Το νομικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία και αδειοδότηση θεατρικών χώρων είναι παμπάλαιο και αποτελεί τη βασική αιτία απουσίας αδειοδοτημένων χώρων ανά την επικράτεια. Πρέπει, οπωσδήποτε, να εξεταστεί και να εξορθολογιστεί το πλαίσιο αυτό ώστε να συμπεριλάβει τις τεχνολογικές και αισθητικές εξελίξεις σχεδόν ενός αιώνα...!
Οι τιμές των χώρων (πρόβας ή παράστασης) έχουν ανέβει λόγω της πολύ υψηλής ζήτησης και δεν μπορεί να ληφθεί κανένα αστυνομικό μέτρο περιορισμού των τιμών. Η δε επιδότηση ενοικίου θα αυξήσει τις τιμές παραπάνω καθώς στο υπάρχον διαθέσιμο για ενοίκια χρήμα θα προστεθεί κι εκείνο της επιδότησης. Το υπουργείο μπορεί να ενισχύσει την προσφορά, άρα να πέσουν οι τιμές, με δύο τρόπους.
- Πρώτον, τα θέατρα των επιχορηγούμενων ομάδων δεν μπορούν να είναι ανάκτορα των δημιουργών τους και να κάθονται τις περιόδους που η ομάδα που τα διαχειρίζεται δεν παράγει έργο.
- Δεύτερον, το υπουργείο μπορεί να δώσει στις ομάδες τη δυνατότητα να αποκτούν και να συντηρούν χώρους, οι οποίοι θα δεσμεύονται για τα ύψη ενοικίων τους σε επιχορηγούμενους (και μη).
Έτσι, θα μπορέσει να δημιουργήσει ένα δίκτυο θεάτρων στην Αθήνα (όπου και εντοπίζεται το πρόβλημα) με ανταγωνιστικές τιμές οι οποίες θα επηρεάσουν προς τα κάτω τις τρέχουσες τιμές της αγοράς.
Το ζήτημα δεν είναι μόνο να βρίσκονται τα χρήματα για ενοίκια αλλά, η διαχείριση των θεατρικών χώρων να διαχυθεί στους ενδιαφερόμενους με τα οφέλη που ο ανταγωνισμός των τιμών θα φέρει για όλους.
Το νομικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία και αδειοδότηση θεατρικών χώρων είναι παμπάλαιο και αποτελεί τη βασική αιτία απουσίας αδειοδοτημένων χώρων ανά την επικράτεια. Πρέπει, οπωσδήποτε, να εξεταστεί και να εξορθολογιστεί το πλαίσιο αυτό ώστε να συμπεριλάβει τις τεχνολογικές και αισθητικές εξελίξεις σχεδόν ενός αιώνα...! Οι τιμές των χώρων (πρόβας ή παράστασης) έχουν ανέβει λόγω της πολύ υψηλής ζήτησης και δεν μπορεί να ληφθεί κανένα αστυνομικό μέτρο περιορισμού των τιμών. Η δε επιδότηση ενοικίου θα αυξήσει τις τιμές παραπάνω καθώς στο υπάρχον διαθέσιμο για ενοίκια χρήμα θα προστεθεί κι εκείνο της επιδότησης. Το υπουργείο μπορεί να ενισχύσει την προσφορά, άρα να πέσουν οι τιμές, με δύο τρόπους. - Πρώτον, τα θέατρα των επιχορηγούμενων ομάδων δεν μπορούν να είναι ανάκτορα των δημιουργών τους και να κάθονται τις περιόδους που η ομάδα που τα διαχειρίζεται δεν παράγει έργο. - Δεύτερον, το υπουργείο μπορεί να δώσει στις ομάδες τη δυνατότητα να αποκτούν και να συντηρούν χώρους, οι οποίοι θα δεσμεύονται για τα ύψη ενοικίων τους σε επιχορηγούμενους (και μη). Έτσι, θα μπορέσει να δημιουργήσει ένα δίκτυο θεάτρων στην Αθήνα (όπου και εντοπίζεται το πρόβλημα) με ανταγωνιστικές τιμές οι οποίες θα επηρεάσουν προς τα κάτω τις τρέχουσες τιμές της αγοράς. Το ζήτημα δεν είναι μόνο να βρίσκονται τα χρήματα για ενοίκια αλλά, η διαχείριση των θεατρικών χώρων να διαχυθεί στους ενδιαφερόμενους με τα οφέλη που ο ανταγωνισμός των τιμών θα φέρει για όλους.