregierung.de/Webs/Breg/DE/Bundesregierung/BeauftragterfuerKulturundMedien/Medienpolitik/Filmfoerderung/Foerderbereiche/DrehbuchfoerderungKinderfilme/drehbuchfoerderung-kinderfilme.html Επισυνάπτεται λινκ (ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ) για ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΕΝΑΡΙΩΝ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ του Διεθ. Συμβούλου της ΕΝΩΣΗΣ ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΩΝ ΓΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΚΑΙ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ της Γερμανίας http://www.focal.ch/test-online/seminar/PDF/Rene_Odenthal.pdf (Εισαγωγικό απόσπασμα: Looking on the German film industry in 2003 it is remarkable, that 230.000.000 were spent from different state-funds, boards and subsidizers for the development, production and distribution of movies for cinema and TV. The extent of the production of feature-films in 2003 was appr.100 films and appr. 300 TV-movies, (but not all these films have been subsidized). The different boards are subject of budget of the regions (countries) of the German federal republic and get contributions from TV-stations (public and private). The state-secretary for arts and medias (BKM) is part of the central government and in so far subject of the national budget. The federal filmboard FFA gets 1,5% to 2,5% from the turnover of every cinema. Only 0,53% to 2% of the whole amount is spent for writing and developing of film scripts. This shows the small emphasis that the boards still put on script production and script-development (for example: the Bavarian FFG spent on scripts 0,53% (!) of its total funding and the national Filmboard (FFA) gave 2% only of its budget to scriptwriting and development). Some money is given for credit without any interest, sometimes funding is only possible if a producer declares his intention to produce a film on the script, further partitions are possible when a producer spends own money to develop a treatment or exposé. You have to know, that the capital and investment-rate of German film producers is very low. Most of them are small enterprises, they hire freelancing personnel only in times of production, and they are sometimes not able to spent venture-capital for developing a script, which is probably difficult to produce and to merchandise... ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ ΑΝΩ ΛΙΝΚ) --------------------------------------------------------------- ΣΠΥΡΟΣ Ν. ΤΑΡΑΒΗΡΑΣ Σκηνοθέτης, Παραγωγός Ιδρυτικό Μέλος της Γερμανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου Μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου Διπλωματούχος, Πρ. Αναπλ. Καθηγητής Σκηνοθεσίας & Σεναρίου και Μέλος της Συγκλήτου στην Ανωτάτη Κρατική Ακαδημία και Τηλεόρασης του Μονάχου