To θέμα του ποιός είναι ο δημιουργός της ταινίας αφορά το νόμο 2121/93 περί πνευματικής ιδιοκτησίας.Σίγουρα χρειάζεται εκσυγχρονισμός του νόμου σε θέματα νέων τεχνολογιών, νέων μέσων και μορφών εκμετάλλευσης και σίγουρα στο θέμα καταπολέμησης της πειρατείας, με τρόπο που και οι δικαιούχοι να προστατεύονται και η ελεύθερη πρόσβαση να διαφυλάττεται. Επίσης χρειάζεται εξορθολογισμός του τρόπου χορήγησης αδειών εκμετάλλευσης και του καθορισμού των αμοιβών, από τους Οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης.
Σχετικά με την ισορροπία κρατικής χρηματοδότησης και ιδιωτικών επενδύσεων, αν δεν εφαρμοστούν τα φορολογικά και αναπτυξιακά κίνητρα, δεν εξισοροπηθεί η επιστροφή του ειδικού φόρου μεταξύ παραγωγού, διανομέα και αιθουσάρχη και δεν βρεθεί φόρμα συνεργασίας με τους τηλεοπτικούς σταθμούς, θα μιλάμε πάλι για κρατικοδίαιτο κινηματογράφο.
Για την σχέση διανομής και νέων τεχνολογιών, που είναι εξαιρετικά σημαντική, χρόνια τώρα ζητάμε την δημιουργία ειδικών προγραμμάτων με συνχρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και την ψηφιακή σύγκλιση, αλλά το οπτικοακουστικό δεν βρίσκεται ούτε ως κωδικός στο Υπουργείο Ανάπτυξης!
Είναι προφανές, ότι ένας νέος νόμος δεν θα λύσει το πρόβλημα. Χρειάζεται ριζική αλλαγή του αναπτυξιακού μοντέλου του ελληνικού κινηματογράφου, που σημαίνει αλλαγή σε ένα σύνολο συναφών διατάξεων διαφόρων Υπουργείων και αλλαγή επιχειρηματικού σχεδίου από τα όργανα άσκησης κινηματογραφικής πολιτικής του ΥΠΠΟ.
Απαραίτητοι άξονες, για επιτυχές αποτέλεσμα, η διαφάνεια, η αξιοπιστία, το ξεκάθαρο επιχειρησιακό πλάνο, η συναίνεση και η βούληση της πολιτείας να εφαρμόσει τους νόμους.
To θέμα του ποιός είναι ο δημιουργός της ταινίας αφορά το νόμο 2121/93 περί πνευματικής ιδιοκτησίας.Σίγουρα χρειάζεται εκσυγχρονισμός του νόμου σε θέματα νέων τεχνολογιών, νέων μέσων και μορφών εκμετάλλευσης και σίγουρα στο θέμα καταπολέμησης της πειρατείας, με τρόπο που και οι δικαιούχοι να προστατεύονται και η ελεύθερη πρόσβαση να διαφυλάττεται. Επίσης χρειάζεται εξορθολογισμός του τρόπου χορήγησης αδειών εκμετάλλευσης και του καθορισμού των αμοιβών, από τους Οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης. Σχετικά με την ισορροπία κρατικής χρηματοδότησης και ιδιωτικών επενδύσεων, αν δεν εφαρμοστούν τα φορολογικά και αναπτυξιακά κίνητρα, δεν εξισοροπηθεί η επιστροφή του ειδικού φόρου μεταξύ παραγωγού, διανομέα και αιθουσάρχη και δεν βρεθεί φόρμα συνεργασίας με τους τηλεοπτικούς σταθμούς, θα μιλάμε πάλι για κρατικοδίαιτο κινηματογράφο. Για την σχέση διανομής και νέων τεχνολογιών, που είναι εξαιρετικά σημαντική, χρόνια τώρα ζητάμε την δημιουργία ειδικών προγραμμάτων με συνχρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και την ψηφιακή σύγκλιση, αλλά το οπτικοακουστικό δεν βρίσκεται ούτε ως κωδικός στο Υπουργείο Ανάπτυξης! Είναι προφανές, ότι ένας νέος νόμος δεν θα λύσει το πρόβλημα. Χρειάζεται ριζική αλλαγή του αναπτυξιακού μοντέλου του ελληνικού κινηματογράφου, που σημαίνει αλλαγή σε ένα σύνολο συναφών διατάξεων διαφόρων Υπουργείων και αλλαγή επιχειρηματικού σχεδίου από τα όργανα άσκησης κινηματογραφικής πολιτικής του ΥΠΠΟ. Απαραίτητοι άξονες, για επιτυχές αποτέλεσμα, η διαφάνεια, η αξιοπιστία, το ξεκάθαρο επιχειρησιακό πλάνο, η συναίνεση και η βούληση της πολιτείας να εφαρμόσει τους νόμους.