Οι ειδικότητες καθορίζονται......Προς όλους
Σχόλιο με βάση τον σχολιασμό της ΕΤΕΚΤ ΟΤ:
1.
Οι ειδικότητες γεννιούνται από τις ανάγκες της κινηματογράφησης, από την ανάπτυξη των τεχνολογιών και και από τις εξελίξεις του τρόπου παραγωγής.
Στην συγκεκριμένη αναφορά δεν φαίνονται οι δύο κατ' εξοχήν ειδικότητες που οργανώνουν ένα γύρισμα, δηλαδή του Β. Σκηνοθέτη και του Δ.Παραγωγής. Η μία οργανώνει το πρόγραμμα το γύρισμα και η άλλη φροντίζει-κανονίζει-επιβλέπη την εκτέλεσή του, με τις καλύτερες δυνατές προδιαγραφές. Χωρίς αυτούς τους δύο δεν γίνεται κανένα γύρισμα, ούτε να αρχίσει ούτε να ολοκληρωθεί. Δεν βλέπω να μιλάει για τις ειδικότητες μετά το γύρισμα. Ας πώ λοιπόν για την σημασία του Μοντέρ για όλες τις αποφάσεις αλλά και την πορεία των διαδικασιών σε όλο το post production.
Καθορίζουν τίποτα σημαντικό στις ειδικότητες αυτές ο Σκηνοθέτεις, ο Παραγωγός και Δ. Φωτογραφίας; ή απλά μπορούν να επιλέξουν κάποιους για την δουλεία τους και τον επαγγελματισμό τους και από την μία ειδικότητα να φτάσουν καθοδιγούμενοι μέχρι την άλλη. Δηλαδή όπως και για το γύρισμα. Πέρα από την βασική γραμμή μεταπαραγωγής μοντερ εικόνας, ήχου-μιξέρ και ίσως sound designer ποιά άλλη απόφαση μπορούν να πάρουν οι παραπάνω 2 για τα sfx, τα vfx τις ειδικότητες των amimateurs? Καμία. Ιδίως οι Δ. Φωτογραφίας που πολλές φορές δεν ξέρουν από post............Ας μην επεκταθώ και άλλο! Υπάρχει Δ. Φωτογραφίας που αποφασίζει για τον Ηχολήπτη, για τον Μαραγκό, για την Κωμώτρια για την Αμπιγιέζ.........όχι γιατί δεν είναι στο τμήμα του. Άρα για ποιό λόγο να σύν-αποφασίσει εκείνος για άλλα τμήματα και μάλιστα για τμήματα που δεν εποπτέυει έως δεν γνωρίζει....
Κάθε επικεφαλής τμήματος συνήθως επιλέγει τους υφιστάμενους, προκειμένου η ομάδα του να αποδίδει με τα κριτήριά του, το καλύτερο αποτέλεσμα για την ταινία. Αυτή είναι η πρακτική μέχρι σήμερα, γιατί το θέλετε γραμμένο σε νόμο?
2.
Οι τεχνικοί να διαθέτουν τα απαιτούμενα από το νόμο........ Αναρωτιέμαι, υπάρχει νόμος που έχει μπορέσει να παρακολουθήσει τουλάχιστον την πραγματική εικόνα της κινηματογραφικής τέχνης στην Ελλάδα?
Σε όλο το χάος που γνωρίζουμε και το διαβάζουμε επίσης εδώ, αυτό είναι το κύριο που πρέπει να οριστεί με νόμο. Εγώ εργάζομαι με πάθος στην δουλειά μου, θεωρώ ότι είμαι επαγγελματίας και δεν εργάζομαι ερασιτεχνικά, αλλά δεν έχω άδεια ασκήσεως επαγγέλματος! Δεν πρέπει να ξαναδουλέψω επειδή το Σωματείο το έχει πιάσει τυπολατρεία.
Μπορεί να έχω το πρόβλημα εκείνων των φοιτητών 3ετούς σχολής που ξαφνικά σταμάτησε να αναγνωρίζεται από το υπουργείο, ενώ είναι γνωστή ως Η Μεγάλη του Γένους Σχολή.(των κινηματογραφιστών!).
Μπορεί να έχω σπουδάσει στο εξωτερικό σε σχολή 4ετούς φοιτησης που το υπουργείο δεν έχει ακόμα αναγνωρίσει..............για δικούς του λόγους.
Μπορεί να μην έχω άδεια και να είμαι βραβευμένος από τα Κρατικά Βραβεία, να μην ξαναδουλέψω?
Έχω το πάθος για την ειδικότητά μου, το οποίο με έχει κάνει αποδεκτή στο χώρο, να μην ξαναδουλέψω?
Τόσα χρόνια που δούλευα και υπηρετούσα με τον καλύτερο τρόπο την ειδικότητά μου, δεν αποτελούν τα διαπιστευτήριά μου?
Η άδεια αντιστοιχεί στον επαγγελματισμό μου και όχι το πάθος μου? Τα ράσα κάνουν τον παππά?
Το σωματείο θα κάνει επιτέλους μια ανοιχτόμυαλη προσπάθεια να εντάξει ή να επανεντάξει ενεργούς καλλιτέχνες ή τεχνικούς στο σώμα του?
Είμαι μοντέρ και είμαι έχω την υποχρέωση να βλέπω όλα τα στραβά των γυρισμάτων, από τις επιλογές των διαφόρων ημιμαθών μεγαλο-παραγωγών, των διαφόρων α-ταλάντων σκηνοθετών. Κάθε φορά που προκρίνουν κάποιους με κριτήρια άλλα από τον επαγγελματισμό και το πάθος του συνεργάτη για την δουλειά του, καταλήγουν πάνω από το κεφάλι μου να τον βρίζουν- και εγώ τι φταίω να προσπαθώ πάντα να σώσω αυτά που ήδη δεν σώζονται, άσε που πρέπει να λειτουργώ με όρους ψυχολόγου....
3.
Ναι η εργασία είναι έτσι ορισμένη από τον νόμο..................εφαρμόζεται όμως ποτέ ένας νόμος στην ελλάδα , εκατό διατάγματα, διακόσιες ρυθμίσεις, και άπειρα παράθυρα και πόρτες....
Σε αυτά τα θέματα θα ήθελα το σωματείο, αλλά και την πολιτεία, να δουν την πραγματικότητα με μεγαλύτερη ευαισθησία και πάρουν όσες αποφάσεις χρειαστεί ώστε να προκύψουν οι πιο ολοκληρωμένες ρυθμίσεις. Αν δεν τις πάρουν έγκαιρα, θα πέσει πολύ μοντάζ (κόψε-ράψε).
Με τιμή,
Προσπάθησα να κρατήσω την Ανωνυμία μου, για ευνόητους λόγους.
Οι ειδικότητες καθορίζονται......Προς όλους Σχόλιο με βάση τον σχολιασμό της ΕΤΕΚΤ ΟΤ: 1. Οι ειδικότητες γεννιούνται από τις ανάγκες της κινηματογράφησης, από την ανάπτυξη των τεχνολογιών και και από τις εξελίξεις του τρόπου παραγωγής. Στην συγκεκριμένη αναφορά δεν φαίνονται οι δύο κατ' εξοχήν ειδικότητες που οργανώνουν ένα γύρισμα, δηλαδή του Β. Σκηνοθέτη και του Δ.Παραγωγής. Η μία οργανώνει το πρόγραμμα το γύρισμα και η άλλη φροντίζει-κανονίζει-επιβλέπη την εκτέλεσή του, με τις καλύτερες δυνατές προδιαγραφές. Χωρίς αυτούς τους δύο δεν γίνεται κανένα γύρισμα, ούτε να αρχίσει ούτε να ολοκληρωθεί. Δεν βλέπω να μιλάει για τις ειδικότητες μετά το γύρισμα. Ας πώ λοιπόν για την σημασία του Μοντέρ για όλες τις αποφάσεις αλλά και την πορεία των διαδικασιών σε όλο το post production. Καθορίζουν τίποτα σημαντικό στις ειδικότητες αυτές ο Σκηνοθέτεις, ο Παραγωγός και Δ. Φωτογραφίας; ή απλά μπορούν να επιλέξουν κάποιους για την δουλεία τους και τον επαγγελματισμό τους και από την μία ειδικότητα να φτάσουν καθοδιγούμενοι μέχρι την άλλη. Δηλαδή όπως και για το γύρισμα. Πέρα από την βασική γραμμή μεταπαραγωγής μοντερ εικόνας, ήχου-μιξέρ και ίσως sound designer ποιά άλλη απόφαση μπορούν να πάρουν οι παραπάνω 2 για τα sfx, τα vfx τις ειδικότητες των amimateurs? Καμία. Ιδίως οι Δ. Φωτογραφίας που πολλές φορές δεν ξέρουν από post............Ας μην επεκταθώ και άλλο! Υπάρχει Δ. Φωτογραφίας που αποφασίζει για τον Ηχολήπτη, για τον Μαραγκό, για την Κωμώτρια για την Αμπιγιέζ.........όχι γιατί δεν είναι στο τμήμα του. Άρα για ποιό λόγο να σύν-αποφασίσει εκείνος για άλλα τμήματα και μάλιστα για τμήματα που δεν εποπτέυει έως δεν γνωρίζει.... Κάθε επικεφαλής τμήματος συνήθως επιλέγει τους υφιστάμενους, προκειμένου η ομάδα του να αποδίδει με τα κριτήριά του, το καλύτερο αποτέλεσμα για την ταινία. Αυτή είναι η πρακτική μέχρι σήμερα, γιατί το θέλετε γραμμένο σε νόμο? 2. Οι τεχνικοί να διαθέτουν τα απαιτούμενα από το νόμο........ Αναρωτιέμαι, υπάρχει νόμος που έχει μπορέσει να παρακολουθήσει τουλάχιστον την πραγματική εικόνα της κινηματογραφικής τέχνης στην Ελλάδα? Σε όλο το χάος που γνωρίζουμε και το διαβάζουμε επίσης εδώ, αυτό είναι το κύριο που πρέπει να οριστεί με νόμο. Εγώ εργάζομαι με πάθος στην δουλειά μου, θεωρώ ότι είμαι επαγγελματίας και δεν εργάζομαι ερασιτεχνικά, αλλά δεν έχω άδεια ασκήσεως επαγγέλματος! Δεν πρέπει να ξαναδουλέψω επειδή το Σωματείο το έχει πιάσει τυπολατρεία. Μπορεί να έχω το πρόβλημα εκείνων των φοιτητών 3ετούς σχολής που ξαφνικά σταμάτησε να αναγνωρίζεται από το υπουργείο, ενώ είναι γνωστή ως Η Μεγάλη του Γένους Σχολή.(των κινηματογραφιστών!). Μπορεί να έχω σπουδάσει στο εξωτερικό σε σχολή 4ετούς φοιτησης που το υπουργείο δεν έχει ακόμα αναγνωρίσει..............για δικούς του λόγους. Μπορεί να μην έχω άδεια και να είμαι βραβευμένος από τα Κρατικά Βραβεία, να μην ξαναδουλέψω? Έχω το πάθος για την ειδικότητά μου, το οποίο με έχει κάνει αποδεκτή στο χώρο, να μην ξαναδουλέψω? Τόσα χρόνια που δούλευα και υπηρετούσα με τον καλύτερο τρόπο την ειδικότητά μου, δεν αποτελούν τα διαπιστευτήριά μου? Η άδεια αντιστοιχεί στον επαγγελματισμό μου και όχι το πάθος μου? Τα ράσα κάνουν τον παππά? Το σωματείο θα κάνει επιτέλους μια ανοιχτόμυαλη προσπάθεια να εντάξει ή να επανεντάξει ενεργούς καλλιτέχνες ή τεχνικούς στο σώμα του? Είμαι μοντέρ και είμαι έχω την υποχρέωση να βλέπω όλα τα στραβά των γυρισμάτων, από τις επιλογές των διαφόρων ημιμαθών μεγαλο-παραγωγών, των διαφόρων α-ταλάντων σκηνοθετών. Κάθε φορά που προκρίνουν κάποιους με κριτήρια άλλα από τον επαγγελματισμό και το πάθος του συνεργάτη για την δουλειά του, καταλήγουν πάνω από το κεφάλι μου να τον βρίζουν- και εγώ τι φταίω να προσπαθώ πάντα να σώσω αυτά που ήδη δεν σώζονται, άσε που πρέπει να λειτουργώ με όρους ψυχολόγου.... 3. Ναι η εργασία είναι έτσι ορισμένη από τον νόμο..................εφαρμόζεται όμως ποτέ ένας νόμος στην ελλάδα , εκατό διατάγματα, διακόσιες ρυθμίσεις, και άπειρα παράθυρα και πόρτες.... Σε αυτά τα θέματα θα ήθελα το σωματείο, αλλά και την πολιτεία, να δουν την πραγματικότητα με μεγαλύτερη ευαισθησία και πάρουν όσες αποφάσεις χρειαστεί ώστε να προκύψουν οι πιο ολοκληρωμένες ρυθμίσεις. Αν δεν τις πάρουν έγκαιρα, θα πέσει πολύ μοντάζ (κόψε-ράψε). Με τιμή, Προσπάθησα να κρατήσω την Ανωνυμία μου, για ευνόητους λόγους.