Εξόχως συντεχνιακό το κείμενο της Ένωσης Σεναριογράφων, εύγε αγαπητοί συνάδελφοι, δείχνετε τον δρόμο που θα έπρεπε να ακολουθήσουμε για να κλείσουμε μιά για πάντα το κεφάλαιο Ελληνικός Κινηματογράφος, να το καταδικάσουμε σε αιώνια ανυπαρξία.
Ειδικά το σχόλιο ότι στα σήριαλ ο σκηνοθέτης είναι τεχνικός εκτελεστής ήταν υπέροχο. Μετά από 16 prime time σήριαλ στην ελληνική τηλεόραση θα ήθελα κύριοι σεναριογράφοι να μου θυμίσετε ποιοί από σας βρεθήκατε καθημερινά μαζί μας στο γύρισμα ώστε να γνωρίζετε από πρώτο χέρι τι έκανε ο σκηνοθέτης για να υποστηρίξει την δουλειά όλων μας.
Το μόνο που μένει είναι να κουνήσω συγκαταβατικά το κεφάλι.
Είστε πάντως συντονισμένοι και πιέζετε ομαδικά αυτό σας το αναγνωρίζω.
Θυμάστε δε ότι σας βολεύει και ξεχνάτε τα άλλα.
Γιατί δεν θυμίζετε στους αναγνώστες αυτής της διαβούλευσης ότι στις ΗΠΑ ο Δ/ντής Φωτογραφίας είναι ιδιοκτήτης του κινηματογραφημένου υλικού (του τραβηγμένου φίλμ ή της γραμμένης κασσέτας ή του όποιου ψηφιακού μέσου) μέχρι να πληρωθεί από τον παραγωγό, οπότε και με συμβόλαιο μεταφέρει τα περιουσιακά του δικαιώματα στον παραγωγό της δουλειάς;
Σε κάθε χώρα οι κανόνες διαφοροποιούνται αλλά παντού είναι σαφές ότι ο σκηνοθέτης είναι ο δημιουργός της ταινίας και οι άλλοι είμαστε συνδημιουργοί. Χαριτολογώντας θα συμπληρώσω: "τυχαίο; δε νομίζω!"
Κλείνοντας θα ήθελα να ζητήσω συγγνώμη καθώς μοιάζει να μετατρέπω την διαβούλευση σε αντιπαράθεση, αλλά δυστυχώς άλλοι έριξαν το γάντι.
Αργύρης Θέος
Δ/ντής Φωτογραφίας
Εξόχως συντεχνιακό το κείμενο της Ένωσης Σεναριογράφων, εύγε αγαπητοί συνάδελφοι, δείχνετε τον δρόμο που θα έπρεπε να ακολουθήσουμε για να κλείσουμε μιά για πάντα το κεφάλαιο Ελληνικός Κινηματογράφος, να το καταδικάσουμε σε αιώνια ανυπαρξία. Ειδικά το σχόλιο ότι στα σήριαλ ο σκηνοθέτης είναι τεχνικός εκτελεστής ήταν υπέροχο. Μετά από 16 prime time σήριαλ στην ελληνική τηλεόραση θα ήθελα κύριοι σεναριογράφοι να μου θυμίσετε ποιοί από σας βρεθήκατε καθημερινά μαζί μας στο γύρισμα ώστε να γνωρίζετε από πρώτο χέρι τι έκανε ο σκηνοθέτης για να υποστηρίξει την δουλειά όλων μας. Το μόνο που μένει είναι να κουνήσω συγκαταβατικά το κεφάλι. Είστε πάντως συντονισμένοι και πιέζετε ομαδικά αυτό σας το αναγνωρίζω. Θυμάστε δε ότι σας βολεύει και ξεχνάτε τα άλλα. Γιατί δεν θυμίζετε στους αναγνώστες αυτής της διαβούλευσης ότι στις ΗΠΑ ο Δ/ντής Φωτογραφίας είναι ιδιοκτήτης του κινηματογραφημένου υλικού (του τραβηγμένου φίλμ ή της γραμμένης κασσέτας ή του όποιου ψηφιακού μέσου) μέχρι να πληρωθεί από τον παραγωγό, οπότε και με συμβόλαιο μεταφέρει τα περιουσιακά του δικαιώματα στον παραγωγό της δουλειάς; Σε κάθε χώρα οι κανόνες διαφοροποιούνται αλλά παντού είναι σαφές ότι ο σκηνοθέτης είναι ο δημιουργός της ταινίας και οι άλλοι είμαστε συνδημιουργοί. Χαριτολογώντας θα συμπληρώσω: "τυχαίο; δε νομίζω!" Κλείνοντας θα ήθελα να ζητήσω συγγνώμη καθώς μοιάζει να μετατρέπω την διαβούλευση σε αντιπαράθεση, αλλά δυστυχώς άλλοι έριξαν το γάντι. Αργύρης Θέος Δ/ντής Φωτογραφίας