Ο κινηματογραφικός κόσμος μετά από μεγάλη αναμονή, βρίσκεται μπροστά στο νέο κινηματογραφικό νομοσχέδιο. Ένα νομοσχέδιο που δυστυχώς μας προβληματίζει αρνητικά απέναντι στον αρχικό σχεδιασμό των άρθρων του και στερείται μιας μεγάλης πνοής και που θα έπρεπε να διέπει τα οράματα της εθνικής μας κινηματογραφίας.Πέρα από τις όποιες αντιδράσεις δημιουργών και φορέων, θεωρώ σημαντική και χρονικά καίρια την κριτική αποτίμηση που συνέταξαν πέντε προσωπικότητες του δημόσιου κινηματογραφικού χώρου και ευρύτερα του Πολιτισμού. Το κείμενο των Μάνου Ζαχαρία, Γιάννη Μπακογιαννόπουλου, Κώστα Βρεττάκου, Μάνου Ευστρατιάδη και Διαγόρα Χρονόπουλου, με το ειδικό βάρος της υπογραφής ενός εκάστου, καταγράφει με ακριβή τρόπο τα προβλήματα και τις εκκρεμότητες του νέου νομοσχεδίου αλλά κυρίως προτείνει στη νομοθετούσα αρχή του ΥΠΠΟΤ κατ'άρθρο βελτιώσεις ή όπου χρειάζονται, ανατροπές. Η θέση του κειμένου των πέντε φωτίζει την ελευθερία, τη στήριξη και την προώθηση του έργου του κινηματογραφικού δημιουργού και την ενισχύει απέναντι σε επισφαλή και ευάλωτα στην υλοποίηση τους άρθρα.Σαν σκηνοθέτης αλλά και παραγωγός, όπως οι περισσότεροι Έλληνες ανεξάρτητοι δημιουργοί, εκτιμώ ως αναγκαία την ουσιαστική ανάγνωση και διαχείριση των επισημάνσεων των πέντε προσωπικοτήτων από τους εισηγητές του νέου κινηματογραφικού νομοσχεδίου που θα διέπει για τα επόμενα χρόνια την παραγωγή, την προώθηση, τη διανομή και την καθ' οιονδήποτε τρόπο προβολή της ελληνικής ταινίας. Μαζί με την αναγκαία κινηματογραφική παιδεία, τη στήριξη της μοναδικής "Ταινιοθήκης της Ελλάδος", τον παραγωγικό διάλογο με τις θέσεις και τις προτάσεις των επωνύμων κινηματογραφιστών αλλά και όλων των επαγγελματικών ενώσεων που εκφράζουν τις απόψεις των κινηματογραφιστών μελών τους, αισθάνομαι την αγωνία και την έσχατη δυνατότητα του χώρου μας να συνθέσουμε από κοινού και να στηρίξουμε ουσιαστικά τον νέο νόμο του ΥΠΠΟΤ που οφείλει στην τελική του μορφή να ενισχύει και να προωθεί το ρόλο του κινηματογραφιστή δημιουργού.
Τώνης Λυκουρέσης
Ο κινηματογραφικός κόσμος μετά από μεγάλη αναμονή, βρίσκεται μπροστά στο νέο κινηματογραφικό νομοσχέδιο. Ένα νομοσχέδιο που δυστυχώς μας προβληματίζει αρνητικά απέναντι στον αρχικό σχεδιασμό των άρθρων του και στερείται μιας μεγάλης πνοής και που θα έπρεπε να διέπει τα οράματα της εθνικής μας κινηματογραφίας.Πέρα από τις όποιες αντιδράσεις δημιουργών και φορέων, θεωρώ σημαντική και χρονικά καίρια την κριτική αποτίμηση που συνέταξαν πέντε προσωπικότητες του δημόσιου κινηματογραφικού χώρου και ευρύτερα του Πολιτισμού. Το κείμενο των Μάνου Ζαχαρία, Γιάννη Μπακογιαννόπουλου, Κώστα Βρεττάκου, Μάνου Ευστρατιάδη και Διαγόρα Χρονόπουλου, με το ειδικό βάρος της υπογραφής ενός εκάστου, καταγράφει με ακριβή τρόπο τα προβλήματα και τις εκκρεμότητες του νέου νομοσχεδίου αλλά κυρίως προτείνει στη νομοθετούσα αρχή του ΥΠΠΟΤ κατ'άρθρο βελτιώσεις ή όπου χρειάζονται, ανατροπές. Η θέση του κειμένου των πέντε φωτίζει την ελευθερία, τη στήριξη και την προώθηση του έργου του κινηματογραφικού δημιουργού και την ενισχύει απέναντι σε επισφαλή και ευάλωτα στην υλοποίηση τους άρθρα.Σαν σκηνοθέτης αλλά και παραγωγός, όπως οι περισσότεροι Έλληνες ανεξάρτητοι δημιουργοί, εκτιμώ ως αναγκαία την ουσιαστική ανάγνωση και διαχείριση των επισημάνσεων των πέντε προσωπικοτήτων από τους εισηγητές του νέου κινηματογραφικού νομοσχεδίου που θα διέπει για τα επόμενα χρόνια την παραγωγή, την προώθηση, τη διανομή και την καθ' οιονδήποτε τρόπο προβολή της ελληνικής ταινίας. Μαζί με την αναγκαία κινηματογραφική παιδεία, τη στήριξη της μοναδικής "Ταινιοθήκης της Ελλάδος", τον παραγωγικό διάλογο με τις θέσεις και τις προτάσεις των επωνύμων κινηματογραφιστών αλλά και όλων των επαγγελματικών ενώσεων που εκφράζουν τις απόψεις των κινηματογραφιστών μελών τους, αισθάνομαι την αγωνία και την έσχατη δυνατότητα του χώρου μας να συνθέσουμε από κοινού και να στηρίξουμε ουσιαστικά τον νέο νόμο του ΥΠΠΟΤ που οφείλει στην τελική του μορφή να ενισχύει και να προωθεί το ρόλο του κινηματογραφιστή δημιουργού. Τώνης Λυκουρέσης