Ας μου επιτραπει να σχολιάσω πως τώρα μήνα Μαρτιο αρχιζει η διαβούλευση που πρωτη φορά γίνεται και θετκό ειναι αυτό, αλλά ουσιαστικά αναβάλλει το θέμα των επιχορηγήσεων και το στέλνει στις καλένδες Θα έπρεπε πολύ νωρίτερα να είχε ξεκινήσει η διαβούλευση .
Για τις μικρές ομάδες που επιχορηγούνται με μικρά ποσά η πραγματικότητα είναι οτι χρησιμοποιούν όπως μπορουν αυτά τα χρήματα για να ανταποκριθούν αναλογικά στις δύσκολες οικονομικές απαιτήσεις παραγωγής ενός έργου. Και ίσως αυτό πρέπει να ειναι κριτήριο για τις ομάδες αυτές :η αναλογικότητα . Ο αυστηρός έλεγχος έτσι όπως τονίζεται εδώ ουσιαστικά δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα όταν πχ με 15.000 καλύπτεις ανάγκες 55.000.
Αν πάλι όπως υποστηρίζεται απο κάποιους θα πρέπει οι θίασοι να έχουν από αλλού χρήματα δωρεές κλπ για να συμπληρώνεται η παραγωγή ,ας μην ξεγελιόμαστε στην Ελλάδα βρισκόμαστε όπου δεν υπάρχει ευρέως η αντίληψη για ιδιωτικές επιχορηγήσεις και μόνο αν έχεις γνωστό μπορείς να ελπίσεις. Αλλά και απο φορεις του δημοσίου δήμους κλπ βρίσκει κάποιος χρήματα -σε γενικές γραμμές _εάν εινα μπατζανάκης του ο υπεύθυνος.(και συχνά οι υπεύθυνοι επι των καλλιτεχνικών ουδεμία ουσιαστική σχέση έχουν με το πολιτισμό δυστυχώς η στην επαρχία εκφράζουν πολυ αναχρονιστικές ιδέες ) Επίσης δεν υπαρχουν ή όπου υπάρχουν καταργούνται τοπικές γνωμοδοτικές επιτροπές από ανθωπους της τέχνης και των γραμμάτων με αποφασιστική αρμοδιότητα σε καθε δημο
Αρα λοιπόν ξαναμπαινει το θεμα της αξιοκρατίας Ισως θα πρέπει να βρεθούν τρόποι να αναπτυχθει η δυνατότητα συμπαραγωγής με πιο αξιοκρατικό και αποτελεσματικό τρόπο .
ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ που επιχορηγουνται με μικρά ποσά -χωρις να γνωρίζω τον τρόπο - θα έπρεπε να σχεδιαστεί μια κάπως πιο ευέλικτη μορφή εταιρείας με ελαφρύνσεις ώστε να μπορούν οι ομάδες να λειτουργούν σύννομα σε αντιστοιχία με τα χρήματα που πήραν.
Ας μου επιτραπει να σχολιάσω πως τώρα μήνα Μαρτιο αρχιζει η διαβούλευση που πρωτη φορά γίνεται και θετκό ειναι αυτό, αλλά ουσιαστικά αναβάλλει το θέμα των επιχορηγήσεων και το στέλνει στις καλένδες Θα έπρεπε πολύ νωρίτερα να είχε ξεκινήσει η διαβούλευση . Για τις μικρές ομάδες που επιχορηγούνται με μικρά ποσά η πραγματικότητα είναι οτι χρησιμοποιούν όπως μπορουν αυτά τα χρήματα για να ανταποκριθούν αναλογικά στις δύσκολες οικονομικές απαιτήσεις παραγωγής ενός έργου. Και ίσως αυτό πρέπει να ειναι κριτήριο για τις ομάδες αυτές :η αναλογικότητα . Ο αυστηρός έλεγχος έτσι όπως τονίζεται εδώ ουσιαστικά δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα όταν πχ με 15.000 καλύπτεις ανάγκες 55.000. Αν πάλι όπως υποστηρίζεται απο κάποιους θα πρέπει οι θίασοι να έχουν από αλλού χρήματα δωρεές κλπ για να συμπληρώνεται η παραγωγή ,ας μην ξεγελιόμαστε στην Ελλάδα βρισκόμαστε όπου δεν υπάρχει ευρέως η αντίληψη για ιδιωτικές επιχορηγήσεις και μόνο αν έχεις γνωστό μπορείς να ελπίσεις. Αλλά και απο φορεις του δημοσίου δήμους κλπ βρίσκει κάποιος χρήματα -σε γενικές γραμμές _εάν εινα μπατζανάκης του ο υπεύθυνος.(και συχνά οι υπεύθυνοι επι των καλλιτεχνικών ουδεμία ουσιαστική σχέση έχουν με το πολιτισμό δυστυχώς η στην επαρχία εκφράζουν πολυ αναχρονιστικές ιδέες ) Επίσης δεν υπαρχουν ή όπου υπάρχουν καταργούνται τοπικές γνωμοδοτικές επιτροπές από ανθωπους της τέχνης και των γραμμάτων με αποφασιστική αρμοδιότητα σε καθε δημο Αρα λοιπόν ξαναμπαινει το θεμα της αξιοκρατίας Ισως θα πρέπει να βρεθούν τρόποι να αναπτυχθει η δυνατότητα συμπαραγωγής με πιο αξιοκρατικό και αποτελεσματικό τρόπο . ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ που επιχορηγουνται με μικρά ποσά -χωρις να γνωρίζω τον τρόπο - θα έπρεπε να σχεδιαστεί μια κάπως πιο ευέλικτη μορφή εταιρείας με ελαφρύνσεις ώστε να μπορούν οι ομάδες να λειτουργούν σύννομα σε αντιστοιχία με τα χρήματα που πήραν.