Για την προώθηση και προβολή του ελληνικού πολιτισμού στο εξωτερικό νομίζω πως αυτή τη στιγμή το Υπ.Πο.-Τ δεν είναι σε θέση να κάνει το οτιδήποτε.
Πρώτα απ όλα δυσκολεύεται να αντιμετωπίσει δυναμικά τα προβλήματα που έχει στο εσωτερικό της χώρας σε σχέση με τον πολιτισμό. Δεν έχει καταφέρει μέχρι σήμερα να αξιοποιήσει και να προβάλει ένα μεγάλο κεφάλαιο της χώρας που λέγεται Τουρισμός. Με καμπάνιες του στυλ ζήσε το μύθο σου στην Ελλάδα, Ελλάδα η χώρα των θεών , Ελλάδα θάλασσα ήλιος και τζατζίκι το μόνο που καταφέρνει είναι να σκορπά χρήματα χωρίς καμία ουσία και στρατηγική. Η Ισπανία λχ δημιούργησε μια καμπάνια για τον τουρισμό της με βάση ένα σχέδιο του Μιρο και το υποστηρίζει εδώ και μία δεκαετία. Κατάφερε έτσι να κάνει το σήμα της αναγνωρίσιμο. Πάρτε για παράδειγμα την Τουρκία. Υποστηρίζει την διαφημιστική της καμπάνια για τον τουρισμό προβάλλοντας την αρχαιολογική της ιστορία, τον πολιτισμό της και τις υποδομές της και τις υπηρεσίες της .
Αλλά ποτέ δεν είναι αργά
Για να μπορέσει ένα θεατρικό σχήμα να συμμετάσχει σ ένα ευρωπαϊκό φεστιβάλ απαιτούνται εργασίες που ξεκινάν ένα με ενάμιση χρόνο πριν την συμμετοχή του. Σήμερα υπάρχουν θεατρικά σχήματα που με πολύ κόπο έχουν καταφέρει να βρεθούν στο εξωτερικό . Ως πρώτη φάση ας υποστηρίξει το Υπ.Πο.-Τ αυτά τα σχήματα και ας τα βοηθήσει να παραμείνουν σ αυτό τον χώρο δράσης.
Ας ξεκινήσει πρώτα από όλα από τις κοντινές μας χώρες πχ τα Βαλκάνια, πχ τις χώρες της Μεσογείου. Ας αντιμετωπίσει αυτό το θέμα σοβαρά και δυναμικά και με καθαρό στόχο.
Ήρθε το Υπ.Πο.-Τ τον Σεπτέμβριο του 2010 στην Θεσσαλονίκη , πέντε μέρες πριν την Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης και κάλεσε τους πολιτιστικούς φορείς που υπάγονται σ αυτό και ανακοίνωσε το πρόγραμμα Θεσσαλονίκη σταυροδρόμι των πολιτισμών με αρχή το 2011 αφιέρωμα στην Μέση Ανατολή . Ας μας πει κάποιος που υπάρχει αναρτημένο το πρόγραμμα των εκδηλώσεων για το 2011 αυτού του αφιερώματος. Ας μας απαντήσει κάποιος γιατί στην προσπάθεια αυτή το Υπ.Πο.-Τ άφησε εκτός πολιτιστικές δυνάμεις της ιδιωτικής πρωτοβουλίας που βρίσκονται στην πόλη και που είναι σημαντικές. Ας μας πει κάποιος γιατί αυτό γίνεται πέντε μέρες πριν την Διεθνή Έκθεση και δεν γίνεται π,χ. τον Ιούλιο ή και κατά την διάρκεια του χρόνου .
Μέχρι σήμερα έχουν υπάρξει προσπάθειες προς αυτήν την κατεύθυνση . Ας θυμηθούμε την Θεατρική Άνοιξη που διοργανώθηκε στην Θεσσαλονίκη για πολλά χρόνια με μεγάλη ανταπόκριση από το κοινό και με συμμετοχή πολλών καλλιτεχνικών σχημάτων από το εξωτερικό. Φεστιβάλ το οποίο δυστυχώς σταμάτησε λόγω οικονομικών προβλημάτων και λόγω έλλειψης στήριξης από την πολιτεία.
Η Μελίνα Μερκούρη είχε πει πως η βαριά βιομηχανία της Ελλάδος είναι ο Πολιτισμός της . Αν το χάσει αυτό έχει χάσει τα πάντα .
Σήμερα λοιπόν πέρα από το ποιοι θα επιχορηγηθούν , πέρα από το πώς και ποια θα είναι η μορφή του θεσμού των επιχορηγήσεων ας καθίσουμε σοβαρά και δυναμικά να ορίσουμε την στρατηγική μας για το θέατρο, τον χορό , τις εικαστικές τέχνες και γενικότερα τον πολιτισμό . Κι επιτέλους ας ρωτήσει κι ας ακούσει το Υπ.Πο.-Τ τους ίδιους τους καλλιτέχνες γι αυτό, σε μια τιτάνια προσπάθεια να μην χάσουμε τον Πολιτισμό μας .
Για την προώθηση και προβολή του ελληνικού πολιτισμού στο εξωτερικό νομίζω πως αυτή τη στιγμή το Υπ.Πο.-Τ δεν είναι σε θέση να κάνει το οτιδήποτε. Πρώτα απ όλα δυσκολεύεται να αντιμετωπίσει δυναμικά τα προβλήματα που έχει στο εσωτερικό της χώρας σε σχέση με τον πολιτισμό. Δεν έχει καταφέρει μέχρι σήμερα να αξιοποιήσει και να προβάλει ένα μεγάλο κεφάλαιο της χώρας που λέγεται Τουρισμός. Με καμπάνιες του στυλ ζήσε το μύθο σου στην Ελλάδα, Ελλάδα η χώρα των θεών , Ελλάδα θάλασσα ήλιος και τζατζίκι το μόνο που καταφέρνει είναι να σκορπά χρήματα χωρίς καμία ουσία και στρατηγική. Η Ισπανία λχ δημιούργησε μια καμπάνια για τον τουρισμό της με βάση ένα σχέδιο του Μιρο και το υποστηρίζει εδώ και μία δεκαετία. Κατάφερε έτσι να κάνει το σήμα της αναγνωρίσιμο. Πάρτε για παράδειγμα την Τουρκία. Υποστηρίζει την διαφημιστική της καμπάνια για τον τουρισμό προβάλλοντας την αρχαιολογική της ιστορία, τον πολιτισμό της και τις υποδομές της και τις υπηρεσίες της . Αλλά ποτέ δεν είναι αργά Για να μπορέσει ένα θεατρικό σχήμα να συμμετάσχει σ ένα ευρωπαϊκό φεστιβάλ απαιτούνται εργασίες που ξεκινάν ένα με ενάμιση χρόνο πριν την συμμετοχή του. Σήμερα υπάρχουν θεατρικά σχήματα που με πολύ κόπο έχουν καταφέρει να βρεθούν στο εξωτερικό . Ως πρώτη φάση ας υποστηρίξει το Υπ.Πο.-Τ αυτά τα σχήματα και ας τα βοηθήσει να παραμείνουν σ αυτό τον χώρο δράσης. Ας ξεκινήσει πρώτα από όλα από τις κοντινές μας χώρες πχ τα Βαλκάνια, πχ τις χώρες της Μεσογείου. Ας αντιμετωπίσει αυτό το θέμα σοβαρά και δυναμικά και με καθαρό στόχο. Ήρθε το Υπ.Πο.-Τ τον Σεπτέμβριο του 2010 στην Θεσσαλονίκη , πέντε μέρες πριν την Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης και κάλεσε τους πολιτιστικούς φορείς που υπάγονται σ αυτό και ανακοίνωσε το πρόγραμμα Θεσσαλονίκη σταυροδρόμι των πολιτισμών με αρχή το 2011 αφιέρωμα στην Μέση Ανατολή . Ας μας πει κάποιος που υπάρχει αναρτημένο το πρόγραμμα των εκδηλώσεων για το 2011 αυτού του αφιερώματος. Ας μας απαντήσει κάποιος γιατί στην προσπάθεια αυτή το Υπ.Πο.-Τ άφησε εκτός πολιτιστικές δυνάμεις της ιδιωτικής πρωτοβουλίας που βρίσκονται στην πόλη και που είναι σημαντικές. Ας μας πει κάποιος γιατί αυτό γίνεται πέντε μέρες πριν την Διεθνή Έκθεση και δεν γίνεται π,χ. τον Ιούλιο ή και κατά την διάρκεια του χρόνου . Μέχρι σήμερα έχουν υπάρξει προσπάθειες προς αυτήν την κατεύθυνση . Ας θυμηθούμε την Θεατρική Άνοιξη που διοργανώθηκε στην Θεσσαλονίκη για πολλά χρόνια με μεγάλη ανταπόκριση από το κοινό και με συμμετοχή πολλών καλλιτεχνικών σχημάτων από το εξωτερικό. Φεστιβάλ το οποίο δυστυχώς σταμάτησε λόγω οικονομικών προβλημάτων και λόγω έλλειψης στήριξης από την πολιτεία. Η Μελίνα Μερκούρη είχε πει πως η βαριά βιομηχανία της Ελλάδος είναι ο Πολιτισμός της . Αν το χάσει αυτό έχει χάσει τα πάντα . Σήμερα λοιπόν πέρα από το ποιοι θα επιχορηγηθούν , πέρα από το πώς και ποια θα είναι η μορφή του θεσμού των επιχορηγήσεων ας καθίσουμε σοβαρά και δυναμικά να ορίσουμε την στρατηγική μας για το θέατρο, τον χορό , τις εικαστικές τέχνες και γενικότερα τον πολιτισμό . Κι επιτέλους ας ρωτήσει κι ας ακούσει το Υπ.Πο.-Τ τους ίδιους τους καλλιτέχνες γι αυτό, σε μια τιτάνια προσπάθεια να μην χάσουμε τον Πολιτισμό μας .