Το θεωρώ απόλυτα σωστό να τεθεί ως προϋπόθεση για την επιχορήγηση ενός φορέα, η παρουσίαση της δουλειάς του και στην περιφέρεια.
Αλλά μόνο αν οι σκηνικές απαιτήσεις της συγκεκριμένης παραγωγής μπορούν να ικανοποιηθούν σε μια περιφερειακή θεατρική σκηνή. Η παράσταση να παιχθεί,δηλαδή, με το Σκηνικό της, με τους Φωτισμούς της, σε παρόμοιων διαστάσεων σκηνή κλπ.Εαν αυτές οι παράμετροι δεν ισχύσουν , τότε απλώς θα μιλάμε για ..αρπαχτές χάριν της αποκέντρωσης ή για ένα εξαιρετικά αμφίβολης ποιότητας-λόγω των συνθηκών- καλλιτεχνικό αποτέλεσμα.
Η λύση που σκέφτομαι είναι το Σχήμα να προτείνει στην Επιτροπή τους χώρους που θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν την προτεινόμενη παραγωγή και η Επιτροπή να υποχρεώνει το Σχήμα να παρουσιάσει τη δουλειά του στους χώρους αυτούς για συγκεκριμένο αριθμό παραστάσεων.Θα πρέπει, όμως, στην αίτηση του σχήματος να υπάρχει αναλυτικός προϋπολογισμός των εξόδων της...εξόδου στην περιφέρεια και η Επιτροπή-αφού ελέγξει την ακρίβεια των στοιχείων- να εγκρίνει το ανάλογο ποσό.
Εαν ο θεσμός των ΔΗΠΕΘΕ διατηρηθεί και ενισχυθεί-πράγμα που το εύχομαι-, τέτοιου είδους συμπράξεις θα μπορούσαν να γίνουν ευκολότερα.Κι αυτό γιατί το κόστος μεταφοράς του σκηνικού, τα μεταφορικά και τα έξοδα διαμονής των απαραίτητων συντελεστών, οι αμοιβές τους και οι ασφαλιστικές εισφορές πρέπει είτε να συνυπολογιστούν στο ποσό της επιχορήγησης, που θα εγκρίνει η Επιτροπή είτε να περιλαμβάνονται σε ένα ποσοστό 20% της επιχορήγησης του ΥΠΠΠΟΤ σε κάθε ΔΗΠΕΘΕ.Έχω τη γνώμη ότι ένα ποσοστό 20% από την επιχορήγηση των ΔΗΠΕΘΕ και θα δώσει ώθηση στο θεσμό και θα προσφέρει στο κοινό της περιφέρειας παραστάσεις, που-κατά τεκμήριο- δεν θα έχουν σχέση με τις «επισκέψεις» θιάσων της Αθήνας, που έχουν ως μόνο σκοπό το κέρδος των κάθε είδους παραγωγών. Με τις μετακλήσεις επιχορηγούμενων παραστάσεων θα ωφεληθούν και οι ομάδες, καθώς μ’ αυτόν τον τρόπο θα έρθουν σε επικοινωνία με το κοινό και τους καλλιτέχνες της περιφέρειας.
Το θεωρώ απόλυτα σωστό να τεθεί ως προϋπόθεση για την επιχορήγηση ενός φορέα, η παρουσίαση της δουλειάς του και στην περιφέρεια. Αλλά μόνο αν οι σκηνικές απαιτήσεις της συγκεκριμένης παραγωγής μπορούν να ικανοποιηθούν σε μια περιφερειακή θεατρική σκηνή. Η παράσταση να παιχθεί,δηλαδή, με το Σκηνικό της, με τους Φωτισμούς της, σε παρόμοιων διαστάσεων σκηνή κλπ.Εαν αυτές οι παράμετροι δεν ισχύσουν , τότε απλώς θα μιλάμε για ..αρπαχτές χάριν της αποκέντρωσης ή για ένα εξαιρετικά αμφίβολης ποιότητας-λόγω των συνθηκών- καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Η λύση που σκέφτομαι είναι το Σχήμα να προτείνει στην Επιτροπή τους χώρους που θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν την προτεινόμενη παραγωγή και η Επιτροπή να υποχρεώνει το Σχήμα να παρουσιάσει τη δουλειά του στους χώρους αυτούς για συγκεκριμένο αριθμό παραστάσεων.Θα πρέπει, όμως, στην αίτηση του σχήματος να υπάρχει αναλυτικός προϋπολογισμός των εξόδων της...εξόδου στην περιφέρεια και η Επιτροπή-αφού ελέγξει την ακρίβεια των στοιχείων- να εγκρίνει το ανάλογο ποσό. Εαν ο θεσμός των ΔΗΠΕΘΕ διατηρηθεί και ενισχυθεί-πράγμα που το εύχομαι-, τέτοιου είδους συμπράξεις θα μπορούσαν να γίνουν ευκολότερα.Κι αυτό γιατί το κόστος μεταφοράς του σκηνικού, τα μεταφορικά και τα έξοδα διαμονής των απαραίτητων συντελεστών, οι αμοιβές τους και οι ασφαλιστικές εισφορές πρέπει είτε να συνυπολογιστούν στο ποσό της επιχορήγησης, που θα εγκρίνει η Επιτροπή είτε να περιλαμβάνονται σε ένα ποσοστό 20% της επιχορήγησης του ΥΠΠΠΟΤ σε κάθε ΔΗΠΕΘΕ.Έχω τη γνώμη ότι ένα ποσοστό 20% από την επιχορήγηση των ΔΗΠΕΘΕ και θα δώσει ώθηση στο θεσμό και θα προσφέρει στο κοινό της περιφέρειας παραστάσεις, που-κατά τεκμήριο- δεν θα έχουν σχέση με τις «επισκέψεις» θιάσων της Αθήνας, που έχουν ως μόνο σκοπό το κέρδος των κάθε είδους παραγωγών. Με τις μετακλήσεις επιχορηγούμενων παραστάσεων θα ωφεληθούν και οι ομάδες, καθώς μ’ αυτόν τον τρόπο θα έρθουν σε επικοινωνία με το κοινό και τους καλλιτέχνες της περιφέρειας.