Στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης, θα ήθελα παρακαλώ ως πολίτης, επιστήμονας και γιός Καλλιτέχνη να καταθέσω τις παρακάτω απόψεις μου που πιστεύω ότι θα είναι χρήσιμες.
Στο νέο σχέδιο νόμου υπάρχει μέριμνα για τα φορολογικά κίνητρα που αφορούν τις επενδύσεις στην κινηματογραφική παραγωγή, αλλά δεν υπάρχει, κατά την ταπεινή μου γνώμη, αναφορά στα φορολογικά κίνητρα για τους χορηγούς, εταιρείες-χορηγούς, των κινηματογραφικών ταινιών όπου η συμβολή τους αποτελεί μία έμμεση επένδυση για την προώθηση της ελληνικής έβδομης τέχνης.
Πιστεύω ότι το ιδιαίτερα ευνοϊκό μοντέλο φοροαπαλλαγής που ίσχυσε για τους εθνικούς ολυμπιακούς χορηγούς 2000-2004 μπορεί να εφαρμοστεί και στους χορηγούς (εταιρείες-χορηγούς) κινηματογραφικών έργων ελληνικής παραγωγής ή συμπαραγωγής. Αξίζει να αναφερθεί ότι τα Υπουργεία Οικονομικών και Πολιτισμού την περίοδο 2000-2004 αντιμετώπισαν εύστοχα και αποτελεσματικά την περίπτωση των εθνικών ολυμπιακών χορηγών (χορηγών της Οργανωτικής Επιτροπής Ολυμπιακών Αγώνων Αθήνα 2004 Α.Ε.) θεωρώντας την ως εθνική υπόθεση και προσφέροντας σύμφωνα με το Ν. 2992/2002 (τροποποίησε το Ν. 2833/2000) φορολογικές εκπτώσεις έως 5 έτη για την απόσβεση των χορηγικών τους ποσών. Ειδικότερα, η αξία των χορηγιών που πραγματοποίησαν οι επιχειρήσεις προς την Οργανωτική Επιτροπή Ολυμπιακών Αγώνων Αθήνα 2004 Α.Ε. εξέπιπτε, είτε από τα ακαθάριστα έσοδα της διαχειριστικής περιόδου, εντός της οποίας πραγματοποιήθηκαν οι χορηγίες, είτε τμηματικά και ισόποσα από τα ακαθάριστα έσοδα της ιδίας χρήσης και των τεσσάρων επομένων περιόδων.
Στα πλαίσια του νέου νόμου, θεωρώ πολύ σημαντικό να υπάρχει ειδικό ξεχωριστό άρθρο ή ειδική ξεχωριστή παράγραφος στο άρθρο 7 του εν λόγω νόμου όπου να προβλέπεται ότι η αξία των χορηγιών, χρηματική ή άλλης μορφής οικονομική παροχή σε είδος, σε άϋλα αγαθά ή υπηρεσίες, που πραγματοποιούν οι χορηγοί κινηματογραφικών έργων ελληνικής παραγωγής ή συμπαραγωγής να εκπίπτει εξ’ ολοκλήρου είτε εφάπαξ από τα ακαθάριστα έσοδα της διαχειριστικής περιόδου εντός της οποίας πραγματοποιήθηκαν οι χορηγίες είτε τμηματικά και ισόποσα από τα ακαθάριστα έσοδα των τεσσάρων επόμενων περιόδων. Το χρηματικό ποσό ή η αξία της παροχής σε είδος, σε άϋλα αγαθά ή υπηρεσίες, που προσφέρεται ως χορηγία ελληνικών κινηματογραφικών έργων δεν θα πρέπει να υπόκειται στην επιβολή Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) και τέλους διαφήμισης καθώς και οποιουδήποτε άλλου τέλους.
Θεωρώ εξαιρετικά σημαντικά η παραπάνω ειδική φορολογική μεταχείριση να επεκταθεί σταδιακά και σε κάθε μορφή σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα δίνοντας κίνητρα για τη στήριξη της τέχνης σε μία εξαιρετικά δύσκολη εποχή και παρέχοντας υπεραξίες τόσο στα καλλιτεχνικά και πολιτιστικά δρώμενα όσο και στην εθνική οικονομία.
Πέτρος Ζούνης
Διδάκτωρ Πολιτιστικής Χορηγίας
Μέλος Συμβουλίου Χορηγιών 2008-2009
Επιστημονικός Συνεργάτης Πανεπιστημίου Αθηνών και Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου σε θέματα Πολιτιστικής Διαχείρισης και Πολιτιστικής Χορηγίας
Επιστημονικός Συνεργάτης ΙΝ.ΕΠ. του Ε.Κ.Δ.Δ.Α. σε θέματα Πολιτιστικής Χορηγίας
Επιστημονικός Συνεργάτης Ελληνοαμερικανικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος σε θέματα Πολιτιστικής Διαχείρισης
Στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης, θα ήθελα παρακαλώ ως πολίτης, επιστήμονας και γιός Καλλιτέχνη να καταθέσω τις παρακάτω απόψεις μου που πιστεύω ότι θα είναι χρήσιμες. Στο νέο σχέδιο νόμου υπάρχει μέριμνα για τα φορολογικά κίνητρα που αφορούν τις επενδύσεις στην κινηματογραφική παραγωγή, αλλά δεν υπάρχει, κατά την ταπεινή μου γνώμη, αναφορά στα φορολογικά κίνητρα για τους χορηγούς, εταιρείες-χορηγούς, των κινηματογραφικών ταινιών όπου η συμβολή τους αποτελεί μία έμμεση επένδυση για την προώθηση της ελληνικής έβδομης τέχνης. Πιστεύω ότι το ιδιαίτερα ευνοϊκό μοντέλο φοροαπαλλαγής που ίσχυσε για τους εθνικούς ολυμπιακούς χορηγούς 2000-2004 μπορεί να εφαρμοστεί και στους χορηγούς (εταιρείες-χορηγούς) κινηματογραφικών έργων ελληνικής παραγωγής ή συμπαραγωγής. Αξίζει να αναφερθεί ότι τα Υπουργεία Οικονομικών και Πολιτισμού την περίοδο 2000-2004 αντιμετώπισαν εύστοχα και αποτελεσματικά την περίπτωση των εθνικών ολυμπιακών χορηγών (χορηγών της Οργανωτικής Επιτροπής Ολυμπιακών Αγώνων Αθήνα 2004 Α.Ε.) θεωρώντας την ως εθνική υπόθεση και προσφέροντας σύμφωνα με το Ν. 2992/2002 (τροποποίησε το Ν. 2833/2000) φορολογικές εκπτώσεις έως 5 έτη για την απόσβεση των χορηγικών τους ποσών. Ειδικότερα, η αξία των χορηγιών που πραγματοποίησαν οι επιχειρήσεις προς την Οργανωτική Επιτροπή Ολυμπιακών Αγώνων Αθήνα 2004 Α.Ε. εξέπιπτε, είτε από τα ακαθάριστα έσοδα της διαχειριστικής περιόδου, εντός της οποίας πραγματοποιήθηκαν οι χορηγίες, είτε τμηματικά και ισόποσα από τα ακαθάριστα έσοδα της ιδίας χρήσης και των τεσσάρων επομένων περιόδων. Στα πλαίσια του νέου νόμου, θεωρώ πολύ σημαντικό να υπάρχει ειδικό ξεχωριστό άρθρο ή ειδική ξεχωριστή παράγραφος στο άρθρο 7 του εν λόγω νόμου όπου να προβλέπεται ότι η αξία των χορηγιών, χρηματική ή άλλης μορφής οικονομική παροχή σε είδος, σε άϋλα αγαθά ή υπηρεσίες, που πραγματοποιούν οι χορηγοί κινηματογραφικών έργων ελληνικής παραγωγής ή συμπαραγωγής να εκπίπτει εξ’ ολοκλήρου είτε εφάπαξ από τα ακαθάριστα έσοδα της διαχειριστικής περιόδου εντός της οποίας πραγματοποιήθηκαν οι χορηγίες είτε τμηματικά και ισόποσα από τα ακαθάριστα έσοδα των τεσσάρων επόμενων περιόδων. Το χρηματικό ποσό ή η αξία της παροχής σε είδος, σε άϋλα αγαθά ή υπηρεσίες, που προσφέρεται ως χορηγία ελληνικών κινηματογραφικών έργων δεν θα πρέπει να υπόκειται στην επιβολή Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) και τέλους διαφήμισης καθώς και οποιουδήποτε άλλου τέλους. Θεωρώ εξαιρετικά σημαντικά η παραπάνω ειδική φορολογική μεταχείριση να επεκταθεί σταδιακά και σε κάθε μορφή σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα δίνοντας κίνητρα για τη στήριξη της τέχνης σε μία εξαιρετικά δύσκολη εποχή και παρέχοντας υπεραξίες τόσο στα καλλιτεχνικά και πολιτιστικά δρώμενα όσο και στην εθνική οικονομία. Πέτρος Ζούνης Διδάκτωρ Πολιτιστικής Χορηγίας Μέλος Συμβουλίου Χορηγιών 2008-2009 Επιστημονικός Συνεργάτης Πανεπιστημίου Αθηνών και Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου σε θέματα Πολιτιστικής Διαχείρισης και Πολιτιστικής Χορηγίας Επιστημονικός Συνεργάτης ΙΝ.ΕΠ. του Ε.Κ.Δ.Δ.Α. σε θέματα Πολιτιστικής Χορηγίας Επιστημονικός Συνεργάτης Ελληνοαμερικανικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος σε θέματα Πολιτιστικής Διαχείρισης