(Πίσω τελικά από κλειστές πόρτες…;)
Ποια είναι η πολιτική του νέου Νόμου για τα Φεστιβάλ ανά την Περιφέρεια;
Γιατί καταργεί τον κορυφαίο θεσμό των κρατικών βραβείων ποιότητος, η ποιο σημαντική εκδήλωση στα πλαίσια του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης;
Γιατί δεν αντικαθιστά τα κρατικά βραβεία ποιότητος με το αίτημα χρόνων για Ελληνικό Φεστιβάλ παράλληλα με το Διεθνές;
Γιατί δεν προβλέπει δημιουργία πόλου παραγωγής στην Θεσσαλονίκη, ενώ ήταν αίτημα χρόνων όλης της κινηματογραφικής κοινότητας της Θεσσαλονίκης και Β. Ελλάδος;
Ποια είναι η πολιτική για τις κινηματογραφικές λέσχες ανά την περιφέρεια;
Εδώ αξίζει να αναφέρουμε σημείο της ομιλίας του Υπουργού Πολιτισμού στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Παύλου Γερουλάνου:
«….το 2009 θα μείνει στην ιστορία του κινηματογράφου και της τέχνης στην Ελλάδα: είναι η χρονιά που σηματοδοτεί το τέλος της εποχής που η τέχνη σιγούσε. Διότι αυτό συνέβη.
Αποδεχόμενη το φίμωτρο της κρατικής χρηματοδότησης η τέχνη στην Ελλάδα έπαψε να δαγκώνει. Έπαψε να αμφισβητεί την εξουσία. Έπαψε να διαμαρτύρεται. Έπαψε να ρωτάει….»
Κύριε Υπουργέ, τώρα πως θα δαγκώνει η τέχνη και πως θα αμφισβητεί την εξουσία; Που η ίδια η εξουσία θα διορίζει το Γενικό Διευθυντή του Ε.Κ.Κ., τους Διευθυντές των τριών διευθύνσεων, και θα διορίζει ολόκληρο το Διοικητικό Συμβούλιο; Πώς θα αντιστέκεται; Πως θα διαμαρτύρεται; Αφού η εξουσία που δίνει τα χρήματα, η ίδια η εξουσία θα καθοδηγεί το που πάνε τα χρήματα;
Γιατί καταργεί τον έλεγχο του Ε.Κ.Κ και του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης καταργώντας τις Γενικές Συνελεύσεις και τα Διοικητικά Συμβούλια με τους αιρετούς εκπροσώπους;
Αλήθεια, διερωτηθήκαμε τι σόι ρατσισμός είναι αυτός εναντίον των εκπροσώπων των φορέων που περιορίζει το δικαίωμα του«συνδικαλίζεσθαι» στο «συνέρχεσθαι» και όχι και στην εκπροσώπησή μας στο «γίγνεσθαι», που ευαγγελίζεται το Νομοσχέδιο;
Σε άλλο σημείο της ομιλίας του Ο Υπουργός Πολιτισμού πέρσι στην Θεσσαλονίκη, αναφέρει:
«Τέρμα πια οι διαπραγματεύσεις πίσω από κλειστές πόρτες. Κάθε ιδέα ευπρόσδεκτη, κάθε κριτική επίσης».
Αν ίσχυε αυτό, τότε γιατί εδώ και έναν χρόνο ο Υπουργός δεν έχει δεχτεί κανένας από την κινηματογραφική κοινότητα και γιατί δημιούργησε μια επιτροπή εν κρυπτώ για να σχεδιάσει το νέο Νόμο, πίσω τελικά από κλειστές πόρτες…. ;
Ο νόμος αυτός θα έπρεπε να διαδεχθεί αντάξια τον Νόμο της αείμνηστης Μελίνας, ο οποίος οδηγεί την ελληνική κινηματογραφία για δεκαετίες και μάλιστα προβάλλει, μέχρι και σήμερα, την χώρα μας στο εξωτερικό.
Κωστας Εφραιμιδης
Σκηνοθετης Θεσ/νίκη 4 Νοεμβρίου 2010
(Πίσω τελικά από κλειστές πόρτες…;) Ποια είναι η πολιτική του νέου Νόμου για τα Φεστιβάλ ανά την Περιφέρεια; Γιατί καταργεί τον κορυφαίο θεσμό των κρατικών βραβείων ποιότητος, η ποιο σημαντική εκδήλωση στα πλαίσια του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης; Γιατί δεν αντικαθιστά τα κρατικά βραβεία ποιότητος με το αίτημα χρόνων για Ελληνικό Φεστιβάλ παράλληλα με το Διεθνές; Γιατί δεν προβλέπει δημιουργία πόλου παραγωγής στην Θεσσαλονίκη, ενώ ήταν αίτημα χρόνων όλης της κινηματογραφικής κοινότητας της Θεσσαλονίκης και Β. Ελλάδος; Ποια είναι η πολιτική για τις κινηματογραφικές λέσχες ανά την περιφέρεια; Εδώ αξίζει να αναφέρουμε σημείο της ομιλίας του Υπουργού Πολιτισμού στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Παύλου Γερουλάνου: «….το 2009 θα μείνει στην ιστορία του κινηματογράφου και της τέχνης στην Ελλάδα: είναι η χρονιά που σηματοδοτεί το τέλος της εποχής που η τέχνη σιγούσε. Διότι αυτό συνέβη. Αποδεχόμενη το φίμωτρο της κρατικής χρηματοδότησης η τέχνη στην Ελλάδα έπαψε να δαγκώνει. Έπαψε να αμφισβητεί την εξουσία. Έπαψε να διαμαρτύρεται. Έπαψε να ρωτάει….» Κύριε Υπουργέ, τώρα πως θα δαγκώνει η τέχνη και πως θα αμφισβητεί την εξουσία; Που η ίδια η εξουσία θα διορίζει το Γενικό Διευθυντή του Ε.Κ.Κ., τους Διευθυντές των τριών διευθύνσεων, και θα διορίζει ολόκληρο το Διοικητικό Συμβούλιο; Πώς θα αντιστέκεται; Πως θα διαμαρτύρεται; Αφού η εξουσία που δίνει τα χρήματα, η ίδια η εξουσία θα καθοδηγεί το που πάνε τα χρήματα; Γιατί καταργεί τον έλεγχο του Ε.Κ.Κ και του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης καταργώντας τις Γενικές Συνελεύσεις και τα Διοικητικά Συμβούλια με τους αιρετούς εκπροσώπους; Αλήθεια, διερωτηθήκαμε τι σόι ρατσισμός είναι αυτός εναντίον των εκπροσώπων των φορέων που περιορίζει το δικαίωμα του«συνδικαλίζεσθαι» στο «συνέρχεσθαι» και όχι και στην εκπροσώπησή μας στο «γίγνεσθαι», που ευαγγελίζεται το Νομοσχέδιο; Σε άλλο σημείο της ομιλίας του Ο Υπουργός Πολιτισμού πέρσι στην Θεσσαλονίκη, αναφέρει: «Τέρμα πια οι διαπραγματεύσεις πίσω από κλειστές πόρτες. Κάθε ιδέα ευπρόσδεκτη, κάθε κριτική επίσης». Αν ίσχυε αυτό, τότε γιατί εδώ και έναν χρόνο ο Υπουργός δεν έχει δεχτεί κανένας από την κινηματογραφική κοινότητα και γιατί δημιούργησε μια επιτροπή εν κρυπτώ για να σχεδιάσει το νέο Νόμο, πίσω τελικά από κλειστές πόρτες…. ; Ο νόμος αυτός θα έπρεπε να διαδεχθεί αντάξια τον Νόμο της αείμνηστης Μελίνας, ο οποίος οδηγεί την ελληνική κινηματογραφία για δεκαετίες και μάλιστα προβάλλει, μέχρι και σήμερα, την χώρα μας στο εξωτερικό. Κωστας Εφραιμιδης Σκηνοθετης Θεσ/νίκη 4 Νοεμβρίου 2010