Ο πληθωρισμός των παραστάσεων είναι μια διαπίστωση αληθινή, θετική από την άποψη ότι ο θεατρικός μας χώρος είναι ζωντανός και κινείται αλλά αρνητικός από την άποψη ότι κυριαρχεί ο εγωκεντρισμός των καλλιτεχνών μας και λείπει η «κουλτούρα» της συνεργασίας.
Η πληθώρα των παραστάσεων και των θιάσων πιστεύω ότι οφείλεται και στη σημερινή μορφή των επιχορηγήσεων. Για παράδειγμα μερικοί θίασοι με μόνιμες επιχορηγήσεις, ενώ στηρίζονται συνήθως σε μία καλλιτεχνική προσωπικότητα πάνω στην οποία αναπτύχθηκε αρχικά η καλλιτεχνική δράση τους, έχουν προχωρήσει στη δημιουργία δεύτερων και τρίτων σκηνών, συχνά σε χώρους απολύτως ακατάλληλους, χωρίς προδιαγραφές ασφάλειας για ηθοποιούς και κοινό και χωρίς άδεια λειτουργίας.
ΕΠΕΙΔΗ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΑ Η ΣΥΝΕΝΩΣΗ ΤΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΠΡΟΤΕΙΝΩ:
1) Να επιχορηγούνται εταιρείες που προκύπτουν από τη συνένωση ηθοποιών, κυρίως, αλλά και άλλων συντελεστών, σκηνοθετών, σκηνογράφων, φωτιστών κ.λ.π. σε εταιρικά σχήματα έστω και για μία παράσταση. Ο συνεταιρισμός των πρωτογενών δημιουργών θα πρέπει να λαμβάνεται υπ’όψιν θετικά, σαν κριτήριο μοριοδότησης.
2) Να είναι θετικό κριτήριο μοριοδότησης, ο συνεταιρισμός δύο ή περισσοτέρων υπαρχόντων σχημάτων εν όψει μιας μεγαλύτερης παραγωγής.
3) Τέλος, πιστεύω ότι πρέπει οι επιχορηγήσεις να δίνονται για μία παραγωγή σε κάθε σχήμα.
Ο πληθωρισμός των παραστάσεων είναι μια διαπίστωση αληθινή, θετική από την άποψη ότι ο θεατρικός μας χώρος είναι ζωντανός και κινείται αλλά αρνητικός από την άποψη ότι κυριαρχεί ο εγωκεντρισμός των καλλιτεχνών μας και λείπει η «κουλτούρα» της συνεργασίας. Η πληθώρα των παραστάσεων και των θιάσων πιστεύω ότι οφείλεται και στη σημερινή μορφή των επιχορηγήσεων. Για παράδειγμα μερικοί θίασοι με μόνιμες επιχορηγήσεις, ενώ στηρίζονται συνήθως σε μία καλλιτεχνική προσωπικότητα πάνω στην οποία αναπτύχθηκε αρχικά η καλλιτεχνική δράση τους, έχουν προχωρήσει στη δημιουργία δεύτερων και τρίτων σκηνών, συχνά σε χώρους απολύτως ακατάλληλους, χωρίς προδιαγραφές ασφάλειας για ηθοποιούς και κοινό και χωρίς άδεια λειτουργίας. ΕΠΕΙΔΗ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΑ Η ΣΥΝΕΝΩΣΗ ΤΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΠΡΟΤΕΙΝΩ: 1) Να επιχορηγούνται εταιρείες που προκύπτουν από τη συνένωση ηθοποιών, κυρίως, αλλά και άλλων συντελεστών, σκηνοθετών, σκηνογράφων, φωτιστών κ.λ.π. σε εταιρικά σχήματα έστω και για μία παράσταση. Ο συνεταιρισμός των πρωτογενών δημιουργών θα πρέπει να λαμβάνεται υπ’όψιν θετικά, σαν κριτήριο μοριοδότησης. 2) Να είναι θετικό κριτήριο μοριοδότησης, ο συνεταιρισμός δύο ή περισσοτέρων υπαρχόντων σχημάτων εν όψει μιας μεγαλύτερης παραγωγής. 3) Τέλος, πιστεύω ότι πρέπει οι επιχορηγήσεις να δίνονται για μία παραγωγή σε κάθε σχήμα.